vlada-gsa napsal(a):
Bubo máš pravdu v tabulce. Omlouvám se ale jela mi ruka je to YTX14BS s 12Ah. ETX14=12Ah YTX14=12Ah přesně jak si to vyhledal. Pokud má baterka sedět na rozměry bude to prostě 12Ah.
Když jsem četl tvůj příspěvek, tak mě to ani netrklo, zůstalo mi v hlavě taky těch 14 Ah (ten marketing je sviňa ) a ono je to 12 Ah....
TomasTT + ostatní - sorry, trochu jsem to zamotal, moje tabulka je pro 12GS a ne pro 1150, nepřečetl jsem si nadpis diskuse
K baterkám: Originál baterie na 1150 je gelovka? Na 12GS je baterie s technologií AGM, což není gel (viz např. zde).
1) Jde zaměnit AGM baterku za gelovou - vzhledem k regulaci dobíjení? Gelová baterie je na to prý citlivější...
2) V čem bude lepší (výhodnější) gelovka než AGM?
PS: Vlada-GSA - možná bychom to mohli zkopírovat třeba ještě sem: Jaká baterie na 12GSABMW GS = stroj na radost
Prvni original baterka BMW vydrzela 2 roky. Druha original baterka slouzila asi pet let, ale to premlouvani pri kazdem startu me proste vadilo. Stacilo aby byla teplota pod 10C a uz to vypadalo, ze nenastartuju. O baterku jsem se staral dobre, ale proste startovaci proud Odysseky oproti originalu me setri nervy. Zatim mam zkusenosti po jedne sezone a davam ji za 1.
BMW R1150GS MY02
JohnyT: Honza Žlábek mě jí doporučoval ale je těžší než BMW originál a nejdou tam bez úprav originál kabely, tak jsem objednal BMW. Ale byl jsem hodně nalomenej protože ten pocit že startér už se neotočí moc dobře znám.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal(a):
JohnyT: Honza Žlábek mě jí doporučoval ale je těžší než BMW originál a nejdou tam bez úprav originál kabely, tak jsem objednal BMW. Ale byl jsem hodně nalomenej protože ten pocit že startér už se neotočí moc dobře znám.
Tome, a jaké úpravy je nutné udělat k origo kabelům? Taky přemýšlím od Odyssey, ale nechce se mi vrtat v kabeláži..
Ty kontakty jsou jen jinak ohntue. Je to akce na 1min a kombinacky, aby jsi je narovanal a normalne prisrouboval.
Jinak mam spatnou zpravu. Doprodali jsme posledni kus a dalsi budou az v kvetnu. Vyrobce pry nestiha... Takze bud koupit Odyssey jinde draz nebo pockat az na kveten
Upravil JohnyT dne 21.04.2010 10:12
BMW R1150GS MY02
Jmenovité napětí jednoho článku: 2 V
Napětí naprázdno nabité baterie 6-ti článků: 12,6–12,8 V
Napětí naprázdno vybité baterie 6-ti článků: 11,8–12,0 V
Napětí pod zátěží, při kterém se má ukončit vybíjení: 1,75 V Pro baterii 6-ti článků to je 10,5 V
Nabíjecí udržovací napětí je 13,4 V pro gelové baterie, 13,5–13,8 V pro AGM a 13,8 V pro baterie se zaplavenými elektrodami.
Všechna napětí jsou platná pro 20 °C.
Hodnota udržovacího napětí se může lišit v závislosti na výrobci.
V případě dobíjení udržovacím napětím se napětí musí pečlivě nastavit, protože nízké napětí způsobuje sulfataci elektrod a vysoké jejich korozi a ztrátu elektrolytu, což významně zkracuje životnost akumulátoru.
Napětí pro občasné dobíjení baterie (12V): 14,2–14,5 V
Napětí, při kterém začíná výrazná tvorba vodíku a kyslíku: 2,4 V
Po ukončení nabíjení baterie (12V) do plného nabití klesne napětí rychle na 13,2 V a poté pomalu na 12,6 V.
Citace je z Wiki takže nic nového pod sluncem.
Odpovídá to i skutečnosti co jsem měřil napětí na motorce regulátor na 1200GSA dává 14,2-14,3 po startu a pomalu to klesá k 13,8.
Tolik k bateríím. Pro používání nabíječek je to taky užitečné. Celé ságy popsané tu na fóru o digitálních a procesorem řízených nabíječkách sjou o ničem. Berte to tak, že 90% života je baterie dobíjena ze sítě vozidla. Jediný kdo je za toto odpovědný je regulátor napětí zabudovaný v alternátoru a ten je bez vestavěného PC.
1) Nejlepší co může baterii potkat je pravidelný provoz
2) Úplně postačí ji dobít nabíječkou s bezpečným udržovacím napětím viz. výše
3) Ostatní funkce jako desulfatace (rozuměj oživení zmírající baterie) zrychlené nabíjení atd. jsou zcela postradatelné, zmírající baterii je stejně lepší vyměnit než resuscitovat
HASAN napsal(a):
ČUS,MŮŽETE NĚKDO PORADIT NĚJAKOU DOBROU ZNAČKU MOTOBATERIE NA GS 1150-NECHCI TU ZA 5000,- DÍKY.
Po deseti letech mi odešla originálka gelovka a tak jsem dělal research. Startovací ampéry, rozměry... Nakonec jsem sáhnul po Banner bike bull. Má pěkný startovací ampéry, technologii AGM (nasáklý rouno), stojí 1500. Do housing nejde až na dno protože je asi o 5 mm hlubsi. ostatní rozměry jsou menší tak se tam vejde. Nakonec jsem zadní stranu housing k sání odříznul flexou trochu vyšimoval a přitáhnul původním řemínkem. Minus kabel sedne napoprve, plus se trochu prizpusobi (je z medi tak par ohybu snese). Varta dela gelovku co je na prvni pohled stejna jak od BMW ale za 2200 namisto 4tis. Jinak sumar baterek je tady:
jen to dávám občas na "udržovačku" - na úplně obyčejnou za 200korun, v létě jezdím,tak s tím nedělám nic. ;-)
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Minulej rok mi klekla puvodni orig. baterka EXIDE(r. 1995). Tak jsem koupil novou Fiamm a vydrzela 2 mesice( mohla to byt nahoda). Nasledovala reklamace(naprosto bez problemu u Zlabka) a koupil jsem znovu EXIDE. Doplatek asi 1000,- oproti Fiamm. Ta drzi. Mam ale starou vranu 1110GS bez ABS,tzn ze po baterce chci v podtate jenom nastartovat.
R1100GS
Tak jsem to tu celé pročet a jsem asi nějakej tupej. Na podzim mi zdechla orig. gelovka. Nechal jsem to na jaro a už mne svrbí ruce - baterie je nutná. Nějak jsem si vsugeroval, že dám gelovku.
- první je asi trefit správný rozměr
- pak asi ty parametry jako 12V, cca 19Ah, a 170A
- možná je dobrý mít na správný straně a správný konektory
Jo a taky nechci utratit žádnej balík. Nějakej tip na gelovku?
Potom mi není jasno v dobíjení. Neplánuji žádné, bo z předcházejících motorek na to nejsem zvyklej - nikdy jsem to nedělal. Je nutné nějak pravidelně dobíjet v GS 1150? Loni jsem to neudělal ani jednou a pak stála cca tři neděle a konec. (Ale už byla stará šest let, dle štítku.)
Takže otazníky ke gelovce v GS1150
- je nutné pravidelné dobíjení přes sezónu?
- je nutné pravidelné dobíjení přes zimu?
- pokud je nutné dobíjení musí být specielní dobíječka, nebo stačí obyč udržovačka s malým proudem?
Možná chci moc, ale chci koupit, osadit, jezdit a nestarat se - jde to?
Díkec
no ja sem poridil tu bannerku, stala necele 2 tisice, zanedlouho by mela byt namontovana, snad to nejaky cas vydrzi.
Do te doby, nez chcipne i tato, budu mit snad uz 12ku
libham napsal(a):
Na mojí "origošce" je EXIDE - přiložím foto - pak by tedy asi nejvhodnější byla zase EXIDE G19? Máte ji někdo?
Tak já mám tu samou.
Po zimě jsem nenastartoval a myslel si, že odešla.Byla úplně prázdná.Nabil jsem ji a zatim drží , ale na dlouho už to také nevidim.Scháněl jsem tu samou ale marně.
T-Diesel napsal(a):
no ja sem poridil tu bannerku, stala necele 2 tisice, zanedlouho by mela byt namontovana, snad to nejaky cas vydrzi.
Do te doby, nez chcipne i tato, budu mit snad uz 12ku
a to ale nejni gel ta bannerka? co je to za typ?
ja se bojim při uléhání, aby to neteklo, a že hroch si klidně lehne na šotolině i ze stojanku
Cena Exide G19 u slovenského dovozcu - 168€
V Čr pri aktuálnom kurze -129€ ......
Nechcem byť vulgárny ale naši páni obchodníci nech idú do pi.e
Glock-plastik fantastik :-)