TomasTT napsal:
My jsme s Pavlem na 1150 vzali pro jistotu i hal senzory, gufera...
no a konečně jsme u toho,o čem mluvím...proč jste je vy brali?
Nebo jinak...proč s sebou měli nářadí?...asi nechtěli nic montovat,ale vzali si to,kdyby náhodou...
...a regulátor čerpadla,anténu EWS a řemen alternátoru už neuvezli?
Jasný...uvezli by,ale laik řekl "odborníkovi" ,že mají všechno a tak se jelo bez zbytečných otázek ...vždyť o co jde?Kulhánek umře o 10 let dřív a do Jižní Ameriky se podívají zase jindy ...s anténou
No ale to je přece jasný ten rozdíl ne?
My jsme si ty věci brali proto, že víme že máme na motorce třeba 50 tisíc a je čas, kdy se může hal pokazit. Ale my jsme jeli NA SVÝCH motorkách. Oni jeli na motorkách z offroad půjčovny. To je přece rozdíl.
ano,to je rozdíl ale ne ve prospěch v půjčenou motorku přece? Ty tři (slovy TŘI ) věci se vejdou do kapsy.
Mimochodem...nevím,že by bylo nějaký pravidlo,že hall odejde po 50ti tis km.Stejně ti může odejit po 5ti,jak po 150ti
...ale vezeš ho s sebou,protože nejsi ocas,co to nechá náhodě.
Nemluvím o věcech,jako jsou kardany,koncový převody atd.To jsou velký těžký věci,ale EWS,regulátor a řemen ?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
TomasTT napsal:
Ona nemusí na nic zapomínat - nebyly to její motorky, půjčovnu a všechno co s tím souvisí vč. úprav auta zařizovala produkce asi půl roku předtím, takže pokud vím, ona tam vezla jen svoje nářadí.
takže ty,kdybys věděl,že pojedeš na půjčenejch 12kách na druhým konci světa,tak si ho nevezmeš,protože to není tvoje motorka,jo?
Představ si situaci, že někdo zaplatí 200 tisíc za výlet s Edelweiss Tours do Patagonie. Myslíš, že ti lidi vezou náhradní díly na motorky, které jim půjčí?
Myslíš, že pokud si někdo "najme" herce na natáčení pořadu, tak ti herci si povezou vlastní díly, zejména když sami jezdí na jiných motorkách? A myslíš, že producent TV natáčení musí znát všechno o technice motorek?
Ne, takhle to prostě nefunguje. Oni se spolehli na to, co měli domluvené a s těmi díly prostě riskovali. Pokud vím, tak na předchozí akce taky nevezli třeba náhradní ráfky a pokud něco skutečně jde zničit snadno, tak je to právě ráfek. Já osobně jsem na vlastní oči neviděl nikdy nikoho, kdo by měl nefunkční motorku kvůli vadné nebo poškozené anténě imobilizéru. Viděl jsem ukopnutý TPS, nefungující motorku kvůli utrženému budíku ale nikdy ne tu anténu. Je hrozně snadný teď kritizovat a posmívat se jim, jakto že "to nevěděli" ale fakt by pak mohli vézt celou rozebranou motorku, protoře stejně dobře mohli zůstat s nefungujícím startérem apod.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
My jsme s Pavlem na 1150 vzali pro jistotu i hal senzory, gufera...
no a konečně jsme u toho,o čem mluvím...proč jste je vy brali?
Nebo jinak...proč s sebou měli nářadí?...asi nechtěli nic montovat,ale vzali si to,kdyby náhodou...
...a regulátor čerpadla,anténu EWS a řemen alternátoru už neuvezli?
Jasný...uvezli by,ale laik řekl "odborníkovi" ,že mají všechno a tak se jelo bez zbytečných otázek ...vždyť o co jde?Kulhánek umře o 10 let dřív a do Jižní Ameriky se podívají zase jindy ...s anténou
No ale to je přece jasný ten rozdíl ne?
My jsme si ty věci brali proto, že víme že máme na motorce třeba 50 tisíc a je čas, kdy se může hal pokazit. Ale my jsme jeli NA SVÝCH motorkách. Oni jeli na motorkách z offroad půjčovny. To je přece rozdíl.
ano,to je rozdíl ale ne ve prospěch v půjčenou motorku přece? Ty tři (slovy TŘI ) věci se vejdou do kapsy.
Mimochodem...nevím,že by bylo nějaký pravidlo,že hall odejde po 50ti tis km.Stejně ti může odejit po 5ti,jak po 150ti
...ale vezeš ho s sebou,protože nejsi ocas,co to nechá náhodě.
Nemluvím o věcech,jako jsou kardany,koncový převody atd.To jsou velký těžký věci,ale EWS,regulátor a řemen ?
No a i když jsme upozorňovali motorkáře (!) z výpravy že si mají vzít tyhle věci a že třeba s uraženým TPS máme špatné zkušenosti z minulosti - tak nikdo z nich nic neměl. Ani ten řemen.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
ale to jsou ti vaši kreditkoví tůůůristi,to se divíš? Já ne...
Oni ví,že jedou lidi,jako ty a Paji...taky ví,že jede kamion...a že mají love...,tak co by řešili?Jsou zvyklí,že prachy řeší za ně...
ale tohle mělo být něco jinýho...ona měla být ten odborník a o tom já pořád mluvím.Má být z nich NEJzkušenější (a myslím,že i je) ale tohle byl zbytečnej provar podle mě...nic víc.
Je dobrá...seriál parádní...fakt proti ničemu nic nemám,jen komentuji PROVAR
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr. GS: nene, myslím, že se hodně v těch lidech pleteš.. ale to je věc jiná
Každopádně ano, Hana je odborník ale "najmuli" si jí podle mě dost pozdě a měli jí víc zapojit do příprav a asi i do zajištění techniky atd. Třeba to je poučení pro příště..
Já to osobně vidím tak, že byli rádi, že v té bídě vůbec měli na čem jet.
Až budu chtít někam jet, půjdu se zeptat Mr GS, co si mám vzít sebou. Věřím tomu, že se poláme to, s čím nepočítal....
"Na každou robotu nám treba špecijalistou"
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
hobr napsal:
Až budu chtít někam jet, půjdu se zeptat Mr GS, co si mám vzít sebou. Věřím tomu, že se poláme to, s čím nepočítal....
"Na každou robotu nám treba špecijalistou"
Kdybys pochopil aspoň půlku z toho,o čem tady byla řeč
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Povezes tri veci, posere se ctvrta. Proc to resite? Motorka se polamala a zase opravila. To preci k cestovani patri, ne? To neni zadnej Dakar, kde se vratis do bivaku a vymenej ti motorku. Je to kazdyho boj a spouste lidi, vcetne me, se neco podobnyho na cestach stalo. Jen to nebylo v televizi. A k tomu priste. Nemyslim si, ze by chtel Egon jeste neco podobnyho absolvovat. Takze panove, mate sanci. Vymyslet vlastni format, sehnat prachy, nalozit VSECHNY nahradni dily a trada. Do televííze.
pavelch napsal:
Jak to říkal Pavel Suchý na cestovaru: "mám pocit, že opravdová frajeřina by byla jet kolem světa na moderní motorce plný elektroniky než na starý jawě"
To je ovšem svatá pravda... Ovšem pokud má člověk málo času, tak to nemusí tak úplně platit. Stačí se kouknout na cestopis Pipa z Jižní Ameriky a spočítat, kolik času strávil opravováním. Ano, nejspíš bude jistější jet na nějakou dlouhou adventure cestu na 1150GS než na 1200GS vodníkovi, nejspíš bude taky lepší jet LandCruiserem 75 než 150kou ale někdy se nedá moc vybírat - pokud chceš jet na velké motorce. Co by bylo vůbec nejspolehlivější ze všeho? Co jet na XTčku 650? Nebo XR650? Nebo nějaký karburátorový Rotax? A nebo něco úplně bez elektroniky - Enfieldy jsou klasika. Bohužel na jeden den a deset motorek připadá jedna náhradní na výměny. Tak kde je ten správný poměr. Vzducháč 1200GS byla podle mě dobrá volba když 1150 nebylo možné půjčit. Já to teď viděl v africe - konstrukčně nejstarší motorka ve výpravě byla KTM Superenduro 950 - karburátorová klasika. A co čert nechtěl, zrovna u ní odešlo nízkotlaké palivové čerpadlo. V maroku i v mauritánii nesehnatelná záležitost, protože všechny čerpadla co kde v garážích měli, byly vysokotlaký. Takže kde je ta hranice mezi "moc starý" a "moc nový"?
To mi nepřijde jako nejlepší příměr. Karbec jednoduše napojíš na PETku nebo na kanystr a necháš plnit klasicky samospádem. Primitivní uvedeni do provozu v porovnání s obdobnou závadou u stříkačky. Stará klasika, ačkoli se třeba častěji po... je většinou ve výhodě.
Upravil puchyyla dne 02.11.2015 23:28
frantisek: jsem si téměř jistý, že do toho zase půjde. Na 99.9% ano. Feedback z Primy je jednoznačně pozitivní.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
pavelch napsal:
Jak to říkal Pavel Suchý na cestovaru: "mám pocit, že opravdová frajeřina by byla jet kolem světa na moderní motorce plný elektroniky než na starý jawě"
To je ovšem svatá pravda... Ovšem pokud má člověk málo času, tak to nemusí tak úplně platit. Stačí se kouknout na cestopis Pipa z Jižní Ameriky a spočítat, kolik času strávil opravováním. Ano, nejspíš bude jistější jet na nějakou dlouhou adventure cestu na 1150GS než na 1200GS vodníkovi, nejspíš bude taky lepší jet LandCruiserem 75 než 150kou ale někdy se nedá moc vybírat - pokud chceš jet na velké motorce. Co by bylo vůbec nejspolehlivější ze všeho? Co jet na XTčku 650? Nebo XR650? Nebo nějaký karburátorový Rotax? A nebo něco úplně bez elektroniky - Enfieldy jsou klasika. Bohužel na jeden den a deset motorek připadá jedna náhradní na výměny. Tak kde je ten správný poměr. Vzducháč 1200GS byla podle mě dobrá volba když 1150 nebylo možné půjčit. Já to teď viděl v africe - konstrukčně nejstarší motorka ve výpravě byla KTM Superenduro 950 - karburátorová klasika. A co čert nechtěl, zrovna u ní odešlo nízkotlaké palivové čerpadlo. V maroku i v mauritánii nesehnatelná záležitost, protože všechny čerpadla co kde v garážích měli, byly vysokotlaký. Takže kde je ta hranice mezi "moc starý" a "moc nový"?
To mi nepřijde jako nejlepší příměr. Karbec jednoduše napojíš na PETku nebo na kanystr a necháš plnit klasicky samospádem. Primitivní uvedeni do provozu v porovnání s obdobnou závadou u stříkačky. Stará klasika, ačkoli se třeba častěji po... je většinou ve výhodě.
Nejsme takový pitomci, vezl na nosiči 10l kanystr a pořád doléval aby měl hladinu nad karburátorem. Nedovedu si představit, jak bys jel 1000km dunama s petkou nebo kanystrem na řídítkách. Ale uvádím to jako příklad, že prostě někde nejde sehnat ani docela obyčejná věc. Jiný příklad - urvaný tažný za autem - normální deska našroubovaná pevnostními šrouby. Sežeň je v Tunisu během 24h. Nejde... Prostě člověk by musel vzít fakt všechno...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TY JO TO SNAD ANI NECHCI UŽ NIKDY ČÍST...KREDITKY( MĚL JSI SE UČIT A NEPSÁT PIČE PO LAVICÍCH) A ČIŠÍ Z TOHO ZAVIST,NADŘAZENOST NEUCTA...A MUŽEŠ SI TO SVÁDĚT NA CO CHCEŠ A CO VŠE JSEM NEPOCHOPIL. ALE TAK TO CÍTÍM VIDÍM A MYSLÍM SI ŽE NE JEN JÁ...A TOMÁŠ TO CELKE LOGICKY VĚCNĚ VYSVĚTLUJE.
PUJČOVNA ATD...
NEMYSLÍM SI ŽE JSI HLOUPÝ TO NE,ALE SCELA JISTĚ MÁŠ MINDRÁK Z NĚČEHO CO TĚ UŽÍRÁ...JE TO ŠKODA.PROTOŽE KDYŽ JSI TAK CHYTRÝ MĚL BY JSI RADY ROZDÁVAT A NE SE POSMÍVAT..
ALE MŮŽEŠ MĚ KLIDNĚ ZKRITIZOVAT NAKONEC TO TI JDE ZE VŠEHO NEJLÉPE
http://czunici.ra...
TomasTT napsal:
Nejsme takový pitomci, vezl na nosiči 10l kanystr a pořád doléval aby měl hladinu nad karburátorem. Nedovedu si představit, jak bys jel 1000km dunama s petkou nebo kanystrem na řídítkách. Ale uvádím to jako příklad, že prostě někde nejde sehnat ani docela obyčejná věc. Jiný příklad - urvaný tažný za autem - normální deska našroubovaná pevnostními šrouby. Sežeň je v Tunisu během 24h. Nejde... Prostě člověk by musel vzít fakt všechno...
To, že jste pitomci jsem taky nikde nenapsal. Nemám ve zvyku tak nazývat lidi, které ani neznám. Naopak diskuse s tebou vedu rád, jelikož argumentuješ rozumně, konstruktivně a dle mého názoru povětšinou i relativně nezaujatě (nebo mnohem méně zaujatě než jiní). Jinak teď sám jsi přiznal, že jste motorku uvedli do chodu relativně bez problémů, což by v případě vydrbanýho čerpadla na novější stříkačce bylo mnohem větší průser. Zkrátka si myslím, že to nebyl dobrý příklad toho, že není vhodné jet na starším a "jednodušším" stroji. Toť vše. Samozřejmě máš pravdu, kluk si od té doby moc nepojezdil, ale zase dojel, a to se podle mě taky počítá. Na něčem modernějším s vydrbanou shodnou součástkou jel na laně nebo na vleku, byť možná jen do nejbližšího servisu. Ne vždy a ne všude to ale jde. Sem tam je člověk odkázán jen na sebe a musí udělat vše pro to, aby to rozjel.
OK, já byl trošku vytočenej spíš z toho co proběhlo předtím a reaguju asi přehnaně. Fakt si myslím, že na každém fóru jsou závistivci, kteří prostě dřív nebo později dávají najevo to, že nemají na to, koupit si takové nebo makové vybavení a hází špínu na ty, co takové věci mají apod. Je fuk, jestli to je forum o lyžování, cyklistice, filmování/focení nebo o motorkách. Takže obvykle u každé podobné diskuze už jen čekám výpad na téma "nepotřebuju oblečení za 50 tisíc abych projel takovou cestu, jde to projet v oblečení za 10 tisíc" nebo "pavel suchý projel celý svět na jawě, není potřeba mít BMW za statisíce aby se projela taková cesta" nebo oblíbené "nedávno jsem viděl pořad jak někdo projel saharu na kole, to je dobrodružství a ne jezdit na motorkách s gps" apod.
Takže ano, i když nikdo z účastníků asi neřešil jestli nová pumpa bude stát 500Kč nebo 2000Kč, když nešla sehnat, tak se to vyřešilo nouzově. Spojka nouzově vyřešit nešla a protože jí neměl, tak ho to stálo balík. Ale pořád to bylo lepší než vyhodit mnohem větší peníze za celou dovolenou a jet prakticky celou trasu v autě s nepojízdnou motorkou. Když má člověk dost času, tak ty věci jdou řešit i celkem levně. Když chvátáš, tak zaplatíš fakt raketu ale tak to prostě chodí. Zrovna ten účastník o kterém jsem psal, se živí rukama - je to obkladač. Možná že ho někdo může nazvat "kreditkovým turistou" ale myslím si, že kdyby ho potkal naživo, tak by ho to stálo víc než jen omluvu.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT - Chápu, občas se člověk rozohní a provokatérů a hnídopichů je v diskusních fórech dost, i ode mě to bylo minimálně částečně hnídopišení. Nicméně tvá reakce mě trochu zaskočila, neb jsem tě považoval za rozvážného a klidného člověka :-) Jinak s těma motorkama to je děsně individuální. Já osobně třeba mám zrovna na té dovolené nejvíc času a tyhle krizové situace mě nakonec i v podstatě baví. Člověka to někam posouvá dál. Ale je to celé prostě dané tím, že nemám nikdy daný nějaký konkrétní cíl, prostě si vyjedu a jedu dle aktuální nálady a možností. Nestresuju se nějakým skluzem proti plánu apod. Prostě jsem na dovolené, ne na útěku. Ale samozřejmě chápu, že ne každý to má tak. Natož pak tvůj případ organizovaných zájezdů. Většina lidí, co za to platí (třeba celý roční úspory), není zvědavá na to, že kvůli někomu někde trčí. Věc má svůj danej plán a je třeba mu dostát.
hobr napsal:
Až budu chtít někam jet, půjdu se zeptat Mr GS, co si mám vzít sebou. Věřím tomu, že se poláme to, s čím nepočítal....
"Na každou robotu nám treba špecijalistou"
Kdybys pochopil aspoň půlku z toho,o čem tady byla řeč
Chápu docela "slušně", ale ne Tvou rétoriku....
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
TomasTT napsal:
Zrovna ten účastník o kterém jsem psal, se živí rukama - je to obkladač. Možná že ho někdo může nazvat "kreditkovým turistou" ale myslím si, že kdyby ho potkal naživo, tak by ho to stálo víc než jen omluvu.
Jsem nevěděl,že výraz "kreditkovej tůůůrista" je taková urážka
...nebo jsou zase jen erupce na Slunci?
Podle mě je kreditkovej turista člověk,co je schopnej vyrazit kamkoliv jen s kreditkou v kapse a za všechno radši platit,než něco dělat...a takovýhle lidi znám,jak mezi bohatýma,tak mezi průměrně vydělávajícíma lidma,tak se zase všichni neposerte a neinkvizitorujte
Stejně tak,jako znám bohatý lidi,co když jedou na dovolenou na motorce,tak nepustí chlup a leží na zemi,max ve stanu a žerou chleba s paštikou,protože je takovej styl cestování baví,tak stejně znám "chudý" lidi,co si našetří a na dovolenou jedou hýřit.Jestli to je urážka,tak to máte smůlu,já to jen definoval.Kdybych o někom řekl,že je rozmazlená tupá svině,co jen machruje penězma,tak mám možná za co se omlouvat...a to ještě individuálně...takhle ne
a ke konečnýmu vysvětlení....lidi,co jsou ochotní zaplatit několik desítek tisíc navíc za doprovod...ať už kamion,průvodce nebo cokoliv,co je nadstandard jsou už z logiky věci tím pádem kreditkový turisti a je úplně jedno jestli jsou to milionáři nebo chudáci,co si na to vzali půjčku a budou to dva roky splácet.Princip je v tom,že si zaplatí něco navíc,co není nutný...aby nemuseli spoustu věcí řešit...aby nemuseli jezdit se zavazadlama...aby nemuseli sami komunikovat s domorodci....aby nemuseli řešit dopravu...prostě cokoliv o co se postarají ti,jimž platí.
Říkám tím,že jsou to ko.ko.ti...nebo cokoliv,co tobě a přicmrndávačům evokuje výraz "kreditkovej turista" ??
Jestli by jste se pak neměli sami omluvit za to,co si myslíte o MÝCH kreditkových turistech,protože evidentně,to není nic pěknýho
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
No tak pro mě je ten výraz typickej pro lidi, kteří jezdí s cestovkama typu Edelwiess - zaplatí 200 tisíc za výlet do Patagonie a očekává vyhřívaný stany, když už není hotel, vybraná červená vína, lahůdkové večeře atd. Když klekne motorka nebo jí rozbije, tak očekává že z doprovodnýho auta vytáhnou náhradní atd. Takhle se jezdí a tyhle lidi považuju za turisty. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Hele, me to trochu pripomina doby, kdy jezdil Anuch do Albanie. Tou dobou se tam lidi neobjevovalo. Kdyz nasel nejaky trochu slusny ubytovani, vyhnul se mu obloukem, ze to je pro Turatesaky. Prislo mi to uz tehdy horzne smesny. Me je teda uplne burt, jak kdo jezdi. S kreditkama, s pastikama, nebo s nakladakem. Je to kazdyho vec a nikdo mu do toho nema co kecat. A kdyz se neco posere, no tak se posere. Rozhodne to nemusi bejt duvod k dlouhymu mudrovani. Kdyz jsem videl Tomasovy fotky, rikal jsem si jediny - kuva, to je nadhera, tam bych se rad nekdy podival. Nejdulezitejsi pro me je, ze ty lidi zvednou prdel a vyrazej. Jak a za kolik, to je fakt vedlejsi.
frantisek napsal:
Hele, me to trochu pripomina doby, kdy jezdil Anuch do Albanie. Tou dobou se tam lidi neobjevovalo. Kdyz nasel nejaky trochu slusny ubytovani, vyhnul se mu obloukem, ze to je pro Turatesaky. Prislo mi to uz tehdy horzne smesny. Me je teda uplne burt, jak kdo jezdi. S kreditkama, s pastikama, nebo s nakladakem. Je to kazdyho vec a nikdo mu do toho nema co kecat. A kdyz se neco posere, no tak se posere. Rozhodne to nemusi bejt duvod k dlouhymu mudrovani. Kdyz jsem videl Tomasovy fotky, rikal jsem si jediny - kuva, to je nadhera, tam bych se rad nekdy podival. Nejdulezitejsi pro me je, ze ty lidi zvednou prdel a vyrazej. Jak a za kolik, to je fakt vedlejsi.
Františku, dovolím si s poslední větou nesouhlasit. Každý jezdí (někam) podle svých (finančních i dovolenkových) možností...
Upravil hobr dne 04.11.2015 19:54
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."