TomasTT napsal:
vlastimil: asi takhle - když jsem si kupoval svoje druhé BMW (první byl F650GS Dakar), tak jedním z hlavních faktorů bylo to, že se ta motorka dala upravovat, doplňovat a vylepšovat - podle toho, jestli to člověk chce na ježdění offroad nebo na cestování atd. Tenkrát ta nabídka nebyla tak široká jako dneska ale tohle bylo pro mě zásadní. Asi 10 let předtím, jsem se zabýval tak nějak "polo-profesionálně" úpravama metrických cruiserů, dělali jsme doplňky z USA a z Austrálie pro majitele japonských V-Twinů. Moc dobře jsem znal to zklamání lidí, kteří měli motorky, na které se kromě pár věcí od výrobce, nedalo nic sehnat. Tenkrát jsme neměli nic společného s Touratechem. Celou první sadu doplňků na 1150GSA jsem kupoval jako normální zákazník - tenkrát přes Autec. Začali jsme s nima dělat až potom, co jim to sebrali, protože neplatili a nebyl nikdo, kdo by to vozil.
Takže teď z pozice člověka, který to dělá profesionálně (živím se tím), tak ano, je to dobře pro nás. Jsme "rádi", když výrobci používají nekvalitní komponenty a nedělají věci pořádně, protože se snažíme prodávat řešení těch problémů.
Na druhou stranu jako fanda "tunění" mám rád, když se nabízí spousta doplňků a jde ta věc různě vylepšovat.
Ale chápu člověka, který má rád věci sériové a pokud na tom není logo BMW (nebo H-D nebo KTM...) tak si to nikdy nekoupí...
Jen ta šířka nabídky je pro mě určitá svoboda. Možná pozůstatek z dob, kdy k motorce šla v Mototechně dokoupit leda tak zástěrka s odrazkou. A celkem je mi líto lidí, kteří sem přijedou s nějakou "exotickou" motorkou a jsou smutní, že se na tu jejich nenabízí taky tolik věcí, jako na jiné značky. Třeba zrovna včera tady byl pán s 1130 Benelli. Motorka za 400 tisíc Kč a nabídka doplňků - nula. Líbí se mu naše černý kufry ale nejsou rámy, padáky si vyráběl sám doma (nikdo je nevyrábí ani Benelli nic nenabízí). Tankbagy na to nepasují, GPS nejde kam přidělat, protože nejsou žádné adaptéry. Sériový dolní "kryt" je jen design, prakticky nekryje nic - ani svody ani motor. Potřeboval by něco masivnějšího... atd. Třeba kdybys měl takovou motorku, díval by ses na to trošku jinak než když máš BMW, na které se dá sehnat všechno minimálně v pěti verzích od různých výrobců v různých cenových hladinách.
...vždyť u kola to máš stejné...lze téměř zevšeobecnit...
Nevyhovuje Tvému pozadí sedlo, koupíš jiné....nevyhovují řídítka tvarem, dáš jiné....lítá Ti bahno do obličeje, máš možnost mnoha blatníčků...nevyhovuje počet zubů, dáš jinou kazetu a převodníky....atd....
A tak...
Já zrovna za chvíli sedám na mopeda a jedu pro pár karbonových doplňků na kolo, co mám připraveno na prodejně....jak mi ráno psali
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Vjetrnik a MikeR1 : To je pravda ale reagoval jsem na Vlastimilovu narážku na to, že doplňky prodáváme a potažmo i na vevise, který taky začal s doplňky na motorky.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Vjetrnik a MikeR1 : To je pravda ale reagoval jsem na Vlastimilovu narážku na to, že doplňky prodáváme a potažmo i na vevise, který taky začal s doplňky na motorky.
Jen jsem se zeptalOdpověď byla vyčerpávající a já se vždy (asi mylně ) domníval že motorky jsou na ježdění.jinak se všem cyklistům omlouvám že jsem narušil jejich vlákno....
TomasTT napsal:
Vjetrnik a MikeR1 : To je pravda ale reagoval jsem na Vlastimilovu narážku na to, že doplňky prodáváme a potažmo i na vevise, který taky začal s doplňky na motorky.
Jen jsem se zeptalOdpověď byla vyčerpávající a já se vždy (asi mylně ) domníval že motorky jsou na ježdění.jinak se všem cyklistům omlouvám že jsem narušil jejich vlákno....
Abys mohl vojíždět, musíš nastrojit! Nepřipomíná ti to něco?
červenej Elf
Vjetrnik napsal:.
Nevyhovuje Tvému pozadí sedlo, koupíš jiné....nevyhovují řídítka tvarem, dáš jiné....lítá Ti bahno do obličeje, máš možnost mnoha blatníčků...nevyhovuje počet zubů, dáš jinou kazetu a převodníky....a
Mne nevyhovuje vykon motora mojho bike, ale ako to vytuniť aby to nebolelo stalo malo času a drobakov, to musi byť ale sebazaprenie na spravnom mieste!
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Mne nevyhovuje vykon motora mojho bike, ale ako to vytuniť aby to nebolelo stalo malo času a drobakov, to musi byť ale sebazaprenie na spravnom mieste![/quote]
Buď elektromotor nebo potrénovat. První bude za drobáky , druhá sebezapření.
ale potom ta radost ,když to jede lehce i do kopce.
Pjeknyyyy, medikovi by sa teraz celkom hodil ked ma tu rozkvaklou prevodovku u Bobše!
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Když jsem byl ještě chasník tak jsem také jezdil na kole.Dostal jsem jej od dědy,Ale postupem času jsem kvůli motorek kolo stále více zanedbával a teď už dlouho stojí ve stodole.No ale teď když vidim že je to zase in,budu muset koupit pneumatiky a nějaké vhodné doplňky a jdu do tohoa až budete dělat nějaké setkání tak tam určitě budu.
3axap přiložený následující obrázek:
vjetrnik: Ja osobne pouzivam kompjuuutr Sigma 16.12 STS CAD, ma to par gramu a senzor kadence, vedle toho mam muj Garmin GPSMAP 62s. Bral jsem to tak, ze garmina nasadim jen kdyz pujdu nekam dal a chci zaznam trasy a takove ptakovinky, realita je ale ze jej beru temer porad.
Nemit 62ku, bolil bych asi neco z tech mapovych co jsi poslal - prijde mi hodne prakticke kouknout se na openmtbmap jake jsou cesticky v okoli a kde se to vlastne nachazim. Pokud ma nejaky napajeni tuzkovyma baterkama, tak bych bral spis ten nez neco co ma vestavnou baterii - dle mych zkusenosti dojde vzdy v tom nejblbejsim useku
Já mám Edge1000 a musím říct, že jako dlouholetý uživatel Garminů, jsem si myslel, že už mě nic nepřekvapí. Tak překvapilo. Nic tak šíleně nepohodlného na ovládání jsem ještě neviděl. Asi to je určené pro lidi, co žádnou navigaci neměli nebo nechápu...
Změnit mapu jde jen v nastavení profilů jízdy - asi patnáct kliků
Neexistuje možnost jízdy po dané cyklotrase
Ćísla cyklotras se neukazují i když navigace ví, že se po ní jede
Výpočet někam je vždycky ale fakt vždycky jiný než bych chtěl a čekal. Kontrola nebo změna nastavení je záležitost na pět minut ťukání
Posun mapy není přímo možný, musí se zapnout speciální funkce
Zvětšení mapy jde až po několika úderech do displeje
Nejdou přímo zadávat waypointy ani ukládat body atd
Všechno co znáte z garminů na motorku nebo do auta tady nefunguje a je jinak
Je to peklo
Ale umí to měřit čas na okruhu (?)
Záznam ujetých km běží jen když je zmáčklé jedno ze dvou velkých tlačítek, zavadit o něj je záležitost které si ani nevšimnete a pak se divíte, že tam půlku trasy nemáte
Funkce tlačítek se nedá změnit
O navigaci stačí brnknout a vylomí se z držáku (dost přečuhuje)
Vjetrniku, jak jsi Canyona kupoval, pres web? Oni nemaj klasickou distribuci, kdy si na nej muzes sednout, nebo uz jo? Chtel jsem ho na jare, kdyz mi ukradli Treka, ale nedalo se ho nekde zkusit. Tak jsem koupil CUBE.
frantisek: Canyon ma showroom jen ve vyrobne myslim v Koline nad rynem nebo kde to je - viz ze jsem to mel z Mnichova moc daleko tak jsem se na to vy... Tech online prodejcu kol bez showroomu je v nemecku vic, myslim ze radon bikes je taky z tech znamejsich. Myslenka je takova ze co usetri na distribucni siti, to nacpou do komponent. Takze dostanes za svoje chechtaky lepsi kolo. Da se ale o tom polemizovat, treba v kategorii kde jsem ja hledal, byl canyon o trosicku horsi nez bulls co jsem nakonec koupil - je lae pravda ze copperhead 3 je za dumpingovou cenu... Ram byl v tuhosti a kvalite srovnatelny, alepson podle par testu co jsem videl
No ja mel spis problem koupit kolo, na ktery vubec nesednu. Kazdej ram je trochu jinej a i kdyz ti vyrobce doporuci na tvoji vysku rozmer v palcich, nemusi ti kolo sednout. Canyon ma myslim v Cesku dealera nekde v Opave a posilaj kuryrem. Ale ty kola se mi libej!
vlastimil napsal:
Když jsem byl ještě chasník tak jsem také jezdil na kole.Dostal jsem jej od dědy,Ale postupem času jsem kvůli motorek kolo stále více zanedbával a teď už dlouho stojí ve stodole.No ale teď když vidim že je to zase in,budu muset koupit pneumatiky a nějaké vhodné doplňky...
Tak určitěéé! Computer, karbonovou podsedlovku, barevný dres a hlavně místo klobouku helmu! Ale určitě to bude chtít nejdřív umýt, takhle zajetelené je to hrubě OUT!
A jinak: na kole se občas rád svezu, ale tolik vyfi.kun.dací, co na to lidi dnes potřebují... to mi hlava nebere. Maně si vzpomínám na scénku z oblíbeného Podivného dědictví: Hill jede na kole a za ním 3 kámoši na koních, kteří ho pozorují a kolo do té doby neviděli. Jeden z nich říká: "Ten moderní kůň má výdrž a nic za sebou netrousí, celej den to sleduju..." a druhý: "Jo holt pokrok" a třetí: "Řeknu vám, že jestli pokrok znamená zácpu, tak k čertu s celým pokrokem...!" ...
Mě právě přijde, že se právě nic moc nového neobjevilo. Pochopitelně kromě elektrokol a kol, která mají převodovku apod.
Horský kola byly už někdy za komančů, na prvním opravdovém horském jsem seděl v roce 1989 teda až po revoluci u kamaráda v Německu. Byl to hardtail. O rok později už u nás v Jihlavě nabízela jedna prodejna horské kolo s odpružením. Tak jasně - změnily se ty různé systémy zadní stavby, různé čepy a konstrukce zadního tlumiče. Namísto normální vidle vpředu teď někdo dělá jen jednu nohu vlevo a kolo je tam letmo atd. Ale žádné nové vyfikundace nevidím. Cyklopočítače byly už před 20 lety. Dřív byly klipsny, dneska jsou nášlapy ale v principu je to stejný. Možná změna že brzdy jsou kotoučové a hydraulické jako u motorek. Ale to by se dalo stejně tak říct, že od dob Jawy 350 si lidi dávají na motorky taky spoustu nesmyslů - řídící jednotky, vstřikování, kotoučový brzdy s ABS apod. Alarmy, vyhřívaný hefty, navigace...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Mě právě přijde, že se právě nic moc nového neobjevilo. Pochopitelně kromě elektrokol a kol, která mají převodovku apod.
Horský kola byly už někdy za komančů, na prvním opravdovém horském jsem seděl v roce 1989 teda až po revoluci u kamaráda v Německu. Byl to hardtail. O rok později už u nás v Jihlavě nabízela jedna prodejna horské kolo s odpružením. Tak jasně - změnily se ty různé systémy zadní stavby, různé čepy a konstrukce zadního tlumiče. Namísto normální vidle vpředu teď někdo dělá jen jednu nohu vlevo a kolo je tam letmo atd. Ale žádné nové vyfikundace nevidím. Cyklopočítače byly už před 20 lety. Dřív byly klipsny, dneska jsou nášlapy ale v principu je to stejný. Možná změna že brzdy jsou kotoučové a hydraulické jako u motorek. Ale to by se dalo stejně tak říct, že od dob Jawy 350 si lidi dávají na motorky taky spoustu nesmyslů - řídící jednotky, vstřikování, kotoučový brzdy s ABS apod. Alarmy, vyhřívaný hefty, navigace...
Beru, ale já před dvaceti lety jezdil na Favoritu s beranama...
a protože jsem "konzervativní zpátečník" bez navigace, facebooku, dotykáče a jiných vymožeností moderní doby, tak ani na kole nepotřebuju karbonový rám, computer, extraspešl převody, kotoučové brzdy a takový nebo makový řídítka, abych se užil jízdu, přírodu nebo dobrej pocit z pohybu vlastní silou... samozřejmě jsem obyčejný turista, ne závodník nebo polykač kilometrů (najezdím tak 60-80 týdně).
Nikomu nic nevnucuju a vim, že pokrok nikdo nezastaví, jen mám zkrátka dojem, že ty "modernosti" (a nejen na kole) nejsou to podstatný, stejně musíš "šlapat"...