No rozpočet, řeknu to asi takhle 100 - 200 tis, raději bych něco uprostřed, samo že to nebude nic nového, ale jak už jsem psal, zase tak časté využití mít nebude.
Vjetrnik:
Velikost mám vybranou prostě něco menšího, většinou sme si vystačili se stanem takže třeba 490 bude maximum. A soběstačnost vím, že bych musel lehce dořešit právě baterie, solár, horší by asi byla odpadní nádrž. Ale taky počítám s tím, že většinou bude připojen.
Upravil Alf dne 01.03.2019 12:31
Alf: budu sledovat, aktuálně řeším prakticky to samý (děti už 5 a 8 let, takže ne úplný mimina) Neplánuju stát mimo kempy, většinou trávíme max. pár dní na jednom místě (ale kromě přesunů zase skoro nikdy nejezdíme dva dny po sobě, což by mě asi s karavanem otravovalo) a pak se posuneme někam jinam.
Měl jsem 2x půjčenej obytňák a super (takže už se mě nechce pod stan, ten si užiju na motorce), ale aktuálně do toho nemůžu dát víc jak 200-300 tisíc, což je na auto málo, takže bych chtěl karavan (na tahání mám Caravellu (T5, 2.5 96kW), což by snad mělo bejt OK).
No rozpočet, řeknu to asi takhle 100 - 200 tis, raději bych něco uprostřed, samo že to nebude nic nového, ale jak už jsem psal, zase tak časté využití mít nebude.
Vjetrnik:
Velikost mám vybranou prostě něco menšího, většinou sme si vystačili se stanem takže třeba 490 bude maximum. A soběstačnost vím, že bych musel lehce dořešit právě baterie, solár, horší by asi byla odpadní nádrž. Ale taky počítám s tím, že většinou bude připojen.
Fendt, Hobby, Bürstner...
Starší, ale velmi dobře použitý se v Německu dá rychle najít...
Pokud raději výbavu a nemusí být dejme tomu tak super "kvalitní" ve smyslu dřevěná dvířka, ale dýha, tak Angličan poslouží velmi dobře...
Většinou oproti německému výrobku mají:
- ohřívání vody na elektro a plyn dle potřeby(Němec pouze elektro)
- topení na plyn a elektro dle potřeby (Němec pouze plyn)
Co se týče samostatnosti, tak bych vůbec neřešil panely a podobné věci... Chtěl jsem to a nakonec stejně zjistíš, že Ti chybí 230V... měnič má svou interní spotřebu (velkou) a dá se použít jen na malé výkony... Jinak ekonomicky nesmysl.
Koupil jsem malou centrálu s max. výkonem 2KW, tudíž normální výkon je cca. 1600 W. To je naprosto dostačující, v kempech je většinou pouze 5 A (10 za příplatek), což je 1150 W.
Centrála je tzv. kufříková, mám jí 15 metrů od karavanu kvůli zplodinám, nevím o ní ani v noci a spotřeba je tak 0,6 l/h. Absolutní pohoda.
Ty fotky co mám výše jsou u nás na pozemku, kdy soudruzi z ČEZu mají rok na připojení hodin, takže jsem samostatný a toto řešení se dloudobě osvědčilo...
+ 2x nádoba WC
+ nádrž na vodu 70 l...
Pokud vyjíždím a parkuji mimo civilizaci, tak jsem pro jistoru ještě koupil 30 m ocelového lanka, potáhnul smršťovací bužírkou a centrálu zamknu k oji...
Loni - celé Vánoce na Klínovci, letos též, téměř každý víkend celý rok jsme v karavanu... Chalupa ještě není hotová.
To Vejtrník: nemohu souhlasit s tím, že čím menší, tím lépe se s ním jede. Protože menší je vždy jednonáprava. S dvounápravou to je o mnoho stabilnější a celkově je jízda klidnější. Navíc se tím absolutně odstraní riziko "větší defekt pneu = nehoda". Což už jsem viděl 2x.
Pokud je čím tahat, určitě bych volil dvě nápravy.
Upravil Tomas1200GSA dne 07.03.2019 16:50
R1200GS 08" je minulost >> ADV, HP2, 2V ???
aktuálně ADV 2012 pryč
aktuálně MAX IV 6X6
Alf napsal:
Ahoj všem cestovatelům, abych zbytečně nezakládal nové téma, tak to zkusím tady. Jelikož už nejsme jen dva, ale čtyři :-) a cestování tak jak jsme ho provozovali dřív není úplně možné a přeci jen bychom si chtěli zachovat ten komfort, nevázat se na hotely apartmány atd., chtěl bych koupit nějaký starší karavan za auto (obytňák ne neměl by zase tak časté využití). No a má otázka zní kam se obrátit, internet je plný inzerátů většina dovozy NL, ale neznáte nějakého prověřeného prodejce? A další otázka na co si dávat při koupi karavanu pozor, v tomto odvětví jsem úplný začátečník. Jo jinak požadavky jsou 4-5 osob, pokud možno palandy nad sebou pro děti, WC, kuchyň, a soběstačnost aspoň na 2 dny. velikost něco mezi 400 - 500 teda aspoň myslím že se tak nějak značí. Díky za tipy či připomínky.
Osvědčeného dovozce neznám, zajeď si sám...
Pár tipů:
Měl bych začátečnické otázky ke kombinovanému WC a sprše v obytňáku:
- chápu správně, že při sprchování je v kabince vše mokré vč. toaleťáku, ručníku, toaletních potřeb apod. (pokud to předem neodnesu)
- vejde se průměrně velký český chlap do takového prostoru? Něco jako předklonit se pro upadené mýdlo na podlahu je reálné?
Charlie napsal:
Měl bych začátečnické otázky ke kombinovanému WC a sprše v obytňáku:
- chápu správně, že při sprchování je v kabince vše mokré vč. toaleťáku, ručníku, toaletních potřeb apod. (pokud to předem neodnesu)
- vejde se průměrně velký český chlap do takového prostoru? Něco jako předklonit se pro upadené mýdlo na podlahu je reálné?
Díky za odpovědi.
Charlie
Je to trochu sofistikovanější, toaleťák je v takovém chráněném prostoru pod pokličkou, kterou pak vyndáš do držáku a je to odmotávač.
Toaletní potřeby jsou vysoko (u mě) a enebo kryté dvířky. Nějaký zásadní problém se tam vysprchovat nemám...Musíš se uskromnit s místem, to si poradíš, ale s vodou, to už je fakt na vteřiny... Mám elektro bojler, tuším 8 litrů, který ředíš na přijatelnou teplotu, takže reálně využiješ po mixu tak 15 litrů. Pak jde studená.
R1200GS 08" je minulost >> ADV, HP2, 2V ???
aktuálně ADV 2012 pryč
aktuálně MAX IV 6X6
Byla to totálně podmotorovaná sračka. To auto má problém po silnici,stačí pidikopeček a sotva to leze. Mám zato,že i naši dávní cestovatelé H a Z s tím měli problémy,právě kvuli motoru,kterej byl moc zatízenej a nadával to. Ale vzhledově je to parádní,to zase jo. Buchanka si myslím bude lepší volba.
Vikec napsal:
Byla to totálně podmotorovaná sračka. To auto má problém po silnici,stačí pidikopeček a sotva to leze. Mám zato,že i naši dávní cestovatelé H a Z s tím měli problémy,právě kvuli motoru,kterej byl moc zatízenej a nadával to. Ale vzhledově je to parádní,to zase jo. Buchanka si myslím bude lepší volba.
Vikec napsal:
Byla to totálně podmotorovaná sračka. To auto má problém po silnici,stačí pidikopeček a sotva to leze. Mám zato,že i naši dávní cestovatelé H a Z s tím měli problémy,právě kvuli motoru,kterej byl moc zatízenej a nadával to. Ale vzhledově je to parádní,to zase jo. Buchanka si myslím bude lepší volba.
S osmsetpětkou jsem ještě jezdil v práci, měli jsme je v NZ skladech a když se likvidovali kasárna převážela se pryč.
Pamatuju, jak tam stála s pionýrama a jawama v khaki.Výkon byl trochu problém (ikdyž to mělo redukce a vyškrábalo se to kamkoliv), ale hlavně to bylo strašně nespolehlivý a poruchový. A ten upištěný motor, 138ička byla proti tomu tichučká.
Nejlepší s toho stejně byli domácí malotraktory se zetorackým motorem .
Každopádně Zdendo díky, že na mě myslíš, ale toto dovýst dom, tak už jezdím sám .
Já už mám vybráno...
barborina přiložený následující obrázek:
S tak starou kraksnou by tě stejně za chvilku úřady jenom lynčovali.
Vojenský Pionýr? S tím se dělalo zadýmení prostoru nebo k čemu to bylo dobrý?
Buchanka je super, dokud teda nenarazíš. Protože dedormační zóna jsou tvoje nohy.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /