zetor napsal:
Jo...a když napíšu, že jsem na SuperEnduru viděl najeto 175 000km, tak jako odpověď dostanu : "no jó, ale kolik už má vyměněných spojek, palivových čerpadel, řetězovek a co já vím co všchno"...
Samo...a co čekáš?Řetězovka a spojka jsou spotřebáky,ale počet motorů by mě zajímal ...a nebreč zase
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Pavelgs: to je docela zajímavé, ale docela bych řekl, že máš celkem smůlu na kus nebo to nechápu. Tady kolega Milda má GS z roku 2003 stejně jako já a má na něm naježděných 90 tisíc. Byl teda první majitel - nová motorka. Z těch 90 tisíc bude určitě nadpoloviční část offroad. Možná ne hardcore offroad ale jezdí s tou motorkou každý víkend v enduroškole. X krát Tunis, tuším 2x Maroko, několikrát Albánie, Řecko apod. Rozhodně nepatří mezi lidi, kteří mění něco moc preventivně. Dojíždí to dost na maximum. Čízák může potvrdit. Dokud to funguje, tak nic nemění. Závady - 2x vyteklý tlumič (zkažená dovolená), utržený gumový tlumič rázů v kardanu. Měnil myslím hal senzory. Jinak nic. Asi tak rok už nemá původní předek a má to předělané na normální USD vidle a už tam nemá ABS, které letos vykuchal. Při 90 tisících se dá čekat, že začnou odcházet nějaká další ložiska, skoro určitě nějaké gufero atd. Ale ta motorka jezdí a jezdí.. Lambda? Nevíme o tom. Napínáky? Nic. Spínačka? Neslyšel jsem do dneška o nikom, kdo by s ní měl problémy. Ano, spousta 1150 má nefungující hodiny na FID. Mě konkrétně běží minuty rychlostí vteřin. Někdy v roce 2005 mi FID vyměnili a dělá to pořád. Kašlu na to, hodiny mám na IMU. Moje 1150 má najeto proti tomu celkem málo. Asi jen 45 tis. Ale z toho určitě 80% offroad. Posledních pár let jí fakt nešetřím. O motoru vůbec nevím že tam je. Jen se do něj leje olej. Před pár lety jsem měnil cívky, nejdřív odešla jedna, za týden druhá. Hned po první cestě do Maroka (asi na měsíc) mi v záruce vyměnili převodovku, protože tam byla nějaká svolávačka a u těch enduro převodovek vypadával kvalt ze dvojky tuším. Jinak nic. Jasně, není to moc kilometrů ale ta LC8 co tady máme je přibližně stejně stará a ten motor je dead.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Já myslím, že tahle debata nepovede nikam...
Prostě bych to nechal být, každý ať si kupuje co se mu líbí a vyhovuje lépe jeho naturelu, požadavkům a způsobu, kterým chce motorku provozovat...
Kdyby BMW nemělo ty válce do stran, které mi prostě překáží a mělo výbušnější motor (jako KTM), tak už by stálo asi v garáži, protože se mi fakt líbí. Ale zatím prostě vyhovuje mým požadavkům více KTM, takže parkuje v garáži Adv.1190 R. A nenapadlo by mne, kvůli tomu hanět BMW...
Upravil Geralt dne 09.10.2014 11:51
KTM 1190 Adventure R
Na výsledek stejně nikdy nepřijdete. Protože každý má svůj názor.
Jo, kdybychom měli nějaký přehled všech prodaných BMW a KTM, kde by byla v průběhu let vedená evidence poruchovosti a nebyly by v tom poruchy způsobené uživatelem dané moto, tak to by byla jiná...
Ale takhle je to jen... "můj kamarád říkal" / "já mám takovou zkušenost" / "tohle jsem viděl" atd...
Je úplně zbytečné něco takového řešit, protože každý bude vycházet ze své zkušenosti. Ale jako celek se to prostě nikdy vzít a použít nedá.
A ať už je to jakákoli značka, důležitá je rozhodně údržba a pravidelný servis.
Já mám zase tu výhodu, že jí nemám na cestování, takže od ní nečekám nějakou super výdrž...mám jí prostě na prasení a když se prasí, tak se musí počítat s tím, že se bude občas opravovat a to i preventivně...
Zatím, jen vyteklé gufero na vidli...ťuk, ťuk, ťuk...
Jasně že to tak je - každý má rád něco jiného a těžko přesvědčíte fanouška V-Stromu o tom, že BMW je v nějakém ohledu lepší.
Navíc já třeba převážně argumentoval a psal o starších BMW. Novější a ještě novější a úplně nejnovější radši snad ani nekomentuju. I když jsem teda čekal, že dejme tomu na akci jako je GS Trophy jich bude několik mrtvých ale kupodivu (i když se snažili co to šlo), tak to všichni (i novináři) dovezli do cíle celkem v pořádku. Minulý týden jsem mluvil s Wolfgangem Banholzerem, který byl v Kanadě jako hlavní mechanik zodpovědný za všech 95 motorek a soukromě mi řekl, že čekal taky pár motorek zničených ale že fakt nebyl problém, že všichni dojeli a jediný zásadnější problém byly neustálé opravy pneumatik - někteří měli třeba 10 defektů denně. Ale žádné problémy s vyteklými chladiči, žádné problémy s motory, elektrikou nebo startéry atd. Ty motorky nebyly těch účastníků, takže by se dalo předpokládat že s nima zacházeli hrubě, pád jich spadlo do roklí apod - ale vydržely to. Pochopitelně nemáme srovnání ale na stejné akci v Chile, kde jely F800GS, bylo pět motorek úplně dead, nepodařilo se je opravit - také po pádech. Možná tam byl terén jiný, možná byli tihle jezdci lepší. Nevím. Ale i tak je překvapivé, že ze skoro 100 vodníků to všichni dokončili v pohodě a mechanici neměli moc práce - kromě těch pneumatik, zničených ráfků a otrhaných zobáků, plexi apod. Tak i to LC třeba tak nespolehlivé nebude.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT: Možná jsem fakt chytil pondělní kus,ale to,že se ta motorka srala,je prostě fakt.Servis dostávala pravidelně,běžné věci jsem dělal sám,složitější věci jsem vozil do Šternberku-název si už nevzpomenu,ale je to bývalý mechanik Cyrilmoto.Na druhou stranu ta LC8 byla fakt bezproblémová motorka a to jsem s ní jezdil i věci,které by pro BMW znamenalo rekvalifikaci na puzzle...S KTM jsem byl převelice spokojený.
Mr GS napsal:
zobecňovat to nejde,ale zprůměrovat by to šlo
Máme tady vlákna "kolik máte najeto na svých GS" a "kolik nejvíc jste viděli na tacho BMW" (nebo tak nějak ) No,docela by mě zajímaly tyto údaje u KTM...nikdy(ani na foto) jsem neviděl údaj převyšující 100 tis. a to není žádná závratná hodnota dle mýho.
A to upozorňuju,že od doby,co se prodává GS LC,tak už nejsem ten,co se vyžívá v problémech KTM,protože teď už není úniku,kdyby mě náhodou někdy nasr.alo měnění kardanu
Tak 100 tisíc určitě nenajedu, tak nebudu moct posloužit, motorky měním v průměru tak ve 30 tisících. Někdy i dříve, když se objeví něco jinačího...
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Ty jo měnit motorku po třiceti tisících to by se mi ani nechtělo, sotva bych si na ni zvykl a podokupoval doplňky (a to na něktry věci od touratechu se čeká déle) tak už to měnit? To si člověk nestihne k té motorce skoro ani vytvořit vztah.
Mira1150 napsal:
Ty jo měnit motorku po třiceti tisících to by se mi ani nechtělo, sotva bych si na ni zvykl a podokupoval doplňky (a to na něktry věci od touratechu se čeká déle) tak už to měnit? To si člověk nestihne k té motorce skoro ani vytvořit vztah.
Ale jo, zvykneš. Doplňky jsem kromě kufrů kupovat nemusel.
Asi by se mi nechtělo jezdit deset let na jedné motorce. S autama to mám taky tak.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Já už se smířil,že dobrá motorka ve stylu starejch dakarskejch korábů s cenou jež by nepřesahovala cenu stavení na venkově už nebude.
Pryč je doba,kdy si za své prachy dostal kvalitu.Protože to co se dnes honosí přívlastkem cestovní enduro je v základu pouhá bižuterie za nesmyslné peníze.
Jak řekl Cibus,jsou to předražený mrd..!
panove ........ vyhrabal jsem POUZE 12 let starej clanek - 750ka karburator cena 320000 ?? a to tenkrat byli jiny platy - nevim nevim tenkrat se to označovalo jako levny ?? http://www.motork...tml?kid=27
Upravil milanek dne 10.10.2014 12:20
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
To je docela hodně. Před 10-12 lety by to mohlo odpovídat dnešní hodnotě peněz přes 400 tisíc nebo i víc.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
jo lidi docela radi zapominaji - všechno stary je super všechno novy je nahovno uz z principu :-) jestlipak by slo najit kolikak tak stala třeba v roce třeba 1999 NOVA "nepredrazena" 1150ka ?
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
milanek napsal:
panove ........ vyhrabal jsem POUZE 12 let starej clanek - 750ka karburator cena 320000 ?? a to tenkrat byli jiny platy - nevim nevim tenkrat se to označovalo jako levny ?? http://www.motork...tml?kid=27
Taky v tý době nikdo Afriku nechtěl, letěly sporty a naháče.. Do dneška si pamatuju, jak si Jerling z Hondy Řevnice stěžoval, že se Afrika vůbec neprodává..
milanek napsal:
panove ........ vyhrabal jsem POUZE 12 let starej clanek - 750ka karburator cena 320000 ?? a to tenkrat byli jiny platy - nevim nevim tenkrat se to označovalo jako levny ?? http://www.motork...tml?kid=27
Taky v tý době nikdo Afriku nechtěl, letěly sporty a naháče.. Do dneška si pamatuju, jak si Jerling z Hondy Řevnice stěžoval, že se Afrika vůbec neprodává..
takze lidi mrchlali stejne jako mrchlaji dneska :-D svet se vlastne nemeni :-)
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
milanek napsal:
jo lidi docela radi zapominaji - všechno stary je super všechno novy je nahovno uz z principu :-) jestlipak by slo najit kolikak tak stala třeba v roce třeba 1999 NOVA "nepredrazena" 1150ka ?
Nevím jak 1150GS ale moje 1150GSA stála v roce 2003 v konfiguraci jak jsem jí měl (s kufry atd) celkem masakrálních 529.500Kč vč. DPH
Z toho asi 90 tisíc dělají doplňky - zámky, držáky, kufry, přídavný světla, mřížka světla..
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...