Firmware pro F4XT se nedá jen tak lehce upgradovat - je potřeba speciální kabel a software který (pokud vím) nikdy nebyl veřejně ke stažení. Jede to po sériovém (!) rozhraní, nikoliv po USB. Updater pro interkomy F5x na F4 použít nejde.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Firmware pro F4XT se nedá jen tak lehce upgradovat - je potřeba speciální kabel a software který (pokud vím) nikdy nebyl veřejně ke stažení. Jede to po sériovém (!) rozhraní, nikoliv po USB. Updater pro interkomy F5x na F4 použít nejde.
ok, díky, mám kabel přímo do "tělíčka", tzn. domníval jsem že je "speciální" a dokáži provést upgrade jednoduše doma.
Tímto je jasné, upgrade potřeba není ;o)), řešit to složitě nebudu a pokud budu v háji, stavím se u vás na prodejně, jelikož předpokládám, že to zvládnete.
díky H
www.jantruhlar.cz
No my to sice zvládnout máme, zdá se, že jsme už poslední kdo to dělá, protože z recallu sháněli jestli nemáme ten kabel dvakrát, protože nemůžou najít ten jejich - ale u nás to je problém s tím, že počítač na kterém jsme to dělali (superdělo dell z roku asi 2000) nabootuje na jeden z padesáti pokusů V ničem jiném už nemám sériové porty a současně anglické XPčka, což jsou zásadní podmínky pro chod toho programu.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tomáši, zatím to nebudu hrotit. Spáruji to, uvidím jak to paří a teprve až budu úplně tam kde končí záda, ozvu se/objednám se a zkusíme to u vás udělat.
Díky H
www.jantruhlar.cz
Touratech o víkendu představil pár novinek o kterých jsem psal v reportáži ze srazu. Protože to ne každého mohlo zajímat a novinky by tam zapadly, dávám ten text a fotky i sem:
Na Travel Eventu 2015 byly představené dvě hlavní novinky.
Desierto4 pro BMW GS LC a Adventure LC a systémové kufry ZegaPro2.
Motorka osazená štítem Desierto4, novými kufry a dalšími drobnostmi vypadá takto:
Bude se dodávat s dvojicí štítů - vyšším pro cestování:
A nízkým pro ježdění offroad:
První štít Desierto byl představený v roce 1998 a opticky radikálně změnil vzhled motocyklu R1100GS. Španělský název evokuje pouště a to měli tvůrci na mysli - štít určený pro dálkové cestování "na kraj světa". Později bylo doplněné o verzi určenou na rallye s IMO tripmasterem. V roce 2002 bylo uvedené Desierto2 pro 1150GS a Herbert ho předtím otestoval na cestě do Tibetu k Mount Kailash, kde vznikl první cestopisný film z produkce Touratechu. DesiertoIII bylo logickým pokračováním pro R1200GS v roce 2005 a v roce 2009 následovalo DesiertoF pro F800GS. Takže po deseti letech od uvedení DesiertoIII na "moderní" GS přichází na trh verze určená pro "vodníky" - tentokrát v designu Barta van den Bogaarta, který na koncepci spolupracoval s designérem Davidem Robbem. Vývoj prototypů měla na starost osvědčená dílna TT3D v Garmish-Partenkirchenu resp. v Murnau v Bavorsku (dceřinná společnost Touratechu) pod vedením Dirka Bendla, kde se dělaly i hliněné modely atd. Testovací prototypy zkoušelo několik jezdců v různých podmínkách a různých zemích světa a finální verze byla představena teď o víkendu. Desierto4 okamžitě zaujme typickým "zamračeným" vzhledem nad světly, který je typický a klínovými propojovacími partiemi mezi plexi a bočními plasty "zobáku" GS LC. Plexi samo o sobě je vyšší, strmější a využívá odtrhovou hranu v horní části pro zajištění perfektní ochrany proti větru bez turbulencí. Desierto využívá mechanismus zvedání plexi na LC, takže je možné nastavit sklon i výšku podle potřeby. A protože zákazníci chtěli speciálně nízkou variantu pro ježdění offroad (kde je šance poškození plexi např. pádem přes řídítka), tak se bude nabízet i tato ryze sportovní varianta. Obě plexi se budou dodávat v čiré i zatmavené verzi. Střední část Desierto4 bude také k dispozici samostatně - půjde kombinovat s originálním plexi R1200GS.
Nová sady "systémových" kufrů ZegaPro2 pro R1200GS LC je určená pro ty zákazníky, kterým vadí vzhled asymetrických kufrů, kde na straně výfuku je kufr menší a na druhé straně větší - aby byla zachovaná osová symetrie. Touratech dříve vyráběl "vykrojené" kufry Zega pro R1200GS a starší motorky a pro modely LC je vyráběl jen jako OEM pro BMW. Nyní máme k dispozici také vlastní kufry ZegaPro2 pro LC s vykrojením na výfuk. Kufry jsou umístěné blíže k motorce, takže celková šířka je také menší. Rámy jsou z nerez oceli (v černé i stříbrné verzi), kufry se vyrábí klasicky v provedení broušeného hliníku nebo stříbrně nebo černě anodizované. Kufry jsou již ve výrobě (viděli jsme v sobotu výrobu černých a v neděli stříbrných) a dostupnost by měla být během týdne.
Do nabídky prodejny jsme zařadili outdoorové ručníky N-RIT.
Nedávno byla na toto téma diskuze tady na fóru... nicméně ne každý to sledoval (už jen kvůli výlevům některých jedinců), tak krátký úvod:
Ručníky z mikrovláken se používají z důvodu velmi malé hmotnosti, skladnosti a schopnosti obsorbovat čtyřnásobné množství vody ve srovnání s bavlnou. Navíc díky antibakteriální úpravě je možné ručníky používat i v podmínkách, kde pořádné vyprání nepřichází do úvahy několik týdnů.
Vlákna v N-RIT ručnících a osuškách jsou vyrobená z kombinace Polyesteru a Nylonu a mají sedm lamel v průřezu, které fantasticky absorbují jak nečistoty, tak vodu. Účinnost při stírání vody nejen z těla ale z jakéhokoliv jiného povrchu je mnohonásobně vyšší než u materiálů s vláknem s kruhovým průřezem. Funkční vlákna fungují klasicky jako kapiláry, velmi rychle vysuší třeba i mokré vlasy. Všechny ručníky N-RIT jsou hypoalergenní, všechny mají certifikát EcoTex. Podobně jako jiné funkční ručníky z mikrovláken je možné prostým vyždímáním v ruce odstranit 90% absorbované vody. Mokrý ručník utírá lépe než suchý, lze ho používat bez usušení stále dokola. Pokud se nechá schnout, je suchý za desetinu času ve srovnání s bavlnou. Antibakteriální úprava všech ručníků N-RIT zabraňuje na 99% množení bakterií, plísní a kvasinek. Ručník ze svého principu ani mokrý nezapáchá. Antibakteriální úprava je Dr.Bacty Protection. Není to jen nějaké logo ale laboratorně prokázaný účinek. Pokud by vás to zajímalo, tady jsou výsledky testů ve srovnání s funkčním ručníkem bez této úpravy: http://n-ritusa.c...esults.jpg
Ručníky se testovaly s použitím různých bakterií - Escherichia Coli, Salmonely, Candidy, Stafylokoky...
A úprava funguje i třeba po 30 vypráních: http://n-ritusa.c...ashing.jpg
Certifikát EcoTex - absolutně hypoalergenní materiál: http://n-ritusa.c...ontact.jpg
V nabídce máme vybrané výrobky - kompletní výrobní řadu (barvy i velikosti) Campack Towel - Cleaner, Premium, Super Light a Super Dry.
Ceńové rozpětí je od 125Kč do 265Kč za ručníky na obličej Cleaner, 345Kč až 995Kč za Super Light ručníky a osušky (největší je 120 x 150cm) a klasické outdoorové ručníky/osušky s vyšší gramáží/absorbcí jsou v rozsahu 345Kč - 895Kč. Největší je 90x150cm.
Kromě toho prodáváme chladicí šátky a šály Cool Towel (obahuje gel, který je o několik stupňů chladnější než je teplota namočeného ručníku - v horku je to poměrně výrazný efekt a stačí ručníkem zatočit ve vzduchu a opět se ochladí na další čtvrthodinu).
Tak po několika měsících konečně byla šance vyzkoušet předprodukční vzorek akční kamery TomTom. Poměrně solidní parametry - 1080p/60fps a 720p/120fps ale nepoužitelné 4K (jen 15fps). Bez displeje pro náhled a celkem obrovská hmotnost 190g. Vyjimatelný bateriový vnitřek s USB3.0 (údajně 3h natáčení). DO jen v priplatkovém setu. Montáž jako gopro ale neni potřeba pouzdro - tělo je vodotěsné. Velmi snadné sdílení klipů a zjednodušené sestříhání podle automaticky označených míst (např. na základě informací z akcelerometru nebo hrudního pásu při zvýšení tepovky) přímo v telefonu. Celkově smíšené pocity..
- hmotnost skoro 200g (naměřili jsme 197g, výrobce udává 190g)
- samostatně nevyměnitelná baterka (jen celý komplet se čtečkou karet a USB - celá polovina kamery)
- bez náhledu co člověk natáčí (jen BW stavový displej)
- dálkové ovládání jen součástí sady za 13799Kč, v základní sadě za 11799Kč není
- objektiv nejde natáčet - kamera musí být při natáčení upevněná v ose, korekce objektivem není možná
- 4K prakticky k ničemu
- neumí nic jako "protune", camera raw, gamma flat, S-log apod. Prostě neumí natáčet s barevně "plochým" profilem pro pozdější grading (barevné korekce) při střihu
+ aplikace umí automaticky vybrat jen označené záběry (i automaticky označené) jako zajímavé a pracovat jen s nimi, nepřenáší se do aplikace všechno co je natočené
+ umí to natáčet rovnou zpomalené záběry bez postprodukce
+ má to hezky udělané grafiky pro zobrazení údajů z dalších snímačů v obraze (podobně jako Vir - např. indikátor rychlosti
+ nepotřebuje to vodotěsný obal (aby to bylo úplně vodotěsné, musí se vyměnit kryt objektivu za typ bez otvorů pro mikrofon)
Příští týden budu zkoušet nový Garmin VirbXE... tam mě zajímá možnost nahrávání zvuku z BT headsetů, barevné profily a slow motion režim s 240fps. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Do nabídky jsme zařadili nové zařízení americké firmy Soloshot, který zaujme především lidi, kteří chtějí na cestách natáčet a nechtějí jen statické záběry nebo záběry z helmy.
Jedná se o systém robotické hlavy, která automaticky "sleduje" polohu jezdce (nebo čehokoliv jiného pohyblivého" kde je identifikační "tag" o velikosti krabičky od sirek. Hlava se otáčí a naklápí a kamera zoomuje tak, aby ten "tag" byl pořád v záběru. Systém umí pracovat s více "tagy" (více jezdců v jednom prostoru) nebo jde použít i více kamer a sledovat jednoho jezdce z více úhlů nebo více jezdců z více míst. Zoom nefunguje úplně s jakoukoliv kamerou ale jen s určitými modely (kterých je celkem dost) a na dálku u nich jde i ovládat zapínání a vypínání záznamu a označování záběrů jako povedené pro snadnější střih.
Není to výrobek žádné korporace ale malé americké firmy (celkem 15 lidí) který se opravdu v americe vyrábí a vyvíjí. Tohle už je druhá generace.
Není to konkurence pro drony apod - ale nevyžaduje to žádného operátora, jde to provozovat i v místech, kde jsou stromy, sloupy nebo elektrické vedení - což je problém pro "airdog" a podobné robotické drony, které pracují víceméně na stejném principu ale nejsou ještě ani ve výrobě. Tohle se dodává buď jako celá sada všeho potřebného k natáčení (chybí jen SD karta) nebo samotná hlava s tagem.
Koukněte se na videa v odkazech a v záložce související videa na našem shopu.
Ještě podotýkám, že verze kterou prodáváme je s rozšířenou zárukou na 24 měsíců a je to ihned k dispozici (základní i kompletní sady) ze skladu včetně samostatných doplňků a rozšíření.
1. TAG musí být viditelný v záběru, nebo může být např, pod oblečením či dokonce v kufru?
2. Lze zařízení použít bez TAGu jako camera motion control?
3. Lze nějak nastavit, aby nebylo komponováno jen na střed?
Charlie napsal:
Tome, to vypadá zajímavě. Mám pár dotazů:
1. TAG musí být viditelný v záběru, nebo může být např, pod oblečením či dokonce v kufru?
2. Lze zařízení použít bez TAGu jako camera motion control?
3. Lze nějak nastavit, aby nebylo komponováno jen na střed?
Díky.
Charlie
Nazdar,
1. ne, je tam anténa GPS, takže to musí být umístěné tak, aby prošel signál GPS bez zkreslení a ztrát. Pod oblečením to funguje OK, v kufru pochopitelně ne ale může to být upevněné třeba nahoře na nádrži apod.
2. Ne, zatím se to využít na nic jiného nedá ale plánují ovládání z připojeného NTB (přes US jako normální robotickou hlavu. Jestli to má přesnost na MC, to bych neřekl
3. Kalibraci dokončíš tak, že jdeš na místo "ve středu" záběru a tag umístíš do toho místa. Pokud bys ho dal o kus vedle, bude to natáčet celé o ten kus posunuté oproti kompozici. Takže teoreticky ano.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Systémové (vykrojené) sady kufrů pro R1200GS LC v anodizované verzi máme skladem, ačkoliv na shopu TTAG jsou uvedené jako předobjednávka. Dostali jsme pár kusů tak nějak prioritně...
Asi půl hodiny si už hraju s aplikací na základní export videa z kamery s doplněním různých grafů a údajů do obrazu. Je tam asi 50 přednastavených šablon a všechno se dá měnit, přebarvovat, posouvat, zvětšovat atd. Perfektní. Udělat tohle ve střihu by znamenalo dny práce navíc.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
škoda,že pro většinu výrobců "akčních" kamer není motorkář vůbec prioritním zákazníkem
...nebo to si tohle vážně někdo chce dát na kebuli?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ono to vypadá obří jen na fotkách. Je to asi 75 x 35 x 40mm, váží to 150g. Není to větší než
Ale moc aerodynamický to fakt není. Oproti těm válcovým to zase jde perfektně přidělat na hrudní pás.
Aktuální teploty přímo volají po super prodyšném oblečení s možností použití membránové vložky nebo převleku pro případ bouřky. Skladem a okamžitě k dodání máme nejpopulárnější oblečení z Cordury AFT v kombinaci s GTX vložkami nebo převleky z trilaminátového goretexu značek Rukka, Touratech a Stadler a speciální ultraprodyšné oblečení z kevlarových látek Klim. Oblečeme muže od velikosti 50 do velikosti 58 (resp. zkrácená 60) a ženy od velikosti 36 (resp. máme i pár kusů od velikosti 32) do velikosti 42.
Nepromokavé vložky a převleky s goretexovou membránou, chrániče (vesměs D3O), zesílení z kevlarových úpletů...
V oblečení z Cordury AFT, Karbonite nebo kevlarového meshe Klim vám rozhodně nebude horko. Nic prodyšnějšího a odolnějšího prostě neexistuje.
Na sklad dorazila zásilka nových enduro výrobků Klim z nového katalogu 2016.
Dresy Mojave, Dakar a Dakar PRO šedé a černé, nové rukavice apod. Stavte se podívat. Ty dresy jsou zajímavé, Dakar Pro je spíš něco mezi lehkou bundou a síťovaným dresem - rukávy jsou z Cordury a zbytek různé typy síťované látky. Mojave je tradičně ultra profukovací.
Stavte se podívat a vzít si nový katalog Klim Enduro 2016.
Prosím tě,jsou ty rukavice na dlaních kožený nebo je to něco,jako Rukka Sun?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
MrGS: přišly čtyři modely. Ty obrázky co jsem dával jsou Mojave a Dakar. Oboje jsou tady ještě v PRO verzi.
Mojave - totálně děravé nahoře, dole nějaký umělý semiš sem tam děrovaný a na dlani natištěné neklouzací tvary (taková jako guma, možná silion)
Mojave Pro - taky hodně ventilovaný nahoře i dole ale materiál kůže 0.8mm a nahoře částečně síťovaný. Celá dlaň je dírkovaná kůže - docela hustá perforace. Jsou tam chrániče (Mojave nemá nic)
Dakar - hodně podobná dlaň jako Mojave ale nahoře není síťovina ale pevnější textil s plastovým chráničem kloubů
Dakar Pro - hodně kůže ale na rozdíl od Mojave Pro není perforovaná na dlani
Ty rukavice bez "PRO" v názvu jsou takový ty tenký rukavice na motokros. PRO jsou kombinace kůže a textil. Dakar méně a Mojave více vzdušný.
Nafotím po víkendu nějaký detaily aby to bylo jasnější. Dvoje, které jsem dneska zkoušel mají na prstech materiál se kterým jde ovládat mobil, což mě dost překvapilo.
Upravil TomasTT dne 15.08.2015 02:11
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...