vevis: vždycky musíš ale kouknout, v jaké době to je psané. Před 10 roky jsme taky neměli navigace, které umí to, co dnešní za pětinu ceny. Neměli jsme LED světla, měření tlaku v pneumatikách atd.
Dokud nepřišel Tractive, tak co bylo na naše motorky za výběr? Wilbers, Ohlins. WP na GS dělali jen OEM. Pak přišlo Hyperpro. A pak Tractive. Ale v té době nebyla jiná volba než Ohlins. Na dlouhé offroad ježdění maličké silniční tlumiče Wilbers prostě nebyly dělané. WP jsi mohl mít ale třeba na PDčko nebo na HP2. Kdyby dělali pro GS normální tlumiče, tak by to byla rozhodně alternativa ale oni to prezentovali naposledy v roce 2006 a od té doby jsem neviděl nikdy jediný výrobek třeba na 1200GS kromě OEM. Mám tady ještě katalog nebo takovou brožuru z roku 2006, kde propagují řadu tlumičů na 1200GS, měli dokonce kamion v Ga-Pa a rozdávali to tam ale na trh se to nedostalo. Až řada 4014 někdy po pěti letech a elektrika ještě později. Ten Ohlins byl jediná smysluplná volba. Lidem vychcával, každý jsme byli asi s někým někde, komu Ohlins vytekl - Albánie, Rumunsko, Maroko, Tunisko. Ano, vytekl třeba i Mildovi a dokonce 2x. Ale stejně nic lepšího nebylo.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
radovant napsal:
TomasTT: jj, ja jsem koukal na jejich stranky na 11GS an tam maji jen predni E, zadni je D a to bud s predpetim nebo bez. Nejspis toho delaji i vic, ale to vidis spis ty jako partner a ne ja jako "prohlizec stranek"
Jak ma treba ten level 2 reseno oddeleni oleje a plynu? Podle toho obrazku tam plyn ani neni. U tech HE a Ex to je jasne - separe nadobka, ale tohle mi vrta hlavou...
Kdyby tam nebyl plyn, tak to není tlumič ale ne-tlumič. Já vím že používají takový ****ní obrázek u L2, kde je ten pístek v horní poloze ale plyn tam jakoby ani není. Oni na tom obrázku asi chtěli ukázat olej té hydrauliky.
Ale pochopitelně tam je, musí být. Level 1 a 2 se nijak neliší - jen na tom těle je navíc navlečená hydraulika předpětí pružiny ale uvnitř je konstrukce naprosto identická. Když vezmu L1 a namísto matice na to dám hydrauliku, vyrobím z toho L2.
Tohle je Level1 a Leve2, tedy ten nejlevnější a ten nejlevnější s hydraulikou.
To co je na tom obrázku žluté, to je olej. Plyn nad pístkem? A je vidět (pro Mr GS) že v tom konci není dutina ani na jedné straně.
L2 je totéž jen s hydraulikou předpětí zvenku.
Tak u L2 mate pro 11GS netlumic http://shop.toura...vel-2.html
Jak rikas, je tam "horni poloha" a vsechno zlute. Proto mi to nebylo jasne. Diky moc za vysvetleni.
Diky moc za vysvetleni
Mr GS napsal:
Tak to chápeš blbě,protože Öhlins dělá i NEemulsní a taky na stejnej typ motorky...a už to bylo psáno výše.
Pokud se bavíme o emulsních Ohlinsech, beru v potaz přední tlumič, protože zadní dělá Ohlins jenom neemulsní. Přední třeba na řadu 11x0 jsou Ohlins pouze emulsní. Na 1200GS si teda pravda nejsem stopro jistej, ale měl jsem za to, že přední je Ohlins taky jenom emulsní.
vevis napsal:
Tome tady jsem si nasel tvoje starsi prispevky k öhlinsum.
rozdíl bys správně ani poznat při normální jízdě neměl (pokud jde o stejný typ tlumiče). Ale rozdíl poznáš třeba v tom, když jedeš naloženej po pořádný valše hodinu, tak některé tlumiče začnou pěnit (a totálně změní chování) po 15 minutách a některé po hodině. Přestávku musíš udělat s každým, neexistuje motorkový tlumič, který vydrží jet po opravdu masivní valše (některé africké pisty) dvě hodiny. Rozlítnou se všechny. Ale některé holt po čtvrtině ujeté vzdálenosti proti jiným.
Pokud ale máš Ohl nebo WP nebo Bitubo plně stavitelný s externí nádobkou na kapalinu a dvojitým systémem pístů (nejen decarbon) ale z řady C1, třeba na PR1C2Q1, tak ten rozdíl poznáš při prvním přejetí retardéru, protože ta motorka jde nahoru, dolů a stop. Ani Hyperpro, ani Wilbers ani žádný jiný s jedním pístem prostě takhle netlumí. Já mám na různých motorkách oba typy a rozdíl to je propastnej. Jinak ty levnější Ohlinsy se chovají asi stejně jako WP ze stejné řady, Hyperpro i Wilbers (máme hyperpro na další 1150) jsou podobný ale třeba Wilbers ladil kamarád v Holandsku tolikrát, že ho to stálo nakonec víc než ten nejlepší Ohlins a nakonec je prodal, koupil ty Ohlinsy a bylo. Nebyl schopný naladit to jak na silnici tak do terénu. Prostě buď to chodilo dobře na velké díry nebo byly sportovní na silnici a nešlo to snadno přestavit. Ohlins otázka vteřiny. Jen si pamatovat kolik kliků.
A jeste jeden
...Ale jestli to má být na offroad typu "kufry naložený a mastím to po kamenitý pistě co to dá", tak je to volba dvou značek - WP nebo Ohlins.
Nechce se mi verit ze kdyz jeste nedavno öhlinsy zvladali v plnem nalozeni kamenitou pistu,tak ze dnes jsou to oproti tractive tlumice na polni cesty jak to
tady nekdy vyzniva.
moc GS nešetřím,byl jsem 2x v mongolsku na GS 1200 se seriovýma tlumičema ESA.nevím o tom že by mi pěnily nebo by jsem je musel chladit po 15 min nebo hodině.a že tam jsou rolety desítky km to nikomu kdo tam byl nemusím vysvětlovat a s plnou motorkou..žádné doprovody,pěkně z CZ do CZ po ose.kdyby musel zastavovat tak tam jsem asi ještě dotedka...
ted po 52000 km necham je skontrolovat u pana Procházky a vyměnit olej a šup s nima nazpět.
http://zakgb.rajce.idnes.cz/MONGOLSKO_2013/
zakgb přiložený následující obrázek:
zakgb: ano, to je ono ale představ si tu výšku těch vln třeba 20-40cm. Odděláš na tom jakékoliv tlumiče - zastavují a chladí i 4x4 auta. Jakmile jsou ty vlny vysoký, tak tlumiče chodí na dorazy při každém zhoupnutí když jedeš pomalu. Takže jedeš rychle, jinak se to děsně třese a tlumiče pracují prakticky v celém rozsahu. Pochybuju že tady na tom, jsi měl ty tlumiče tak horké, že by se z nich kouřilo. A další věc je teplota - je to rozdíl, když má vzduch +47C ve stínu. Má na to i vliv vzdálenost mezi těmi vlnkami valchy, někde to je poměrně blízko a někde nemusí být ani tak moc vysoké ale jsou dál od sebe a motorka pak chodí na dorazy i když vlastně nemá důvod.
Já ten kouřící tlumič zažil jen jednou ale kamarád psal v cestopisu že někde v Etiopii mu říkali že má jet 40 minut a na 20 udělat přestávku, on to chtěl dojet a bouchl mu tlumič ani ne po hodině. Nám vytekl přední na dvou motorkách (1200GS) v jednom dnu, byla to asi 400km trasa v Maroku a ty vlny byly o trošku vyšší než na tvých fotkách ale ne tak dramaticky. Spíš asi měly blbý rozestup a ti kluci jeli poměrně pomalu a tím to začne mlátit na dorazy.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
zakgb: ano, to je ono ale představ si tu výšku těch vln třeba 20-40cm. Odděláš na tom jakékoliv tlumiče - zastavují a chladí i 4x4 auta. Jakmile jsou ty vlny vysoký, tak tlumiče chodí na dorazy při každém zhoupnutí když jedeš pomalu. Takže jedeš rychle, jinak se to děsně třese a tlumiče pracují prakticky v celém rozsahu. Pochybuju že tady na tom, jsi měl ty tlumiče tak horké, že by se z nich kouřilo. A další věc je teplota - je to rozdíl, když má vzduch +47C ve stínu. Má na to i vliv vzdálenost mezi těmi vlnkami valchy, někde to je poměrně blízko a někde nemusí být ani tak moc vysoké ale jsou dál od sebe a motorka pak chodí na dorazy i když vlastně nemá důvod.
Já ten kouřící tlumič zažil jen jednou ale kamarád psal v cestopisu že někde v Etiopii mu říkali že má jet 40 minut a na 20 udělat přestávku, on to chtěl dojet a bouchl mu tlumič ani ne po hodině. Nám vytekl přední na dvou motorkách (1200GS) v jednom dnu, byla to asi 400km trasa v Maroku a ty vlny byly o trošku vyšší než na tvých fotkách ale ne tak dramaticky. Spíš asi měly blbý rozestup a ti kluci jeli poměrně pomalu a tím to začne mlátit na dorazy.
kolik lidí osud se dostalo do takového extrému? 2,5,10?možná...jasně že se po tom letělo,cím rychlej větší pohodlí.bylo to jen o nastavení
někdo tady řeší nastavení,perfektní pérovaní a pak jede někam na haldu to zkusit.
a můj názor a zkušenost,jak nějaký vyteče tak si myslim že sito někdo nenastaví,vlítne do terénu,začne krosit a pak se to jen projeví
zakgb: já si hlavně myslím, že ty mechanický poškození těla nebo ok jsou od toho, když ten tlumič lidi přetíží. Je na dorazu, už tam není nic, co by tlumilo a ta energie z nárazu někam jít musí a nejslabší místo je třeba to oko nebo na osmikile ta vidlička kde drží šroub atd. Když se chodí na dorazy každých 10s, tak je to jen otázka času, kdy něco uletí.
Ty extrémy - neřekl bych že tam málo lidí, spíš když něco takového plánuju, tak to s tím chce počítat. A taky když si někdo chce koupit ten náš nejlepší tlumič s aktivním vnitřním dorazem (PDS), tak se ho fakt ptáme, jestli ho opravdu potřebuje. Jen pár lidí ho dokáže využít. Dneska přišel tady kolegovi Čízákovi, ten ho využije docela určitě ale je pravda, že jako on s tou motorkou taky moc lidí nezachází.
Já bych extreme chtěl na 1150GSA moc ale nevejde se tam a jezdím s tím úplně nejobyčejnějším (level2 což je level1 + hydraulika) a vloni jsme si dali maroko hodně ale fakt hodně sportovně, táhlý skoky několik metrů, takový ty houpavý kdy tě první v kilu vynese, další ještě víc a letíš několik metrů a vzápětí to samý. A tlumič rozpálenej byl, nedalo se na něj šáhnout rukou ale nekouřilo se z něj a nic nebouchlo. Ale i když to byla relativně krátká cesta (5000km kombinovaně), tak jsem zvědavý až z toho teď vylejeme olej, v jakém bude stavu.
u mě se to má tak že prostě miluju měkké nastavení tlumiče (tkzv. houpačku na kořeny - kameny atd ) ale závada pak je že takové nastavení tlumičů chodí často na dorazy, když se to naladí na tvrdo aby to nebylo často na dorazech tak se na tom nedá jezdit jak je to tvrdé a tak ta vlastnost Hydraulického tlumení u Tractive Extreme v dorazu je vlastně jedinej tlumič na svetě kterej toto může nabídnout a tak se těším moc ...
pokoušel jsem se ladit Ohlinse jak jen to šlo ale buď je to tvrdé kompl a nebo to je samej doraz a nechci brát někomu iluze o různých firmách zde jmenovaných ale jsou to dobří teoretici a skutek utek ...
jak chodí tlumení se při silničním turistickém nebo loudavém ježdění laikem moc nepozná, ale když se jede svižně nebo hrana a nebo dojde na nějaký terén či valchu teprve jde zjistit ten obrovskej rozdíl ...
škoda že před lety kdy jsem kupoval Ohlinse nic lepšího nebylo a tak teď ten ta částka za Ohlins teď vidím jako vyhozené peníze ...
.
Upravil cizak dne 23.01.2014 21:56
doplňky Touratech, diagnostika a servis moto BMW,KTM, a jakékoliv dle dohody ...
cizak napsal:
u mě se to má tak že prostě miluju měkké nastavení tlumiče (tkzv. houpačku na kořeny - kameny atd ) ale závada pak je že takové nastavení tlumičů chodí často na dorazy, když se to naladí na tvrdo aby to nebylo často na dorazech tak se na tom nedá jezdit jak je to tvrdé a tak ta vlastnost Hydraulického tlumení u Tractive Extreme v dorazu je vlastně jedinej tlumič na svetě kterej toto může nabídnout a tak se těším moc ...
+1
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
tomikanec napsal:
otazka mimo,..jak se vytvori tak pravydelny vlny na ceste,vetrem?
To je tím, jak tam jezděj lidi s těma originálníma vymlácenejma tlumičema, po nějaké době to takhle zvalchujou.
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
těším se na roletu pod Zagorou v Maroku , tam jsem myslel že se mi snad moto rozebere a jediná možnost byla najít si nejmenší vibrace mezi 95 - 105 km / h ... doplňky Touratech, diagnostika a servis moto BMW,KTM, a jakékoliv dle dohody ...
cizak napsal:
těším se na roletu pod Zagorou v Maroku , tam jsem myslel že se mi snad moto rozebere a jediná možnost byla najít si nejmenší vibrace mezi 95 - 105 km / h ...
Připomíná mi to, jak jsme jednou jeli roletu s kamarádem v Českých podmínkách. Řekli jsme si, že projedeme tehdy opuštěnou železniční trať mezi Kyselkou a Vojkovicemi nad Ohří. Tam kde byly pražce zarostlé to byla celkem pohoda, ale tam kde chyběl štěrk to byl hodně roletózní zážitek Ještě že to nebylo dlouhé ani 10km. Dneska tudy vozí vodu Mattonka..
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Originály na 25let starém XL v Africe nechladíme,abych pravdu řekl,ani by mě to nenapadlo.Kupodivu se nic nerozlítlo.Holt starý dobrý zboží.
Ale určitě to nezatracuju,určitě to všichni potřebujete,jen si to zdůvodnit.Dělám to taky tak.
tomikanec napsal:
otazka mimo,..jak se vytvori tak pravydelny vlny na ceste,vetrem?
No v principu i vítr na písku dělá vlnky ale na na těch cestách. Tam to vzniká tím, jak se jezdí auty po sypkém povrchu. Zkoumali to vědci, dělaly se na to fakt vědecké studie na univerzitách. Vzniká to díky určitých specifickým vlastnostem všech sypkých materiálů. Pokud na ten povrch působí síla (kola auta) při určité rychlosti, začnou vznikat vlny, které se postupně zvětšují a zvětšují. Pokud podklad není tvrdý, tak se zvětší do obludných rozměrů.
Tady je nějaké video, kde to zkoušeli simulovat v laboratoři. Je to dost neuvěřitelný jak se to chová. http://www.flickr...0998701905