auta samy nejezdí a nikdy jezdit nebudou. ve Spojených státech, kde se dají vysoudit milióny za to, že ses opařil kafem, by první soudní spor dopadnul obří pokutou a všechno by to spolehlivě odradilo. Nikdo není schopen naprogramovat auto tak, aby chránilo zároveň řidiče a zároveň ostatní účastníky silničního provozu. Tohle se nedá nijak vyřešit.
...a pro mě je to to největší zklamání, v sobotu bych jel do klubu a zpátky už by mě vezla vylitého nějaká Siri, sedl bych si dozadu v Brně a vystoupil vyspalý v Praze... bez D1 tortury...
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
příteli, to je motorka za účelem testování a měření hodnot, které testovací řidič sám není schopen odhalit.
stačí se přečíst článek.
Tvoje reakce je na úrovni komentáře z fotografií ke crashtastu automobilu: "a na co je to jako dobré, auto, co veze čtyři plastové figuríny?"
prepac ze som nieco napisal. to bolo na margo tej debaty ktora tu bola o asistenciach na motorke. ved auta uz jazdia same tak mozno to pride aj na motorku. ale mne je to ukradnute- aspon zatial. mam staru motorku bez abs a podobnych veci. to je cele. cim novsie tym viac veci a elektroniky co sa moze pokazit.
jenomže stará motorka je prostě stará a ty součástky mají určitou dobu trvanlivosti, podle tvojí logiky by Trabanti museli objet svět na jeden zátah, bohužel, auta se jim sypou každou chvilku... a to jsou primitivní motory v primitivních autech... kdybych si měl vsadit na primitivní auto po dvaceti letech provozu proti novému kusu, které z nich se dřív zásadně pokazí do sto tisíc km, odpověď asi znáš... na žádném mojem autě se mi do sto tisíc km od koupě nikdy nic nepokazilo takovým způsobem, abych nedojel.
pod trvalým dohledem
pouze upozornuji na článek na motorkářích.cz, pokud někdo nezaznamenal a diskuse je také velmi výživná pokud nejíte děti, tak jste aspoň doktoři co na GS jezdíte na Lipno
raptor napsal:
inak dalsia generacia pride predpokladam s malym turbom a 7 stupnovou prevodovkou
a start stop system
preboha len to nie
na mojom PCX som tom hned vypol jak som zistil ze ti hlupaci ked to vymyslali sa rozhodli riadit iba tym ako je nabita baterka. Takze pri prvej jazde nebol problem absolvovat o 2-3 studene starty viac ako treba
nemyslim si ze start/stop system pri autach nici kluku. Nemecke auta ako taxiky maju najazdene stovky tisic (az miliony) km a bez ohladu na pritomnost start stop systemu maju za sebou asi najviac startov a ziadne kluky tam nikto neriesi.
Vacsi problem vidim v tom ze dnes sa do aut uz standardne leje longlife olej s intervalom vymeny 30000km alebo 2 roky co hodnotim ako diverznu akciu vyrobcu voci zakaznikovi. Kto uz videl konzistenciu longlife oleja pri vymene (mozme sa kludne bavit o "vode" ) tak pochopi preco Hicks rozprava o sadnuti kluky na šálky.
Upravil raptor dne 21.09.2018 08:36
live fast, die young be wild, have fun
raptor napsal:
nemyslim si ze start/stop system pri autach nici kluku.
a to ja si zase myslim. A nejen ja. Nejsou tam zadne konstrukcni zmeny oproti autum bez start/stopu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks ty si samozrejme mozes mysliet co chces. Ale ako vysvetlíš staré mercedesy ktoré majú nabehané ako v taxíky v nemecku milión km (s násobne vačším počtom naštartovaní) a u nás potom začnú další milión.
A ak niečo ničí kluku tak to nie je štart stop systém, ale riedky longlife olej ktorý sa dnes leje do áut. Zamysli sa nad tým a pochopíš to.
live fast, die young be wild, have fun
startovani, nestartovani - to by se taky dalo rict ze nejvic to nici vlastni provoz co ...
asi tomu ty nadbytecne starty nepridaji, v tom bude shoda, ale taky si nemyslim ze to bude neco strasliveho
ale jina kapitola je longlife olej - ten je použitelnej jen tak od sicilie bliz k rovniku, nejvetsi jeho problem totiz je mraz
jakmile mrzne, rozlamou se v nem dlouha uhlikova vlakna a je z toho ta "voda" ...
v zemich kde mrzne by se nemel vubec pouzivat, ale zas chapu marketing ze proste chteji argumentovat dvojnasobnym servisnim intervalem ....
proste trh na to slysi a trh jsme my .... bohuzel ...
ja som mojej zene len velmi tazko vyargumentoval ze s jej novym firemnym BMW pojde na vymenu oleja po 15tkm a nie po 30, napriek tomu ze tam ma longlife. Nechapala o co mi ide ked je jasne napisane ze 30tkm alebo dva roky.
A uplne ju presvedcil az servisny mechanik aj to az vtedy, ked mu povedala ze po 4 rokoch si chceme to auto odkupit my. Az vtedy tak potichu uznal ze ta vymena oleja po 15tkm nie je zbytocna.
live fast, die young be wild, have fun
raptor napsal:
hicks ty si samozrejme mozes mysliet co chces. Ale ako vysvetlíš staré mercedesy ktoré majú nabehané ako v taxíky v nemecku milión km (s násobne vačším počtom naštartovaní) a u nás potom začnú další milión.
tvuj argument shazuju ze stolu -- PRILIS MALY VZOREK abys mohl vyvozovat nejaky trend.
O klice vs. start/stop system se toho uz napsalo dost... typicky je rozdil 50 vs 500 tisic "kontaktu" mezi klikou a salou mezi normalnim a start-stop motorem.
To je dost.
Jak rikam, ja jsem to vypnul na obou autech.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
xylem napsal:
jakmile mrzne, rozlamou se v nem dlouha uhlikova vlakna a je z toho ta "voda" ...
v zemich kde mrzne by se nemel vubec pouzivat, ale zas chapu marketing ze proste chteji argumentovat dvojnasobnym servisnim intervalem ....
to by mne zajimalo, cim tohle podlouzis...
a) teplota tani uhlovodiku naprosto neodpovida vode
nevim o tom, ze by se hydrofobni oleje michali s vodou
c) voda se ti po zahrati motoru odpari
a vubec to s tema "vlaknama" bude imho ptakovina.
Raseni motoru "prodlouzenymi intervalama" pokud vim milujou fleetovy operatori, kterym to dela pekny barvy v excelu a vcas se auta zbavi, nez se horsi udrzba stihne viditelne projevit.
Pak ti nabidnou "zanovni" petku s 58 tisici najeto.. a ona ma JEDNOU meneny olej od tovarny.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
raptor napsal:
hicks ty si samozrejme mozes mysliet co chces. Ale ako vysvetlíš staré mercedesy ktoré majú nabehané ako v taxíky v nemecku milión km (s násobne vačším počtom naštartovaní) a u nás potom začnú další milión.
tvuj argument shazuju ze stolu -- PRILIS MALY VZOREK abys mohl vyvozovat nejaky trend.
O klice vs. start/stop system se toho uz napsalo dost... typicky je rozdil 50 vs 500 tisic "kontaktu" mezi klikou a salou mezi normalnim a start-stop motorem.
To je dost.
Jak rikam, ja jsem to vypnul na obou autech.
.. OT. dá se nějak vypnout nastálo start/stop u trojkový octávky ? né jen tlačítkem po každým nastartování ?
(ch)stepan
Dá, měl jsem a mám na všech autech ihned. Vypnutí pásů, rozsvícení zadních světel na denní svícení a vypnutí start-stop(tlačítko funguje obráceně, stiskem to pouštíš), lidí co to dělají je dost, mně to dělal nejaký člověk z Prahy(jsem z východních čech), přijel ke mně domů a udělal to na dvoře.
chstepan napsal:
.. OT. dá se nějak vypnout nastálo start/stop u trojkový octávky ? né jen tlačítkem po každým nastartování ?
ja mam na to Carly fur BMW... je snad i verze pro VW, ale co vse umi netusim.
Kazdopadne to letos silene zdrazili, takze uz asi ani nedoporucim.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
raptor napsal:
hicks ty si samozrejme mozes mysliet co chces. Ale ako vysvetlíš staré mercedesy ktoré majú nabehané ako v taxíky v nemecku milión km (s násobne vačším počtom naštartovaní) a u nás potom začnú další milión.
tvuj argument shazuju ze stolu -- PRILIS MALY VZOREK abys mohl vyvozovat nejaky trend.
O klice vs. start/stop system se toho uz napsalo dost... typicky je rozdil 50 vs 500 tisic "kontaktu" mezi klikou a salou mezi normalnim a start-stop motorem.
To je dost.
Jak rikam, ja jsem to vypnul na obou autech.
pocet nemeckych taxikov vzhladom na nadmerny pocet startov je pre teba prilis mala vzorka?
ok... v tom pripade dalsia diskusia nema zmysel
čo sa zhodneme sa ze start stop je blbina
ty viníš samotný systém ja longlife olej... bodka
live fast, die young be wild, have fun
xylem napsal:
jakmile mrzne, rozlamou se v nem dlouha uhlikova vlakna a je z toho ta "voda" ...
v zemich kde mrzne by se nemel vubec pouzivat, ale zas chapu marketing ze proste chteji argumentovat dvojnasobnym servisnim intervalem ....
to by mne zajimalo, cim tohle podlouzis...
a) teplota tani uhlovodiku naprosto neodpovida vode
nevim o tom, ze by se hydrofobni oleje michali s vodou
c) voda se ti po zahrati motoru odpari
a vubec to s tema "vlaknama" bude imho ptakovina.
hele ja to mam nejdriv z cesany, to je tak 6-8 let ? uz nepamatuju a podruhy me to samy rikal clovek z trigy ktera oleje i vyrabi
a tema vlaknama prave vysvetlovali tu viskozitu
asi to logicky nebude mit co docineni s vodou, ale spis s krehkosti tech molekul za nizkych teplot a pak studenym startem
predstavuju si ze se to "pos..e" v case od studeneho startu do ohrati motoru/oleje
zas tolik do toho nevidim a byla to odpoved na to co je vlastne duvodem te degradace
me to vysvetleni nejak do me technicke hlavy pasovalo, davalo smysl a bylo od odborniku tak to od te doby beru jako fakt a dal jsem nepatral
- jestli se v tom nejak vrtat, tak treba skusim neco pohledat "napsanyho"
xylem napsal:
- jestli se v tom nejak vrtat, tak treba skusim neco pohledat "napsanyho"
no AFAIK je to spis obracene.. dost hnusne to degraduje hlavne pokud presahnes horni teplotni limit... nicmene tady pisou i o ruznejch hnusarnach pri nizky teplote, jako sebarace olejovy baze, nefunkcni aditiva, pritomna voda ma snahu prechazet do emulze atd.
Nicmene k vyssi teplote:
"Often called the Arrhenius Rate Rule, it relates to the fact that lubricants, once they've exceeded their base activation temperature, will degrade (oxidize) twice as fast for every 10°C (18°F) increase in temperature."
https://www.machi...93/oil-egg17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
raptor napsal:
čo sa zhodneme sa ze start stop je blbina
ty viníš samotný systém ja longlife olej... bodka
ja obvinuju oboji... a zvlast ta kombinace ke konci olejove naplne bude myslim opravdu zazivna.
Mne ukazuje na BMW1 (e87) vymenu oleje po cca 28-34 tisicich.. menim po 10ti.
Mazda GS po Zlodeji... doporuceny interval 20 tisic, menime po 4-5 tisicich a tece z toho ... mix nafty s olejem (DPF),
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
raptor napsal:
hicks ty si samozrejme mozes mysliet co chces. Ale ako vysvetlíš staré mercedesy ktoré majú nabehané ako v taxíky v nemecku milión km (s násobne vačším počtom naštartovaní) a u nás potom začnú další milión.
tvuj argument shazuju ze stolu -- PRILIS MALY VZOREK abys mohl vyvozovat nejaky trend.
O klice vs. start/stop system se toho uz napsalo dost... typicky je rozdil 50 vs 500 tisic "kontaktu" mezi klikou a salou mezi normalnim a start-stop motorem.
To je dost.
Jak rikam, ja jsem to vypnul na obou autech.
pocet nemeckych taxikov vzhladom na nadmerny pocet startov je pre teba prilis mala vzorka?
ok... v tom pripade dalsia diskusia nema zmysel
čo sa zhodneme sa ze start stop je blbina
ty viníš samotný systém ja longlife olej... bodka
něco mi říká, že opravdu množství aut, které zapínají a vypínají motor mnohokrát za den, jako taxíky, kurýři, dodávky atd - a nemají problémy s motorem a s nájezdem, bude mnohonásobně vyšší, než počet doku.rvených motorů díky start stop systému...
longlife u benzínu - měním v půlce intervalu předepsaného výrobcem - cca 13 tisíc, abych měl každý druhý servis zdarma. u nafty bych to tak neřešil, a 25 tisíc se mi nezdá nereálné.
ale kacířská myšlenka - BMW neúčtuje u nových aut servisní práce a olej - co by z toho měli, aby mrvili motory, které budou muset následně v rámci záruky vyměnit zdarma? a fakt jsou ti inženýři tak tupí, že na to nepřijdou?
pod trvalým dohledem