Zajimalo by me, jak se zmeni teplota katalyzatoru pri odstraneni ty fletny. Nechci bejt neekologickej vic nez musim a tak tam chci katalyzator nechat. Otazka je, zda i nadale plni svoji funkci a nebo jestli se teplota zvysi natolik, ze ho to sezehne a je tam potom zbytecnej. Mate nekdo laserovej teplomer a mohli byste mi zmerit teplotu katalyzatoru po delsi jizde? Protoze jestli bude neprimerene vysoka, tak do toho nejdu a radsi se budu vodrazet nohama
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Optimální pracovní teplota uvnitř katalyzátoru je mezi 300 až 600 °C, při vyšších teplotách by mohlo dojít k jeho poškození. A odtud jsem čerpal!http://www.mjauto...yzator.htm... servis a diagnostika BMW Motorrad
Nevidím žádný důvod proč by se měla teplota katu zvýšit. Možná se díky rychlejšímu opuštění výfukových plynů z levé koncovky, teplota naopak malinko sníží, ale určitě to nebude žádný velký rozdíl.
Mnohem větší rozdíly teplot budou vznikat při různém stylu jízdy, ale to je přeci běžné. Při pohodové jízdě nebude výfuk tak rozpálený jako když pojedeš 150 km/h po dobu deseti minut. Ucpávka výfuku nemůže mít na teplotu katu žádný vliv.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Ahoj a diky. Pracovni teplotu ja znam. Me slo o to, zda by mi nekdo nemohl zmerit, kolik tam opravdu je bez ty fletny, abych na zaklade toho bud kuchal nebo ne. Nekdo, kdo tam pa porad nechanej katalyzator. Myslim si, ze snese i vetsi teplotu kolem 800, ale pres 1000 uz
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
berka napsal(a):
Nevidím žádný důvod proč by se měla teplota katu zvýšit. Možná se díky rychlejšímu opuštění výfukových plynů z levé koncovky, teplota naopak malinko sníží, ale určitě to nebude žádný velký rozdíl.
Mnohem větší rozdíly teplot budou vznikat při různém stylu jízdy, ale to je přeci běžné. Při pohodové jízdě nebude výfuk tak rozpálený jako když pojedeš 150 km/h po dobu deseti minut. Ucpávka výfuku nemůže mít na teplotu katu žádný vliv.
No bude tam rozdil v tlacich spalin a prerozdeleni mezi jednotlive laufy, kdy jako standart vetsina spalin opousti pravou koncovku. Pri uvolneni ty pistaly to bude podle me prdlat tak nastejno a pri zatahu mozna vic z leva. Otazka je, jak to zahejbe s teplotou?
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Vzhledem k tomu že se všichni výrobci snaží nacpat katalyzátor co nejblíž k motoru aby se rychle prohřál na provozní teplotu, nemůže ten náš mít vzhledem ke vzdálenosti od motoru žádný problém s vysokou teplotou.
S tím rozložením tlaků mezi koncovky s tebou souhlasím. Výfukové plyny půjdou stejně jako každá věc na světě, cestou menšího odporu.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
berka napsal(a):
Vzhledem k tomu že se všichni výrobci snaží nacpat katalyzátor co nejblíž k motoru aby se rychle prohřál na provozní teplotu, nemůže ten náš mít vzhledem ke vzdálenosti od motoru žádný problém s vysokou teplotou.
S tím rozložením tlaků mezi koncovky s tebou souhlasím. Výfukové plyny půjdou stejně jako každá věc na světě, cestou menšího odporu.
No prave to je to, co me zarazi. To musi znamenat, ze teplota ve svodech je moc velka a tak ho soupnou az do koncovky. A vzhledem k tomu, ze katalyzator ma urcitej rozsah provoznich teplot, tak tam musi bejt ten rozsah zachovanej tzn ze tam nemuze byt chladnejc. A tim padem si nejsem jist, jakou zmenu teplot tam ocekavat pri vykuchani ty sitoviny na ty pistale, ktera ma podle me krome zvuku vliv i na teplotu - cim vetsi povrh, tim rychleji se odvadi teplo. Ale nevim, jen teoretizuju.
Upravil Rhinoceros dne 25.01.2010 14:12
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Mam termo kameru i infra teploměr. Takže to můžu zmeřit komukoli kdo přijede ke mě. Protože já kat. nemam. Ale v zásadě si myslim, že je to uplně zbytečné. Protože když si vzpomenu jak sem rubal motorku ve 40°vedrech třeba celej den 1. a druhej kvalt tak vejfuk skoro svítil. A s tim projektanti musej počítat pří návrhu motorky, že bude dostávat takovoudle sodu.
Upravil Honza ofroudak dne 25.01.2010 14:02
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Honza ofroudak napsal(a):
Mam termo kameru i infra teploměr. Takže to můžu zmeřit komukoli kdo přijede ke mě. Protože já kat. nemam. Ale v zásadě si myslim, že je to uplně zbytečné. Protože když si vzpomenu jak sem rubal motorku ve 40°vedrech třeba celej den 1. a druhej kvalt tak vejfuk skoro svítil. A s tim projektanti musej počítat pří návrhu motorky, že bude dostávat takovoudle sodu.
No to je prave to, co mam na mysli. Normalni jizdou v zime se neprehreje at je to jak je to, ale rubat ji v lete bez pistaly nebo s ni - to je co me zajima. Projektanti to evidentne navrhli s pistalou, tak proto me zajima, co se deje, kdyz tam nebude...
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Teplota tam bude ve finále nižší protože když vykucháš tu píšťalu tak většina spalin půjde levou koncovkou ale jelikož ten kat je jakoby ještě na svodech- před "odbočkou" tak to na něj nemůže mít vliv.Vliv bude mít to že díky vykuchání bude rychlejší odvod spalin a tudíž i menší tlak v celý vejfukový soustavě.Navíc ty naše mašiny maj díky vstřikování emise nulanula prd.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Nevím ale teplota spalin leoucí z benzinového motoru se motá na konci expanze někde kolem 650-700°C (při teplotách červeného žáru 700-750 pracuje výfukový ventil) takže o životnost katu nemusíš mít strach. Teplota nepoleze přes teplotu spalin a teplota spalin je dána konsrukcí motoru a směsí paliva, která tam hoří. (kompresní poměr, bohatost směsi a druh paliva). Nad 650°C vmístě katalyzátoru se tedy jen tak nedostaneš.
Rhinoceros>> katalyzátor ke koncovce nešoupou u motorek kvůli vysoké teplotě, ale kvůli délce výfukového potrubí před katalyzátorem u aut to není problém jsou dlouhá. U motorek je to problém výrazně větší proto až ke kocovce hodně zjednodušeně pro výstup směsi musím být místo kam se může s co nejmenším odporem přesunout z válce a tomu kat dost vadí.
To Vlada: No to je naprosto logicky. Takhle jsem o tom neuvazoval. Diky za info. Sem zase za blbce Tak jdu do toho a nebudu se bat niceho...
Upravil Rhinoceros dne 25.01.2010 19:15
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Zdravím, přemýšlím, když pojedem v létě ve dvouch, kam dám stan? Mám totiž origo topcase a na ten se to vzhledem k jeho tvaru asi nechytne.
Tak mně napadlo, jestli někdo z vás nevimyslel, nebo někde neviděl, něco jako zahrádku, na kterou by se dal stan uvázat. Myslim, že to nenusí být nic složitýho, přichycený na 4 šrouby, nějaká pryžová podložka, nějaký hliník. Musím to koupit, nemám kde to udělat. Nebo nevíte, kdo v Praze a okolí by mi stím mohl pomoct. Díky V.
A co treba jenom pridelat ocka nebo hacky po stranach horni odklapeci strany toho kufru, ktery budou slouzit jako uchyty pro gumicuk nebo sit. Podle me praktictejsi nez ta zahradka. A pokud pouzijes sitku, tak ti tvar toho kufru nebude na prekazku.
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Slavek napsal(a):
Dela se to, mel jsem to na Givi na Varanovi ... jen je potreba najit tu spravnou, protoze nektery sou tvarovany presne pro konkretni kufr.
S.
Aha, takže se tím už někdo zaobíral. Náhodou nějaký kontakt na někoho? Dík V
Rhinoceros napsal(a):
A co treba jenom pridelat ocka nebo hacky po stranach horni odklapeci strany toho kufru, ktery budou slouzit jako uchyty pro gumicuk nebo sit. Podle me praktictejsi nez ta zahradka. A pokud pouzijes sitku, tak ti tvar toho kufru nebude na prekazku.
Asi by to slo, ale moc bych tomu nevěřil. Navíc k rovnou plochu na topcasu využiješ i jinak. Dík za nápad.
Byl to jeden z důvodů proč stan nevozím , není kam dát a je prakticky k ničemu.
Dávat stan nahoru je blbina - je to příliš těžký a ani Top toho snad tolik neuveze.
Vyprd bych se na top a přivaž to místo něj třeba do toho námořnickýho vaku.
Další varianta jsou postranní tašky od lojza + tankvak - to mám odzkoušený a spokojenost - vozím tam teda spacáky ale místo to ušetří...
Dakar 650, HusaberG