brumla napsal(a):
Panove, nechci zakladat nove vlakno a tak se zeptam zde. Doted jsem mazal 1150GS Motorexem Legend. Jenze jeho ceny zase ponekud stouply (kupoval jsem kdysi 200Kc/litr) a proto uvazuji o zmene. Nekde jsem tu vycetl chvalu na LiquiMoly Racing HD-Classic SAE 50. Bohuzel jeho vyroba byla ukoncena, takze nic. Proto hledam nahradu.Nemate zkusenosti s MOTUL-3000 4T 20W50 (API SG, JASO T 903 MA ( HARLEY DAVIDSON) cena je prijatelna. Chybi mi vsak nejake recenze. Pouzivate ho nekdo?
jak jeho výroba byla ukončenasem ho dnes intenzívně sháněl a údajně ho budu v pátek mít doma,bylo mi to slíbeno,tak snad to klapne
motul sem používal ze začátku,jenže když byl motor na provozní teplotě,tak ten olej byl řídkej jak védéčko a motor doslova řachtalmotorex mi připadá lepší a když sem na něho přešel,motor se stišil
teď chci zkusit liqui moly hd sae 50,na tento olej samá chvála,tak su zvědaf
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Další možnost za dobrou cenu http://www.fm-aut...-1225.htmlElektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl
Po tom co jsem zjistil, o kolik Motorex Legend podražil proti roku 2008, jsem se rozhodl letos pro Castrol Actevo GP 20W/50.
Loni jsem jezdil Motul 3000 a nebyl jsem úplně spokojený. Sice klesla spotřeba oleje z 3dcl na 2dcl, ale zato se zvýšila hlučnost.
Castrol Actevo stoji 156,- Leged ca. 280,-
A Castrol pujde i do převodovky - EPX 90 za 197,-
Mimochodem, v katalogu Louis 2010 na straně 956 je zmíněný Castrol označen jako "specielně vyvinutý pro BMW". Při kurzu 25,30 za Euro si ho Louis cení na 315 korun!
U nás se cena na internetu pohybuje od 150,- do 260,- korun.
Zdá se mi, že spojovat kvalitu vyrobku s cenou už asi dnes nemám smysl a orientovat se podle toho na trhu nedá. Řekl bych, že je to smutné
Upravil paulik78 dne 03.04.2010 01:41
paulik78 napsal(a):
Po tom co jsem zjistil, o kolik Motorex Legend podražil proti roku 2008, jsem se rozhodl letos pro Castrol Actevo GP 20W/50.
Loni jsem jezdil Motul 3000 a nebyl jsem úplně spokojený. Sice klesla spotřeba oleje z 3dcl na 2dcl, ale zato se zvýšila hlučnost.
Castrol Actevo stoji 156,- Leged ca. 280,-
A Castrol pujde i do převodovky - EPX 90 za 197,-
Mimochodem, v katalogu Louis 2010 na straně 956 je zmíněný Castrol označen jako "specielně vyvinutý pro BMW". Při kurzu 25,30 za Euro si ho Louis cení na 315 korun!
U nás se cena na internetu pohybuje od 150,- do 260,- korun.
Zdá se mi, že spojovat kvalitu vyrobku s cenou už asi dnes nemám smysl a orientovat se podle toho na trhu nedá. Řekl bych, že je to smutné
Act evo dávám do 12ky pořád - sice jsem přemýšlel nad Motorexem pro BMW za 1400,-Kč, ale nakonec jsem opět pořídil Castrol. Speciálně pro BMW vyvinutej asi nebude, protože jsou tam přísady pro spojku a převodovku. Myslim, že i na obalu je napsáno, že je přímo určen pro V motory (HD). Jinak můžu ke koupi doporučit tuhle firmu http://jksystem.c...t-20w50-1l Do 30 minut po objednávce přišla sms s tím, že je zboží připraveno a kde si ho můžu vyzvednout
Už se to tu řešilo moc krát a jelikož je zase podzim, otevírám tohle téma :-)
Jaký olej :-) ????
Na trhu se objevil plně syntetický 20x50, stojí asi 250 Kč a pry je do BMW nej, nej...
Klasický 20x50 je prý minerál. 10Wx40 je polosyntetika a moje Báwko na něm jezdilo v anglii. To je prý polosyntetika. Prý je minerál horší, než polosyntetika a syntetika.
K...a tak co by jste tam dali, aby měl hrošík to nejlepší co měl.
V příručce píší že 20x50 je nejlepší, pokud je to ale minerál a syntetika je lepší, jak to vlastně je?
Já vím,, že se to tady řešilo a řešilo aspoň stokrát, ale když to forum tady je... díky všem za názor.
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
Já myslím, že hlavní je aby tam vubec nějaký olej byl. Vše ostatní je jen tahání peněz z lidí. Pak zjistíš, že se dodrží specifikace a stáčí se na jedné lince pro několik firem jen jeden olej stojí 250 a jiný 150 to záleží asi jak je drahá nálepka na obalu.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
No to je jasné. Je ale teda minerál lepší než syntetika? Prý byl nejdříve minerál a po té udělali pro větší výdrž motorů syntetiku. ? Ale je tomu skutečně tak? Právě že to nějak pořád nechápu :-) co je tedy lepší ha,ha,ha... Možná proto se tady olej furt řeší
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
jurek je dolezite pisat lepsi vzhladom na co...
do R1 alebo S1000RR je jasne ze najlepsia syntetika
boxery od nepamati jazdia na mineral a predpisuje ho aj vyrobca
nalej tam mineral 20w50 hocijakej znamej znacky
prepinam, koncim
Plná syntetika je nejlepší. Je to moderní olej, který vyvinutý pro potřeby namáhaných, vysokootáčkovýh motorů. Ale co je důležité (a to nebylo řečeno), na co jezdil motor boxer před tím. Pokud má najeto hodně desítek tisíc, tak by měl pokračovat na stejný olej dál, z mnoha důvodů, což pro obsáhlost, nemohu tady vysvětlovat.
Jezdil na polosyntetiku 10w40 a měl najeto 55 OOO Km. Já tam pak nalil hned 20w50, tak jak udával výrobce. Už u toho asi zůstanu :-)
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
Mýtus minerálního, polosyntetického a syntetického oleje
Citace z některých internetových diskuzí:
„… 15W/40 je minerál, 10W/40 je polosyntetika a 5W/40 je plná syntetika…“
„… minerální oleje rychleji degenerují působením vzdušné vlhkosti a kyslíku…“
„… v městském provozu se zkracuje výměnná lhůta o 1/3, pokud nepoužíváte plnou syntetiku…“
Motorové oleje jsou dnes pouze dobré a nebo lepší, pokud tedy vyloučíme levné oleje pro staré motory. Každý olej má menší nebo větší podíl minerální složky, i když je na etiketě napsáno „syntetický“či „plně syntetický“. Některý výrobce na etiketě uvede alespoň „vyrobeno syntetickou technologií“ nebo „vyrobeno HT syntézou“. Jiní výrobci stále trvají na názvu plně syntetický olej. V praxi se ukázalo, že nejméně jeden olej SAE 5W-40 známého výrobce je označen jako „plně syntetický“. A to přesto, že v něm není ani stopa po syntetickém oleji.
Fenomén syntetika – polosyntetika – minerál
Fenomén syntetických, polosyntetických a minerálních motorových olejů se projevuje i v tom, že těmito termíny jsou často určovány jak viskozitní vlastnosti, tak i kvalita olejů. Přitom to spolu vůbec nesouvisí! Z minerálních olejů lze namíchat olej v podstatě s jakoukoli viskozitou. Ta ale nic neříká o kvalitě oleje. Tzv. výkonové vlastnosti, tzn. kvalita olejů, jsou dány především použitou aditivací. Ta je rozhodující pro konečnou kvalitu motorového oleje. Samozřejmě také záleží na kvalitě základového oleje. A to ať už je syntetický nebo minerální.
Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací uvedených na etiketě obalu. Tak např. oleje SAE 15W-40, 10W-40, 5W-40 a 0W-40. Každý z nich může mít výkonovou specifikaci ACEA A3/B3, příp. i B4. Z toho je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost může být naprosto stejná. Rozhodně tedy nemusí platit, že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle. Tohle je opravdu naprostý nesmysl. Oleje SAE 0W-40 či 5W-40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa. Ale kvalitou a životností jsou naprosto stejné jako oleje SAE 10W-40 či 15W-40. Tzn. úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků.
Rozdělování olejů na minerální, polysyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to ale již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Vždyť i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na počátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku.
Zimní číslo
Viskozitní specifikace má většinou tvar např. SAE 15W-40, SAE 5W-40, SAE 0W-30 apod. První číslo udává vlastnosti oleje při nízkých teplotách, tj. čerpatelnost oleje. Čím je toto číslo nižší, tím bude olej tekutější v zimních mrazech a tím lépe ráno nastartujeme studený motor a rychleji se také olej dostane na všechna potřebná místa. U studeného motoru to v zimě může u oleje SAE 15W-40 trvat třeba i 20 sekund, zatímco u oleje SAE 0W-30 při stejných podmínkách např. pouze 1 sekundu (hodnoty uvádím jen jako příklad). Dnes se stále více prosazují motorové oleje s co možná nejnižším zimním číslem. Důvodem je lepší ochrana motoru při studených startech, kdy na kritických místech motoru není ještě dostatečné množství oleje. Čím dříve se celý motor promaže, tím méně trpí a tím se zvyšuje jeho životnost.
Letní číslo
Druhé číslo informuje o viskozitě oleje při přibližně provozní teplotě oleje. Čím je toto číslo vyšší, tím je olej při provozu automobilu hustší a tím větší klade odpor proti vzájemnému pohybu třecích ploch. V dobách jednosezónních olejů se udávalo pouze toto číslo. Jestliže tedy máme oleje SAE 15W-40, 10W-40 a 5W-40, při provozní teplotě budou mít všechny tyto oleje stejnou viskozitu a nebude mezi nimi v tomto směru žádný rozdíl. Rozdíl bude pouze v tekutosti a čerpatelnosti při nízkých teplotách.
Karbonové úsady
Často diskutovaným problémem je vzájemná náhrada „minerálního“ oleje a „plné syntetiky“. V povědomí motoristů přežívají stále problémy starých škodovek, které v době jejich výroby byly plněny motorovými oleji s malým množstvím detergentů. U dnešních moderních olejů se s takovým problémem již nesetkáme. I ty opovrhované „minerální“ oleje SAE 15W-40 mají dostatek detergentních a dispersantních aditiv a motory jsou po jejich používání stejně čisté jako při používání „plné syntetiky“. Samozřejmě za předpokladu, že oleje mají stejnou nebo podobnou výkonovou specifikaci. Všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv.
Doporučený motorový olej
Zde je na místě zdůraznit, že výrobce motoru nedoporučuje určitou viskozitní třídu oleje (např. SAE 10W-40). Tu si musí volit každý „uživatel“ sám podle toho, jaký provoz automobil potřebuje (městský provoz, krátké trasy, dlouhé trasy a po dálnici apod.), zda chce šetřit palivo (lehkoběžné oleje), či podle toho, jakou má spotřebu oleje (viskóznější oleje pro utěsnění pístu ve válci).
Výrobce nedoporučuje ani to, zda olej má být syntetický či polysyntetický nebo minerální. A už vůbec nelze doporučovat určitého výrobce oleje, to by měl obchodní soud okamžitě práci. Jiná otázka ovšem je, s kým mají smlouvu autorizovaní prodejci automobilů nebo příslušné autoservisy.
Jediný předepsaný parametr motorového oleje je jeho výkonová specifikace. Součástí každé výkonové specifikace je i požadavek na minimální vysokoteplotní viskozitu (HTHS – High Tepmerature High Shear). To je jediný viskozitní parametr, který výrobce motoru doporučuje a který by měl být vždy dodržen.
U většiny značek automobilů je výkonnost oleje doporučována podle klasifikace ACEA, většinou pak A2/B2 a A3/B3, příp. i B4. Tyto specifikace dnes splňují téměř všechny běžné motorové oleje, pokud vyloučíme oleje pro starší motory (známý Mogul Super či M6 a další). Někteří výrobci spoléhají na vlastní specifikaci, nejznámější je koncern VW. Oleje na našem trhu jsou však uzpůsobeny i těmto specifikacím a je opravdu z čeho vybírat. Otázkou ale zůstává, zda je nutné vybírat. Rozumím třeba tomu, že každý má svoji oblíbenou značku oleje, ale nelze tvrdit, že ten či onen olej je kvalitnější nebo dokonce nejlepší. Vždyť všechny oleje se stejnou specifikací splnily úspěšně stejné motorové testy. Jak ty testy splnily, s jakou rezervou, to ví pouze výrobce oleje, nikoliv už konkurenční firma a už vůbec ne běžný spotřebitel.