Neříkám, že měl 80°C ale pochybuji že u téhle teploty to někdo mění, opařil by si ruce.
já jsem nikde nepsal, že se při té teplotě má vypouštět... já jsem psal, že se při té teplotě kontroluje hladina.
To jsou dvě dost odlišný věci a mám dojem, že právě kontrola hladiny napuštěného oleje se tady řeší, tak proč vytahuješ tohle?
Mimochodem, nevím, proč by ses měl opařit? Úplně běžně vypouštím olej na motorce, která právě přijela... hnáty si v oleji nemáčím a na šroub mám klíč...
kim napsal:
-hladina u všech strojů se udává se studeným motorem
tak to slyším úplně poprvý v životě
olej se měří po ohřátí (právě kvůli teplotní roztažnosti) a po cca 5 min, kdy se olej nechá stéct ze všech kanálků a stěn (a u osmikila možná kvůli opadnutí pěny )... ale dělejte si to jak chcete, inženýři
Právě že se ptám. Když dojedu, zkontroluju olej. A jdu ho vypustit..A ty zas píšeš, že vypouštíš na moto co přijela, tak kolik má stupnu? Proto jsem psal že nemám trubkový klíč, ale řetězový. A když vyšrovávám boční zátku, radši ji chytim do prstů, abych ji nemusel lovit v oleji. Když to bude mít 80°C mám po papilárních lininích..
Myslím že do sebe !šijeme" zbytečně. Ja když něco nevim zeptám se.. Zbytečný invektivy nechávám stranou. Kdyby jsme nelaborovali, dáváme to do servisu všichni
Jak tedy správně kontrolovat hladinu oleje? MrGS říká za tepla, kim zastudena. Kontrola hladiny z bočního stojanu je zřejmě v pořádku, ale zase - každý to tu měříte z jiného. To na tak jednoduchý úkon neexistuje exaktní daný postup?
Chimera napsal:
Jak tedy správně kontrolovat hladinu oleje? MrGS říká za tepla, kim zastudena. Kontrola hladiny z bočního stojanu je zřejmě v pořádku, ale zase - každý to tu měříte z jiného. To na tak jednoduchý úkon neexistuje exaktní daný postup?
Na bočáku neé motorka musí stát rovně buď na kolech nebo na hlavasu -jeli.
Na bočáku ti olej nateče na měrku a ukáže ti to víc
Upravil kim dne 02.04.2019 06:35
Motorka musi stat na hlavnim stojanu nebo kolno k zemi. Musi byt zahrata na provozni teplotu a merka se poze priklada nesroubujense
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Dobře, děkuji za odpovědi. Motorku jsem nechal zahřát "na větrák", vypustil olej a různě jí při tom nakláněl aby vyteklo pokud možno všechno a nalil přesně 3l nového, protože jsem nekoupil 4l, což jsem asi měl, protože nyní mám hladinu oleje naprosto přesně mezi ryskami min a max, takže by to asi ještě malinko chtělo. Jo a taky jsem pátral a kdyby někomu pomohlo, tak velikost podložky pod vypouštěcí šroub je 24mm.
Ahoj. Máme v rodinné partě BMW nově jednu 700GS. Všichni ostatní máme velká GS a se 700 nemáme žádné zkušenosti. Chci tam namontovat kufry SW motech. Budu ale muset sundat původní nosiče na vario. Mám dotaz. Jsou šrouby lepené? Jestli ano tak na kolik je nutné je ohřát aby lepidlo povolilo?
Pokud ty šrouby budou lepeny tak středně pevnostním lepidlem a to nemusíš nahřívat.
Nahřívá se vysokopevnostní lepidlo, kdy při cca 150 -160 C to lepidlo vyhoří, ale tímhle nikdo šrouby nelepí.
Ještě jeden dotaz. Jestli to tu někde je tak se omlouvám ale nenašel jsem.
¨Chceme namontovat navigaci. Je na 700GS ročník 2013 někde připravený konektor jako u 1200GS? Nebo je nutno zapojit od baterky nebo zásuvky na palubce?
georg napsal:
Ještě jeden dotaz. Jestli to tu někde je tak se omlouvám ale nenašel jsem.
¨Chceme namontovat navigaci. Je na 700GS ročník 2013 někde připravený konektor jako u 1200GS? Nebo je nutno zapojit od baterky nebo zásuvky na palubce?
Dík za info
Ano je. Musis sundat kryt baterky a je zacvaknuty v drzaku baterky
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Ahoj, jestli to tu někde bylo, tak se předem omlouvá, ale nejsem si jistý tipem olejového filtru pro F800GS 2013-2016. Na začátku vlákna jsem viděl 164, v e-shopu jsem ale našel psaný tip 160. Na původním filtru jsem bohužel tip nenašel, předpokládám, že na origo se nepíše. Děkuji.
Hoj, trochu mi píská přední brzda..tak jsem vyškub osu kola a kolo ven s tím že destičky trochu vyčistím atd. Z osy kola, respektive od gufer a ložisek se na mě vyvalila taková šedá vazelina, spíš bílá než šedá. Není to suché, osa je namazaná po celé délce, je to kluzké, ale ne jako vazelina víc do sucha. V břitech gufer na ložiskách je to spíš zaschlé a moc to podle mne nemaže/netěsní. Nevíte co to je za mazivo? Přijde mi to jak taková divná grafitka.. A ted když to vyčistím, čím to namazat? Jsem zvyklý na žlutou vazelinu proti vodě.. jak to řešíte vy? díky