Po dni volna nás dnes čeká "snad" nejdelší etapa závodu, která měří 852 km, z toho speciálka 593 km. Ve 4:40 hod. ráno jezdci vyrazili na spojovačku dlouhou 176 km. Podle mapy povrch speciálky hlína kamení a makadam. Jede se na území Argentiny kde bude spousta lesních cest a zatáček. Jezdci se musí vyvarovat chyb protože na tuto trasu nemají doprovodná vozidla povolený vjezd.
Na start se postaví 140 motocyklů a 27 quadů. Start by měl začít v 7:40 hod a jestli jsem dobře přepočítal časové pásmo tak by to mělo být ve 12:40 ?? našeho času. No uvidíme, Argentina je o jedno časové pásmo blíž.
Ještě bych sem mohl dát průběžné pořadí. Předchozí etapa pěkně promíchala karty a proto
1: Casteu, 2. Faria, 3.Lopez, 4. Pain, 5. Desperes, 6. Jakeš (SVK) ... 9. Svitko (SVK) .... 44. Pabiška (CZE) ... 68. Pavey (AUS)
Co se týče Cyrilova prohození motoru, podle regule 7P1:
1) In all categories: the frame, the engine, and spare engines.
The machine and the rider are associated by a race number and will be identified by marks at scrutineering. These 3 elements are indissociable during the length of the race.
Are considered as part of the frame: all parts welded surrounding the engine and supporting the steering column and the mounting points for the rear suspension. The frame and the engine cases, already marked at scrutineering at the start, or all other parts, may at any moment have additional marks added.
2) All fraud noted, and notably the fact of presenting as intact, identification marks that have been retouched, will result in the Disqualification of the rider or team which aided or facilitated the infraction, and that without affecting further sanctions which may be demanded to the national federation of the rider or accomplice.
3) All changes of engine must be indicated to the Clerk of the Course or at the Technical Steward, at 09.00 pm the latest, on pain of a 15’ penalty.
Myslím si že mu to projde, ikdyž podle pravidel by nemělo.
Rozhovor se Štefanem Svitkem v den volna:
YouTube Video
YouTube Video
Jezdci čekají na startu:
12:40 Joan Barreda bude dnešní etapu startovat jako první v 07:50 hod. místního času, za ním hned Campbell a Jakeš. Pabiška bude startovat ze 14 pozice.
12:47 První jezdci na WP1 Barreda zatím nejlepší čas 00:35:17
12:50 69 jezdců na trati.
12:52 Despres na WP1 1. místo čas 00:34:44
12:56Jakeš na WP1 zatím 6. místo čas 00:35:46, Pabiška na WP1 zatím 11. místo a čas 00:38:15
13:00 82 jezdců odstartovalo, Despres zatím ve vedení. Co nevidět by se měl na WP1 objevit i Svitko
13:03 První jezdci na WP2 Barreda čas 01:02:31, Campbell 01:03:34 a Jakeš 01:03:51
13:10 Despres na WP1 stále ve vedení, Svitko na WP1 na 13. místě čas 00:36:15
13:18Despres na WP2 1. místo čas 01:01:41 , Jakeš zatím 4. místo s časem 01:03:51
Dnes to vypadaá na boj teamu KTM, Husqvarna a Honda Despres nechce nechat nic náhodě a žene z kopce (a to doslova) dolů jak divá svině
13:23Laia Sanz na GAS-GAS na WP2 čas 01:05:51 klobouk dolů...
13:32Barreda Bort na WP3 čas 01:32:37
13:35Pabiška na WP2 na 14. místě čas 01:08:25
13:37 Poslední 2 jezdci čekají na startu
13:38Jakeš na WP3 čas 01:35:16 zatím třetí.
Takové malé zpestření: nedalo mi to a porovnal jsem časy motocyklů a quadů. Nejrychlejší motorkář Despres na WP1 čas 00:34:44 a čtyřkolkář Casale na WP1 s časem 00:37:35. Jedou stejnou trať
13:45 6 jezdců na WP3, Jakeš zatím stále na 4. místě
13:48Svitko na WP2 na 17. místě s časem 01:05:15
13:50Despres na WP3 na 1. místě s časem 01:31:59, Barreda na něj ztrácí 38 sekund a třetí Campbell 2min43sec
13:55Pabiška na WP2 na 37. místě
13:56Barreda Bort na WP4 čas 02:00:19
14:03Campbell na WP4 čas 02:02:58
14:06Jakeš na WP4 s časem 02:03:38
14:07Svitko na WP3 zatím 14. místo s časem 01:37:30 ztráta 5:31 na Cyrila
14:13Despres na WP4 s časem 01:59:07 a to znamenááááá 1. místo Barreda ztrácí 1min12sec
14:23Svitko se na WP3 propadl na 19. místo.
14:30 Podle oficiálních zpráv David Casteu zastavil na 134 km speciálky, něco se mu nezdálo na motocyklu tak ho jen zběžne prohlédl a pokračuje dál. Smůlu měl ale jezdec Axel Heilenkotter s motocyklem sherco. Jeho motor se rozpadl a nyní je vlečen Josefinou Gardulski
14:37Svitko na WP4 na 15. místě čas 02:06:42 se ztrátou 07:35 na Cyrila.
14:40 Na WP4 dorazil i Pabiška s časem 02:13:42 zatím 27. místo se ztrátou 14:35 na Desprese
14:41Barreda Bort na WP5 s časem 02:44:26
14:44Campbell (Honda) rovněž na WP5 s časem 02:45:51
Nyní budou závodníci sestupovat z hor dolů na WP6 - 226km kde končí první část měřené speciálky. Následuje tankování a přesun na WP7 - 353km kde budou znovu tankovat a vyjíždět do druhé poloviny měřené speciálky.
14:50 Již 39 jezdců projelo WP4. Pokud se nic nepřihodí, viděl bych to na 1. Despres, 2. Barreda, 3. Botturi (KTM-HUS-HUS)
15:09Barreda, Campbell a Jakeš na WP6, následuje tankování a přesun 127km po neměřené části speciálky.
15:13 Počkáme jak budou dojíždět jezdci na WP6. Podle odhadu Despres opět ve výborné kondici (spíš taktizoval+výměna motoru) a odhaduji to na náskok 4 minut !!!
15:15 Moc jsem se nespletl. Despres na WP6 čas 02:55:12 !!! a to je 04:06 na Barredu. Opravdu mě mrzí, že současná technika neumožňuje(možná jo, možná se pletu) živé vysílání přímo z dění na Rally Dakar. To by byla prostě bomba !!
15:18 Ivan Jakeš SVK ztrácí 6min49sec na Cyrila což je výborný čas !!! a na WP6 je zatím na 4. místě. Jdu odházet sníh mezitím dojede Svitko a Pabiška na WP6. Zajímavé je že Pabiška projel WP5 s časem 03:01:37 na 18. místě, ale Svitko zatím na časomíře není. Že by ho zradila technika?
15:51 Tak Svitko na WP6 s časem 03:07:18 se ztrátou 12:06 na Cyrila D. a Pabiška s časem 03:18:21 se ztrátou 23:09 na Desprese.
16:00 46 jezdců projelo WP6. Situace se nezměnila a 1. Despres, 2. Barreda a 3. Campbell.... 6. Jakeš....15. Svitko.....35. Pabiška
Pro dnešek je to odemne vše. Jdu roztáčet kola kapitalismu
ZDE http://gaps.dakar...o/ukie.php můžete sledovat pokračování rally již bez mé asistence.
YouTube Video
YouTube Video
Upravil swat dne 15.01.2013 08:28
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
1) In all categories: the frame, the engine, and spare engines.
The machine and the rider are associated by a race number and will be identified by marks at scrutineering. These 3 elements are indissociable during the length of the race.
Are considered as part of the frame: all parts welded surrounding the engine and supporting the steering column and the mounting points for the rear suspension. The frame and the engine cases, already marked at scrutineering at the start, or all other parts, may at any moment have additional marks added.
2) All fraud noted, and notably the fact of presenting as intact, identification marks that have been retouched, will result in the Disqualification of the rider or team which aided or facilitated the infraction, and that without affecting further sanctions which may be demanded to the national federation of the rider or accomplice.
3) All changes of engine must be indicated to the Clerk of the Course or at the Technical Steward, at 09.00 pm the latest, on pain of a 15’ penalty.
Redbull-KTM nejspíš dokáže i toto obejít
Za mě Despres už druhým rokem
Co je zajímavé, letos Top12 jezdců bez výměny motoru ! (je v tom započten i Despres)
SWAT 15:15 Moc jsem se nespletl. Despres na WP6 čas 02:55:12 !!! a to je 04:06 na Barredu. Opravdu mě mrzí, že současná technika neumožňuje(možná jo, možná se pletu) živé vysílání přímo z dění na Rally Dakar. To by byla prostě bomba !!
Jasně že umožňuje a v některých zemích se živě vysílá (tuším v argentině i v chile a něco jde i na nějakém americkém latinskoamerickém kanálu tuším). V Evropě se dřív vysílalo živě ve francii ale tady je jen myslím půlhodinka od 19h živě dojezd na eurosportu a jinak nic. Je to jen a jen o penězích, ty kamery tam jsou a celá přenosová technika jak třeba na Tour de France ale na rozdíl od cyklistiky, tohle žádná česká televize nekoupila..
Pochopitelně by tam mohli mít své komentátory atd... Je to jen o tom, kdyby někdo chtěl.. resp. na to měl prachy. Předloni jsem se díval na ty argentinské přenosy přes nějaký streaming ale už fakt nevím, jak se to dělalo, chtělo to nějaké proxy aby to jako vypadalo že jseš připojený z té oblasti atd..
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Díky za info. Nějak tak jsem si myslel že to asi bude..... škoda no. Teď budu mít dva dny volno tak skusím nějakou tu jejich stanici poladit
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Dnešní etapa bude opět v Argentinském stylu jako ta včerejší. Jezdci si dnes přispí, na přesun na start speciálky vyjedou až v 6:45 hod. místního času kdy musí ujet 37 km. Poté v 7:45 hod. vyrazí první jezdec na měřenou speciálku, kerá dnes bude dlouhá 357 km a jezdci se dostanou do 2000mnm. Po projetí 11 WP bude následovat přesun 242 km do města La Rioja.
Povrch bude opět hlína s kameny, jízda mezi stromy po úzkých cestách. Motocykly a čtyřkolky dnes mají svoji trasu. Jak jsme viděli včera, nic ještě není rozhodnuto a pořadí jezdců se může kdykili změnit.
Několik jezdců mělo včera problémy a to nejen technické. David Casteu při výjezdu ze zatáčky trefil krávu řidítkem, která zrovna přecházela přes cestu. Samozřejmě následoval pád, kdy došlo k poškození palivové nádrže motorky a aby toho nebylo málo, vyhodil si při pádu rameno z kloubu. Na nejbližším WP byl ošetřen zdravotníky a pokračoval v závodě. Bohužel tím jeho problémy nekončí, na 210km mu došlo následkem pádu a poškození nádrže palivo. Naštěstí si půjčil od jednoho motocyklisty co projížděl a mohl pokračovat dál. Bohužel ho to stálo vedení a propadl se až na 21. místo. Jezdec Oliver Pain měl také několik pádů, kdy poškodil navigační přístroje motorky a bude ho čekat noční oprava motocyklu. Další kdo poškodil pádem motorku byl Lopez. Smůla se nevyhnula ani jezdkyni L.Sanz, která dokončila závod odtažením na laně.
Dobře si včera vedli jezdci Slovenska. Ivan Jakeš se posunul v celkovém pořadí na 4. místo a S. Svitko zaujal 8. místo. Z naších David Pabiška se umístil v celkovém pořadí na 43. místě.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
[b]Poznáte kdo je na fotce???
Upravil swat dne 16.01.2013 15:14
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Tohle byl dojezd včera, takže předpokládám že to v noci v bivaku nevyměnili (byl maratonský bivak a gumy vyměnili ti, na které čekali mechanici cestou k bivaku a víceméně nelegálně jim motorky odservisovali). Takže dvě etapy.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
ted v sobotu nakladame a ja mam jen dve sady desertek na cele IRko
Tak tam jeste radsi prihodim co doma najdu..Maxisku + E09
Ale snad nepojedem takovou kudlu co oni jezdi v J.Americe
Upravil dufino dne 15.01.2013 12:56
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Dělá to to kamení a nezapomeň že ty motorky jsou vyladěný na maximum výkonu. Nejsem si jistý, jestli běžná 450ka jede 160km/h
A navíc tohle jsou profesionálové, kteří fakt jedou naplno a ten materiál nešetří.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Hmm Doktůrek se vyzná a já se tak těšil že vás potrápím...
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Stará nééééé, tu mi stát "rozsudkem jménem republiky" sebral a mladou znáte ne a nejmladší poznáte až na radarce letos, ale bacha beru brokádu vobšourníci !!!
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Na blog jsem hodil dva své staré články (mírně modifikované a doplněné) o přístrojích a navigaci na dakaru a taky o tom, jak se co na rallye jmenuje, co co znamená atd...
Třeba to pro někoho (nového) bude zajímavé a bude pak víc v obraze...