Par lidi chtelo moje pocity a srovnani GS/LC8, psal jsem neco na motorkare k moto, tak to sem skopcim, asi jsem na ledasco zapomel,ale tak ve zkratce moje pocity
Po 1150ADV a 12GS jsem potreboval zmenu a neco s cim se bude lip jezdit v lehcim terenu a nez investovat 50 tis.do podvozku 25tis.do predni 21 atd jsem zvolil 990R. R-ko kvuli vysce,mam 190cm a normalni verze se mi proste zdala mala a lip jsem se citil v sedle R-ka a taky se mi vic libi.
Proti GS ma LC8 vyrazne lepsi podvozek, sportovnejsi motor. Mam tam vetsi plexi,sedlo kahedo a pohodli je stejny jako na GS. Po presednuti z GS ma 990R slabsi brzdy(spis pomalejsi nastup) a pri vyssi rychlosti neni tak stabilni. Na brzdy jsem si brzo zvykl a neprijde mi to,brzdi dobre,asi kdybych ted sedl na GS tak budu cucet jak to brzdi...Hur se mi jezdily zatacky,ale za mesic jsem se otrkal a i s KTM se jezdej jedna radost. Co mi vadi je ucukana strikacka, na silnici je to jedno,ale v terenu mi to zatim dela problem a taky v lete jde pomerne dost tepla od svodu pod stehna na prave strane. Ladaky pomohli a uz nehrejou,ale svody jeste topi,v lete az dost.
Jinak ale uz jen sama pozitiva, jestli se rika,ze GS zehli nerovnosti,tak se svezte na 990 ta teprve opravdu zehli. Motor je sportovne naladen a to mne bavi,na GS je to spis nuda,proste tomu sedi cestovni tempo a nic moc vic. Spotrebu mam na KTM o 0,5l /100km vyssi nez na GS coz je pohoda a stoji to za to. 990 je asi bohuzel posledni velky cestovni enduro a proto jsem si ho koupil. GS taky zvladne dost i v lehcim terenu,ale neni na to uplne staveny,to KTM ano a je to sakra znat!!
Upravil xavier dne 29.09.2012 21:33
Aktualne 1250 GSA HP
Jen doplnim, ze pro objektivni srovnani motoru je treba se svezt na GS dohc, starsi motory LC8 byly btw. taky trochu o necem jinym nez jejich posledni inkarnace...
Maiali nel Fango!
To asi ano,nemel jsem tu moznost. Jen ja uz vedel,ze 12GS nechci,kdyz uz,tak GSA. To je super na cestovani i ve dvou,ale k tomu bych potreboval jeste neco na "hrani" a zas tolik casu a asi ani penez nazbyt nemam, abych mel dve motorky. I kdyz vim, ze mit tak 3-4 motorky v garazi nemusim pak delat kompromisy Jako jedina moto se mi jevi zatim nejlip to co jsem koupil
Aktualne 1250 GSA HP
morabo napsal:
Jen doplnim, ze pro objektivni srovnani motoru je treba se svezt na GS dohc, starsi motory LC8 byly btw. taky trochu o necem jinym nez jejich posledni inkarnace...
Tady si dovolím trošku oponovat, protože pokud se podíváš na motory z LC8 na samotném počátku - tedy v roce 2003 zjistíš, že výkonem v té době předstihly 1150 GS o jednu třídu. Stejný výkon byl zachován i u "stříkačky" od roku 06, ale zde se už dvanáctka nechytá a ani nemůže chytat, protože je tady pořád rozdíl ve váze a to samé platí nyní u "Rka" s novým DOHC. Ty motory jsou prostě oba určené naprosto na něco jiného jako celá koncepce pojetí motocyklu, ale to se dostáváme zase k tomu, co se tady omílá kolem dokola - jeden holky, druhý vdolky
umím zařídit 180 minut + 200sms + neomezené volání ( třeba i 1000 čísel ) za 234 Kč měsíčně
Taky můžu něco přidat. Už mam zkušenost jak s GSA (2006) tak ted s motory KTM 990 nove Rko a ted naposled i s karburátorovou 950 KTM SER (Super Enduro) a musim řict že ten karburátorový motor mě baví ze všeho nejvíc. Vubec nechápu snahu vyrobců s novym modelem větší výkon, zvlaste v kategorii cestovnich endur, popripade skoro opravdovych endur kam patri KTM. Drive jsem se divil zastancum 1150 a 1100 proti podle meho o hodne lepsi 1200, ale dnes uz je chapu. Verim ze pro nekoho muze byt 1100 daleko lepsi motorka nez 1200 a to proti vsem tabulkovym parametrum. Ja uz jsem nastesti to nejlepsi co se da pro me potreby koupit, koupil .-)
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
Pardal napsal:
Taky můžu něco přidat. Už mam zkušenost jak s GSA (2006) tak ted s motory KTM 990 nove Rko a ted naposled i s karburátorovou 950 KTM SER (Super Enduro) a musim řict že ten karburátorový motor mě baví ze všeho nejvíc. Vubec nechápu snahu vyrobců s novym modelem větší výkon, zvlaste v kategorii cestovnich endur, popripade skoro opravdovych endur kam patri KTM. Drive jsem se divil zastancum 1150 a 1100 proti podle meho o hodne lepsi 1200, ale dnes uz je chapu. Verim ze pro nekoho muze byt 1100 daleko lepsi motorka nez 1200 a to proti vsem tabulkovym parametrum. Ja uz jsem nastesti to nejlepsi co se da pro me potreby koupit, koupil .-)
mne to zvysovani vykonu taky nebavi.
Kdyz budu jezdit Neuknin misto na 66-75% plynu na 1/3 plynu, tak kde je ten adrenalin?
Leda snad jeste vic seredne ztloustnout
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
morabo napsal:
Jen doplnim, ze pro objektivni srovnani motoru je treba se svezt na GS dohc, starsi motory LC8 byly btw. taky trochu o necem jinym nez jejich posledni inkarnace...
Tady si dovolím trošku oponovat, protože pokud se podíváš na motory z LC8 na samotném počátku - tedy v roce 2003 zjistíš, že výkonem v té době předstihly 1150 GS o jednu třídu. Stejný výkon byl zachován i u "stříkačky" od roku 06, ale zde se už dvanáctka nechytá a ani nemůže chytat, protože je tady pořád rozdíl ve váze a to samé platí nyní u "Rka" s novým DOHC. Ty motory jsou prostě oba určené naprosto na něco jiného jako celá koncepce pojetí motocyklu, ale to se dostáváme zase k tomu, co se tady omílá kolem dokola - jeden holky, druhý vdolky
O čem to mluvíš, jaký rozdíly třídy???? Než začneš tlachat takový nesmysly, tak si udělej tabulku, prostuduj si nějaké katalogy nebo net a pak napiš,
GS12 a 950 resp 990 jsou plus mínus výkonově stejné, liší se trochu v krouťáku. Jestli má LC8 dnes 114 koní a GS DOHC 110 koní, tak to je podle tebe jako nějakej zásadní rozdíl? Krouťák rozdíl 10%. Nemluvě o váze, tam jsou obě nastejno, KTM suchá 210, GS suchá 203 kg.
Povahou a určením jsou to rozdílné motorky.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
morabo napsal:
Jen doplnim, ze pro objektivni srovnani motoru je treba se svezt na GS dohc, starsi motory LC8 byly btw. taky trochu o necem jinym nez jejich posledni inkarnace...
Tady si dovolím trošku oponovat, protože pokud se podíváš na motory z LC8 na samotném počátku - tedy v roce 2003 zjistíš, že výkonem v té době předstihly 1150 GS o jednu třídu. Stejný výkon byl zachován i u "stříkačky" od roku 06, ale zde se už dvanáctka nechytá a ani nemůže chytat, protože je tady pořád rozdíl ve váze a to samé platí nyní u "Rka" s novým DOHC. Ty motory jsou prostě oba určené naprosto na něco jiného jako celá koncepce pojetí motocyklu, ale to se dostáváme zase k tomu, co se tady omílá kolem dokola - jeden holky, druhý vdolky
Neporovnavam starsi motory co do vykonosti a "chuti k zivotu". Na 950, tedy karburatoru jsem nejel, ale puvodni 990, zvlast s origo vyfukem jsou zase ucukanejsi a nemaji radi nizsi otacky. Proste tocit, tocit, tocit. 115ps je hladsi a ma vseobecne prijemnej prubeh a krasnou spicku, to bez debat.
Puvodni 12kovej motor je opravdu dychavicnej, 08 uz je na tom lip a teprve dohc ma konecne kroutak, jako mivala 1150 a pritom i skutecnou spicku. Je to jedinej boxer, kterej ma opravdu smysl vytacet. A prave tenhle motor myslim na LC8 nijak zvlast neztraci.
A to je to co jsem chtel rict. Pokud porovnam posledni verze pohonych jednotek obou motorek, tak nevidim zadny prevratny rozdil. Tot vse. Casto se prave srovnava gs06, 07 s 990 adv r a to je ponekud zavadejici.
Maiali nel Fango!
"pokud se podíváš na motory z LC8 na samotném počátku - tedy v roce 2003 zjistíš, že výkonem v té době předstihly 1150 GS o jednu třídu."
takže si stojím za tím, co jsem napsal, protože v roce 2003 měla KTM 72 Kw s váhou lehce přes 200kg, ale 1150GS tuším 62Kw s váhou přes 250 kg a tak tam asi nějaký rozdíl bude, ne?
Každopádně když si to tak po sobě čtu tak jsem to napsal dost blbě ale je jednoznačné, že když srovnáš první LC8 s v té době 1150 GS a poté první 12GS se stříkačkou LC8 tak tam rozdíl je a troufám si říci, že to třída bude.. První motory na dvanáctkách byly tak trošku nudné, že... Na posledním "R" jsem nejel stejně jako na DOHC, takže tam srovnávat výkon nemůžu, ale motor od KTM je motor, který v tobě prostě probudí emoce
umím zařídit 180 minut + 200sms + neomezené volání ( třeba i 1000 čísel ) za 234 Kč měsíčně
"pokud se podíváš na motory z LC8 na samotném počátku - tedy v roce 2003 zjistíš, že výkonem v té době předstihly 1150 GS o jednu třídu."
takže si stojím za tím, co jsem napsal, protože v roce 2003 měla KTM 72 Kw s váhou lehce přes 200kg, ale 1150GS tuším 62Kw s váhou přes 250 kg a tak tam asi nějaký rozdíl bude, ne?
Každopádně když si to tak po sobě čtu tak jsem to napsal dost blbě ale je jednoznačné, že když srovnáš první LC8 s v té době 1150 GS a poté první 12GS se stříkačkou LC8 tak tam rozdíl je a troufám si říci, že to třída bude.. První motory na dvanáctkách byly tak trošku nudné, že... Na posledním "R" jsem nejel stejně jako na DOHC, takže tam srovnávat výkon nemůžu, ale motor od KTM je motor, který v tobě prostě probudí emoce
Ale o tojsem prave presne nepsal. Srovnava se 990 R, tak by se melo s DOHC, aby to bylo fer
Maiali nel Fango!
Já to měl rozepsané určitě dřív jak ty , ale než jsem to poslal tak už tu byl tvůj post.. Já reagoval na to, jak jsi psal o prvních 950kách, ale ty jsou podle mě nejsametovější, co se do ovládání týká.. Teď na to zrovna přichází i Pardál s 950 SER.. Jinak se nehádám o DOHC a 990 R páč, jak jsem psal výše, nejel jsem na nich.. Pro moje používání mám na tom zadním kole výkonu až až
umím zařídit 180 minut + 200sms + neomezené volání ( třeba i 1000 čísel ) za 234 Kč měsíčně
Dolek napsal:
ale motor od KTM je motor, který v tobě prostě probudí emoce
To je pravda, naposledy, když jsem jel na LC8 950 S, tak to ve mne probudilo obrovský emoce ... že jsem rád, že mám BMW
Prostě to jede o hodně lépe ( rovně ), to je jasný, ale emoce nejsou jenom z výkonu, ale z celkového chování motocyklu. A v tom je pro mne zatím moje 1150ka nejlepší
"pokud se podíváš na motory z LC8 na samotném počátku - tedy v roce 2003 zjistíš, že výkonem v té době předstihly 1150 GS o jednu třídu."
takže si stojím za tím, co jsem napsal, protože v roce 2003 měla KTM 72 Kw s váhou lehce přes 200kg, ale 1150GS tuším 62Kw s váhou přes 250 kg a tak tam asi nějaký rozdíl bude, ne?
Každopádně když si to tak po sobě čtu tak jsem to napsal dost blbě ale je jednoznačné, že když srovnáš první LC8 s v té době 1150 GS a poté první 12GS se stříkačkou LC8 tak tam rozdíl je a troufám si říci, že to třída bude.. První motory na dvanáctkách byly tak trošku nudné, že... Na posledním "R" jsem nejel stejně jako na DOHC, takže tam srovnávat výkon nemůžu, ale motor od KTM je motor, který v tobě prostě probudí emoce
No, když už ses tak hrozně rozepsal, tak bys se mohl ještě jednou důkladně podívat do katalogu, abys zjistil, že 1150 vážila ANO 249 kg, ale s plnou nádrží, tzn. suchá hmotnost byla někde okolo 225 kg.
Já tě chápu, že jsi rozjařenej a snažíš se nám, co máme BMW sdělit, jaká je KTM famozní, což je samozřejmě tvoje právo, ale zkus si nejdřív fakta ověřit a pak to napsat sem. Je to totiž BMW fórum.
Mimochodem, nejsem žádný srdcař, mám svoji motorku rád takovou, jaká je a jestli je špatná v terénu, no tak ať. Pro mne je ta nejlepší. A na 990 ADV 2011 jsem jel, a chtěl jsem si ji koupit, ale prostě mně odradilo, když jsem ji srovnal s GS. Stejně tak mi absolutně nevadí Hondy, Suzy atd., který mají moji kámoši.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
kejda: muzes mi rict, co te v porovnani s GS na KTM tak odradilo,ze jsi dal radsi o 100tis.vic za GS? Fakt by mne to zajimalo. Kazdej je jinej a libi se mu neco jinyho, to je jasny. Ja bych dnes sel radsi do 990 i kdyby byla o 100tis.drazsi nez GS,fakt...ja jsem asi vyjimka a 12GS bylo pro mne velky zklamani,zlata 1150,ta byla super az na tu vahu.
Jinak ja bych asi nejradsi Hondu afriku, r.v.2014, 900ccm, +- 100HP, 190kg s plnou nadrzi,dojezd 400km, podvozek WP,v predu 21. Zadny ABS natoz esp a dalsi elektroblbosti...nejbliz je tomu momentalne asi ta 990
Aktualne 1250 GSA HP