Edy napsal:
Mám bez hydroštelu. Maticí na předpětí jsem nastavil výšku sedla vhodnou pro mě. Teoreticky, když jedu na čundr, tedy naloženej, stačí odskok povolit, když se vrátím a jezdím zbytek roku naprázdno můžu odskok přitáhnout
Viděl jsem koně blít, hada chc.át a stíhačku couvat, ale toto... to je opravdu strop
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
milan enduroskola napsal:
edy, fakt to šteluješ úplně blbě....
Možná že jo, ale mě to funguje. Předpětí je jasný, na něj nemakám. A při větším zatížení zvětším průtok oleje, při menším průtok zmenším, to znamená že stroj jde nahoru pořád stejně rychle. Útlum to nemá a nic jinýho se na tom seřizovat nedá. Nekope a díry na cestě stíhá tlumit. Víc od toho nechcu.
Upravil Edy dne 28.11.2017 00:29
A nevadi ti, ze nalozena motorka jede jakoby v zahlonu a ze uhel predni vidle je uplne jiny
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
Ani ne, u mě je náklad cca 15 kilo včetně piv, TOP je prázdnej, bočáky mám hodně vpředu a jezdím sólo. Vloni jsem málem nedovezl šusplech jak byl dobitej od kamenů, letos nový tlumiče a neskutečnej rozdíl v jízdních vlastnostech na všech cestách. A jestli jedu nějakou zatáčku nebo díru o 3km rychleji nebo pomaleji, to fakt neřeším. Jezdí s náma i lidi na Banditovi, Intrudrovi atd, nic nenastavujou a jedou. Motokros s tím nejezdíme, ale v rumunsku, albánii, ukrajině se terénu taky nevyhíbáme. Jedou pomaleji, ale jedou. Řešíme zážitky z cesty a hlavně se v pořádku vrátit...
Edy napsal:
Mám bez hydroštelu. Maticí na předpětí jsem nastavil výšku sedla vhodnou pro mě. Teoreticky, když jedu na čundr, tedy naloženej, stačí odskok povolit, když se vrátím a jezdím zbytek roku naprázdno můžu odskok přitáhnout
Viděl jsem koně blít, hada chc.át a stíhačku couvat, ale toto... to je opravdu strop
Tak ses nám tady vyznal jak pozoruješ zvířátka při vyměšování. Teď ještě řekni jak správně nastavuješ tlumiče na kterejch je jen jeden element, a to je odskok. Od Milana to nečekám, tam je to v rámci školení HP... Z kritiky by mělo vzejít poučení, a to tady jaksi chybí.
Upravil Edy dne 30.11.2017 02:21
Edy..
Pokud je pravda co říkáš. a ja VĚŘÍM. že je-))
A máš tlumič na kterém můžeš regulovat "...Odskok..."
Tak máš tlumič na kterém můžeš regulovat i Kompresi !!!!
A protože Tlumič je CELEK. a je NUTNÉ pro jeho správnou a optimální funkci nastavit VŠECHNY parametry do příslušné polohy.
Tak máš tlumič se
TŘEMY
Ovladatelnými "...elementy..." -))
Upřímně. Prostě jsem ještě neviděl tlumič kde se může nastavit POUZE odskok a Komprese na něm k regulaci není.
A ať už je to jak chce. Pokud v jakémkoliv zatížení moto NEupravuješ předpětí pružiny. Tak je to prostě špatně.
Opět holý fakt....
Tak se nemůžeš divit, že pak lidem co se kolem toho motají vyskakuje kudla z kapsy. Protože přesně od takovýchto "...Znalců..." pak přicházejí ty nejhorší dezinformace. A nesmyslné fámy.
Bohužel opět holý fakt z praxe....
Já bych se nedivil ničemu..., tady jsou odborníci, kteří mají tlumiče origo 100tis a jsou naprosto OK a fungují...a utloukli by Tě argumenty o tom jak mají pravdu...takže za mě asi zbytečné téma...kdo chce a má ,a klidně napíšu rozum, tlumiče řeší tak jak se má...stejně jako mění olej, přezouvá pneumatiky a vyměňuje brzdové destičky....
milan enduroskola napsal:
edy, fakt to šteluješ úplně blbě....
Možná že jo, ale mě to funguje. Předpětí je jasný, na něj nemakám.
ale mel bys. Protoze silou pruziny kompenzujes ty ruzne zateze.
Podivej se, jak to resi ESA...
Upravil hicks dne 30.11.2017 08:21
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Od Milana to nečekám, tam je to v rámci školení HP...
edy tohle tedy úplně nechápu, ale dobrá.
možná by bylo dobré příště položit aspoň otázku do pléna, nebo se rovnou zeptat mě, jak že se to má správně štelovat. není ostuda, že někdo něco neví.
Mohlo by se ale stát, že by tvůj chybný postup mohl brát někdo za bernou minci.
Divím se, že ti to nevysvětlil prodejce těch tlumičů, jak je to u mě normální
1. předpětím pružiny se nešteluje výška sedla, aby to vyhovovalo jezdci, od toho jsou tu nízká a vysoká sedla
2. pokud mám seřízený podvozek na váhu např 100 kg, tak pokud tam naložím dalších 50, tak úpravou odskoku nic nevyřeším
tisíckrát popisovaný postup seřízení předpětí pružiny:
doma v garáži před jízdou, pokud se od minule změnilo zatížení motorky,
ať už tím, že jsem přibral nebo zhubnul 20 kilo, nebo že tentokrát beru starou.
1. dám motorku na hlavní stojan
2. změřím metrem vzdálenost přední osy a horních brejlí
3. změřím vzdálenost od středu zadního kola kolmo k podsedlovce
4. sundám motorku ze stojanu
5. sednu si na motorku (pokud jede i bába, tak i bába), jestli budu mít kufry, tak i kufry, pokud pak budou plný, tak do nich něco odpovídajícího dám.
6. zavolám souseda, ať jde měřit
7. změří mi metrem opět vzdálenost těch samých bodů jako předtím.
8. pokud soused zrovna přišel, řeknu mu jakých
9. najdu si v tabulkách, jaké zdvihy má moje motorka
10. někam si to napíšu, příště to zas budu potřebovat
11. rozdíl mezi prvním a druhým měřením by měl být u cestovních endur cca 30% ze zdvihu. což není zdvih / 3, ale zdvih * 0,3
12. 30% není dogma, pokud se někdo rozhodne, že to chce mít tvrdší a použije 25, nebo 35, tak to už je na něm.
13. zásadní je, aby to i v předu a vzadu byly procenta stejný, ne 25% vpředu a 35% vzadu
14. pokud si motorka sedne o víc nebo míň, než zvolených 30%, ať už vpředu nebo vzadu, je třeba upravit předpětí pružiny, ostatní štelovátka vás zatím nezajímají.
15. upravím předpětí pružin, aby motorka nejela v předklonu nebo v záklonu
16. požádám souseda o opětovné měření
17. pokud je to jak má být posílám souseda domů, pokud ne, vracím se k bodu 15
18. pokud mi nestačí předpětí, vyměním pružinu za tu pro mě vhodnou
19. tím mám pro tuto konkrétní jízdu seřízené předpětí
20. nastavím si zpětný útlum, u začátečníků doporučuji mrknout do tabulek k tlumiči, obvykle je to tak 10 kliků od zavřeného průtoku
21. vyrážím na výlet
22. pokud se mi zdá během cesty, že je motorka při tlumení tvrdá, povolim průtok - rebound
23. pokud je měkká, utáhnu rebound - nikdy by neměly být průtoky zavřené víc jak -5 kliků
24. jedu rychleji než na blbě nastavené motorce
25. řeším zážitky z cesty a hlavně se díky správně nastavené motorce v pořádku vrátím
Upravil milan enduroskola dne 30.11.2017 13:24
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
Zvládne to cvičená opice.
Postup pro cvičenou opici.
Sundej sedlo. Pokud se nechceš moc prát s kyvkou, tak sundej i zadní kolo.
Na podsedlovce povol šroub, který drží horní oko tlumiče.
Před zadním kolem máš v kyvce šroub, který je skrz dolní oko tlumiče. Ten šroub vyšroubuj.
Pak už lehkce, případně mírným tahem tlumič vyndáš ven.
Nový tlumič usadíš na stejné místo a šrouby jej chytíš na stejných místech jako původní. Někdo ještě ty šrouby mázne slabým lepidlem na závity. Já to teda ještě ani jednou nedělal a nepovolily se nikdy. A ty oka si možná trošku mázni vazelínou, ať to klouže, ale možná je to zbytečný.
Neexistuje špatné počasí!