Písty. Přidřené po stranách.
Je fakt, že se v ůvrati mění směr a tak to může způsobit tukání. Jestli jsi někdy posouval píst tak jsi musel slyšet jak se opírá o stěnu válce a klepne. Pod tlakem by to nemělo být, ten by měl srovnávat plochu. Ale bez tlaku proč ne? A pokud se to chytí, asi to valí řádně.
Ale nevím u nového motor? To je ten případ co znám já.
Ale posun.
A ted zpět k důležité spotřebě a jak jse zkušení cestovatelé.
Morabo, Hicks: Jasně chlapi, máte recht... nic proti tomu nározu nemám, jen zkrátka pokud bych měl zvažovat všechny vlastnosti motorky, tak dojezd by jistě nebyl úplně první vlastností... Podle mně většina endur má rozhodně víc jak 250km na nádrž a to ti na většinu případů stačí... jo, pokud nesesedneš za sedla 300km tak klobouk dolů, ale takhle já nejezdím... většinou denně tak kolem těch 300 což je s mým GS jedno tankování. Mám na motorce (ne jen GS) najeto cca 30000 takže se považuju za začátečníka a rozhodně patřím k těm, co benzín řeší jako druhotnou položku... např třeba kufry, scoťák atd. stály víc než všechen benál :-)
jj...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Takže konečně nějaké konkrétní zprávy k tomuhle případu!!!
V servisu mi bylo řečeno následující:
K závadě došlo vinou špatné konstrukce motoru, kterou trpí modely 2008 a 2009. Jde o to, že vyvažovací hřídel se točí na klice a vlivem poddimenzování konstrkce motoru se to časem vyklepe. Poměrně dost častá vada u těchto modelů. A když se opravuje motor tak z 95% právě tohleto!
Čili nějaké upadnutí v terénu na to nemá přílišný vliv...
Vzhledem k tomu, že jsme to objevili v relativně ranném stádiu, tak mi byly nabídnuty tři varianty:
1/
Vyměnit šálu na vyvažováku a přebrousit to. S montáží a demontáží to je cca za 15000. Pokud se tohle udělá, není žádná záruka kolik to vydrží. Jestli sezonu nebo dvě... nebo 500 kiláků :-/
2/ Udělat generálku a vymět to i stou klikovkou a všema ložiskama, s demontáží a montáží cca z 50000. Stejně tak zde je víceméně jasné, že se to časem taky vybuší a začne to klapat... protože dole vana motoru má takový jakoby kanálky a tím je tam málo materiálu a víc to hází. Od modelu 2010 to už celé vyplněné kovem - čili více materálu a větší "kontra" hmota vůči tomu hřídeli...
3/ No a třetí varianta dát tam novej motor, respektive z bouračky.... Cena včetně práce od 50000 vejš!
Takže jsem z toho docela rozčarovanej vám povim...
Musel by se sehnat motor z nějaký bouračky a to samozřejmě model 2010 a novější! Tam už je ta konstrukce řešená jinak (viz výše) a tato vada se tam vpodstatě neobjevuje.
Ještě pro dokreslení - údaje ze servisu BMW:
Výměna motorů GS 800 pro modely 08/09: 300/měsíc!!!
Výměna motorů GS pro modely 2010 a novější 50/rok!!!
Což je asi údaj za všechny!
Dost mně na tom sere i ten fakt, že až na tohle místo je ten motor 1A. Spojka, převodovka, písty, všechno je bez problémů.
dobry info...
sice to presne nechapu co je vyplnene kovem ve vane, ale jinak to zni dost pravdepodobne
Upravil dufino dne 15.02.2012 13:20
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Tak to je dost bída asi by se k tomu mělo BMW postavit čelem když vědí že je špatná konstrukce motoru. Co zkusit kulanci http://www.autoim...i-podminkyNač stahovat kalhoty když brod je ještě daleko
jinak.. **** DRAT!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak tohle téma jsem sledoval a čekal na Tvoje info jak to pokračuje. No a jsem z toho teda docela překvapený hlavně z těch čísel kolik těch motorů museli měnit...To mě teda BMW hodně zklamalo, že si může dovolit vypustit do oběhu tohleto by mě asi jeblo teda...Nejlepší bude asi ta výměna celého motoru za novější ročník, jenže sehnat ho za dobré peníze to bude masakr
mandy8 napsal:
Tak tohle téma jsem sledoval a čekal na Tvoje info jak to pokračuje. No a jsem z toho teda docela překvapený hlavně z těch čísel kolik těch motorů museli měnit...To mě teda BMW hodně zklamalo, že si může dovolit vypustit do oběhu tohleto by mě asi jeblo teda...Nejlepší bude asi ta výměna celého motoru za novější ročník, jenže sehnat ho za dobré peníze to bude masakr
no uprimne... mohli by nam dat nejakou slevu...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Je to teda síla,já bych nechal přebrousit šálku nechat opravit za 15.000Kč a prostě bych tu motorku prodal...ne proto že by to nevydrželo-když se to udělá dobře vydrží to stejně jako u jinýho tohdle ''povedenýho'' motoru,ale proto že bych tu motorku už nechtěl s těmahle starostma.
Káždá má mouchy ale vady motoru už jsou trošku moc....
Fanos Rusicka napsal:
Opět se potvrzuje jen jedno je to shit,je to shit!!
Myslím že stát se to může i když v dnešní době a při počtu najetých testovacích kilometrů asi blbý...ale chtělo by to nějakej slušnej postoj....kort u fabriky jako je BMW....neřeknu kdyby to byla Cagiva nebo něco podobnýho...
Měli udělat nějakou kulanční podporu pro zákaznika na novej motor zejména pro motorky co jsou již po záruce...je to v celku běžná praxe v automobilovém průmyslu...nebylo by možná špatný tlačit na importera-ten dále do fabriky atd....Sales manageři danných zemí mají dokonce na tohle vyčleněný určitý objem peněz(kterej můžou rozdat).
Fanos Rusicka napsal:
Opět se potvrzuje jen jedno je to shit,je to shit!!
pohonil sis dobre dneska, co?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
mandy8 napsal:
Hicks> No hlavně by se k tomu BMW mělo nějak postavit protože je jasná vina ne jejich straně. Řešit to aspoň tou kulancí....
presne tak.. treba ze bychom zaplatili praci a nejaky procento dilu...
ja mam najeto 110 tisic.. uff.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2