Michal21 napsal:
Jak nejlepe poznat, ze jeste neco schazi? Jednoduse, proste se vsechno vynda ze vsech moznych krabicek a regalu a zacne se to sepisovat. Takze mi chybi jeste:
Klic predni brzdy, pruziny predni brzdy, rafky, pneu, vzduchovy filtr, mechanismus sytice, karbec(2924HZ o jednom uz vim), matice os obou kol(vyrobim), spodni krytky zadnich tlumicu(vyrobim), zapalovani(bude vape), hlavni stojan s cepem(bude v tydnu), parabola(myslim ze tam pujde z kyvacky), stahovaci hridel stupacek(vyrobim), klema pres baterii(koupim), poklice kol a zaviraci matice schranek(na ceste), zadni stupacky(mam, ale jsou hnusny), zrdcatko(dal jsem kamosovi).
Motor zatim neresim, tam par veci jeste chybi, dobry budou taky srouby na celou motorku, tenkrat se delaly osmicky srouby se 14 hlavou, takze si je vsechny vyrobim, kdyz uz jsme u toho originalu. Nektery veci na fotce nejsou, neb je zrovna nemam doma...
Tot vse k progresu jmenem OHC! Hezky renovacni vecer!
paradni prace, docela zavist nad umem i casem
kdybys potreboval vyrobit ty poruziny na predni brzdy (nebo vlastne jakekoliv) dej vedet ...
No a potom že v české kotlince nezbylo nic po šikovných řemeslnících, když za RU jsme byly 70% průmyslový dodavatel říše. Michale, nestačím zírat a to ještě děláš víc věcí najednou a jsi věčně někde v luftu. Podezírám Tě z toho, že máš jeden až dva funkční klony
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Michal21 napsal:
No popravde jsem si motor nechaval na samostatnou kapitolu, ale dobre, podelim se. Neparovost karteru je docela velky problem. Jak asi vite, kartery jsou ve vyrobe obrabeny spolecne a podle toho take signovany. Nachazi se na nich 5 zakladnich vyvrtu. Nejdrive je zapotrebi liznout kartery z obou stran na brusce. Prvni otvor je samozrejme pro kliku, tam neni o cem. To se proste projede nacisto na masine a vyrobi se atypicka pouzdra pod loziska. Díra od ktere se ale musi vychazet je na obrázku pod cislem 2. Jedna se o ulozeni jednoho stromecku prevodovky, ktere vlozkovat moc nejde. Cili, udela se brouseny trn a kartery se na nej za tuhle diru nastrci. Pote se svrtaji aretacni otvory pod cislem 4 a do nich narazi stredici trny. Ted uz se muze projet dira pro kliku a pripadne i dira pro hridel razeni a vypinani spojky 5. Posleze jdou opet na celkove mereni. Celkove se to okoukne a kartery po detailnim ocisteni muzou jit na lakovani. Original byly striknuty stribrenkou a u me tomu nebude jinak....
Tak toto jsem netušil.
Technický postup je mi jasný a řekl bych,že to máš dobře vymyšlené,ale ty kartery stříknuté stříbřenkou,bych ani v době výroby tohoto stroje nechápal.Myslím si,že vyleštění by bylo lepší,ale chápu,že se chceš držet originálu.
Tvé renovace se mi moc líbí.
Kartery opravdu maji byt stribrebkou, videl jsem jich origo docela dost a vsechny byly. Ja ty lesteny veci nemam moc rad, nikdy to tak nebylo a pusobi to neprirozene. Navic jsou vyrobeny z elektronu a ten je lepsi kdyz neni vystaven vlivum...
Upravil Michal21 dne 04.04.2017 21:32
Michal21 napsal:
To medik: to je jednoduchy draku, staci nebejt zenatej a muzes si delat co chces!
Tak to už jsem o 25 let pros ral
Ale zase jsem zažil třeba intenzivní pocity, když mě dcerka opřela opečovávané rodinné přibližovadlo o bránu. K nezaplacení
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Nezacneme resit konecne zajimavejsi veci nez rezavy plechy?
Mam tu zase jednou OBR problem. Ojnice prosly merenim a ukazal se peknej pruser. Roztec ojnicnich ok je rozdilna o desetinu, coz uz neni uplne malo. Valce by mely jiny zdvih a vzhledem k tomu, ze hlava je na pulitru v kuse tak je to v haji. To zas bude jednou zabava tohle davat dohromady...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Desetinu bys mel bez problemu nahnat na pouzdru pistniho cepu. Navic ojnice ovlivni jen polohu horni uvrati pistu a tim malilinko kompresni pomer. Zdvih je dany klikou.
Desetinu bych asi nechal byt.
Tatra 815 mela tolerancni pole 0,05mm nektere ojnice mivaji tolerancni pole az 0,2mm.
Ja bych tohle nechal a spis hlidal schodu hmotnosti ojnic a pistu. To ovlivni klidny beh motoru myslim vic.
Upravil paja1 dne 05.04.2017 19:06
Pája
Tak hosi, zitra jdeme na ojnice, udelal jsem pripravek a zitra to zkusime rozjet. Trochu jsem ohledal kartery. Socialisticky clovek se zase vyradil. Levy karter docela dobry. Budou se varit jen zadni oka co drzi motor v ramu, zato leva pulka je husta. Na vareni je tam asi sedum mist. Navic pachatelstvi nezna mezi a z natlucenych drevenych koliku uz jsem sel do kolen. Jedine pozitivni je, ze vyrabeny pulmesic tam sedl jak pozadi na hrnec...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Ahoj, bacha na to vaření, zařizoval jsem teď nedávno vaření na CZ 150 C a byl to velký problém a ta slitina hliníku z čeho je to odlitý, měla velký problémy s vařením. Známej co mi to dělal, se na to raději vyprdnul, nešlo to skoro vůbec a ještě k tomu to příšerně teklo. Fakt děs
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)
Neni nad poradnou dokumentaci. Stredy kol uz mam zavareny a muze zacit jejich renovace. V prvni rade jsem dal dohromady nejaky vykresy aby bylo podle ceho delat. Trochu jsem si odbehl od 3D a kompjutru a udelal to pekne postaru...ono to ma taky neco do sebe...je to teda na prase propiskou....
Michal21 přiložený následující obrázek: