Ano. Ten závit jenom lehce potřít (stačí kápnout trochu do jednoho závitu - nenapatlat celej šroub ). Samosebou tohle vše platí za předpokladu, že ta ložiska a čepy uložení koncového převodu budou "zdravá". Miniaturní vůle se tam stajně za nějakou dobu po dotažení zase objeví - ale nesmí to být vůle jako prase ještě k tomu provázená "křupnutím" nebo nějakým vrzáním. Pak je to bez debat na výměnu ložisek a někdy i jejich čepů.
Upravil Tonda dne 06.04.2011 21:57
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Dneska jsem se do toho pustil, práce to byla nezproblémová a nenáročná Kontra matku jsem polevil bez nahřejvání (nejspíš se v tom už předemnou někdo vrtal a nedal tam lepidlo) kdybych to bejval věděl tak bych ani neschazoval kolo. *pissed* Ten štelovací šroub jsem nakonec musel hotáhnout od oka, protože jsem měl takovej dětskej momenták s momentem od 10 Nm do 80 Nm, ale neměl žádnou stupnici, pouze štělovací šroub, když jsem ho vytočil na minimum tak jsem se šroubem ani nehnul *pissed* Tak jsem to dotáhnul od oka o necelou čtvrt otáčku... Jako lepidlo jsem nepužil Locktite, ale nějaký jiný a při příští demontáži ho nebudu muset nahřejvat Když mi bylo dost dobrý na šrouby v diferáku u Tatry tak tady to bude dobrý taky
S motorkou na hlavním stojánku vůle nezmizela, ale když ji ze stojánku schodím tak je bez vůle, což je podle mě v pohodě. Jen mám trochu obavu z toho jestli jsem štelovačí šroub nedoháhnul moc, aby se mi nepřihidila nějaká pokáza Ale když je na hlavním stojanu pořád malá vůle tak by to mělo bejt v cajku
Btw. mezi kolem a přírubou jsem neměl podložku. Vadí to, nebo už ji mám objednávat?
Nazdar chlapi.Tak jsem tedy opet s par otazkama.Kdych to vedel,tak jsem se do toho pustil uz v zime,ale hold se to zacalo projevovat az tedka po jarnim vyjeti.Vule na zadnim kole zadna,ale za tepla to zacalo povrzavat v loziskach na cepu mezi nohavici a hruskou kardanu.Prvni prostiknuti nepomohlo,takze po vikendove vyjizdce to slo dneska dolu. Loziska namazana, ani nevypadaji nejak jeta,ale objednam novy a pujdou vymenit. Jen se chci zeptat,nekdo tady psal,ze pri zanedbani vymeny je obcas potreba rovnou vymenit i ten cep.Levy je bez poskvrny ale pravy ( je to nejaka slitina ? ), ma na sobe trosku drazku.Myslim ze prave tenhle obcas vznul.Mrknete na fotku co si o tom myslite. Mam to jen zalestit,nebo nechat bez uprav,nebo dokonce vymenit?Lozisko chci objednat zitra,takze kdo z nejakeho duvodu vymenoval uz i cep,pisnete jak moc spatne je na tom ten muj. Moto ma pouhych 43tis. KM.
PS. Jeste trosku rosi ojel od hrusky,ale to bych videl na vymenu asi az v 60tis preventivne i s velkym loziskem.Dela to uz poslednich 10 tis bez viditelne ztraty oleje.
Upravil milanosor dne 26.04.2011 22:58
I pád na hubu je pohyb kupředu
Ty ložiska vypadají skoro vždy, že jim nic není. Zkus si je však stlačit mezi prsty tak, jak jsou stažená na motorce (vnitřní kroužek proti kleci s jehlama) a jakoby s nimi otočit. Určitě budou přidřená - potom dojde k tomu, že je pro ně menší odpor otočit se na čepu. Podle fotky nepoznám jak je to "vydření" hluboký, ale jestliže je na tom čepu ložisko úplně volně, tak potom nikdy žádnou vůli nevymezíš - bude prostě vůle mezi ložiskem a čepem. Sice miniaturní, ale na obvodu kola už celkem znatelná. ...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ty dve spodni male ryhy jsou hlubsi nez ta dlouha velka.Ale je to jak kdyz riznes nozem do hliniku.Nic hlubokeho,ale jsou tam.Jinak se otacely volne.Leva uplne a prava trosku zadrhavala.
I pád na hubu je pohyb kupředu
mám technický dotaz, když jsem sundaval rozvodovku, vyběhl mi vnitřní kroužek z toho jehlovýho ložiska co jí drží v rameni, je to velkej problém? Jde mi o to jestli to může způsobovat napříště problémy (vůle?) a je tedy třeba koupit ty ložiska nový. Mají teď najeto pár tisíc km, ale v druhým je ten vnitřní kroužek volnej už dýl, tak jsem ho chtěl měnit a teď už mi vypad i z toho druhýho
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Me vyjely taky oba.Vcera mi dosly loziska novy,tak jsem si rikal,jestli to takhle ma vypadat a ono jo.Ty moje puvodni jsou vazne po smrti.Zkousel jsem je protocit jen rukou a nejde to uplne hladne.Vikend bude vymena
Upravil milanosor dne 29.04.2011 16:28
I pád na hubu je pohyb kupředu
MotoPaja - kroužky občas při demontáži vyjedou z klece. Jestliže není klec poškozená, tak ložiska vyčisti, namaž kvalitní vazelínou a "natlač" kroužky zpátky. Jestliže se kroužky budou otáčet v kleci volně, bez zadrhávání (samosebou to musíš zkoušet tak, že ten kroužek tlačíš silou proti kleci a zároveň otáčíš), tak ty ložiska s klidným srdcem zase použij.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Můj worvaň má nahrkáno 84 tis. a pozoruji zvětšovací se vůli na jehlových ložiskách na čepek hrušky(ani po dotažení se o moc nezmešila). Jinak nikde nic teče ani nevydává žádné pazvuky. Zvažuju proto kompletní repasi kardanu a tak jsem poptal u inveltu ceny ložisek a gufer. Pokud mě netahají za nos tak ceny jsou už trošku jinde než jaké jsou zde ve fóru uvedeny. Pro info tedy komplet materiál vychází bez dvou stovek na 8 tis. káčé!!! Nevyplatí se už opravdu poptat některé u SKF nebo jiné renomované značce? Zkusím něco vyzjistit a hodím sem výsledek. Přiznám se že jsem trochu vyměkl a přemýšlím že vyměním jen ty kuželový jehlovky a po sezoně uvidim co dělá ten zbytek. .....Poradí někdo? dik
Já mám na své najeto 86tis km a při cca 80 tis sem měnil kuželíková ložiska bo jedno bylo před vysypáním a byl chycen i čep, takže ložiska + čep. Práce na pár hodin. Jinak bych nepodceňoval použití správného Loctite. 5ml lahvička stojí cca 150Kč. Ted mám najeto cca 6 tis, minulej víkend jsem musel dotáhnout, objevila se maličká vůle. Dotaženo momentem 9Nm. Jinak radím, opravdu pečlivě očistit závit od zbytku Loctite, pak jde čep dotáhnout lehce na určitý moment!
Mam na sve jedenactce resit kriz, kdyz ma temer 100.000 km tachometrovych, nevim, zdali tam uz nekdo neco menil, ale zadek se ani nehne, je bez vule? Myslim tim preventivne, nebo dle servisniho intervalu.
Upravil spea - ToM dne 16.03.2012 08:48
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Spea - ToM napsal:
Mam na sve jedenactce resit kriz, kdyz ma temer 100.000 km tachometrovych, nevim, zdali tam uz nekdo neco menil, ale zadek se ani nehne, je bez vule? Myslim tim preventivne, nebo dle servisniho intervalu.
haha, mám to samý, jen najeto 130.000, asi to někdy někdo dělal, minulý majitel (jsem 3.) to nedělal určitě.
Spea - ToM napsal:
Mam na sve jedenactce resit kriz, kdyz ma temer 100.000 km tachometrovych, nevim, zdali tam uz nekdo neco menil, ale zadek se ani nehne, je bez vule? Myslim tim preventivne, nebo dle servisniho intervalu.
haha, mám to samý, jen najeto 130.000, asi to někdy někdo dělal, minulý majitel (jsem 3.) to nedělal určitě.
jsem zvědavý
Ta moje je puvodem z D, kdy servis v D je jeste na 78.000 km, tak to tam snad nekdo poctove dodrzoval.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Spea - ToM napsal:
Mam na sve jedenactce resit kriz, kdyz ma temer 100.000 km tachometrovych, nevim, zdali tam uz nekdo neco menil, ale zadek se ani nehne, je bez vule? Myslim tim preventivne, nebo dle servisniho intervalu.
haha, mám to samý, jen najeto 130.000, asi to někdy někdo dělal, minulý majitel (jsem 3.) to nedělal určitě.
jsem zvědavý
Ta moje je puvodem z D, kdy servis v D je jeste na 78.000 km, tak to tam snad nekdo poctove dodrzoval.
taky mám D a servis v 80. 2. majitel kupoval se 100, šlape jako hodinky, ale mám v úmyslu to nechat prohlídnout, preventivně, po 2 letech co ji mám.
Spea - ToM napsal:
Mam na sve jedenactce resit kriz, kdyz ma temer 100.000 km tachometrovych, nevim, zdali tam uz nekdo neco menil, ale zadek se ani nehne, je bez vule? Myslim tim preventivne, nebo dle servisniho intervalu.
haha, mám to samý, jen najeto 130.000, asi to někdy někdo dělal, minulý majitel (jsem 3.) to nedělal určitě.
jsem zvědavý
Ta moje je puvodem z D, kdy servis v D je jeste na 78.000 km, tak to tam snad nekdo poctove dodrzoval.
taky mám D a servis v 80. 2. majitel kupoval se 100, šlape jako hodinky, ale mám v úmyslu to nechat prohlídnout, preventivně, po 2 letech co ji mám.
Me jde spis o to, zdali to preventivne rozdelavat, kdyz tam neni ani minimalni vule?
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
to se spíš obrať na Tondu, já osobně bych chtěl zjistit, jak je na tom kardan, abych nezůstal viset někde na cestě, asi bych neměl takový štestí jak vevis
Mám dotaz na Tondu. Rozebral sem to podle fotonávodu, protože mi vněší ložisko skřípalo při klidu a propružení moto tak i potom při jízdě, vůle ovšem žádná nebyla. Po rozebrání jsem zjistil, že vnější ložisko trochu drhne, ale neni to žádná hrůza a v nitřní se mi zdálo v poho, ale samozřejmě vyměnim obě.
Chci se zeptat:
1. Snažil jsem se nijak nemanipulovat s kardanem co zustal v nohavici, ani s ozubenou tyčí co zůstala v hrušce po vyndání kříže, ale nemůžu odpřísáhnout, že jsem s tím přece jen nehnul, když jsem vyndaval kříž tak jsem si to označil tak jak je v návodu. Je to velkej problém?
2. Mají se ložiska před naklepnutím namazat vazelínou? nebo stačí jak jsou namazaný od výrobce?
Jestli si nejsi jistý, tak si vezmi nějakou svítilnu, posviť si do kyvky a zkontroluj si postavení křížků u převodovky - jde tam vidět. Podle toho si "nastavíš" spodní část. Ložiska nemusíš přimazávat - jsou namazaná z výroby. Lehce si mázni čepy pro ložiska (samosebou ne závit - tam příde Loctite).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...