Petr-RSV napsal:
hicks: BMW si dává záležet tak možná na marketingu, čehož jsi ty dobrým příkladem.
Asi je cilen na ty inteligentnejsi jedince
---
ne vazne, o te nedulezitosti nizkeho teziste na silnici.. to byla fakt megaptakovina.
Ja mam osmikilo, jeste ho nemam tri roky a mam na nem najeto kilo.
Naprosto logicky se koukam po sestricce, kterou bych prikoupil a netrapil osmikilo dalsich sto tisic. Soucasna 12ka je na mne prilis zastarala vzhledem k tomu, co stoji. Takze nova generace 12ky je pro mne celkem prirozena koupe. Neni v tom nic sloziteho.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Petr-RSV napsal:
Resp. jel jsi na Stelviu, KTM990 nebo Supertenere? A dokážeš říct o kolik procent má GS lepší chování na silnici právě kvůli lepšímu těžišti?
Jezdim denne na motorce, co ma o trochu vyssi teziste nez 12ka a jsem si naprosto jisty, ze kazdy cm dolu se hodi.
---
na ST jsem jel... o 990 se tu nikdo nevyjadroval, ze by mela extra dobre vlastnosti v zatackach.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
vevis napsal:
Letos byl s nama v Albanii kamarad z Nemecka,kterej svoji 1200 GSA poslal na zem uz na ceste z Gusinje do Hani-Hoti.Urval si mlhovku,ponicil plexi atd.Byl nasranej a zadnej dalsi off uz nejel a ani nepojede.A uz se tesi na vodou chlazene BMW.A on je podle mne presne dnesni typicky zakaznik pro BMW GS.
urvana mlhovka a ponicene plexi je rozbita motorka?
Mlhovky bych tam vystrcene pokud jezdim trochu off nemel a plexi je proste smula. To se ti muze stat na jakekoliv motorce.. staci tlustsi vetev na zemi.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Dovi napsal:
Ze všech těch technických důvodů, proč je pro chlazení vodou právě ten boxer ta vůbec nejhorší možná kombinace, sis vybral naše ujímání.
Taky argument.
co teziste?
Neresi toho boxera nahodou take kvuli nizkemu tezisti?
Na silnici je ti těžiště úplně ku prdu - viz. nová Supertenere. No a z bahna novou třináctku moc lidí zvedat nebude.
promin, tohle je NEUVERITELNY nesmysl.
Na silnici je teziste -- samozrejme -- VELMI dulezite a BMW si na nem dava zalezet vicemene u kazdeho modelu.
Já bych řekl, že v terénu je těžiště ještě důležitější.
Ale ano, máš pravdu, na nízké těžiště kladou u BMW obzvláštní důraz.
Proto taky dávali a dávají na své nejlepší a nejdražší boGSery (modely R 1150 GS Adventure a R 1200 GS Adventure) do nejvyššího místa ty zvětšené palivové nádrže (tuším 33 litrů místo standardních 20-22 litrů). Případně si někteří místo té velké Adventure nádrže pořizují ještě ten superdrahý barel s objemem přes 40 litrů, aby se jim s tím líp jezdilo. Asi těžko na cvičišti, lehko na bojišti.
P.S.
Neříkej mi, že je to demagogie a že je to kvůli delšímu dojezdu, vím to. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Petr-RSV napsal:
Resp. jel jsi na Stelviu, KTM990 nebo Supertenere? A dokážeš říct o kolik procent má GS lepší chování na silnici právě kvůli lepšímu těžišti?
Jezdim denne na motorce, co ma o trochu vyssi teziste nez 12ka a jsem si naprosto jisty, ze kazdy cm dolu se hodi.
---
na ST jsem jel... o 990 se tu nikdo nevyjadroval, ze by mela extra dobre vlastnosti v zatackach.
Kdyby jsi měl na své motorce 19 přední kolo, telelever, paralever - tak by jsi podle mě rozdíl pouze v těžišti motoru nepoznal. (za jízdy). Navíc si nejsem 100% jistý, jestli lepší těžiště vzduchem chlazeného boxeru nevyváží jeho vyšší hmotnost oproti vodou chlazenému řadovému dvouválci ve stejném objemu (není to jednoznačné).
HP2 Enduro http://www.motork...?mid=58357
Dovi napsal:
Já bych řekl, že v terénu je těžiště ještě důležitější.
Ale ano, máš pravdu, na nízké těžiště kladou u BMW obzvláštní důraz.
Proto taky dávali a dávají na své nejlepší a nejdražší boGSery (modely R 1150 GS Adventure a R 1200 GS Adventure) do nejvyššího místa ty zvětšené palivové nádrže (tuším 33 litrů místo standardních 20-22 litrů). Případně si někteří místo té velké Adventure nádrže pořizují ještě ten superdrahý barel s objemem přes 40 litrů, aby se jim s tím líp jezdilo. Asi těžko na cvičišti, lehko na bojišti.
jenomze benzin ma porad mensi hustotu nez kov, takze i pres nadrz nahore to ma porad v porovneni s konkurenci teziste NIZKO.
Nechapu, proc povazujes ADV verzi za nejlepsi? Pro nekoho, kdo jezdi hodne zatacky je normalni GS imho lepsi, treba uz jen kvuli tomu tezisti.
Je to o tom kompromisu.. zhorsis teziste, hmotnost, zvysis dojezd.
---
dal te musim upozornit, ze nadrz pod sedlem nic extra terno taky neni:
- presune ti teziste dozadu (nic moc)
- musis resit mnohem vic kufry (sirka)
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Petr-RSV napsal:
Resp. jel jsi na Stelviu, KTM990 nebo Supertenere? A dokážeš říct o kolik procent má GS lepší chování na silnici právě kvůli lepšímu těžišti?
Jezdim denne na motorce, co ma o trochu vyssi teziste nez 12ka a jsem si naprosto jisty, ze kazdy cm dolu se hodi.
---
na ST jsem jel... o 990 se tu nikdo nevyjadroval, ze by mela extra dobre vlastnosti v zatackach.
Kdyby jsi měl na své motorce 19 přední kolo, telelever, paralever - tak by jsi podle mě rozdíl pouze v těžišti motoru nepoznal. (za jízdy). Navíc si nejsem 100% jistý, jestli lepší těžiště vzduchem chlazeného boxeru nevyváží jeho vyšší hmotnost oproti vodou chlazenému řadovému dvouválci ve stejném objemu (není to jednoznačné).
asi takhle..
nizke teziste se... roky.. desetileti.. povazuje za jednu z klicovych vyhod boxera.
Hmotnost taky resis nejak podivne, koukni kolik vazi Varadero a spol oproti 12GS. Ano, dvanactka je nejlehci. S rezervou.
Chapu, ze jses tu novy, ale mne se nechce diskutovat znovu tema zde milionkrat probrane.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
vevis napsal:
Letos byl s nama v Albanii kamarad z Nemecka,kterej svoji 1200 GSA poslal na zem uz na ceste z Gusinje do Hani-Hoti.Urval si mlhovku,ponicil plexi atd.Byl nasranej a zadnej dalsi off uz nejel a ani nepojede.A uz se tesi na vodou chlazene BMW.A on je podle mne presne dnesni typicky zakaznik pro BMW GS.
urvana mlhovka a ponicene plexi je rozbita motorka?
Mlhovky bych tam vystrcene pokud jezdim trochu off nemel a plexi je proste smula. To se ti muze stat na jakekoliv motorce.. staci tlustsi vetev na zemi.
Hicksi ja se ti snazil spis vysvetlit jeho premejsleni.On resi i poskrabanej padak,nebo kryt valce.A nechape,ze tyhle veci tam jsou od toho,aby zabranili poskozeni motoru a ty skrabence na ne patrej.On jede do terenu s tim,ze mu to nesmi spadnout,protoze novej padak je drahej,ale prece pak nebude jezdit s poskrabanym,protoze by to podle nej nevypadalo dobre.A pak si predstav,jak mu asi je,kdyz si dodre plexi?
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Petr-RSV napsal:
Resp. jel jsi na Stelviu, KTM990 nebo Supertenere? A dokážeš říct o kolik procent má GS lepší chování na silnici právě kvůli lepšímu těžišti?
Jezdim denne na motorce, co ma o trochu vyssi teziste nez 12ka a jsem si naprosto jisty, ze kazdy cm dolu se hodi.
---
na ST jsem jel... o 990 se tu nikdo nevyjadroval, ze by mela extra dobre vlastnosti v zatackach.
Kdyby jsi měl na své motorce 19 přední kolo, telelever, paralever - tak by jsi podle mě rozdíl pouze v těžišti motoru nepoznal. (za jízdy). Navíc si nejsem 100% jistý, jestli lepší těžiště vzduchem chlazeného boxeru nevyváží jeho vyšší hmotnost oproti vodou chlazenému řadovému dvouválci ve stejném objemu (není to jednoznačné).
asi takhle..
nizke teziste se... roky.. desetileti.. povazuje za jednu z klicovych vyhod boxera.
Hmotnost taky resis nejak podivne, koukni kolik vazi Varadero a spol oproti 12GS. Ano, dvanactka je nejlehci. S rezervou.
Chapu, ze jses tu novy, ale mne se nechce diskutovat znovu tema zde milionkrat probrane.
Když už srovnání - tak ve stejné cenové kategorii - třeba Multistrada má velmi nízkou hmotnost . Boxer je nespornou výhodou, ale ne na řezání zatáček. Když to shrnu, tak si myslím, že přínos lepšího těžiště nevyváží ostatní negativní aspekty koncepce vodou chlazeného boxeru. Pokud by stejné úsilí věnovali do vývoje lehkého řadového vodou chlazeného dvouválce, tak bude ve výsledku na silniční použití lepší.
HP2 Enduro http://www.motork...?mid=58357
Petr-RSV napsal:
Resp. jel jsi na Stelviu, KTM990 nebo Supertenere? A dokážeš říct o kolik procent má GS lepší chování na silnici právě kvůli lepšímu těžišti?
Jezdim denne na motorce, co ma o trochu vyssi teziste nez 12ka a jsem si naprosto jisty, ze kazdy cm dolu se hodi.
---
na ST jsem jel... o 990 se tu nikdo nevyjadroval, ze by mela extra dobre vlastnosti v zatackach.
Kdyby jsi měl na své motorce 19 přední kolo, telelever, paralever - tak by jsi podle mě rozdíl pouze v těžišti motoru nepoznal. (za jízdy). Navíc si nejsem 100% jistý, jestli lepší těžiště vzduchem chlazeného boxeru nevyváží jeho vyšší hmotnost oproti vodou chlazenému řadovému dvouválci ve stejném objemu (není to jednoznačné).
asi takhle..
nizke teziste se... roky.. desetileti.. povazuje za jednu z klicovych vyhod boxera.
Hmotnost taky resis nejak podivne, koukni kolik vazi Varadero a spol oproti 12GS. Ano, dvanactka je nejlehci. S rezervou.
Chapu, ze jses tu novy, ale mne se nechce diskutovat znovu tema zde milionkrat probrane.
Když už srovnání - tak ve stejné cenové kategorii - třeba Multistrada má velmi nízkou hmotnost . Boxer je nespornou výhodou, ale ne na řezání zatáček. Když to shrnu, tak si myslím, že přínos lepšího těžiště nevyváží ostatní negativní aspekty koncepce vodou chlazeného boxeru. Pokud by stejné úsilí věnovali do vývoje lehkého řadového vodou chlazeného dvouválce, tak bude ve výsledku na silniční použití lepší.
Multistrada:
189 kg (420 l (dry)
239 kg (530 l[1] (wet)
12GS:
203 kg (450 l
229 kg (500 l (wet)
dle wiki.
Vepredu ma 17ku, vzadu 190ku pneu.. horsi moznosti nalozeni.
No myslim, ze Multistrada je charakterove ponekud odlisna, od GS. Navic na ni nekoupis "nase" gumy.
---
ad motor.. o to se uplne nepru, pockam si na vysledek.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
vevis napsal:
Hicksi ja se ti snazil spis vysvetlit jeho premejsleni.On resi i poskrabanej padak,nebo kryt valce.A nechape,ze tyhle veci tam jsou od toho,aby zabranili poskozeni motoru a ty skrabence na ne patrej.On jede do terenu s tim,ze mu to nesmi spadnout,protoze novej padak je drahej,ale prece pak nebude jezdit s poskrabanym,protoze by to podle nej nevypadalo dobre.A pak si predstav,jak mu asi je,kdyz si dodre plexi?
ale takovejhle strach muzes mit i o lestenou jedenactku.
---
navic kdyz uz jsme u toho offu... tak to letme ulozeny kolo na mne v tomhle smeru nedelalo nikdy moc dojem
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ale ano, máš pravdu, na nízké těžiště kladou u BMW obzvláštní důraz.
Proto taky dávali a dávají na své nejlepší a nejdražší boGSery (modely R 1150 GS Adventure a R 1200 GS Adventure) do nejvyššího místa ty zvětšené palivové nádrže (tuším 33 litrů místo standardních 20-22 litrů). Případně si někteří místo té velké Adventure nádrže pořizují ještě ten superdrahý barel s objemem přes 40 litrů, aby se jim s tím líp jezdilo. Asi těžko na cvičišti, lehko na bojišti.
P.S.
Neříkej mi, že je to demagogie a že je to kvůli delšímu dojezdu, vím to.
Já bych nesrovnával 33L nádrž z advíka z 41L od Touratechu...
Advík má nádrž jen rozšířenou do boku, tak se těžiště nesníží, ale ta TT nádrž má spodek o dost níž, čili při stejném množství benzíku, jako v malé nádrži bude mít těžiště níž, alespoň to tak píšou a i pár lidí, co ji má to potvrdilo..
Z osobní zkušenosti to ale posoudit nemohu.
Upravil stepan dne 24.08.2011 11:34
Ale ano, máš pravdu, na nízké těžiště kladou u BMW obzvláštní důraz.
Proto taky dávali a dávají na své nejlepší a nejdražší boGSery (modely R 1150 GS Adventure a R 1200 GS Adventure) do nejvyššího místa ty zvětšené palivové nádrže (tuším 33 litrů místo standardních 20-22 litrů). Případně si někteří místo té velké Adventure nádrže pořizují ještě ten superdrahý barel s objemem přes 40 litrů, aby se jim s tím líp jezdilo. Asi těžko na cvičišti, lehko na bojišti.
P.S.
Neříkej mi, že je to demagogie a že je to kvůli delšímu dojezdu, vím to.
Já bych nesrovnával 33L nádrž z advíka z 41L od Touratechu...
Advík má nádrž jen rozšířenou do boku, tak se těžiště nesníží, ale ta TT nádrž má spodek o dost níž, čili při stejném množství benzíku, jako v malé nádrži bude mít těžiště níž, alespoň to tak píšou a i pár lidí, co ji má to potvrdilo..
Z osobní zkušenosti to ale posoudit nemohu.
OK a díky.
Ovšem v tom případě dbají v TT na těžiště ještě víc než u BMW __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Ale ano, máš pravdu, na nízké těžiště kladou u BMW obzvláštní důraz.
Proto taky dávali a dávají na své nejlepší a nejdražší boGSery (modely R 1150 GS Adventure a R 1200 GS Adventure) do nejvyššího místa ty zvětšené palivové nádrže (tuším 33 litrů místo standardních 20-22 litrů). Případně si někteří místo té velké Adventure nádrže pořizují ještě ten superdrahý barel s objemem přes 40 litrů, aby se jim s tím líp jezdilo. Asi těžko na cvičišti, lehko na bojišti.
P.S.
Neříkej mi, že je to demagogie a že je to kvůli delšímu dojezdu, vím to.
Já bych nesrovnával 33L nádrž z advíka z 41L od Touratechu...
Advík má nádrž jen rozšířenou do boku, tak se těžiště nesníží, ale ta TT nádrž má spodek o dost níž, čili při stejném množství benzíku, jako v malé nádrži bude mít těžiště níž, alespoň to tak píšou a i pár lidí, co ji má to potvrdilo..
Z osobní zkušenosti to ale posoudit nemohu.
A navíc je ta velká TT banda sama o sobě stejně těžká, nebo dokonce lehčí než 30l na adv. A nemusí bejt plná, čili prakticky dostává skutečně těžiště ještě níž.
Maiali nel Fango!
Keby firma BMW vyhlasila anketu pre majitelov GS / GSA ci ocakavaju do buducnosti vodu alebo vzduch v motore mozno by bola sama prekvapena z vysledku hlasovania....
ja by som hlasoval za vzduch aj napriek nizsiemu vykonu...
neviem...je to len moj nazor.....
Ved aj take HD ma az na jeden model vsetko chladene vzduchom...
a nikto to neriesi a myslim, ze ani dlho nebude....
Upravil scorpion dne 24.08.2011 12:29
stepan napsal:
A ještě jednu výhodu boxeru tu nikdo nezmínil a sice obrovský krouťák skoro od volnoběhu.
Navíc třeba u Advenčra nejsou válce do stran to, co by motorku dělalo širší, protože stejně široká je i nádrž, čili tam není důvod boxer nezanechat.
A co třeba když jedu v hluboké koleji a chytám válcema o všechno bahno kolem. To mě celkem štve. Vždycky se bojím, abych zespodu něco neurval (nemám padáky).
Jasně - chyba je se vůbec do té koleje dostat, ale někdy se holt zadaří
Upravil Petr-RSV dne 24.08.2011 12:38
HP2 Enduro http://www.motork...?mid=58357