ok, je to mozne, ja jen nekdy jeud proste v cistem obleceni - nechci se zaspinit od bahna, a vede me to proste pres nemysl.. ale nejsem pako a vzdy najdu dobrou cestu - objizdku po asfaltu
jen skoda ze to neni vic dotazene... ale tka je to 550 zumo, navigace z doby, kdy muj tata jeste tahal kacera..
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Já mám 660 a ty polní cesty tak opravdu občas jsou. Nevím proč to dělá. Asi prostě blbě zpracovaný mapový podklad. Ono taky něco jiného může být zaneseného na katastru a něco jiného je pak realita. Myslím, že i to může hrát roli. Výrobci map určitě používají i informace z katastru.
Roman Jakub napsal:
Já mám 660 a ty polní cesty tak opravdu občas jsou. Nevím proč to dělá. Asi prostě blbě zpracovaný mapový podklad. Ono taky něco jiného může být zaneseného na katastru a něco jiného je pak realita. Myslím, že i to může hrát roli. Výrobci map určitě používají i informace z katastru.
Já to přepnu na auto a pak tě to vede po normálních okreskách
KUKY se vrací
Roman Jakub napsal:
Já mám 660 a ty polní cesty tak opravdu občas jsou. Nevím proč to dělá. Asi prostě blbě zpracovaný mapový podklad. Ono taky něco jiného může být zaneseného na katastru a něco jiného je pak realita. Myslím, že i to může hrát roli. Výrobci map určitě používají i informace z katastru.
Já to přepnu na auto a pak tě to vede po normálních okreskách
Protože v profilu auto máš nastavené něco jiného než v profilu moto. V principu ale pro kterýkoliv profil můžeš nastavit cokoliv, nemá to na to vůbec vliv, jak se profil jmenuje ale záleží jen na tom, co v těch nastaveních máš uložené. Porovnej nastavení auto a moto a nastav to pro profil offroad a bude to to samé.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
V pohodě..
U každé položky v nastavení, která je závislá na profilu, je taková malá šedá ikonka (auto, motorka..) a tím právě signalizuje že tahle volba se udělá jen pro ten profil, který máš zvolený.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ahoj Tome,
řeším dilema... garmin 390 nebo 660 lifetime Europe 45 obě..... jezdím 95% silnice Evropa a 5% šotoliny. Doteď jsem jezdil s N8 a mapy HERE...ale viditelnost je fakt špatná... Four wheels may gets you there, but two wheels will made the journey memorable.....
noel: pokud nebudeš potřebovat do navigace nahrávat prošlý stopy a jezdit podle nich, tak klidně i 390 ale já bych osobně volil radši 660 než 390, protože 660 má víc bodů v jedné trase (nemá samostatný modul pro výpočet trasy = vyšší počet waypointů v trase). Ale je to věc názoru. Někomu vyhovuje víc 390 protože má "modernější" menu, možnost úpravy barevnosti map pomocí témat mapy apod. Mě ta navigace prostě nesedí.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
noel: pokud nebudeš potřebovat do navigace nahrávat prošlý stopy a jezdit podle nich, tak klidně i 390 ale já bych osobně volil radši 660 než 390, protože 660 má víc bodů v jedné trase (nemá samostatný modul pro výpočet trasy = vyšší počet waypointů v trase). Ale je to věc názoru. Někomu vyhovuje víc 390 protože má "modernější" menu, možnost úpravy barevnosti map pomocí témat mapy apod. Mě ta navigace prostě nesedí.
Tome díky za názor... pomůže
Upravil DanielS dne 17.08.2015 19:54
Four wheels may gets you there, but two wheels will made the journey memorable.....
Sranec jmenem zumo390:
(vážně jsem ten titulek nemohl nazvat jinak)
Taky bojujete s funkcí "Kam vést?" zadám Tišnov, nabídne se v modrém pruhu Tišnov,CZE - ťapnu a objeví se:Žádné výsledky vyhledávání pro "Tišnov, CZE". WTF?? Tohle se opakuje pro zhruba 90% hledání. (Holandská Brno,Česká republika) a další. Je v tom nějaký trik - jako že tam nevede cesta jiná než 'mimo silnice/nejrychlejsi' atp?).
Chyba mezi klábosnicí a židlí? Proč se nabízí tedy místa (i když napíši jen část, takže chyba v zadání asi nebude).
SW aktuální. A jak říkám, některé body to bez problému najde (ať už obsahují diakritiku či nikoli).
No matter how far down the wrong road you have gone, turn back. - Kurdish proverb
clovek napsal: Sranec jmenem zumo390:
(vážně jsem ten titulek nemohl nazvat jinak)
Taky bojujete s funkcí "Kam vést?" zadám Tišnov, nabídne se v modrém pruhu Tišnov,CZE - ťapnu a objeví se:Žádné výsledky vyhledávání pro "Tišnov, CZE". WTF?? Tohle se opakuje pro zhruba 90% hledání. (Holandská Brno,Česká republika) a další. Je v tom nějaký trik - jako že tam nevede cesta jiná než 'mimo silnice/nejrychlejsi' atp?).
Chyba mezi klábosnicí a židlí? Proč se nabízí tedy místa (i když napíši jen část, takže chyba v zadání asi nebude).
SW aktuální. A jak říkám, některé body to bez problému najde (ať už obsahují diakritiku či nikoli).
Na úvod bych rád řekl, že s titulkem souhlasím a vyjadřuje to můj (osobní) názor na řadu 340, 350, 380 a 390...
Nicméně ten modul "kam vést" by měl fungovat. Takže pokud nemáš něco úplně blbě zapnutého, tak by to nemělo dělat to, co popisuješ.
Nemám tady právě 390 ale na 590 je to stejné.
Nejdřív musíš vybrat jednu mapu z nabídky nastavení a typ výpočtu trasy (třeba nejdrychlejší).
Pak v tom menu kam vést:
Nahoře je kde právě jseš resp. blízko čeho se má vyhledávat.
Pak si musíš vybrat z nabídky co chceš jako hledat - město, kompletní adresu, nějaký POI apod. Dejme tomu že chceš hledat to město Tišnov ale pokud jseš v Karlových Varech, bude se snažit vyhledat ten zadaný text ve všech kategoriích poblíž Karlových Varů. Pokud víš, že chceš hledat město, tak zmáčkni dole ikonu města a nahoře nepiš nic. Takhle to bude prohledávat jen města a nebude ti to nabízet třeba eventuální restauraci Tišnov nebo Hotel Tišnov nebo nádraží Tišnov apod.
Napíšu Tisnov - nabízí to dva výskyty toho slova - Tišnov a Tišnovská Nová Ves. Kliknu na Tišnov a nabízí mi to Tišnov, Brno venkov. Kliknu na to a můžu tam jet z místa, kde právě jsem atd. Normálně to funguje.
Když zadám jakýkoliv text do toho horního vyhledávacího okna bez toho, abych zvolil kategorii, tak to prohledá úplně všechno ale začíná v místě, kde jseš. Takže když tam napíšu "pizzerie" tak to začnou vypisovat všechny pizzerie v okolí podle vzdálenosti.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
clovek napsal: Sranec jmenem zumo390:
(vážně jsem ten titulek nemohl nazvat jinak)
Taky bojujete s funkcí "Kam vést?" zadám Tišnov, nabídne se v modrém pruhu Tišnov,CZE - ťapnu a objeví se:Žádné výsledky vyhledávání pro "Tišnov, CZE". WTF?? Tohle se opakuje pro zhruba 90% hledání. (Holandská Brno,Česká republika) a další. Je v tom nějaký trik - jako že tam nevede cesta jiná než 'mimo silnice/nejrychlejsi' atp?).
Chyba mezi klábosnicí a židlí? Proč se nabízí tedy místa (i když napíši jen část, takže chyba v zadání asi nebude).
SW aktuální. A jak říkám, některé body to bez problému najde (ať už obsahují diakritiku či nikoli).
Na úvod bych rád řekl, že s titulkem souhlasím a vyjadřuje to můj (osobní) názor na řadu 340, 350, 380 a 390...
Nicméně ten modul "kam vést" by měl fungovat. Takže pokud nemáš něco úplně blbě zapnutého, tak by to nemělo dělat to, co popisuješ.
Nemám tady právě 390 ale na 590 je to stejné.
Nejdřív musíš vybrat jednu mapu z nabídky nastavení a typ výpočtu trasy (třeba nejdrychlejší).
Pak v tom menu kam vést:
Nahoře je kde právě jseš resp. blízko čeho se má vyhledávat.
Pak si musíš vybrat z nabídky co chceš jako hledat - město, kompletní adresu, nějaký POI apod. Dejme tomu že chceš hledat to město Tišnov ale pokud jseš v Karlových Varech, bude se snažit vyhledat ten zadaný text ve všech kategoriích poblíž Karlových Varů. Pokud víš, že chceš hledat město, tak zmáčkni dole ikonu města a nahoře nepiš nic. Takhle to bude prohledávat jen města a nebude ti to nabízet třeba eventuální restauraci Tišnov nebo Hotel Tišnov nebo nádraží Tišnov apod.
Napíšu Tisnov - nabízí to dva výskyty toho slova - Tišnov a Tišnovská Nová Ves. Kliknu na Tišnov a nabízí mi to Tišnov, Brno venkov. Kliknu na to a můžu tam jet z místa, kde právě jsem atd. Normálně to funguje.
Když zadám jakýkoliv text do toho horního vyhledávacího okna bez toho, abych zvolil kategorii, tak to prohledá úplně všechno ale začíná v místě, kde jseš. Takže když tam napíšu "pizzerie" tak to začnou vypisovat všechny pizzerie v okolí podle vzdálenosti.
Diky Tomasovi - fakt to funguje.
Problem Kam vest? tkvi v tom, ze to policko nahore jaksi nehleda v kategoriich, ktere nejsou pridany na te plose pod polickem, kde se hleda. Takze jsem musel pridat pres tlacitko "Pridat zkratku" (symbol zeleneho plus) polozku "Mesta" pote jako mavnutim proutku po zadani mesta je toto nabidnuto!
Tomasi jeste jednou diky!
No matter how far down the wrong road you have gone, turn back. - Kurdish proverb
TomasTT napsal:
Takhle to funguje u všech garminů mimo těch, kde je samostatně položka "mýta"
Každá navigace má nějaké základní metody routingu:
kratší vzdálenost: to znamená "jeď tady po té panelce kolem kravína a ušetříš 100m oproti novému obchvatu vesnice". Takhle volba obecně je docela hardcore, zavede vás na místa, kam jste asi nechtěli jezdit - občas člověk jede skrz cizí dvůr, moc si to nehraje na jednosměrky apod. Je to takové fajn nastavení pro messengera na kole.
rychlejší čas: to je obvyklá základní volba, kdy to počítá trasu (u zuma na první dobrou) podle průměrných rychlostí na daných úsecích komunikací. Někdy v mapách bývají nesmyslné údaje pro routing (úmyslně nebo chybou změněná rychlost úseku) takže různé mapové podklady můžou počítat trasu různě. Stačí když je na úseku 10km nastavená rychlost pro silniční routing 1km/h a všechno je jinak.
mimo silnice: to je výpočet po přímkách od bodu k bodu. Prostě to vytvoří trasu pomocí přímek, které propojují jednotlivé body na trase. Pokud tam je jen start a cíl, trasou je přímka od startu do cíle bez dalších lomení. Navigace nicméně ukazuje vzdálenost vektoru do lomového bodu/cíle a šipka kompasu ukazuje směr do dalšího lomu nebo cíle taky.
Pokud ta navigace má nějaké další možnosti volby trasování - třeba u cyklistických navigací to bývá trasování po silnici, turistická cyklistika nebo horská cyklistika, u zuma 590 je tam další volba "zatáčkovitá trasa", tak se to chová tak, jak je to popsané v návodu k té které navigaci. Třeba ta zatáčkovitá trasa automaticky vypíná routing po silnicích první třídy.
Nezávisle na volbě routingu se volí omezení "kudy nenavigovat" nazvané v garmin překladu jako "objížďky". Já jsem to ve starších zumech od nás překládal tuhle volbu jako "kudy nejezdit" což mi přijde víc logický než "objížďky". Každopádně v tomhle menu co je zaškrtnuté, tomu se výpočet snaží vyhnout. Když se zaškrtne "trajekty" tak to znamená, že trajekty NECHCI používat apod. Lidi občas přijedou a mají tam zaškrtnuté všechno kromě nezpevněných cest a diví se, kudy je navigace vodí - protože to, co mají zaškrtnuté v domění že to chtějí používat, ve skutečnosti znamená že to nemá navigace použít do trasy. Dálnice v tomhle menu jsou překlad slova "highways" tedy obyčejné dálnice resp. hlavní (obvykle vícepruhové) komunikace odpovídající např. rychlostním silnicím. V Zumo 550 je to ještě dál rozdělené a mezistátní dálnice (např. v USA) a v evropské mapě dálnice, které vedou přes víc států nebo ty nejhlavnější dálnice v dané zemi se dají samostatně povolovat pomocí volby "autobahns" - které je v anglické verzi menu "interstate highways". Pochopitelně to dělá zmatek, protože v mapě CN Europe (kterou sestavuje Navteq z dat asi 80 dodavatelů, kteří každý mají desítky až stovky subdodavatelů jednotlivých oblastí) někdo označí čtyřproudovou silnici v rakousku jako hlavní tah a třeba v itálii by to označili jako dálnici i když to dálnice není apod. Navigace pochopitelně bere to, co tam je na tom úseku uvedené od toho, kdo dělal tu konkrétní část mapy. Národní centra by měla tyhle rozdíly opravovat a nemělo by se stávat, že jedna silnice v jedné zemi je v některé části označená jinak než v jiné části ale třeba v té itálii je takových chyb tisíce. Garmin před časem vydal dvě aktualizace mapy evropy protože italové dokonce neoznačili mnoho úseků na dálnici A1 z Milána do Říma jako dálnici a bylo to už fakt hustý. V následné opravě to sice opravili ale zrušili označení dálnice u A22. Takže co země, to rozdílný přístup a rozdílná kvalita. Nicméně v mapách současných je to podstatně lepší než to bylo třeba v roce 2011 nebo 2012.
Zpátky k těm omezením - v německém překladu menu Zuma 550 je jedna položka Fernstrassen a druhá jako Autobahns. To je asi výstižnější. Prostě je tam oddělená jakási vyšší kategorie dálnic.
Nezávisle na tom je tam vždy položka "placené silnice" (orig. toll roads). Zumo až do verze 590 nerozlišovalo co to je za druh placení - jestli dálniční známkou, mýtným na bránách.. V 590 je samostatné menu nastavení mýtného - jde zapnout nebo vypnout navigace po silnicích kde se platí dálniční známkou (bohužel bez rozlišení jestli známka je pro auto nebo pro motorku) a nezávisle na tom povolení nebo zakázání navigace po komunikacích, kde se platí jiným způsobem. Takže jde vypnout navigace po rakouských dálnicích kde platí dálniční známka ale jde povolit výjezd na alpská sedla, kde se platí na bráně mýto. Volba "na dotaz" zlobí a to tak, že někdy navigace kvůli tomu restartuje nebo se dostane i do restartovací smyčky a nedoporučuji tuhle volbu s mapou CN používat.
Můžu mít dotat ještě k funkci "objížďka" při zadané trase? Jak používat tuto funkci? Snažil jsem se ji několikrát využít při koloně na silnici,ale nikdy to nedopadlo... Takže funkci nepoužívám, většinou někde odbočím a navigace přepočte trasu a valím dál. Jakou máte zkušenost s touto funkcí?
Objížďka (tlačítko v hlavním menu na 660 např.) má udělat to, že když přijedeš k nějakému zátarasu na trase (třeba tam došlo k nehodě a policie zavřela silnici a ještě není vyznačená objížďka), tak to má najít objízdnou trasu toho místa kde jsi zastavil a napojit se na původní trasu třeba za ... 1km apod. Na některých navigacích jde zadat ta vzdálenost, na některých nejde. Já to taky moc nepoužívám a prostě odbočím a ono se to spočítá.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
zumo 660 - jak někdo napsal, naviguje jak sama chce.
moje zkušenost
- nemám jakékoli napojené na silniční zpravodajství týkající se zácpy, uzavírek, kolon apod.
- cesta OA z Klínů, do Liberce, vždy ze stejného místa do stejného místa
- zadání - z aktuálního místa - "domů" (GPS souřadnice před garáží)
- dne 2.8.15 trasa dle navigace - Klíny - Duchcov - Teplice - Jílové - Děčín - Liberec
- dne 21.8.15 trasa dle navigace - Klíny - Duchcov - Ústí nad Labem - Děčín - Liberec
Navigace nebyla mezi uvedenými daty v jakémkoli jiném režimu, myslím, že nebyla ani zapnutá, ale 100% vím, že se s ní jakkoli nemanipulovalo co se týká nastavení rychlejší trasa, nejezdit přes dálnice apod.. Tzn. naprosto stejné nastavení, mód auto, režim rychlejší trasa apod.. Navigace asi dbá na vzdělávání cestováním po ČR, protože naviguje vždy jinak, jak chce a dle mého, ne vždy logicky. A pro doplnění, vždy jsem jel v cca 17,00 hod z místa, pouze první termín byla neděle, druhý termín pátek.
Pro mě nevysvětlitelné, asi jako Akta X ;o))
www.jantruhlar.cz
Honza_BMW_VW napsal:
zumo 660 - jak někdo napsal, naviguje jak sama chce.
moje zkušenost
- nemám jakékoli napojené na silniční zpravodajství týkající se zácpy, uzavírek, kolon apod.
- cesta OA z Klínů, do Liberce, vždy ze stejného místa do stejného místa
- zadání - z aktuálního místa - "domů" (GPS souřadnice před garáží)
- dne 2.8.15 trasa dle navigace - Klíny - Duchcov - Teplice - Jílové - Děčín - Liberec
- dne 21.8.15 trasa dle navigace - Klíny - Duchcov - Ústí nad Labem - Děčín - Liberec
Navigace nebyla mezi uvedenými daty v jakémkoli jiném režimu, myslím, že nebyla ani zapnutá, ale 100% vím, že se s ní jakkoli nemanipulovalo co se týká nastavení rychlejší trasa, nejezdit přes dálnice apod.. Tzn. naprosto stejné nastavení, mód auto, režim rychlejší trasa apod.. Navigace asi dbá na vzdělávání cestováním po ČR, protože naviguje vždy jinak, jak chce a dle mého, ne vždy logicky. A pro doplnění, vždy jsem jel v cca 17,00 hod z místa, pouze první termín byla neděle, druhý termín pátek.
Pro mě nevysvětlitelné, asi jako Akta X ;o))
Já už to mu říkám GÁRMIN DOBRODRUŽSTVÍ :-), za to jsem poznal spoutu míst,kde bych normálně nebyl :-)
Honza_BMW_VW napsal:
zumo 660 - jak někdo napsal, naviguje jak sama chce.
moje zkušenost
- nemám jakékoli napojené na silniční zpravodajství týkající se zácpy, uzavírek, kolon apod.
- cesta OA z Klínů, do Liberce, vždy ze stejného místa do stejného místa
- zadání - z aktuálního místa - "domů" (GPS souřadnice před garáží)
- dne 2.8.15 trasa dle navigace - Klíny - Duchcov - Teplice - Jílové - Děčín - Liberec
- dne 21.8.15 trasa dle navigace - Klíny - Duchcov - Ústí nad Labem - Děčín - Liberec
Navigace nebyla mezi uvedenými daty v jakémkoli jiném režimu, myslím, že nebyla ani zapnutá, ale 100% vím, že se s ní jakkoli nemanipulovalo co se týká nastavení rychlejší trasa, nejezdit přes dálnice apod.. Tzn. naprosto stejné nastavení, mód auto, režim rychlejší trasa apod.. Navigace asi dbá na vzdělávání cestováním po ČR, protože naviguje vždy jinak, jak chce a dle mého, ne vždy logicky. A pro doplnění, vždy jsem jel v cca 17,00 hod z místa, pouze první termín byla neděle, druhý termín pátek.
Pro mě nevysvětlitelné, asi jako Akta X ;o))
Těch vysvětlení může být víc, i když to vypadá jako že si navigace dělá "co chce" tak ve skutečnosti dělá to, co má v programu.
1) Zumo 660 má určitou interní databázi (záznam) tvého ježdění. Nejde jen o logy kde jsi jezdil, to tam je taky ale interně si neustále updavuje tabulky jak jezdíš v určitých místech a v určitých situacích. Podle toho třeba upravuje časy dojezdu do cíle - pokud s přístrojem bez resetu jezdíš delší dobu, bude ti zobrazovat jiné časy dojezdu do cíle než přístroj vybalený z krabice. Dřív tam bylo ještě víc věcí, které upravovala, po asi dvou letech část z toho vypnuli ale pořád tam ty tabulky jsou.
Takže pokud typicky navigace vede po určité komunikace (určitý typ, určitá vzdálenost, určitá teoretická průměrná rychlost) ale ty obvykle odbočuješ jinudy, tak se to zaznamená do tabulky a ovlivní to výpočet příště, protože si navigace "myslí", že bys tudy chtěl jet znova.
V Zumu 590 na základě připomínek přidali tlačítko traffictrends - navigovat podle předpokládaného směru jízdy podle zvyklostí uživatele. Tam ale je ve hře další tabulka, která není v 550 ani 660 - jsou v ní záznamy konkrétních míst, kde uživatel jezdí jinudy než vede navigace. V Zumu 660 je ta tabulka obecná a někdy by navigovala nějakou trasou ale ta tabulka jí ovlivní aby trasu změnila, protože tam je třeba záznam, že uživatel 10x odbočil z hlavní trasy a jel jinudy.
Upřímně řečeno ale NIKDO neví, jak přesně tahle věc funguje. Zumo 660 bude mít do konce roku ukončenou SW podporu, takže nemá moc smysl něco zjišťovat. Obecně by mohlo ještě záležet na mapách - CN se myslím bude chovat jinak než Atlas. Schválně to vyzkoušej. V CN jsou právě věci, které umí využívat nové navigace ale staré navigace matou a routing s novými mapami dělá chyby. Nedávno jsem řešil se zákazníkem se Zumem 660 routing z Prostějova do České Lípy. Stejná mapa (nejnovější CN) a Zumo 660 naviguje "nesmyslně" po dálnici, kdežto Zumo 590 naviguje relativně přímou trasou severně o půl hodiny rychlejší. Přepne se na mapu Atlas a obě navigace navigují identicky.
Nicméně - jestli chceš laborovat s vlivem té opravné tabulky, tak je to celkem snadné - stačí udělat hard reset a navigaci hodit do továrního stavu. Pak by minimálně 500km měla počítat stále stejně protože tabulka se vytváří po ujetí asi 300 mil.
A jestli chceš ověřit vliv mapy, přepni na jinou mapu a zkus to párkrát po sobě spočítat v jiné mapě.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Honza_BMW_VW napsal:
zumo 660 - jak někdo napsal, naviguje jak sama chce.
moje zkušenost
- nemám jakékoli napojené na silniční zpravodajství týkající se zácpy, uzavírek, kolon apod.
- cesta OA z Klínů, do Liberce, vždy ze stejného místa do stejného místa
- zadání - z aktuálního místa - "domů" (GPS souřadnice před garáží)
- dne 2.8.15 trasa dle navigace - Klíny - Duchcov - Teplice - Jílové - Děčín - Liberec
- dne 21.8.15 trasa dle navigace - Klíny - Duchcov - Ústí nad Labem - Děčín - Liberec
Navigace nebyla mezi uvedenými daty v jakémkoli jiném režimu, myslím, že nebyla ani zapnutá, ale 100% vím, že se s ní jakkoli nemanipulovalo co se týká nastavení rychlejší trasa, nejezdit přes dálnice apod.. Tzn. naprosto stejné nastavení, mód auto, režim rychlejší trasa apod.. Navigace asi dbá na vzdělávání cestováním po ČR, protože naviguje vždy jinak, jak chce a dle mého, ne vždy logicky. A pro doplnění, vždy jsem jel v cca 17,00 hod z místa, pouze první termín byla neděle, druhý termín pátek.
Pro mě nevysvětlitelné, asi jako Akta X ;o))
Těch vysvětlení může být víc, i když to vypadá jako že si navigace dělá "co chce" tak ve skutečnosti dělá to, co má v programu.
1) Zumo 660 má určitou interní databázi (záznam) tvého ježdění. Nejde jen o logy kde jsi jezdil, to tam je taky ale interně si neustále updavuje tabulky jak jezdíš v určitých místech a v určitých situacích. Podle toho třeba upravuje časy dojezdu do cíle - pokud s přístrojem bez resetu jezdíš delší dobu, bude ti zobrazovat jiné časy dojezdu do cíle než přístroj vybalený z krabice. Dřív tam bylo ještě víc věcí, které upravovala, po asi dvou letech část z toho vypnuli ale pořád tam ty tabulky jsou.
Takže pokud typicky navigace vede po určité komunikace (určitý typ, určitá vzdálenost, určitá teoretická průměrná rychlost) ale ty obvykle odbočuješ jinudy, tak se to zaznamená do tabulky a ovlivní to výpočet příště, protože si navigace "myslí", že bys tudy chtěl jet znova.
V Zumu 590 na základě připomínek přidali tlačítko traffictrends - navigovat podle předpokládaného směru jízdy podle zvyklostí uživatele. Tam ale je ve hře další tabulka, která není v 550 ani 660 - jsou v ní záznamy konkrétních míst, kde uživatel jezdí jinudy než vede navigace. V Zumu 660 je ta tabulka obecná a někdy by navigovala nějakou trasou ale ta tabulka jí ovlivní aby trasu změnila, protože tam je třeba záznam, že uživatel 10x odbočil z hlavní trasy a jel jinudy.
Upřímně řečeno ale NIKDO neví, jak přesně tahle věc funguje. Zumo 660 bude mít do konce roku ukončenou SW podporu, takže nemá moc smysl něco zjišťovat. Obecně by mohlo ještě záležet na mapách - CN se myslím bude chovat jinak než Atlas. Schválně to vyzkoušej. V CN jsou právě věci, které umí využívat nové navigace ale staré navigace matou a routing s novými mapami dělá chyby. Nedávno jsem řešil se zákazníkem se Zumem 660 routing z Prostějova do České Lípy. Stejná mapa (nejnovější CN) a Zumo 660 naviguje "nesmyslně" po dálnici, kdežto Zumo 590 naviguje relativně přímou trasou severně o půl hodiny rychlejší. Přepne se na mapu Atlas a obě navigace navigují identicky.
Nicméně - jestli chceš laborovat s vlivem té opravné tabulky, tak je to celkem snadné - stačí udělat hard reset a navigaci hodit do továrního stavu. Pak by minimálně 500km měla počítat stále stejně protože tabulka se vytváří po ujetí asi 300 mil.
A jestli chceš ověřit vliv mapy, přepni na jinou mapu a zkus to párkrát po sobě spočítat v jiné mapě.
ok, díky za info
To by asi sedělo/bylo možné. Napadlo mě, že vyhodnocuje cesty a přizpůsobuje se. Je zajímavé, že první cestu do Klínů jsme jel klasicky - Liberec - Děčín - Ústí - Duchcov - Klíny a zpět mě to vedlo přes Jílové (volil jsem trasu domů, bez ovlivnění kudy chci jet, tedy mimo základní/standardní nastavení navi)
a druhou cestu jsem jel Liberec - Česká Lípa - Litoměřice - Lovosice - Duchcov - Klíny a zpátky mě to vedlo Klíny - Duchcov - Ústí - Děčín - Liberec (opět jsem volil trasu domů, bez ovlivnění kudy chci jet, tedy mimo základní/standardní nastavení navi).
Takže navi asi myslí za mě.
H
www.jantruhlar.cz
Pozor na to, že cesta zpátky není totéž jako cesta tam. Stačí když firma, která vyrábí datové podklady map od správce komunikací nebo obcí dostane informaci o častých zácpách v jednom směru v určitém místě určité silnice. Pokud to zanesou do map, tak se může stát, že výpočet jedním směrem z A do B povede jinudy než z B do A, protože v tom jednom směru je tohle omezení a podle navigace se vyplatí jet jinudy - i kdyby to mělo dělat rozdíl jedné minuty, tak už to vede tou podle ní "nejrychlejší" cestou. Právě je docela důležité ověřit to v mapě Atlas, kde jsou tisíce ručních oprav za ty roky, co se vyvíjela a podle mě počítá podstatně líp než CN snad s vyjímkou středočeského kraje, kde moc rozdíly nevidím. Ale na Moravě třeba - to je naprosto něco jiného.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
...no tak asi to byla "ta minuta" rozdílu a respektuji to. Naučil jsem se s tím žít a když potřebuji a vím kudy chci/potřebuji jet, zadám si průjezdní body a hotovo
Ale podívám se tedy, co jakou mám nastavenou mapu
čus H
www.jantruhlar.cz