Tento model sportovního vozu jistě netřeba vícero představovat. Již při pohledu na nadčasovou karoserii z dílny světoznámého designera Hortyho Hödmoszvaszaharelyho je jasné, že tento skvost mezi maďarskými supersporty se brzy po uvedení na trh v roce 1973 stal doslova bestsellerem. Vozy byly běžně dostupné i na našem trhu a to především díky zdejšímu zastoupení PZO Mogurt Budapest. Na úvodním snímku vidíme typ rychlostní třídy do 177 km/h zde v barvách závodní stáje Gárage Katscherow.
Pojďme si nyní trochu představit tento nevšední stroj. Moderně řešená pontonová karoserie kompaktních tvarů spočívá na podvozku tvořeném centrálním kmenem typu dub 917/08 s pomocným rozvětvením. Tato masívní konstrukce je zárukou dobrého komfortu jak pilota, tak i jeho navigátorů, kterých se do přísně anatomických sedaček vtěsná až 41. Za přehledným kokpitem je ve střední části vozu umístěna tzv. harmonika čili popraskaná guma kryjící spojovací kloub se zadní částí vozu. Výhodou tohoto rafinovaného řešení je možnost dokonalého zatrasení závodní tratě celým vozem, jelikož zadní část podvozku je libovolně natáčitelná (Ikarusův patent 4WS) Odpružení jen řešeno močovými měchýří navigátorů, které je třeba před jízdou řádně natlakovat.
Pod podlahou hřímá robustní šestiválec typu boxer řady Rába D10, jehož okouzlující zvuk ve spojení s křupáním šestikvaltu Czepel nenechá žádného kolemjdoucího na pochybách, že v oblacích dýmu valících se z laděného výfuku, zahlédl cosi mimořádného. Chvála jízdních vlastností (zvláště v kopci) tohoto speciálu by byla nošením dříví do lesa, stejně tak jako ódy na jeho spolehlivost či dobré vytápění kokpitu.
Ikarusy 280 kralovaly na našich tratích v osmdesátých a devadesátých let. Jejich burácivý zvuk při stoupání na prosecké estakádě či Kukulovou ulicí i spanilé jízdy noční Prahou na lince č. 505 ještě dlouho zůstanou v našich myslích...Dodnes jich ještě pěkné houfy jezdí v Havaně či Kábulu případně také u DPTK (Dopravní Podnik Titova Korenica)
ORAT / OFAT...... podniknout vyjížďku do přírody
CHLUPATICE ......
Teda to ti neodpustím, jak jsem se začetl, na mě málem volala famílie psychinu Málem jsem si cvrknul do gatí
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Copak o to měl jsem s tímhle závodním speciálem tu čest jezdit do školy . Největší zážitek byl když jsi stál v tom kloubu a závoďák bral ostrou pravou a následující ostrou levou ty zvuky co se s toho ozývaly byly 3×lepší než zvuky tebou popisovaný převodovky czepel Ještě že tenkrát bylo všude minimálně kruháků to by se asi rozlítlo na 2 kusy.
Upravil trautumberk dne 19.10.2009 21:38
Garážový vrtal se ve všem :-)
Taky jsem s ním jezdil ale to jsem byl hoodně malej,nejraději sem seděl na tom klekátku-taková ta osamělá sedačka před kloubem-dalo se dosáhnout nohou na kloub a užívat si zatáčky
Pro Medika: nemáš zač,můžeš to oplatit dalším vtipem nebo někdy v hospodě
toli přiložený následující obrázek:
Mělo to náhon až na poslední nápravu, tak to v zimě docela při rozjezdech utíkalo do stran. To pak bylo vzadu na pětce nablito.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Paraolympionik bez ručiček a nožiček leží na pláži.
Jde okolo krásná žena, začne ho litovat a ptá se: "Chceš pusinku?"
On: "Ano"
Dostane pusinku a žena se zase ptá: "Chceš pohladit po kulkách?"
On: "Ano"
Žena ho hladí po kulkách, až se mu postaví a ptá se ho: "A v piči
si už byl?"
On: "Ne, nebyl"
A ona na to: "Tak za chvilku budeš, začíná příliv ......."
Hrabe_X napsal(a):
Mělo to náhon až na poslední nápravu, tak to v zimě docela při rozjezdech utíkalo do stran. To pak bylo vzadu na pětce nablito.
Ikarus měl poháněnou prostřední nápravu (před kloubem). Zadní se ale natáčela, takže když to bral ostřeji tak si člověk vzadu připadal jak na centrifuze.
V Japonsku, kde je spotřeba tuků minimální, je ukazatel srdečních nemocí a
záchvatů nižší, než v Anglii a USA.
Ve Francii, kde je spotřeba tuků velmi vysoká, je ukazatel srdečních
nemocí a záchvatů také nižší, než v Anglii a USA.
V Indii, kde sotva pijí červené víno, je ukazatel srdečních nemocí a
záchvatů také nižší, než v Anglii a USA.
Ve Španělsku, kde pijí červené víno ve velkém a jedí hodně různých
paprikových klobás, je ukazatel srdečních nemocí a záchvatů také nižší, než
v Anglii a USA.
V Alžírsku, kde se minimálně milují, je ukazatel srdečních nemocí a
záchvatů nižší, než v Anglii a USA.
V Brazílii, kde se hodně, ale hodně milují, je ukazatel srdečních nemocí a
záchvatů nižší, než v Anglii a USA.
Resumé: Jezte, pijte a šoustejte, protože se zdá, že to, co zabíjí, je
ANGLIČTINA
Glock-plastik fantastik :-)
Hádá se Rus a Američan o to, komu lépe brzdí auto. Američan posadí Rusa do svého nového Forda a rozjede se rychlostí 180 km/h proti betonové zdi. Když jsou 50 m ode zdi ptá se Amík Rusa: "Už jsi se pochcal strachy?" Rus přizná, že jo Amík začne brzdit a zastaví těsně před zdí. Rus vezme Američana do svého starého žigula a jede 130 km/h proti zdi. Ptá se Amíka 50 m ode zdi: "Už jsi se pochcal strachy?" Američan přizná: "Jo." Rus odpoví: "Tak se klidně poser, tohle stejně neubrzdím !!!!"
Emilio sedí s tou novou přítelkyní v lese a prosí ji, aby se s ním milovala, ale ona to nechce.
Po dlouhém přemlouvání (a to on umí) Emilio říká:
"Prosím Tě! Strčím ti ho tam jen napůl."
To už kamarádka svolí a říká:
"Dobře, ale určitě jen napůl ... slib mi to!!!"
Emilio to slibuje, nato se vrhne na kámošku a strčí ho tam celého.
Přítelkyně si to moc užívá a říká mu: "Strč mi ho tam celého!!! Strč ho tam celého!!!"
Emilio zaraženě a pro záchranu situace říká:
"Ne, ne, slib je slib!
Upravil bluesbery dne 21.10.2009 10:17
Odchází takhle čtyři z golfu, ale jeden se trošičku zdrží.
Ostatní tři vykládají o úspěších svých potomků:
První povídá :
Můj syn začínal jako zedník v malé firmě, potom šel na soukromo,
no teď má velkou stavební firmu.
Vydělává tolik, že mohl svému kamarádovi věnovat dům."
Druhý povídá :
"To můj syn začal v malé autoprodejně a vypracoval se až na místo
ředitele.
Vydělává tolik, že mohl svému kamarádovi věnovat poslední
nejluxusnější model auta."
Třetí povídá :
"Můj syn se vrhl na spekulace na burze.
Je tak úspěšný, že mohl bez problémů věnovat kamarádovi exkluzivní balík
akcií za dva miliony."
Když přišel čtvrtý, tak mu řeknou, že se bavili o úspěších svých synů
a jak prý je na tom on.
Čtvrtý povídá :
"Mno, s kariérou svého syna Emilia nejsem moc spokojený.
Kromě toho, že rajcuje furt na motorce,dělá už patnáct let kadeřníka a je homosexuál.
Ale bude asi dobrej, protože tři poslední partneři mu věnovali dům,
auto a balík akcií.
Akorát má někdy období, že furt šmíruje s dalekohledem sousedku..