HP2 má geniálně sametový zátah a kde by ses bořil umí vzít i dvojku či trojku a za tebou sice nikdo ca 200metrů nesmí být ale vyjede i z polobažiny pokud není přední kolo do třičtvrtě v blátě .
Ostré endura 450 májí tak ostré reakce a celý jak se to třese, klepe + uzounká tvrdá fošna místo sedla a neustálé řazení - jsem z toho utahanej jako z kola.
Těžší moto svoji váhou terenem propluje a občas si cestu i udělá a tak je to pohodlnější...
Na Afriku moc vzpomínám , měl jsem ji sedm let a 100tis km a nikdy na ní nezapomenu , byla úžasná , ale mimo teren je 60 koní nuda ... :-( 80-85 by bylo fajn ale či cokoliv dnes na trhu nelze AT moc nahradit ...
Varadero není cestovní enduro, já to nazívám, dvouválcový Pan European
...
Upravil cizak dne 09.11.2014 22:43
doplňky Touratech, diagnostika a servis moto BMW,KTM, a jakékoliv dle dohody ...
V terénu na 450 je samozřejmě nejlépe, ale né vždy jej člověk má za domem a musí k němu dojet....
Navíc třeba Alpské šotoliny nebo Maroko se dá projet jen s větší rolkou a žádné kufry nejsou potřeba. Ale opět tam člověk musí dojet nebo zvládnout s většími přesuny. GS má nevýhodu v rozměru pneu a váze, mít moto s tím správným rozměrem a o 50kg lehčí je prostě lákavé....
Správnej rozměr kol (aspoň teda toho předního) a 50kg míň má můj starej dvouventil,tak naco nějakou afriku:-)
cizak napsal:
HP2 má geniálně sametový zátah a kde by ses bořil umí vzít i dvojku či trojku a za tebou sice nikdo ca 200metrů nesmí být ale vyjede i z polobažiny pokud není přední kolo do třičtvrtě v blátě .
Ostré endura 450 májí tak ostré reakce a celý jak se to třese, klepe + uzounká tvrdá fošna místo sedla a neustálé řazení - jsem z toho utahanej jako z kola.
Těžší moto svoji váhou terenem propluje a občas si cestu i udělá a tak je to pohodlnější...
Na Afriku moc vzpomínám , měl jsem ji sedm let a 100tis km a nikdy na ní nezapomenu , byla úžasná , ale mimo teren je 60 koní nuda ... :-( 80-85 by bylo fajn ale či cokoliv dnes na trhu nelze AT moc nahradit ...
Varadero není cestovní enduro, já to nazívám, dvouválcový Pan European
...
HP2 je užasný stroj, len problém s takou motorkou mam ten, že aspoň tu ,nemám kde a ským také moto vobec využiť. Zas by som k tomu potreboval lahké enduro.
Na MX alebo enduro trať to nie je a inde je aj tak plošný zákaz. Jazdiť "raly" na polných cestách z toho som už fakt vyrástol. Už sa nechcem vrátit do čias ked po mne traktoristi náradie hádzali
Vikec: kolik myslíš, že tvůj dvouventil opravdu váží? 50kg dole proti čemu? Já myslím, že celých 50kg dolu nebude mít ani proti 1150GSA. Leda bys měřil prázdného dvouventila proti plné GSA? tím ti ho nehaním, ale já bych neřekl, že to je lehká motorka. Pro mne je těžká mrcha i F800GS, která by se mi jinak jako univerzál celkem líbila.
Můj sen třeba je lehká motorka, dobře použitelná v šotolince, s dvouválcovým motorem. Sám jsem přešel z boxera na X-challenge, a kdyby v ní byl dvouválec, byla by to (pro mě) na delší dobu konečná. Na jednobuchu mi celkem vadí monotónní vibrace a projev elektrocentrály. To, že se dá do lehké motorky zabudovat dvouvál předvedla třeba už skoro před 10lety Aprilia se svými R/SXV550. Úžasné svezení, bohužel za cenu krátkých servisních intervalů..
Já se docela těším, s čím se Honda ukáže, čím více podobných modelů na výběr, tím lepší vklad do budoucna.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Afrika byla svého času zjevením a něčím úplně novým v segmentu cestovních endur, a i proto nebo resp. právě z tohoto důvodu se stala etalonem a legendou. Dalším takovým zjevením byla KTM LC8, se kterou KTM prorazila.
Nová Africa je něco, co už tady je v podobě GS800. Řadový dvouválec? Ještě na tu Afru dají kinder komponenty jako na novou malou Tenere, a tím ji pohřbí už dopředu.
Připadá mně, že odvaha dnešních výrobců přijít s něčím novým a ultimativním se v limitě blíží nule. To, co dnes padá z výrobních pásů, jsou euromotorky pro eurořidiče.
Vypadá to, že ještě chvilku podržím v garáži SERko.
Upravil cibus dne 10.11.2014 09:12
Nechapu ty myslenky ohledne etalonu, legendy atd... a uprimne je beru za uplne mimo (nic proti nekomu konkretne). Vzdyt si clovek vybere motorku, ktera mu sedne a ne podle toho kolik "tupcu" se nechalo oblbnout reklamou??? Uz tu bylo hodne produktu, ktere proste jen meli lepsi reklamu, ale vyrobky konkurence byli lepsi!
bendik co na tom nechapes... afrika prisla (este ako vzduchac s kardanom) a urobila v tom case "revoluciu" a tak vznikla legenda
ako siel cas vznikli dajme tomu aj lepsie motorky (menej kil, viac HP, nemaju motor z choppra) ale "legenda" sa okolo nich nevytvorila
co sa tyka reklamy ako takej myslim ze ta ma okolo "legendarnosti" afriky najmenej zasluh. Ono pred 30 rokmi, kedy vznikla rozhodne nebol marketing tam kde je dnes.
live fast, die young be wild, have fun
pro afromilovníky jedna pěkná na prodej: http://www.sbazar...543km-motoH.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Melizoy napsal:
Vikec: kolik myslíš, že tvůj dvouventil opravdu váží? 50kg dole proti čemu? Já myslím, že celých 50kg dolu nebude mít ani proti 1150GSA. Leda bys měřil prázdného dvouventila proti plné GSA? tím ti ho nehaním, ale já bych neřekl, že to je lehká motorka. Pro mne je těžká mrcha i F800GS, která by se mi jinak jako univerzál celkem líbila.
Můj sen třeba je lehká motorka, dobře použitelná v šotolince, s dvouválcovým motorem. Sám jsem přešel z boxera na X-challenge, a kdyby v ní byl dvouválec, byla by to (pro mě) na delší dobu konečná. Na jednobuchu mi celkem vadí monotónní vibrace a projev elektrocentrály. To, že se dá do lehké motorky zabudovat dvouvál předvedla třeba už skoro před 10lety Aprilia se svými R/SXV550. Úžasné svezení, bohužel za cenu krátkých servisních intervalů..
Já se docela těším, s čím se Honda ukáže, čím více podobných modelů na výběr, tím lepší vklad do budoucna.
Pohotovostní hmotnost mé stovky je 215kg a 1150gsa má 253kg. Takže krásnejch čtyřicet kilo rozdílu a to nemluvím o těžišti,který je u dvouventila uplně někde jinde,přesně tam,kde bych ho u boxera čekal,kdežto u čtyrventila nevidím rozdíl v těžišti oproti třeba japonskýmu čtyřválcu,prostě nesmyslně vysoko.
cibus napsal:
Afrika byla svého času zjevením a něčím úplně novým v segmentu cestovních endur, a i proto nebo resp. právě z tohoto důvodu se stala etalonem a legendou. Dalším takovým zjevením byla KTM LC8, se kterou KTM prorazila.
Nová Africa je něco, co už tady je v podobě GS800. Řadový dvouválec? Ještě na tu Afru dají kinder komponenty jako na novou malou Tenere, a tím ji pohřbí už dopředu.
Připadá mně, že odvaha dnešních výrobců přijít s něčím novým a ultimativním se v limitě blíží nule. To, co dnes padá z výrobních pásů, jsou euromotorky pro eurořidiče.
Vypadá to, že ještě chvilku podržím v garáži SERko.
Melizoy napsal:
Vikec: kolik myslíš, že tvůj dvouventil opravdu váží? 50kg dole proti čemu? Já myslím, že celých 50kg dolu nebude mít ani proti 1150GSA. Leda bys měřil prázdného dvouventila proti plné GSA? tím ti ho nehaním, ale já bych neřekl, že to je lehká motorka. Pro mne je těžká mrcha i F800GS, která by se mi jinak jako univerzál celkem líbila.
Můj sen třeba je lehká motorka, dobře použitelná v šotolince, s dvouválcovým motorem. Sám jsem přešel z boxera na X-challenge, a kdyby v ní byl dvouválec, byla by to (pro mě) na delší dobu konečná. Na jednobuchu mi celkem vadí monotónní vibrace a projev elektrocentrály. To, že se dá do lehké motorky zabudovat dvouvál předvedla třeba už skoro před 10lety Aprilia se svými R/SXV550. Úžasné svezení, bohužel za cenu krátkých servisních intervalů..
Já se docela těším, s čím se Honda ukáže, čím více podobných modelů na výběr, tím lepší vklad do budoucna.
Pohotovostní hmotnost mé stovky je 215kg a 1150gsa má 253kg. Takže krásnejch čtyřicet kilo rozdílu a to nemluvím o těžišti,který je u dvouventila uplně někde jinde,přesně tam,kde bych ho u boxera čekal,kdežto u čtyrventila nevidím rozdíl v těžišti oproti třeba japonskýmu čtyřválcu,prostě nesmyslně vysoko.
žeby mali +4 ventily taký zásadný vplyv na ťažisko že prirovnávaš 4 ventil ku japonskému 4valcu.... človeče tvoj dealer ti to seká pekným svinstvom
R 100 GS PD som si pojazdil tak 150km... napodiv stále príjemné jazdenie ale tento domnelý markantný rozdiel v prejave ťažiska sa u mňa nejak nedostavil
live fast, die young be wild, have fun
Melizoy napsal:
Vikec: kolik myslíš, že tvůj dvouventil opravdu váží? 50kg dole proti čemu? Já myslím, že celých 50kg dolu nebude mít ani proti 1150GSA. Leda bys měřil prázdného dvouventila proti plné GSA? tím ti ho nehaním, ale já bych neřekl, že to je lehká motorka. Pro mne je těžká mrcha i F800GS, která by se mi jinak jako univerzál celkem líbila.
Můj sen třeba je lehká motorka, dobře použitelná v šotolince, s dvouválcovým motorem. Sám jsem přešel z boxera na X-challenge, a kdyby v ní byl dvouválec, byla by to (pro mě) na delší dobu konečná. Na jednobuchu mi celkem vadí monotónní vibrace a projev elektrocentrály. To, že se dá do lehké motorky zabudovat dvouvál předvedla třeba už skoro před 10lety Aprilia se svými R/SXV550. Úžasné svezení, bohužel za cenu krátkých servisních intervalů..
Já se docela těším, s čím se Honda ukáže, čím více podobných modelů na výběr, tím lepší vklad do budoucna.
Pohotovostní hmotnost mé stovky je 215kg a 1150gsa má 253kg. Takže krásnejch čtyřicet kilo rozdílu a to nemluvím o těžišti,který je u dvouventila uplně někde jinde,přesně tam,kde bych ho u boxera čekal,kdežto u čtyrventila nevidím rozdíl v těžišti oproti třeba japonskýmu čtyřválcu,prostě nesmyslně vysoko.
žeby mali +4 ventily taký zásadný vplyv na ťažisko že prirovnávaš 4 ventil ku japonskému 4valcu.... človeče tvoj dealer ti to seká pekným svinstvom
R 100 GS PD som si pojazdil tak 150km... napodiv stále príjemné jazdenie ale tento domnelý markantný rozdiel v prejave ťažiska sa u mňa nejak nedostavil
Ale já nemám PD. Mám bez kapotáže,s malou (cca24litrů) nádrží. Oproti PD je tuším o 10-15kg lehčí. A stačí se podívat na to,ve kterejch místech se ten motor nachází a musí ti to byt jasný...
Tak samozřejmně že má dvouventil nižší těžiště než 1150gs vždyť je taky podle 1150 velká asi jak kolo. Ale srovnát 11-- s japoskym čtyřválce je naprostá blbost za prve neexistuje 4v cestovní enduro a za druhé. Neznám japonce s větším oběmem kterej by byl tak dobře ovladatelnej jak boxer GS.
Mira1150 napsal:
Tak samozřejmně že má dvouventil nižší těžiště než 1150gs vždyť je taky podle 1150 velká asi jak kolo. Ale srovnát 11-- s japoskym čtyřválce je naprostá blbost za prve neexistuje 4v cestovní enduro a za druhé. Neznám japonce s větším oběmem kterej by byl tak dobře ovladatelnej jak boxer GS.
Já to ale nesrovnávám jízdně,jen sem konstatoval,že u 11xx a novějších prostě promrhali ten potenciál nízkého těžiště,kterej byl odjakživa hlavní výhodou boxer motorů. Nic víc,nic míň.