Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 7 z 31:   1  ...  4    5    6    7    8    9    10  ...  31  
 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Tonda
#121 
Přidané 06.04.2011 21:54

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
Ano. Ten závit jenom lehce potřít (stačí kápnout trochu do jednoho závitu - nenapatlat celej šroub Cool). Samosebou tohle vše platí za předpokladu, že ta ložiska a čepy uložení koncového převodu budou "zdravá". Miniaturní vůle se tam stajně za nějakou dobu po dotažení zase objeví - ale nesmí to být vůle jako prase ještě k tomu provázená "křupnutím" nebo nějakým vrzáním. Pak je to bez debat na výměnu ložisek a někdy i jejich čepů.
Upravil Tonda dne 06.04.2011 21:57
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
Saturnin
#122 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 07.04.2011 18:36
Avatar člena


Příspěvků: 1328
Registrace: 30.06.09
Dneska jsem se do toho pustil, práce to byla nezproblémová a nenáročná music Kontra matku jsem polevil bez nahřejvání (nejspíš se v tom už předemnou někdo vrtal a nedal tam lepidlo) kdybych to bejval věděl tak bych ani neschazoval kolo. *pissed* Ten štelovací šroub jsem nakonec musel hotáhnout od oka, protože jsem měl takovej dětskej momenták s momentem od 10 Nm do 80 Nm, ale neměl žádnou stupnici, pouze štělovací šroub, když jsem ho vytočil na minimum tak jsem se šroubem ani nehnul *pissed* Tak jsem to dotáhnul od oka o necelou čtvrt otáčku... Jako lepidlo jsem nepužil Locktite, ale nějaký jiný a při příští demontáži ho nebudu muset nahřejvat music Když mi bylo dost dobrý na šrouby v diferáku u Tatry tak tady to bude dobrý taky Grin

S motorkou na hlavním stojánku vůle nezmizela, ale když ji ze stojánku schodím tak je bez vůle, což je podle mě v pohodě. Jen mám trochu obavu z toho jestli jsem štelovačí šroub nedoháhnul moc, aby se mi nepřihidila nějaká pokáza Grin Ale když je na hlavním stojanu pořád malá vůle tak by to mělo bejt v cajku clap

Btw. mezi kolem a přírubou jsem neměl podložku. Vadí to, nebo už ji mám objednávat?
 
milanosor
#123 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 26.04.2011 22:51
Avatar člena


Příspěvků: 1611
Registrace: 30.12.08
Nazdar chlapi.Tak jsem tedy opet s par otazkama.Kdych to vedel,tak jsem se do toho pustil uz v zime,ale hold se to zacalo projevovat az tedka po jarnim vyjeti.Vule na zadnim kole zadna,ale za tepla to zacalo povrzavat v loziskach na cepu mezi nohavici a hruskou kardanu.Prvni prostiknuti nepomohlo,takze po vikendove vyjizdce to slo dneska dolu. Loziska namazana, ani nevypadaji nejak jeta,ale objednam novy a pujdou vymenit. Jen se chci zeptat,nekdo tady psal,ze pri zanedbani vymeny je obcas potreba rovnou vymenit i ten cep.Levy je bez poskvrny ale pravy ( je to nejaka slitina ? ), ma na sobe trosku drazku.Myslim ze prave tenhle obcas vznul.Mrknete na fotku co si o tom myslite. Mam to jen zalestit,nebo nechat bez uprav,nebo dokonce vymenit?Lozisko chci objednat zitra,takze kdo z nejakeho duvodu vymenoval uz i cep,pisnete jak moc spatne je na tom ten muj. Moto ma pouhych 43tis. KM.

img692.imageshack.us/img692/7136/sroub.jpg


PS. Jeste trosku rosi ojel od hrusky,ale to bych videl na vymenu asi az v 60tis preventivne i s velkym loziskem.Dela to uz poslednich 10 tis bez viditelne ztraty oleje.
Upravil milanosor dne 26.04.2011 22:58
I pád na hubu je pohyb kupředuWink
 
Tonda
#124 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 27.04.2011 06:53

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
Ty ložiska vypadají skoro vždy, že jim nic není. Zkus si je však stlačit mezi prsty tak, jak jsou stažená na motorce (vnitřní kroužek proti kleci s jehlama) a jakoby s nimi otočit. Určitě budou přidřená - potom dojde k tomu, že je pro ně menší odpor otočit se na čepu. Podle fotky nepoznám jak je to "vydření" hluboký, ale jestliže je na tom čepu ložisko úplně volně, tak potom nikdy žádnou vůli nevymezíš - bude prostě vůle mezi ložiskem a čepem. Sice miniaturní, ale na obvodu kola už celkem znatelná.

...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
milanosor
#125 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 27.04.2011 07:52
Avatar člena


Příspěvků: 1611
Registrace: 30.12.08
Ty dve spodni male ryhy jsou hlubsi nez ta dlouha velka.Ale je to jak kdyz riznes nozem do hliniku.Nic hlubokeho,ale jsou tam.Jinak se otacely volne.Leva uplne a prava trosku zadrhavala.
I pád na hubu je pohyb kupředuWink
 
MotoPaja
#126 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 28.04.2011 23:17

Příspěvků: 982
Registrace: 29.07.08
mám technický dotaz, když jsem sundaval rozvodovku, vyběhl mi vnitřní kroužek z toho jehlovýho ložiska co jí drží v rameni, je to velkej problém? Jde mi o to jestli to může způsobovat napříště problémy (vůle?) a je tedy třeba koupit ty ložiska nový. Mají teď najeto pár tisíc km, ale v druhým je ten vnitřní kroužek volnej už dýl, tak jsem ho chtěl měnit a teď už mi vypad i z toho druhýho Sad
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
 
milanosor
#127 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 29.04.2011 06:49
Avatar člena


Příspěvků: 1611
Registrace: 30.12.08
Me vyjely taky oba.Vcera mi dosly loziska novy,tak jsem si rikal,jestli to takhle ma vypadat a ono jo.Ty moje puvodni jsou vazne po smrti.Zkousel jsem je protocit jen rukou a nejde to uplne hladne.Vikend bude vymena
Upravil milanosor dne 29.04.2011 16:28
I pád na hubu je pohyb kupředuWink
 
Tonda
#128 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 29.04.2011 06:57

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
MotoPaja - kroužky občas při demontáži vyjedou z klece. Jestliže není klec poškozená, tak ložiska vyčisti, namaž kvalitní vazelínou a "natlač" kroužky zpátky. Jestliže se kroužky budou otáčet v kleci volně, bez zadrhávání (samosebou to musíš zkoušet tak, že ten kroužek tlačíš silou proti kleci a zároveň otáčíš), tak ty ložiska s klidným srdcem zase použij.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
kambuchak
#129 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 15.03.2012 22:43

Příspěvků: 26
Registrace: 19.03.11
Můj worvaň má nahrkáno 84 tis. a pozoruji zvětšovací se vůli na jehlových ložiskách na čepek hrušky(ani po dotažení se o moc nezmešila). Jinak nikde nic teče ani nevydává žádné pazvuky. Zvažuju proto kompletní repasi kardanu a tak jsem poptal u inveltu ceny ložisek a gufer. Pokud mě netahají za nos tak ceny jsou už trošku jinde než jaké jsou zde ve fóru uvedeny. Pro info tedy komplet materiál vychází bez dvou stovek na 8 tis. káčé!!! Nevyplatí se už opravdu poptat některé u SKF nebo jiné renomované značce? Zkusím něco vyzjistit a hodím sem výsledek. Přiznám se že jsem trochu vyměkl a přemýšlím že vyměním jen ty kuželový jehlovky a po sezoně uvidim co dělá ten zbytek. .....Poradí někdo? dik
 
Waltr
#130 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 16.03.2012 08:01
Avatar člena


Příspěvků: 2767
Registrace: 27.06.08
Poptej se u Ježka.
 
ALF-gs
#131 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 16.03.2012 08:02
Avatar člena


Příspěvků: 526
Registrace: 30.05.10
Já mám na své najeto 86tis km a při cca 80 tis sem měnil kuželíková ložiska bo jedno bylo před vysypáním a byl chycen i čep, takže ložiska + čep. Práce na pár hodin. Jinak bych nepodceňoval použití správného Loctite. 5ml lahvička stojí cca 150Kč. Ted mám najeto cca 6 tis, minulej víkend jsem musel dotáhnout, objevila se maličká vůle. Dotaženo momentem 9Nm. Jinak radím, opravdu pečlivě očistit závit od zbytku Loctite, pak jde čep dotáhnout lehce na určitý moment!
 
spea - ToM
#132 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 16.03.2012 08:46
Avatar člena


Příspěvků: 1416
Registrace: 09.06.09
Mam na sve jedenactce resit kriz, kdyz ma temer 100.000 km tachometrovych, nevim, zdali tam uz nekdo neco menil, ale zadek se ani nehne, je bez vule? Myslim tim preventivne, nebo dle servisniho intervalu.
Upravil spea - ToM dne 16.03.2012 08:48
R 1100 GS r.v. 1995
www.tomphotos.eu
 
www.tomphotos.eu
barokar
#133 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 16.03.2012 09:04

Příspěvků: 1025
Registrace: 24.08.09
Spea - ToM napsal:
Mam na sve jedenactce resit kriz, kdyz ma temer 100.000 km tachometrovych, nevim, zdali tam uz nekdo neco menil, ale zadek se ani nehne, je bez vule? Myslim tim preventivne, nebo dle servisniho intervalu.



haha, mám to samý, jen najeto 130.000, asi to někdy někdo dělal, minulý majitel (jsem 3.) to nedělal určitě.

jsem zvědavý
 
spea - ToM
#134 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 16.03.2012 09:24
Avatar člena


Příspěvků: 1416
Registrace: 09.06.09
prouky napsal:
Spea - ToM napsal:
Mam na sve jedenactce resit kriz, kdyz ma temer 100.000 km tachometrovych, nevim, zdali tam uz nekdo neco menil, ale zadek se ani nehne, je bez vule? Myslim tim preventivne, nebo dle servisniho intervalu.



haha, mám to samý, jen najeto 130.000, asi to někdy někdo dělal, minulý majitel (jsem 3.) to nedělal určitě.

jsem zvědavý


Ta moje je puvodem z D, kdy servis v D je jeste na 78.000 km, tak to tam snad nekdo poctove dodrzoval. helpless
R 1100 GS r.v. 1995
www.tomphotos.eu
 
www.tomphotos.eu
barokar
#135 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 16.03.2012 09:35

Příspěvků: 1025
Registrace: 24.08.09
Spea - ToM napsal:
prouky napsal:
Spea - ToM napsal:
Mam na sve jedenactce resit kriz, kdyz ma temer 100.000 km tachometrovych, nevim, zdali tam uz nekdo neco menil, ale zadek se ani nehne, je bez vule? Myslim tim preventivne, nebo dle servisniho intervalu.



haha, mám to samý, jen najeto 130.000, asi to někdy někdo dělal, minulý majitel (jsem 3.) to nedělal určitě.

jsem zvědavý


Ta moje je puvodem z D, kdy servis v D je jeste na 78.000 km, tak to tam snad nekdo poctove dodrzoval. helpless





taky mám D a servis v 80. 2. majitel kupoval se 100, šlape jako hodinky, ale mám v úmyslu to nechat prohlídnout, preventivně, po 2 letech co ji mám.
 
spea - ToM
#136 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 16.03.2012 09:36
Avatar člena


Příspěvků: 1416
Registrace: 09.06.09
prouky napsal:
Spea - ToM napsal:
prouky napsal:
Spea - ToM napsal:
Mam na sve jedenactce resit kriz, kdyz ma temer 100.000 km tachometrovych, nevim, zdali tam uz nekdo neco menil, ale zadek se ani nehne, je bez vule? Myslim tim preventivne, nebo dle servisniho intervalu.



haha, mám to samý, jen najeto 130.000, asi to někdy někdo dělal, minulý majitel (jsem 3.) to nedělal určitě.

jsem zvědavý


Ta moje je puvodem z D, kdy servis v D je jeste na 78.000 km, tak to tam snad nekdo poctove dodrzoval. helpless





taky mám D a servis v 80. 2. majitel kupoval se 100, šlape jako hodinky, ale mám v úmyslu to nechat prohlídnout, preventivně, po 2 letech co ji mám.


Me jde spis o to, zdali to preventivne rozdelavat, kdyz tam neni ani minimalni vule?
R 1100 GS r.v. 1995
www.tomphotos.eu
 
www.tomphotos.eu
barokar
#137 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 16.03.2012 09:41

Příspěvků: 1025
Registrace: 24.08.09
to se spíš obrať na Tondu, já osobně bych chtěl zjistit, jak je na tom kardan, abych nezůstal viset někde na cestě, asi bych neměl takový štestí jak vevis
 
peet
#138 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 22.05.2012 08:47

Příspěvků: 323
Registrace: 09.07.07
Mám dotaz na Tondu. Rozebral sem to podle fotonávodu, protože mi vněší ložisko skřípalo při klidu a propružení moto tak i potom při jízdě, vůle ovšem žádná nebyla. Po rozebrání jsem zjistil, že vnější ložisko trochu drhne, ale neni to žádná hrůza a v nitřní se mi zdálo v poho, ale samozřejmě vyměnim obě.
Chci se zeptat:
1. Snažil jsem se nijak nemanipulovat s kardanem co zustal v nohavici, ani s ozubenou tyčí co zůstala v hrušce po vyndání kříže, ale nemůžu odpřísáhnout, že jsem s tím přece jen nehnul, když jsem vyndaval kříž tak jsem si to označil tak jak je v návodu. Je to velkej problém?
2. Mají se ložiska před naklepnutím namazat vazelínou? nebo stačí jak jsou namazaný od výrobce?

Díky.
 
peet
#139 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 22.05.2012 13:15

Příspěvků: 323
Registrace: 09.07.07
up Smile
 
Tonda
#140 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 22.05.2012 13:24

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
Jestli si nejsi jistý, tak si vezmi nějakou svítilnu, posviť si do kyvky a zkontroluj si postavení křížků u převodovky - jde tam vidět. Podle toho si "nastavíš" spodní část. Ložiska nemusíš přimazávat - jsou namazaná z výroby. Lehce si mázni čepy pro ložiska (samosebou ne závit - tam příde Loctite).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
Strana 7 z 31:   1  ...  4    5    6    7    8    9    10  ...  31  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 111
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,729
Nejnovější člen: ilicz

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 4.14 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI