Já souhlasím s každou blbinou, takže bylo rozhodnuto. Pravda je, že při plánování jsem se bál dát přesun z Česka do Itálie tak náročný, tolik kilometrů a nejenom po dálnicích, ale i GG a další pass. A v těch optimističtějších chvílích jsem doufal, že to zvládnem nějak k Tolmezzu, jen tak tak na italskou stranu před nocí. Teď si živě povídáme o tom jet do Benátek, jakoby se nechumelilo. Po kom to sakra ten kluk má, takový nápady? Asi po babičce, odpovídám si, abych obešel svoju osobu. Načerpáno, zakouřeno, jiskří to transem rozjíždíme se na Benátky. Je kolem osmé, stmívá se, i díky mrakům. Vyrážíme a kilometry se jenom sypou, ale přichází déšť. Ne, při prvních kapkách nepodléháme a projedeme několik menších dešťů tak jak jsme, bez nepromoků, ale nakonec se jim nevyhnem. Zahýbáme do Mestre, čili pevninského předměstí Benátek. Projíždíme po městě podle GPS od hotelu k hotelu v nepromokách. Buď plno nebo nehorázné ceny. Nejsem ochoten platit 140 Euro v devět večer za rychlé přespání. V Mestre jsme vyzkoušeli snad všechno, chtěl jsem tam proto, abychom za prvé mohli na honosnou večeři do Benátek za tu první tisícovku kilometrů v jednom dni a za druhé nevěděl jsem nic o spojích a stávce benzíňáků v Itálii, zda trvá nebo skončila. Do Řecka se dá jet i z Benátek i z Ancony.
Upravil Doc dne 16.05.2011 18:48
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Mezitím mi žena poslala sms, že Benátky zrovna odpluly a další se nehodí, ale to jsme v Mestre ještě nevěděli. Každopádně jsme nepořídili. Byli jsme odhodláni - a tu výdrž jsme věřte měli - prostě jet do Ancony a až uvidíme nějaký vhodný motel na dálnici, prostě zastavíme. Mě ovšem napadla Padova a věděl jsem, že tam je hotel z mé oblíbené francouzské řady Campanile, jeden z mála v Itálii, dalších několik je myslím někde kolem italsko-franzouzských hranic na jihu, okolo San Rema.. V každém případě v Padově je Campanile. Zadávám to v GPS a opravdu nacházím. Je to odsud pouhých 25km, ani ne jeden vajgl cesty a to prosím po dálnici. Rozhodnuto, ještě se radím s Nikolou, zda také souhlasí a za pár minut parkujeme před hotelem. Je již po desáté. Bereme pokoj a necháváme recepční pasy a žádáme o adresu nejlepší pizzerie v okolí. Máme štígro, je to asi jen tři kilometry, skoro v tomto předměstí. Nevybalujeme, nejdeme na pokoj, nepřevlékáme se. Odjíždíme na jídlo tak jak jsme, v plné polní. Nechceme riskovat zavření kuchyně nebo jinou přírodní katastrofu. Po chvíli hledání v dost hustém dešti nacházíme místními narvanou pizzerii, doklad o tom, že recepční nelhala. Mají tmavé kvasnicové pivo (Super!!) a nespočetné množství pizza/pasti. Objednáváme a rekapitulujeme den. Mezitím se nás někdo ptá, odkud jsme. Vysvětlujeme. A odkud že dneska jste vyrazili?, ptají se. Když odpovídáme, že z Liberce, ze severu Čech, nechtějí věřit. My také ne, haha. A co kdybychom jim řekli, že jde přece "jenom o pět nádrží a patnáct cigár", to by po nás asi hodili i tím talířem se špagetami. Jídlo bylo vynikající. Úchvatné. Pochutnali jsme si, vypili dvě pivka a byli dobře oslaveni, najedeni. Kdo teď půjde řídit do hotelu, vykládat věci a koupat se? Ale i to jsme zvládli, lépe než jsme se báli. O spánek jsme nemuseli prosit, spali jsme jak zabití. Hm, tisícovka jó?
I s GG? Dobrý.....
Doc přiložený následující obrázek:
[145.38Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 18:52
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[109.06Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Ráno poprchává, pijeme kafe před budovou u naložených motorek, protože chceme ke kafi cigáro a Italové jsou přísní. Vyjíždíme v nepromokách.
Doc přiložený následující obrázek:
[168.28Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[171.93Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 15:05
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[188.03Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 14:56
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
"Poslušně hlásím, že se během mé služby nestalo nic zvláštního."
Doc přiložený následující obrázek:
[184.67Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 15:06
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Kromě espressa, které je prostě v každém obyčejném Autogrillu na dálnici prostě to nejlepší kafe na cestách, asi i kvůli tomu že "na cestách". Ale využíváme toho často...
Doc přiložený následující obrázek:
[178.39Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 15:07
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Naloděni, loď poloprázdná. Do kajuty neinvestujeme. peníze necháváme zamčené v hliníkáčích v garáži v útrobách lodi. Vyndáváme spacáky vedle krajního stolku kavárny a půl cesty prospíme. Něco iPhone hudba, něco laptop, mezitím opět spánek a trochu jídla.
Doc přiložený následující obrázek:
[166.67Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Vyloďujeme se kolem jedenácté a leje jako z konve, vyjíždíme z lodi v nepromokách, to je pro mě poprvé. Málokdy se jede takovým lijákem, jaký byl v Patře. Ale nějakých padesát kilometrů za Patrou se to začalo moudřit a Korinthský průplav jsme již přejížděli za slunka. Poslední kafe na cestě a domluva, že musíme jet kolem Nikolova baráku, protože věci jsou různě prohozené v kufrech, je to potřeba trochu přebrat. To také děláme a nakonec jdeme nahoru na kafe a pijeme ho pohromadě všichni tři, tedy i Nikolova máma. Ta nás vítá s úsměvěm. Jak tak máme stejné oblečení, nemůže se vynadívat na Nikolu, jak už je to vlastně velkej chlap. Dáváme poslední kafe a pár cigaret, připomínám jí některá místa, která jsem navštívil tehdy s ní ale i letos s Nikolou. Nálada dobrá a loučíme se všichni upřímně.
"Poslušně hlásím, že se po cestě ze severu Atén do Saronidy nic zvláštního nestalo!"
U mě doma lehké pozdvižení, holky během těch deseti dnů strašně vyrostly, aspoň se mi to tak zdá. Margarita klopí oči, že je jako na mě nazlobená, že jsem chyběl. Afrodita je OK, nehubuje mě. A Elpída? Chci věřit, že jsem jí chyběl, ale ne natolik, že by nepustila na další dobrodružství.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Nikdy bych nevěřil, že nám vyjde se synem tak dokonalá cesta. Během několika málo dní jsme se dokonale přepli na mode cestovatele, Nikola to zažil poprvé, já si to zopakoval. Dokonalé "delete" civilního života, vše jsme nechali vzadu. Spíš jsem si myslel, že to udělám pro mladýho a moje rozkoš musí jít stranou, že je to učební jízda a tedy trochu otrava pro mne. Ale nebylo to tak, skutečně jsem si to užil i já sám o sobě. Najeli jsme 5.400 kilometrů, projeli několik států.
Doc přiložený následující obrázek:
[170.68Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 18:55
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Nikola se zlepšil jako řidič i co to techniky ježdění (klopení, stopa), ale určitě - a to je ještě důležitější - i co do nasbírání zkušeností, odhad, předvídání. Měl i své dvě horké chvilky na začátku cesty, ale i ty jsou poučením a zkušenostmi. Co Tě nezabije Tě zocelí! Doufám, že jsem pomohl svou trochou do mlýna i já k výchově rychlého, ale bezpečného a uvědomnělého řidiče. Mám z něj velkou radost, co se motorismu týče. Nebude z něj nikdy Rossi, ale cestovatel asi ano. A jak obrovská změna je možná jenom po šesti tisících kilometrech, to bych předem nikdy nevěřil.
Doc přiložený následující obrázek:
[185.31Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 18:56
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Rada pro otce : Kdo se nacházíte přibližně v podobné situaci se mnou (věk, syn atd.), neváhejte a udělejte podobný výlet, vyplatí se získáte věci, v které jste ani nedoufal.
Doc přiložený následující obrázek:
[186.71Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[180.77Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Pěkné čtení. Jsem stižen dcerama, takže to nebude taková sláva. Letos jsme udělali 3000 s kamarádem - Černá Hora a zpět. Taky hezké a podobným stylem. Akorát ať dělám, co dělám, vždycky chytnu vlka jako hrom. Stačí namotat přes 500 km v kuse a mám ho. Už mě zbejvá vyzkoušet snad jedině plenky Bolavej zadek se dá posednout, ale na vlku se jezdí fakt divoce.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Díky za nádherné a poutavé čtení. Hned od rána jsem to sledoval, jak to jen šlo a těšil se na pokračování. Věřím, že touto cestou vaše společné dobrodružství nekončí a že vás motorky ještě víc sblíží. Je skvělé, jak jste si to společně užili. Oběma již tyto chvíle nikdo nikdo nevezme.
...a mně nezbývá než se ospravedlnit za to, že jsem Ti z "mladické nerozvážnosti" vstoupil do rozdělané práce, snad mě omluví nadšení ze stylu a obsahu...