Ahoj
Vodní gufero- malý kryt na vodní pumpě a vypustit vodu
Olejové gufero voda ven, olej ven a sundat celé víko, jde blbě ven a blbě zpátky ale jde to.
Toto je nutné udělat v případě výměny osičky , která je většinou vyžraná.
Na mojí moto děláno celkem třikrát naposledy jsem snížil tlak v chladící soustavě - původně 1,6baru. Koupena origo osa s těsněním.
NAposledy jsem udělal vlastní osičku s Balinit-hard-carbon povlakem a gufero jsem dal special Viton do 300Stupňu a teď se tedy uvidí co to vydrží.
Osobně si myslím že problémy souvisí s tlakem v soustavě jelikož některé moto nemá problém a jiné se musí přetěsnit pravidelně a pořád dokola (u mne po 10000km)
Ahojte chalani potrebujem surne POMOC!!!!
mam problem s vodnou pumpou vcera cestou do chorvatska (idem sám len s priatelkou, romantina... ) mi pri maribore zacala kvapkat chladiaca kvapalina. Kvapka cez otvor ktory je na vodnej pumpe medzi guferom olejovym a guferom na chladiacu kvapalinu. Vody ubudalo, tak som priebezne doplnal do plna aj expanzku aj chladic, expanzku som naplnal uplne po okraj koli tomu ze je problem urcit vysku hladiny min max bez zhodenia bocneho plastu a kedze som nechcel ryskovat zadrenie motora tak som ju doplnal po okraj . A teraz by som sa chcel opytat za
1.) nemohol som poskodit nieco ine tym ze som preplnoval expanznu nadobku ?
2.) gufera som menil pred 12 000 km teraz mam nabehane 60tisic hriadel vyzeral v tedy bez poskodeni myslite ze moze byt poskodeny hriadel alebo odyslo iba gufero?
3.) zohnal som spravne gufera v maribore, pokial zhodim kryt pumpy da sa vybrat kolik z plastovej turbinky a to prve gufero bez toho aby som nieco poskodil? (nechcem zhadzovat cele spojkove viko nemam tu olej)
4.) ak sa da vybrat ako mam postupovat ?
No dnes jsem taky rozebiral pumpu a ten kolik z kola jde vyklepnout dost blbe. Nakonec jsem ho ani uplne nevyklepl, pac se mi do toho nechtelo busit. Pak mi doslo, ze z druhe strany to pujde asi lip, coz bohuzel bez sundani vika neni mozny.
ctom napsal:
Ahoj, na kolik si snizoval ten tlak a jak si ho meril?
Jake mazivo patri mezi gufera?
Na víku chladiče je zátka s dvojím ventilem:
1. pokud se voda (chladící kapalina) ohřeje tak expanduje a přeteče do horní nádobky bočním vývodem v hrdle chladiče (v případě vzduchu v chladiči by měl jít první na řadu) a to se děje čelním těsněním a je regulováno vekou pružinou
2. Pokud chladne tak se nacucne zpět vnitřním ventilkem ve středu zátky-též je tam pružinka a těsnění.
Celé to uzavírá velké těsnění na víčku
Pokud těsnění na konci zátky vymění za slabší , tak se sníží tlak velké pružiny a tím celkový tlak v soustavě. Dával jsem gumu 0,5mm
Měřil jsem to (a zároveň tlakoval na odvzdušňovacím šroubu který jsem napakoval na závitu a trochu povolil a nasadil trubičku (Festo).
Bohužel je nutno použít přípravek pro natlakování se zpětným ventilkem jako u duše(použít pumpičku) a zároveň měření tlaku. Chladící systém motorky začne při tlakování vzduchem tento přepouštět do horní nádobky, která je otevřená (ve víčku je dírka) a to je tlak chladícího systému. Zároveň musí tento tlak udržet, u mne do druhého dne - je to test těsnosti soustavy.
TOLI napsal:
Dolejvej vodu a neřeš. Až se vrátíš domů tak to vymeň komplet.
hlavne ji lej do chladice a ne do expansky.
nemam to skusit vymenit pokial mam to gufero ?nechcem zadret motor... doteraz to funguje tak ze kazdych cca 50 km dolievam kvapalinu podla toho ked zmaknu hadice ]
Ahoj,
vyměnit vodní gufero není velká práce, pokud ho máš tak sundej kryt vodní pumpy, je na třech šroubech a vyměň (na víku je gumové těsnění). Pozor při vyrážení kolíku na lopatkovém kole musí se opatrně kolíkem s průměrem o něco menším než je díra.
Problém bude i na hřídeli, ač je tvrdá má v sobě vždy drážku, nové gufero pomůže na chvíli než se opotřebí a začne opět téci.
Samo ti vyteče voda a potom je nutné to odvzdušnit tím šroubkem klíč 11mm na druhé straně na hlavě.
S.
Dakujem chalani asi to necham na doma teraz staci dolievat kazdych 50 km. Ked pridem domov dufam ze ma tam uz bude cakat original set z bmw a vymenim to komplet
Tak som to musel dneska rozobrat uz to tieklo neunosne v hriadeli je drazka po gufere dal som tam druhe gufero a nedal som ho tak hlboko aby nebolo v tej drazke ale je asi 0.5 mm mimo nej zatial to netecie ale presiel som iba 10 km.
Ale mam dalsi problem mam pocit ze je v sustave moc nizky tlak hadice ani po 10 km jazde a zahriatom motore neboli tvrde boli trosku tvrdsie ako pri vypnutom studenom motore, kde moze byt problem ? Popripade inak je to vobec problem keby doslo k prehrianiu kvapaliny zasvieti kontrolka skor ako zadrem motor? A pokial sa nemylim kontrolka je iba na kvapalinu takze pokial vytecie tak ho zadrem bez tohoo aby som nieco dooredu vedel, ake su indikatory toho ze motor je prehriaty vyrazne salave teplo od motora na nohy ktore sa neda prehliadnut?
Základ je aby byla v motoru voda.
1. Zkontrolovat chladič zda je po hrdlo voda, odšroubovat víčko a neměl by tam být žádný vzduch.
2. dodatečná kontrola povolit odvzdušňovací šroub na hlavě vpravo a musí téci voda
3.+ V nádržce nad chladičem by měla být voda dle rysek
-->>potom motoru nic nehrozí
Pokud jsou hadice nenatlakované (cca 1bar) tak to nemusí být nahřáté na provozní teplotu, nebo netěsní to nejvrchnější těsnění na víčku chladiče a soustava je otevřená a voda by se teoreticky měla začít vařit a tím pádem vytéci z motorky.
(Dnes se ale dělají chladící kapaliny , které mají bod varu výše než 100st. záleží na typu)
Ještě mne napadl vadný termostat-otevřený naplno a voda se neohřeje a tím nenatlakuje?
Pokud svítí červená kontrolka přehřátí tak se striktně nedoporučuje pokračovat v jízdě jelikož jde o teploty nad sto stupňů a začíná jít motoru o život.
102st. - startuje větrák
118st.-červené světlo a to je již průser
Já když jsem jel bez vody tak to začalo svítit, musí být ale vše v pořádku (snímač, kabely, žárovka)
Tak dneska som to tesnenie co je na vicku chladice odmastil jarou a poumyval presiel som cca 25 km vsetko vyzera v poriadku v hadiciach je tlak odhadujem na cca 1 bar teplota vyzera v poriadku. Pokial sa pri startovani rozsvietia vsetky kontrolky tak vsetky ziarovky su v poriadku. Teraz je tu ina otazka zapnutie ventilatora a zasvietenie kontrolky prehriatia kvapaliny pochadzaju z toho isteho snimaca? A to zo snimaca ktory je pri odvzdusnovacom srobe ? Ak je to tak tak je tu predpoklad ze pokial sa mi normalne zapne ventilator tak by mala pri prehriati zasvietit aj kontrolka .
Chtel bych se jeste zeptat, je potrebne pri sundavani vicka spojky kuli vymnene osicky vypoustet olej, nebo postaci povalit motorku na bok a po odsrobovani srobu co drzi tu proletou trubku ze spodu motora ji zacpat hadrou