TT: Jasně, takové vysvětlení se nabízí a určitě na tom něco i bude. Ale nemůžu se zbavit jisté paranoie, že nejde o nějakou dohodu mezi výrobci, jelikož není v jejich zájmu prodávat "věčné" pneumatiky.
Ty nájezdy jsou na 1/3 oproti tomu, co bylo. Přitom povolené rychlosti se nezvýšily a hmotnosti aut už taky ne.
20 tis. km mně opravdu přijde za hranicí dobrého vkusu.
Upravil cibus dne 05.02.2014 16:19
Hmm, mě je spíš divný, že na originál novém obutí co bývá na autě z prvovýroby jsem vždycky najel 2x tolik jako na gumách, který jsem kupoval potom. Trklo mě to už kdysi když jsme do firmy kupovali Opel Astra a koupili pak to samé obutí co tam bylo z prvovýroby a vydrželo to jak říkám o polovinu méně. Na mé staré Maximě to samý - tak tam bych třeba řekl že to auto bylo z Japonska, tak tam mají jiný gumy obecně, třeba kvalitnější. No a šup - před pár lety jsem si kupoval novýho Pathfindera a originál tam byly GoodYear Wrangler. Najel jsem na nich skoro padesát tisíc. Je to těžký auto a přijde mi to solidní. Ten samý model jsem pak nesehnal, takže novější a ejhle - necelých 30 tisíc. Považoval bych to za pravidlo, že ty gumy do prvovýroby jsou fakt jiný. Možná starší = tvrdší. Nevím.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Já mám Mitsu L200, z výroby letní Bridgestone Dueller a k tomu zimní Cooper Discoverer, na autě mám za tři roky 100 tisíc, zimní jsou na 50% a letní mají cca 6 mm. Takže nebude problém na dvou sadách ujet 120 tisíc...
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Tome,
teď jsem si všimnul, že jsem nečetl úplně pozorně. Měl jsem zato že porovnali celoroční pneumatiky a k tomu jedny letní a jedny letní. Ono ale porovnávají jen 3 sady. Stačí jiný volba a výsledky mohou být odlišné -rozdíly mohou být klidně ještě menší nebo větší. Tudiž ale ano, převzato z německého autobildu.
Každopádně mě to přivedlo na myšlenku, jak si vedou celoroční? Opět odpověď na Tyreviews UK, radši bych to ani nenazýval testem, je to srovnání dat z dalších testů a vybraných vítězů provedených Autobildem a řekl bych, že to pěkně koreluje s článkem tebou uvedeným: http://www.tyrere...ack-Up.htm
cibus: co je to za auta s 20" a 21"? V těchto rozměrech to mohou být klidně nízkoprofilové sportovní pneumatiky a životnosti jen 20 tis km bych se ani nedivil. Vyšší přilnavost za cenu životnosti.
V "běžných" 14, 15, 16" rozměrech se prodávají pneu s přívlastkem ECO, což zpravidla s sebou přináší kvůli sníženému valivému odporu "tvrdší" pneu, často to s sebou nese horší přilnavost a lepší životnost. S oblibou se používají v prvovýrobě, pomáhají o fous snížit emise CO2, za kterýma se teď všichni výrobci honí.
Už jsem zaregistroval články zmiňující, že honba za minimálním valivým odporem a velkými kilometrážemi má negativní vliv na přilnavost. Lze to ostatně dohledat i v testech ADACu, kde je opotřebení jedno z kritérií testů.
Nicméně je taky docela dobře možné, že jsou v nabídce pneu s delší životností a nebo lepší přílnavostí, nijak jinak se už konstrukčně nelišící. Něco takového platilo nedávno např. u Pirelli, ale už to v nabídce obchodu nevidím.
TomasTT napsal:
Hmm, mě je spíš divný, že na originál novém obutí co bývá na autě z prvovýroby jsem vždycky najel 2x tolik jako na gumách, který jsem kupoval potom.
Bingo. Mám stejnou zkušenost. Podobně jsou na tom desky a kotouče. Jak říkám, tady něco nehraje... :-)
TT: po 50t km uz mas horsi tlumice, takze gumy vic trpi
1150GSA
Ducttape is like the force: it has a light side and a dark side and it holds the universe together.
TomasTT napsal:
Hmm, mě je spíš divný, že na originál novém obutí co bývá na autě z prvovýroby jsem vždycky najel 2x tolik jako na gumách, který jsem kupoval potom.
Bingo. Mám stejnou zkušenost. Podobně jsou na tom desky a kotouče. Jak říkám, tady něco nehraje... :-)
no ty 4mm u nas jsou imho skandalni. A jeste vic skandalni je, ze se proti tom slavna novinarska obec vubec neozve.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ty bys mohl být z fleku novinář
Z celýho článku vytáhneš naprostou demagogii, přitom to, o čem se tam zmiňují je naprosto odlišná věc. Podstata je v té hloubce a v tom, co všichni výrobci ( Michelin nevyjímaje, protože tady sice šéf remcá na ostatní, ale co dělají jejich motocyklový pneu po "sjetí na polovinu" mnozí z nás ví moc dobře ) provádí při výrobě s pneumatikami a co má pro nás vliv na spotřebu.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
tam se ale jasně uvádí, že nižší vzorek má logicky vliv na trakci ve sněhu!
Podstata tohoto článku je v tom, že výrobci záměrně vytváří směs, která po sjetí ke 4mm degraduje, ztrácí vhodný vlastnosti a nutí nás je vyměnit. To mě příjde dost podstatný, takže nějaký argumenty o jízdě v hlubokým sněhu nebo, že někdo tvrdí, že není potřeba zimních pnu vůbec mě příjdou trochu mimo.
Každej kdo má aspoň 80 IQ chápe, že v zimě na hory se s 1mm vydávat nemá a kdo ne, tak toho bych tam nechal do jara bez diskuze... ale o tom tenhle článek rozhodně není.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ja teda na hory nejezdim ale dyz napadne a z veterova do kyjova to klouze tak obouvam novy...vetsinou maji vzorku dost ale sou tvrdy.novy gumy poznam okamzite...na motorce vyhazuju gumy dyz maji pod 2...dyz uz sem prezil 3 rakoviny tak se nezaplestim kvuli gumam, to by mi doktori dali kapky
Kupredu spatki ni krok...
Já si myslím, že právě o tohle jde. Ano, když ztvrdnou časem, tak není co řešit. To je prostě daná věc... ale když něco ztvrdne tím, že je to z půlky sjetý, tak s tím ať jdou do prd.ele. A zrovna Michelin v motopneumatikách tímhle docela vyniká. Na autě jsem Michelin nikdy neměl, tak nemůžu soudit, ale anakee2 jsou posledních pár let synonymem pro tento jev ( hned po Karoo3 ) a to dřív nebylo, takže to jde, když se chce
Upravil Mr GS dne 15.12.2017 11:33
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ty bys mohl být z fleku novinář
Z celýho článku vytáhneš naprostou demagogii, přitom to, o čem se tam zmiňují je naprosto odlišná věc. Podstata je v té hloubce a v tom, co všichni výrobci ( Michelin nevyjímaje, protože tady sice šéf remcá na ostatní, ale co dělají jejich motocyklový pneu po "sjetí na polovinu" mnozí z nás ví moc dobře ) provádí při výrobě s pneumatikami a co má pro nás vliv na spotřebu.
Ne ..já jsem pouze přenesl nadpis toho článku..viz. samotný článek.
Pro mě je podstatné to, že v Německu mají 1,6 mm u nás 4 mm...proč? Dále, že není asi tak velký rozdíl ve směsích pneu, jde spíše o tvar vzorku. ( Lamely, výška). Ad sníh...logicky když pojednu na hory nepojedu s 1 mm ..chlapci. Když jezdím denně přezuji..Ale nevím, proč bych měl být buzerovaný za to, že když pojedu v poledne nakoupit, venku bude - 1, mokré cesty a já nebudu mít vzorek 3 mm.
Taky se asi ukazuje, že dojíždění zimních pneu v létě není taková tragédie, jak to někdo hlásá..tak jsem to pochopil já
Mr GS napsal:
Podstata tohoto článku je v tom, že výrobci záměrně vytváří směs, která po sjetí ke 4mm degraduje, ztrácí vhodný vlastnosti a nutí nás je vyměnit.
Ty 4 mm jsi vyčetl kde?
Taky se to dá pochopit tak, že zimní pneu obstojí v testech jako zimní jen jako nové 7-8 mm kdy je "vrchní směs" jiná. To neznamená, že by měli dělat pneu z této "vrchní směsi". Možná to nejde. Třeba pokud by měly mít celý vzorek z této "vrchní směsi" tak by jako pneu nebyly použitelné vůbec.
tomtom napsal:
Ale nevím, proč bych měl být buzerovaný za to, že když pojedu v poledne nakoupit, venku bude - 1, mokré cesty a já nebudu mít vzorek 3 mm.
No, to si nejsem jistej
Dle §40a zákona 361/2000 Sb. mají řidiči povinnost použít zimní pneumatiky:
„v období od 1. listopadu do 31. března, pokud:
-se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,
-nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza.“
-a nebo pokud je na úseku značka povinnosti zimní výbavy ( ta modrá s vločkou ) Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
tomtom napsal:
Možná to nejde. Třeba pokud by měly mít celý vzorek z této "vrchní směsi" tak by jako pneu nebyly použitelné vůbec.
z tebe by měli radost
...a nějaký zkušenosti z praxe máš nebo všechno jenom vyčteš? ...a ještě mizerně?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
tomtom napsal:
Ale nevím, proč bych měl být buzerovaný za to, že když pojedu v poledne nakoupit, venku bude - 1, mokré cesty a já nebudu mít vzorek 3 mm.
No, to si nejsem jistej
Dle §40a zákona 361/2000 Sb. mají řidiči povinnost použít zimní pneumatiky:
„v období od 1. listopadu do 31. března, pokud:
-se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,
-nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza.“
-a nebo pokud je na úseku značka povinnosti zimní výbavy ( ta modrá s vločkou )
Při teplotě -1 se druhá odrážka předpokládat dá.. že jo