Zatím všude jsou z Dakaru jen fotky jezců, strojů a případě přírody. O úspěchu či neúspěch jezců však ve velké míře rozhodují technici, kteří mnohdy celou noc dělají ze silně použitých strojů stroje nové. Těmto bezejmenným hrdinům Dakaru myslím patří rovněž hold.
(zdroj: www.advrider.com)
Paji přiložený následující obrázek:
Je to tak, na druhou stranu kdyby dělal sám na motorce tři noci za sebou tak se někde zabije. Dvakrát se mi na závodech povedlo makat celou noc a bylo to pokaždé úplně jinak. Poprvé s kamarády to byla celkem pohoda (asi protože to nebylo nic vážného), ale po druhé to byl hrozný záhul. Možná proto, že jsem od jedné ráno na to byl sám. Makalo od 16.00 do 11.00. Ale sem tam byla pauza na slivovici Mechána v noci maká a když je den se přesouvá, ale i tak jim to strašně závidím Takže méchánům třikrát hurá
Upravil Remus511 dne 13.01.2010 08:04
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **
Takže informace z Itálie, citující přímo jeho bratra Alessandra. Luca se probral včera ve 20:30, pohnul rukou a i když ještě není schopen mluvit, poznal svého otce, který už je v Santiagu od soboty. Podle lékařů otok mozku ustoupil a reakce na léčbu a medikaci jsou příznívé. BRAVO LUCA!!!
Maiali nel Fango!
Já si všimnul a jsem rád ale když sem slyšel jaký měli elitní jezdci problémy viz. Coma tak si říkám že to až tak skvělí vítězství nebylo.I když historie se neptá.
Upravil toli dne 13.01.2010 20:57
morabo napsal(a):
Takže informace z Itálie, citující přímo jeho bratra Alessandra. Luca se probral včera ve 20:30, pohnul rukou a i když ještě není schopen mluvit, poznal svého otce, který už je v Santiagu od soboty. Podle lékařů otok mozku ustoupil a reakce na léčbu a medikaci jsou příznívé. BRAVO LUCA!!!
Vezmeme to zkratkou, je to sice dál, zato horší cesta.
insorto
TOLI napsal(a):
....
To ale nemá žádná motorka moc společnýho se svim základem. Všichni dávaj něco lepšího než je v sérii. BMW G450X vidim jako dobrej základ.
Ne vždy se musí jet a dojet Dakar na silně vytuněném stroji. S číslem 55 jede stále Turek Kemal Merkit. Je na 52 místě a právě slaví své padesátiny. A hlavně. Jede na minimálně upravené KTM 690 R. Podobně minimálně upravený stroj měl jeho krajan s č. 56.
Zřejmě ASO zakáže úplně motory s obsahem nad 450 ccm a budou jezdit jen silně vytuněné "malorážky" s nutností dělat malou generárku motoru po každé etapě a několikrát motor vyměnit úplně.
Motorka s č. 55 může celý Dakar dojet jen se dvěma výměnami oleje. Navíc na podvozek, co je základu, se nemusí šáhnout.
Jednoznačně až budou ale moci jezdit jen 450-ky, je G450X opravdu perfektní základ. Jen to bude asi výrazně dražší než je nyní po jezce se startovními čísly 55 a 56.
Paji přiložený následující obrázek:
Paji: s tím naprosto souhlasím že se dakar da "dojet" s naprosto sériovou motorkou ale v té top třídě na Kátéemkách určitě nejede nikdo sériové tlumiče WP a asi ani nádrže a kokpit nebudou stejné.
Já bych byl osobně pouze pro kategorii maraton- sériové stroje,protože by se k nám "koncovým uživatelům"dostalo konečně kvalitně vybavené a dostupné "nářadí".¨
Skutečně se mi vůbec nelíbí co se tam děje-uplně super byly kdysi šestidenní kde byly označené díly a kdo něco vyměnil byl diskvalifikován nebo velká penalizace, tímhle směrem by se to podle mě mělo ubírat. Na tom nakonec vydělají všichni.
Osobně G450X jako povedenou motorku vážně nepovažuji...takže když bych chtěl něco takového jet, rozhodně bych ji jako záklnad nepoužil...
to Paji: v pouštním písku, ve kterém jedou bych ten motorový olej měnil po každé etapě...ať bych jel na čemkoliv...a jak tu někde Tom psal, nízká váha je velká výhoda, o letošním Dakaru se píše spíš jako o technickém, takže rozhodně 450ccm...
TOLI napsal(a):
..... top třídě na Kátéemkách určitě nejede nikdo sériové tlumiče WP a asi ani nádrže a kokpit nebudou stejné....
Samozřejmě. Pokud má někdo ambice dojet v TOP10, tak je to o úplně jiném stroji a jiných podmínkách než u jezců, jejichž hlavním cílem je Dakar vůbec dojet do cíle. A u motorek se šancí na TOP10 je z hlediska nákladů asi jedno, zda mají objem 650 ccm nebo 450 ccm.
Pro druhou kategirii amaterských jezců už to tak jedno není. A v tom duchu byla moje předešlá poznámka.
Vjetrnik napsal(a):
....v pouštním písku, ve kterém jedou bych ten motorový olej měnil po každé etapě...ať bych jel na čemkoliv...a jak tu někde Tom psal, nízká váha je velká výhoda, o letošním Dakaru se píše spíš jako o technickém, takže rozhodně 450ccm...
Netvrdím, že se na Dakaru nemá či nemění olej po každé etapě. Samozřejmě, že se zřejmě mění. Psal jsem, že standardní 690 to může dojet celý jen na dvě výměny. Což u ostatních motorek těžko platí.
Jistě, že zejména v písku nebo na kamenech je každé kilo znát. Jaký ale může být váhový rozdíl mezi motorkou č 55 (či 56) a plně kapotovanými 450-kami? Tipnul bych, že více jak 10kg to nebude. A na jakou stranu? :-)
Upravil Paji dne 13.01.2010 22:58
Tak prvně k vjetrníkovy.
O povedenejch nebo nepovedenejch motorkách už tedka nemá smysl se vůbec bavit protože příští rok budou už pouze 450ccm a jakou má ktmka náhradu za svý 690??? žádnou.
Takže budou při stavbě problémy stejný jako u ostatních výrobců - pouze rám a motor origo a ostatní bude kit,nebo těžká improvizace.
Paji: tak nějak jsem pochopil že se to vztahuje k amatérům a tím odpovím zárověn i Vjetrníkovy že kdyby nastalo zcela nepochopitelné scifi že bych měl prachy na to jet dakar alespon v amatérské kategorii tak bych volil G650Xchallenge v touratech rallye kitu a s vylepšenym podvozkem.
Jinak ten rozdíl mezi 450 a 690 bude určitě více jak 10kg tipoval bych spíše kolem 20-25kg.Píšu o těch amatérských kategorií!!!
Váhově to bude stejné jako porovnávat seriovou EXC a seriovou 690ku...na obojí je třeba zvětšené nádrže, kokpity s navigací, atd....ta pidikapotáž kolem nic neváží.
Mluvil jsem o základu, a jako základ považuji G450X za špatný, já bych volil mezi EXC, FE nebo WR...
Kdybych o scifi mluvil já, stavím na základu EXC (s karburátorem)...
Jinak co bych si přál zkusit ale nechtěl živit je Aprilia RXV 450 ,dvouválec 450 v sérii 70koní ,co sem měl možnost vidět v akci tak to je maximální masakr.Na dakar jako stvořený ostatně výsledky Francisca Lopeze Contarda jasně napovídají.
TOLI napsal(a):
Příští rok bych chtěl jet dakar jako mechanik - umim rozpůlit,zgenerálkovat a složit motor jawa 350 se zavázanejma očima.Kdo mě veme do týmu ???
Já se vrtal v ZX12 a Hayabusa...takže jedem spolu
Jinak do G450X bych šel a to s velkou radostí. Ta konstrukce se mi opravdu líbí a to že má mouchy.. O obřích masařkách Kátéem bych radši pomlčel a to krosky stavěj asi půl století...
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **