magoss napsal:
já tomu teda moc nerozumím,ale když ti to sežralo 0,5l na 50 km jela ta motorka normálně??
Co to je normálně a jak bych na to měl přijít, když je po takový výměně částí, potřeba motor znovu zajet?
Tzn., že jsem jel (měl v plánu jet prvních 200km) na 1/4 plynu a do 3tis ot/min.
no tak máš na ní 200 tis km tak bys asi měl vědět jak se motorka chovala sříve na čvtr plynu kolem 3 tis otáček?? taky jsem zajížděl motor neboj sa
Mě když starej Big žral 1l na 100km než šel na go tak se choval jako dvoutakt,prostě hrozně hulil že nebylo vidět,což je vlastně tvoje spotřeba,tak bud máš chybu někde v měření toho oleje( moto dlouho stala ono steklo ted je zase rozteklo) nebo jsi jezdil 50 km s moto za hrozného kouře,ale to se mě nezdá na to jak jsi tu psal jak se k ní chováš.
Podle mě to je jen nedorozumění v odečtu hladiny v okýnku...motor byl "suchý" nalilo se půl okýnka a po startu a projížďce 2,5dcl prostě zmizlo tam kde normálně olej býva, chladič, filtr atd Dolij do půlky okýnka za studena znovu a jezdi. Musel bys tech 50km v zrcátku vidět modrý dým kdyby to sežralo... Po prvním startu chvíli to určitě kouřilo než se vypálil olej z montáže. Bude to OK
Upravil TripleBlack dne 20.04.2018 19:30
puchyyla napsal:
Tak ještě jednou když máš 2 tlustý kroužky co těsněj a 2 tenký co stíraj, kde bereš tvými slovy "jasně 120°" Stále se nemohu ubránit myšlence, že 180 vzájemně otočeno o 180 je logičtější. O škrábání válce kroužkem nemůže být řeč, jestli ti kroužky škrábou válec, tak to máš fakt problém.
P.S.: Končím v této nesmyslné diskusi. Zbytečné to tu dál zasí... jen proto, že to někomu spíná jinak. Kdo tomu chce rozumět, rozumí, kdo nechce, toho nemám zapotřebí přesvědčovat.
Petr ale psal že tam má 3 kroužky ....
Pokud 4 tak to je zas jinak, logicky ....
Pokud by někdo z místních fachmanů měl nějaký rozumný vysvětlení, tak vám budu moc vděčnej...
Díky všem, ale raději bych to opravdu ukončil...
počítat tady kroužky a řešit půlení motoru boxer, při sundávání válců mi přijde opravdu debata tak na motorkari.cz
Myslel jsem, že tady jsme trošku dál
PS: díky za radu, jak si mám správně zkontrolovat olej
Ještě bych prosil, jestli někdo neví, jak se vypínají blinkry? Po druhým zmáčknutí začnou blikat znova
a proč mi nejde otočit klíček do polohy startování?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Co axiální vůle kroužků? Při opětovném rozebírání byly kroužky správně orientované (na kroužcích by měla být značka TOP nebo název výrobce)? Je mi tě líto. Člověk natěšenej, že má motorku jak novou a bude jezdit dalších čtvrt milionu a místo toho musí řešit, proč to nejede.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Mr GS napsal:
Ještě bych prosil, jestli někdo neví, jak se vypínají blinkry? Po druhým zmáčknutí začnou blikat znova
a proč mi nejde otočit klíček do polohy startování?
ja bych si z toho srandu nedelal.. tyhle banalni chyby se stavaj kazdymu B|
...mne treba furt a to jsem extremne chytrej
btw: a co to tam zkusit namontovat, treba uz se to nebude opakovat...?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Včera mi říkal kámoš u pivka, že o seřazení kroužků slyšel u HD. Důvodem bylo špatné nasazení válce, potažmo chyba v dotažení svorníků, který válec držej. Nevím, zda to může být důvod i zde, ale píšu to jako další nápad pro Petra.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
zetor napsal:
Petře bejt Tebou, hodím to Puchylovi na ponk. Možná Ti ro opraví i přes net...
Možná stačilo vystoupit a nastoupit, u počítačů to zabírá.
Škoda, že každá diskuse se zvrhne po chvilce do howen.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Kdepak, já mám na ponku plno. Se mnou by to skutečně nevyhrál. Ale jak píše hicks, pokud má jistotu, že díly z nichž to skládal byly OK, zkusil bych to ještě znovu. A osobně bych zkontroloval ty gufera na ventilech. Na XRku se mi kdysi při montáži rozpojila pružinka. Poznal jsem to při nasazování hlavy, že ležela mezi závity pružiny ventilu.
Tak Petře co ta tvoje umělkyně jedna umělá? Už zas jezdíš a kde byl problém?
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Já bych řekl, že je po smrti, připadá mi to jako Škoda 1.2 HTP - dokud to jede, dobrý, ale jak se v tom začneš vrtat - hrůza hrůz...
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Hrabe_X napsal:
Tak Petře co ta tvoje umělkyně jedna umělá? Už zas jezdíš a kde byl problém?
Zdar,
čekal jsem, až to bude v kupě... trochu se to protáhlo, protože na to nikdo nemá moc čas.
Jak jsem psal minule... objednali jsme nový šály na kliku.
Když šály dorazily a byl čas je tam namontovat, tak jsme zjistili, že jsou velký tzn. museli jsme objednat šály, který jsou už na kliku po výbrusu. (moto mám od 30tis. km ).
Pak mi ale David (Dagr) sdělil jednu svoji zkušenost, že už se s tím jednou setkal, že klika byla jakoby po výbrusu už od nové moto (možná výrobní vada na klice a výbrus už před montáží do moto)... každopádně zase čekání na nový šaly...
Když dorazily šaly, zase čekání na čas
Včera konečně vše smontováno.
Vůle pod šálami 0,036mm (limit 0,018 - 0,048mm)
Klepání ustalo (ale až na druhý nastartování )
Změřen tlak oleje a čerpadlo dává za provozní teploty na volnoběh 0,8 bar... v manuálu jsme nenašli potřebný údaj (ani na starší moto, který mají stejný čerpadlo... od 11GS)
Údaj pouze na LC a to má mít 1bar + 0,5/ - 0,2
Pokud jsou údaje shodné, tak bych byl na spodním limitu, takže nechám ještě vyměnit olejový čerpadlo, protože na limitní hodnotu jezdit nechci.
Prostě tak, jak mi řeklo už několik lidí před tím... tím, že se "utáhne vršek" můžou se objevit jiné vůle "dole" tzn. jak narostla komprese výměnou kroužků, začalo se projevovat opotřebení na klice a pumpě.
Poučení pro jiné nebo pro příště: při zvýšené spotřebě oleje na dvanátce se na všechny zbytečný a předčasný výměny vys.rat a zkusut vyměnit pouze gufera na ventilech, protože tak jak to bylo, by to fungovalo ještě dalších 250tis bez zásahu do čehokoliv (viz naměřené vůle, které jsou u všeho cca na 50%)
To je můj osobní závěr a pocit z téhle "opravy"
Prostě se zbytečně nesr.at do něčeho, co funguje.
Možná by bylo stejně nakonec potřeba ty kroužky vyměnit, ale vzhledem k jejich stavu možná taky ne a komprese byla při 200tis km 11 a 11,2 ... což je opět cca v 50% (limit je 10bar).
Tož tak
Jo, kdyby někdo z místních fachmanů věděl, kolik má tlačit olej. čerpadlo na 12ce vzduchu, tak budu moc vděčnej za info... ať nemusím čekat na Toníka, kterej se vrátí až zítra... (jak jde o motorku, jsem strašně trpělivej člověk )
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
tvl to je detektivka
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pro R1200gs je tlak pro rozsvícení kontrolky je 0,3-0,5bar... hodnota pro max. tlak (otevření redukčního ventilu) je 6,5baru...
U LC jsou uvedeny dvě hodnoty tlak na volnoběh 1bar a tlak při 5tis ot 4,5baru (při zahřátým oleji)...
pokud si dobře pamatuju, tak jsem na volnoběh měl při studeným oleji na 1150 cca 3bary a se zahřátím se to snížilo až na 1bar (při novejch šálách, jakej olej tam byl to už nevím) provozní tlak je tam předepsán na 3,5-6barů(tlak pro otevření redukčního ventilu je 5,5baru a kontrolka svítí při 0,3baru) ...
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Mr GS napsal:
Tak se vyskytl problém
Hned při první vyjížďce zvláštní klepání pravděpodobně z pravé strany motoru, ale spíš z bloku než z hlavy a rozhodně to nebyl napínák. Spíš kovový zvuk.
Po znovurozebrání motoru jsme objevili zajímavou věc, na kterou nám zatím nikdo nedokázal logicky odpovědět.
Všechny tři kroužky na obou pístech se sešly mezerama k sobě
Pokud by někdo z místních fachmanů měl nějaký rozumný vysvětlení, tak vám budu moc vděčnej...a možná i všichni ostatní, co si to zatím nedokázali nijak vysvětlit.
Jen abych zmenšil počet variant, tak dodám že:
- písty přeměřeny a jsou s přehledem v toleranci
- ojnice přeměřeny a jsou rovné ve všech směrech
- ojniční oka taky v toleranci
na nové šály se čeká, ale staré nevykazují známky nadstadardního opotřebení
Někdo nějakej nápad, proč by se mělo 6 pístních kroužků sejít "spojem" do zákrytu?
Já už jsem z toho na prášky
Jak jste došli k závěru že jsou vadné šály na klice?Při kolika otáčkách a za jaké teploty motoru ti "klepal motor".
Řešil jsem podobný problém a nakonec v Cartecu došli až k těm zmíněným šálkům které byly viditelně poškozené.Klika ok. Mě se ty zvuky oběvovaly hlavně při zahřátém motoru a to v rozmezí 1800 až 2000ot.Spotřeba oleje cca deci na tisíc kilometrů takže asi v normě.V oleji jsem si všimnul částeček"kovu"po výměně oleje a ujetí cca400km.
Od opravy jsem ujel asi 8000km a vypadá to že je vše v pořádku(doufám :-)
AKHB napsal:
Pro R1200gs je tlak pro rozsvícení kontrolky je 0,3-0,5bar... hodnota pro max. tlak (otevření redukčního ventilu) je 6,5baru...
U LC jsou uvedeny dvě hodnoty tlak na volnoběh 1bar a tlak při 5tis ot 4,5baru (při zahřátým oleji)...
pokud si dobře pamatuju, tak jsem na volnoběh měl při studeným oleji na 1150 cca 3bary a se zahřátím se to snížilo až na 1bar (při novejch šálách, jakej olej tam byl to už nevím) provozní tlak je tam předepsán na 3,5-6barů(tlak pro otevření redukčního ventilu je 5,5baru a kontrolka svítí při 0,3baru) ...
Dík, ale to mě moc nepoůže... v manuálu jsme četli a tam je tohle všechno uvedený.
Mě zajímá tlak za provozní teploty a volnoběžných otáčkách + nějaký pracovní otáčky ( např. 5000), jak je uvedeno u LC.
Studenej olej není moc objektivní hodnota... studenej je v +20 stejně jako v -20
Za studena (včera bylo cca 20 stupňů ) jsem měl tlak 5bar a přitom za provozní teploty (otevřel se okruh do chladiče) byl tlak 0,8bar jak jsem psal.
Takže jediný co mě zajímá je tlak za provozní teploty na volnoběh a na prac. otáčky (jakýkoliv) ať se mám čeho chytit a objektivně to porovnat.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
lucags napsal:
Jak jste došli k závěru že jsou vadné šály na klice?
Tak, že už nebylo co jinýho vyměnit a motor klepe...
Prostě už se řeší vylučovací metodou všechno, protože všem došly nápady, čím by to mohlo být...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA