Ahoj vespolek kolegové, k tématu přední 21" mě nutně napadá otázka, jestli jste někdo už řešil přizvednutí zadku, (případně výměnu zadního 17" ráfku za 18" ? Budu se snažit na R1100GS dodatečně vyhodit podložky z můstku pod kulovým čepem na teleleveru, ale stále ještě to chce zadek posadit výš. Hlavně při jízdě s kufry zanáší zvýšený předek do chování motorky rozevlátý efekt, který dříve u přední 19" nebyl výrazný. Určitě to stojí za to řešit, sice bude už problém s hlavním stojanem, ale myslím, že přizvednutí zádě o ca 15-20mm je namístě.
Díky za poznatky. Mel
Melizoy napsal:
Ahoj vespolek kolegové, k tématu přední 21" mě nutně napadá otázka, jestli jste někdo už řešil přizvednutí zadku, (případně výměnu zadního 17" ráfku za 18" ?
Někdo si zadek přizvedl výměnou stabilizační tyče paraleveru za kratší.
U 1150 GS by stačilo dát dozadu tlumič z ADV a vepředu z normálního GSa, ale zase se člověk připraví o zdvih na předku.
Tak jsem se právě vrátil z garáže a už mám namontovanou 21" od milosche
Až se dostanu k tomu, abych to vyzkoušel, tak taky napíšu poznatky.
Vidle jsem popustil o 6mm a zatím jsem tam dal origo blatník.
Na kole byla Tourancka, zatím jí tam nechám a budu testovat, jakej je rozdíl na silnici oproti 19, pak tam hodím něco do terénu.
Melizoy napsal:
Ahoj vespolek kolegové, k tématu přední 21" mě nutně napadá otázka, jestli jste někdo už řešil přizvednutí zadku, (případně výměnu zadního 17" ráfku za 18" ?
Někdo si zadek přizvedl výměnou stabilizační tyče paraleveru za kratší.
U 1150 GS by stačilo dát dozadu tlumič z ADV a vepředu z normálního GSa, ale zase se člověk připraví o zdvih na předku.
Dobrý typ, a rychlá změna. Mrknu na e-bay, určitě jsem je tam kdysi zahlédl, a neřešil, k čemu že je to dobré. Myslím ale spíš, že většina inzerátů byla spíše na snížení, než na zvýšení motorky. Kdybych si kdysi nehrál s nastavováním podvozku na Aprilii RSV, nevěřil bych, jaký má vliv poměr mezi výškou předku a zadku na chování v zatáčkách...
Dnes jsem to byl projet. Nechal jsem tam nazutou Tourancku, abych mohl vyzkoušet rozdíl na stejných pneu, jako jsem měl na 19". Chová se to trochu jinak, otáčení v malé rychlosti je teď lehčí, naopak při jízdě se musí trochu více tlačit na řidítka. Když jsem jel rovně, tak jsem žádný rozdíl nepocítil.
Ve velkým náklonu to malinko méně stabilní. Suma sumárum na silnici je 19" lepší, ale ten rozdíl není moc velkej a když jsem se vracel domů, tak už jsem ani nevnímal, že tam mám jiný kolo, prostě jsem si na to zvykl.
Nedalo mi to a dal jsem si alespoň malej offroad, žádný bahno, ani písek, jenom zpevněná, ale rozbitá cesta ze státovky k Davli nahoru na Masečín. S touranckama se mi jelo lépe, jak s TKC a menším kolem. Motorka držela směr i přes ty výmoly a koleje, ani jsem jí nemusel přemlouvat.
shanet cely kolo je nejlepsi reseni. Draty pouzijes, kdyz je dostanes ven z rafku. Ja je vyndal, byli pekny, tak jsou tam zpet. Jinak nechat udelat nerezovy. asi 20kc/ks. navic rafek excel neni bezdusovy a sklon niplu by bylo treba upravit v nabe aby to za neco stalo.
zajimava je jedna vec. Kdyz jsem letos vyrazel s mladou do italie, tak jsem zkousel nazout silnicni pneu na predni 21ku. vysledek byl takovy, ze se to neda takto vubec provozovat. Zkoncilo to zapujcenim predniho 19ti palcoveho kola od vevise. Po navratu jsem prezul na spunty jako jezdim normalne a je to supr...zajimavy ze?
Michal21 napsal:
zajimava je jedna vec. Kdyz jsem letos vyrazel s mladou do italie, tak jsem zkousel nazout silnicni pneu na predni 21ku. vysledek byl takovy, ze se to neda takto vubec provozovat. Zkoncilo to zapujcenim predniho 19ti palcoveho kola od vevise. Po navratu jsem prezul na spunty jako jezdim normalne a je to supr...zajimavy ze?
Zajimava je i druha vec. Kdyz jsem 21" kolo kupoval, byla na tom Tourancka, najel jsem na tom pro zajimavost stovky km a zjistil jsem, ze se to takto da provozovat uplne normalne :-)
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Sice mam a mel jsem jine stroje jak.mate ale.vzdy to bylo o tom ze v terenu se chovala 21" lip jak 19" potazmo 18" co byla na jawe. Naopak na silnici je vyhodnejsi sirsi pneu ktera neni tolik nachylna na vodorovne nerovnosti a neni tak nervozni.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Michal21 napsal:
zajimava je jedna vec. Kdyz jsem letos vyrazel s mladou do italie, tak jsem zkousel nazout silnicni pneu na predni 21ku. vysledek byl takovy, ze se to neda takto vubec provozovat. Zkoncilo to zapujcenim predniho 19ti palcoveho kola od vevise. Po navratu jsem prezul na spunty jako jezdim normalne a je to supr...zajimavy ze?
Myslím, že s 21" se dá jezdit úplně normálně... Jasně, rozdíl tu je, 21" je trošku neklidnější, ale nic hrozného. 21" se dá klopit až na stupačky, pokud strach dovolí.
Dnešní jízda, žádná palba, jen svižněji cestou do Polska na smaženého pstruha... YouTube Video
Upravil Geralt dne 06.07.2014 11:08
KTM 1190 Adventure R