petrguss napsal:
Joe, no tak to jsi mi vazl iluze z očí, i když i tak za ty prachy je to paráda. No a co když ti řeknu že třeba 60 % jezdím ve dvou, má vůbec smysl obouvat "špuntovky" nebo mi to ten zadek sežere za 2 - 3000km :-D? Nemám se špuntama absolutně žádnou zkušenost, nikdy jsem je neměl, ale postupem času zjištuji, že bych chtěl zkusit více offroadového ježdění / tedy ze začátku právě ty šotolinky a pod. Teď když jsem objevil kouzlo GS (lituji, že jsem si ho nekoupil už před 4 lety) si myslím, že je konečně čas špuntíky votestovat :-D
Myslím, že ani ve dvou je za 2 až 3 tkm nezničíš. Samozřejmě je to o tom jak taháš, brzdíš atd. Vyzkoušej a uvidíš rad dostaneš téměř od každého, ale vlastní poznatky jsou nade vše
morabo napsal:
Tak mám nazuto - Dakarku. U Červenýho za 1990, v e-shopech jsou jinak i něco přes 1800 (ale zase s dopravným je to plus mínus putna).
A první dojmy. Neni to vůbec špatný. Na moje milovaný Karoočka to sice nemá, ale nějak extra vzdálený jim to taky neni, takže se uvidí hlavně s ohledem na životnost.
Na silnici je to i přesto, že Dakar má bejt tvrdší, ta správná bačkůrka. Hučí to, to jo, ALE, míň než ostrá Karoo i míň než Scout, takže pohoda. Sedí dobře, zatím za sucha, Metzelerky kupodivu opět lepší (nový i ojetý, obě verze), ale jen o chloupeček, hlavně při brždění, ale Mitaska je ještě nová, takže se to možná časem vyrovná, čili netřeba řešit a body +.
OFF: Trakce v přímým směru někde mezi Karoo a KarooT. Takže akceptovatelný a opět palec nahoru. Boční trakce už je slabší a to oproti oběma pryžím se slonečkem (i ve stavu jejich totální olítanosti-viz foto), ale je tu opět jedno velké ALE: Sice to snáz ustřeluje, ale zase mnohem čitelněji, plynuleji a tudíž bezpečněji. Dá se proto třeba mnohem jednodušeji a v menší rychlosti přejít z brzdnýho smyku do akceleračního a krásně, efektně a v pohodě to otočit na fleku. Tam kde musím dát skoro plnej, abych utrhl Karoo, mi stačí půl plynu na Mitasce. To samý při brzdným smyku - Karoo je třeba utrhnout z větší rychlosti a na konci se víc "kouse". 09 jede bokem kráááááásně dlouho a naprosto s přehledem (ovšem tím i míň brzdí...).
Sečteno podtrženo, na cestovatelký a kochací off - maximální pohoda; na svižnější ježdění to jde taky dobře, ale na limit narazí dřív. Při požadavku na co nejlepší "závodní výkon" pár bodíků dolů, nicméně na oslňování davů je to takřka ideál.
No uvidíme teď hlavně co to bude dělat za mokra, při traverzech šikmo svahem a jak dlouho vydrží, ale musím říct, že ta guma má rozhodně smysl.
Budu postupně dál referovat.
PS: a ten fešáckej proužek vypadá super a vrací mně nostalgicky do časů v sedle oránžady na "Céčkách"
Tak jsem najel asi tisicovku a prvni dojmy v zasade zustavaji. Na silnici se to jeste vylepsilo a za sucha je to naprosto pohodova a duveryhodna guma. Z mokra jsem mel obavy a presto ze je v tom pripade skutecne "vetsi zabava" nez s referencnim Karoockem, tak zadna tragedie to neni. Ovsem s jedinou vyjimkou a tou jsou cary, zebry a vubec veskery vodorovny znaceni, na tom to na vode klouze jak vepr domaci... Na vine bude asi smes, ale kdyz se s tim pocita, tak i to jde zvladnout.
V offiku taky zadna zmena, zadek proste vic "zameta", pokud se mu hodne, nebo driv nalozi, ale jak uz jsem psal puvodne, je to nezaludny a alespon je s tim sranda.
Zatim se nepodarilo zodpovedne otestovat bahynko, ale jinak je to proste fajn pryz.
Nicmene jak pozoruji ubytek, tak to pri mym stylu asi taky uplnej extra drzak nebude. No uvidime. Dam zase vedet.
Tak rozsiruji poznatky o jizde na vode. Klouzou nejen cary, prechody atd, ale bohuzel i dlazba a to jaxsvina... jeste ze ji mam jen vzadu
Tak doufam, ze je do zimy ojedu, resp. do obdobi kdy zacne casto prset....
Maiali nel Fango!
morabo napsal:
Tak rozsiruji poznatky o jizde na vode. Klouzou nejen cary, prechody atd, ale bohuzel i dlazba a to jaxsvina... jeste ze ji mam jen vzadu
Tak doufam, ze je do zimy ojedu, resp. do obdobi kdy zacne casto prset....
mozna to taky trochu dela to dnesni ochlazeni?
prijdou mi to jako typicky priznaky tvrdsi smesi...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
morabo napsal:
Tak rozsiruji poznatky o jizde na vode. Klouzou nejen cary, prechody atd, ale bohuzel i dlazba a to jaxsvina... jeste ze ji mam jen vzadu
Tak doufam, ze je do zimy ojedu, resp. do obdobi kdy zacne casto prset....
mozna to taky trochu dela to dnesni ochlazeni?
prijdou mi to jako typicky priznaky tvrdsi smesi...
Bohužel to je přesně, jak píše Morabo, za mokra kloužou opravdu fest. V Srbsku na tom jejich asfaltu jsem měl v zatáčkách docela bobky a párkrát jsem to honil u krajnice.
morabo napsal:
Tak rozsiruji poznatky o jizde na vode. Klouzou nejen cary, prechody atd, ale bohuzel i dlazba a to jaxsvina... jeste ze ji mam jen vzadu
Tak doufam, ze je do zimy ojedu, resp. do obdobi kdy zacne casto prset....
mozna to taky trochu dela to dnesni ochlazeni?
prijdou mi to jako typicky priznaky tvrdsi smesi...
Bohužel to je přesně, jak píše Morabo, za mokra kloužou opravdu fest. V Srbsku na tom jejich asfaltu jsem měl v zatáčkách docela bobky a párkrát jsem to honil u krajnice.
vlastimil: nijak víc než jakékoliv jiné gumy v téhle kategorii bych řekl. Kromě bočních špalků. jak tam je ta mezera mezi středem a boční řadou, tak to naklopíš, chvíli nic a pak to najede na ty boční a když jsou od bahna, může to být dobrodružnější než by člověk čekal. Je potřeba s tím počítat. Ale směs jako taková je podle mě stejná jako TKC80 a na mokru se chovají úplně normálně.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
vlastimil: nijak víc než jakékoliv jiné gumy v téhle kategorii bych řekl. Kromě bočních špalků. jak tam je ta mezera mezi středem a boční řadou, tak to naklopíš, chvíli nic a pak to najede na ty boční a když jsou od bahna, může to být dobrodružnější než by člověk čekal. Je potřeba s tím počítat. Ale směs jako taková je podle mě stejná jako TKC80 a na mokru se chovají úplně normálně.
Nepochopil jsemTakže na rozdíl od E09 na mokru kloužou nebo nekloužou?
TomasTT napsal:
vlastimil: nijak víc než jakékoliv jiné gumy v téhle kategorii bych řekl. Kromě bočních špalků. jak tam je ta mezera mezi středem a boční řadou, tak to naklopíš, chvíli nic a pak to najede na ty boční a když jsou od bahna, může to být dobrodružnější než by člověk čekal. Je potřeba s tím počítat. Ale směs jako taková je podle mě stejná jako TKC80 a na mokru se chovají úplně normálně.
Nepochopil jsemTakže na rozdíl od E09 na mokru kloužou nebo nekloužou?
podle Borise o dost min (Karoo).
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TomasTT napsal:
vlastimil: nijak víc než jakékoliv jiné gumy v téhle kategorii bych řekl. Kromě bočních špalků. jak tam je ta mezera mezi středem a boční řadou, tak to naklopíš, chvíli nic a pak to najede na ty boční a když jsou od bahna, může to být dobrodružnější než by člověk čekal. Je potřeba s tím počítat. Ale směs jako taková je podle mě stejná jako TKC80 a na mokru se chovají úplně normálně.
Nepochopil jsemTakže na rozdíl od E09 na mokru kloužou nebo nekloužou?
vlastimil: všechny gumy se špalky mají na mokru horší vlastnosti než silniční. Alespoň jsem zatím nejel na silničních, které by byly v tomhle ohledu horší než enduro pneumatiky.
Karoo (nikoliv Karoo-T) se na mokru chovají podobně jako TKC80 a téměř nepoznám rozdíl od Anakee, které mám na 1200GS, kromě toho co jsem psal o náklonu a možnosti ustřelení zadní gumy protože špalky nejsou po celé ploše rovnoměrně ale mezi krajní řadou a středem je viditelná mezera. Na E09 jsem najel 4000km převážně v horku ale než jsem přezul na Stonemaster, tak jsem si s tím užil dva dny v dešti a to stačilo. Kolega, který převážel tu motorku obutou na E09 (ojeté po marockých 4000km, tedy určitě na 75%) vloni do Číhoště na to rekordní setkání BMW, jel v dešti 80km/h, protože měl pocit, že v každé zatáčce ho zadek předbíhá. Stonemaster je v tomhle ohledu naprosto stejný - na mokru šíleně nestabilní.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Karoo (nikoliv Karoo-T) se na mokru chovají podobně jako TKC80 a téměř nepoznám rozdíl od Anakee...
Zatím jsem jezdil vzadu ze špuntů jenom E09. Až jí ojedu, vyzkouším tedy Karoo. Ještě mne láká Stone Master. Ten je ale vyloženě do terénu.
a ostry Karoo (nemyslim tedy T) je jako kam?
Upravil hicks dne 31.08.2012 13:55
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jen na vysvetlenou k tomu mokru. Ostry Karoo ma opravdu ten schod v naklonu, jak pise Tomas, ale co do prilnavosti je to uplne v pohode. Da se jezdit proste "normalne" jak na Tourance/Anakee. V silnicnejsi verzi KarooT je to oproti ostrejm jeste lepsi o fakt, ze naklon je plynulejsi. Zrejme to bude mekkou smesi, protoze i T mizi rychleji nez TKC. Je to proste neco za neco.
(prave na Karoo T jsem dal ve dvou a s kufry cca 400 km z jugosky do italie v tom nejhorsim chcanci, v jakym jsem kdy jel a kdy i stalo nekolik cisel vody na dalnici a jel jsem relativne bezpecne cca 120, pak i 140)
E09 je ale na ty vode pri dnesnim ne tak teplym pocasi takrka hranicni, normalne pri opatrnych rozjezdech hrabu a tak nejak se mi to porad vlni a jedu bokem a pri brzdeni jsem si taky luxusne klouznul. A to i na asfaltu. Na kostkach je to sileny. Nedokazu si predstavit nalozenou motorku a spolujezdce...
S tim ze musim jet pomaleji bych se tak nejak smiril, ale nejhorsi je, ze je to trochu zradny, nekdy se to relativne chytne a o kousek dal nesmyslne ustreli. To opravdu ani jedny Metzelky nedelaji (TKC je taky ok, ale preci jen mi prijdou "slonecci" prilnavejsi).
Maiali nel Fango!
morabo napsal:
Jen na vysvetlenou k tomu mokru. Ostry Karoo ma opravdu ten schod v naklonu, jak pise Tomas, ale co do prilnavosti je to uplne v pohode. Da se jezdit proste "normalne" jak na Tourance/Anakee. V silnicnejsi verzi KarooT je to oproti ostrejm jeste lepsi o fakt, ze naklon je plynulejsi. Zrejme to bude mekkou smesi, protoze i T mizi rychleji nez TKC. Je to proste neco za neco.
(prave na Karoo T jsem dal ve dvou a s kufry cca 400 km z jugosky do italie v tom nejhorsim chcanci, v jakym jsem kdy jel a kdy i stalo nekolik cisel vody na dalnici a jel jsem relativne bezpecne cca 120, pak i 140)
E09 je ale na ty vode pri dnesnim ne tak teplym pocasi takrka hranicni, normalne pri opatrnych rozjezdech hrabu a tak nejak se mi to porad vlni a jedu bokem a pri brzdeni jsem si taky luxusne klouznul. A to i na asfaltu. Na kostkach je to sileny. Nedokazu si predstavit nalozenou motorku a spolujezdce...
S tim ze musim jet pomaleji bych se tak nejak smiril, ale nejhorsi je, ze je to trochu zradny, nekdy se to relativne chytne a o kousek dal nesmyslne ustreli. To opravdu ani jedny Metzelky nedelaji (TKC je taky ok, ale preci jen mi prijdou "slonecci" prilnavejsi).
morabo napsal:
Jen na vysvetlenou k tomu mokru. Ostry Karoo ma opravdu ten schod v naklonu, jak pise Tomas, ale co do prilnavosti je to uplne v pohode. Da se jezdit proste "normalne" jak na Tourance/Anakee. V silnicnejsi verzi KarooT je to oproti ostrejm jeste lepsi o fakt, ze naklon je plynulejsi. Zrejme to bude mekkou smesi, protoze i T mizi rychleji nez TKC. Je to proste neco za neco.
(prave na Karoo T jsem dal ve dvou a s kufry cca 400 km z jugosky do italie v tom nejhorsim chcanci, v jakym jsem kdy jel a kdy i stalo nekolik cisel vody na dalnici a jel jsem relativne bezpecne cca 120, pak i 140)
E09 je ale na ty vode pri dnesnim ne tak teplym pocasi takrka hranicni, normalne pri opatrnych rozjezdech hrabu a tak nejak se mi to porad vlni a jedu bokem a pri brzdeni jsem si taky luxusne klouznul. A to i na asfaltu. Na kostkach je to sileny. Nedokazu si predstavit nalozenou motorku a spolujezdce...
S tim ze musim jet pomaleji bych se tak nejak smiril, ale nejhorsi je, ze je to trochu zradny, nekdy se to relativne chytne a o kousek dal nesmyslne ustreli. To opravdu ani jedny Metzelky nedelaji (TKC je taky ok, ale preci jen mi prijdou "slonecci" prilnavejsi).
No dejme tomu,kdo ví co by na to řekl Joe
No, on na to urcite neco rekne, nicmene ja vim co vim a taky ze se stazenou zadnici mne jezdit neba... Nicmene netvrdim, ze je diky tomu E09 nesmysl, jen (alespon pro mne) to idealne chce ji obout pred letem a do podzimu ohoblovat.
Maiali nel Fango!
V letošním roce jsem nejel na ničem jiném než na několika sadách E-09 s vyjimkou cesty do GaPa kdy jsem měl E-08. Za poslední tři roky jsem jezdil díky vývoji a testům pneu jenom hrubou figuru. Když jsem tam obul zminěné E-08, tak jsem nebyl schopen z motorkou pořádně projet zatáčku. Zkrátka jsem zapoměl jak se chová motorka na silničních pneumatikách. E-09 jsem obul celou sadu na motovýlet po Alpách s plně naloženou motorkou. Jezdili jsme v teplotách od 16 po 30 stupňů na suchu i dešti, kdy to bylo počasí pod psa a neměl jsem pocit, že by se na tom nedalo jezdit. A to jsem na tom i závodil při výjezdech na passa. Dokonce jsem na tento výlet odjel s přesvědčením, že na přední E-09 buď nedojedu a nebo bude holá. Světe div se i po 3800 km to přežila a než jsem odjížděl, tak jsem měl natočeno 800 km. Letos jsem vedl pár vyjížděk s kamarády nebo účastníky enduroškoly a srazů a pár lidí se divilo jak se na těch gumách dá pelášit na asfaltě. Hodně jsem toho o E-09 napsal a řekl, ale pořád platí jedno. Chci li jezdit off nemůžu mít příliš měkou gumu bo nic nevydrží a musím se tomu přizpůsobit na silnici a nebo je to lepidlo na asfaltu tvářící se, že je to ostrá guma do terénu. Hodně z vás tady srovnává TKC a E-09 což jsou odlišné pneumatiky už v určení a jízdních vlastnostech. Každý si musí vybrat kterou bude používat a jak moc chce platit. To asi tak. Bohužel musím ukončit tok myšlenek, musím na schůzy rabářského výboru. Zase někdy.
Upravil joe dne 31.08.2012 18:36
hicks napsal:
[quote]morabo napsal:
Tak rozsiruji poznatky o jizde na vode. Klouzou nejen cary, prechody atd, ale bohuzel i dlazba a to jaxsvina... jeste ze ji mam jen vzadu
Tak doufam, ze je do zimy ojedu, resp. do obdobi kdy zacne casto prset....
Jsem tě dnes ráno potkal na františku,na kostkach. A opravdu jsi vypadal že si to moc neužíváš:-D
hicks napsal:
[quote]morabo napsal:
Tak rozsiruji poznatky o jizde na vode. Klouzou nejen cary, prechody atd, ale bohuzel i dlazba a to jaxsvina... jeste ze ji mam jen vzadu
Tak doufam, ze je do zimy ojedu, resp. do obdobi kdy zacne casto prset....
Jsem tě dnes ráno potkal na františku,na kostkach. A opravdu jsi vypadal že si to moc neužíváš:-D
Tys to videl?! No, nebylo to prijemny....
Pardal napsal:
JEzdim E09, sice na KTM mam ji tam asi mesic, a jsem naprosto spokojenej. Me na dlazbe a prechodech klouzali zatim vsechny gumy, proto tomu prizpusobuji jizdu
Taky se snazim davat si vzdycky pozor a zbytecne neriskovat a povazuju normalni, ze na mokru je treba "stahnout knot", ale v momente kdy se zacnu rychlosti priblizovat jizdnimu kolu, pokud nechci byt v permanentnim smyku, tak je to myslim uz na povazenou....
No dobre to je trochu prehnany, ale to ze musim byt pomalejsi nez auta je proste problematicky a hlavne nebezpecny.
Upravil morabo dne 31.08.2012 21:28
Maiali nel Fango!
Joe: Nesnazim se e09 srovnavat s TKC, ale predevsim s ostrym Karoo. A i to drzi na asfaltu a predevsim na mokru proti Mitasce jak pribity. A i v offu ji da na zadnici, jen skutecne vydrzi malo, zvlast kdyz dostava za usi. Takze dle meho, chci-li jezdit off, zvlast opravdu off a nejen rovnou polnacku, tak nemusim mit nutne tvrdou gumu, musim se jen smirit s castym prezouvanim. Mam navic i bonus v bezpecnejsim chovani na silnici. Cenovy rozdil na jedny gume 400 Kc mi neprijde extra moc v porovnani s rozstrelenou motorkou ( v lepsim pripade, jen s tou) a konecne ani treba 3000 za sezonu, v tomhle kontextu neni moc.
Nicmene nerikam, ze delsi vydrz taky nema neco do sebe, zvlast na vetsi cestu nekam dal.
Opakuju, ze 09 opravdu neni blba guma, za jakychkoli podminek krom deste je dokonce velmi dobra. Ale proste vzdycky je neco za neco a pro mne je zrovna tohle opravdu hendikep, vzhledem k tomu, ze jezdim skutecne denne a za kazdyho pocasi.
A co se jinak vydrze tyce, stale mam najeto neco pres 1000km a vyska vzorku je furt velmi dobra, skoro puvodni, jen jednostlivy spunty jsou uz dost kulaty.
No uvidime, jak uz jsem psal nekolikrat, dokud nezjistim skutecny najezd pri mym stylu, neda se udelat finalni zhodnoceni. Vubec netvrdim ze uz Mitas nikdy neobuju, spis i jo, jen si ale pravdepodobne budu vic vybirat podle podminek, ktery mne budou v dany okamzik vyhledove cekat.
Maiali nel Fango!
Nedá mi to ale musím se 09 zastat. Dneska jsem jel 40km v dešti a jel radši okolo 90km/hod protože po přečtení tohoto vlákna jsem měl na 09 strach. Nicméně asi po 2km jsem se osmělil a trošku tomu naložil, tady tak popisované ujíždění nebo špatné chování gumy na mokrém asfaltu jsem ani jednou nezpozoroval a to ani při rychlosti 140. Pro mě je to dost dobrá guma a myslím že psát o tom že je jen o 400kaček levnější než jiná guma a že bezpečnější je jiná guma je trošku zavádějící. V terénu se mi guma chovala super a terénem nemyslím jen polňačku, i bláto dala obstojně ale to bohužel nemá ráda E10. Při výjezdech po břidlicových cestách se malinko otrhala ale to by udělala i měkká guma.
Rozhodnutí musí udělat každej sám, nejlepší je koupit a vyzkoušet. Jo a 400kč rozdíl na gumě tady snad nikdo řešit nebudeme ne.
LukyGs přiložený následující obrázek: