wizardead napsal:
Zas na druhou stranu neverim, ze to delaji konstrukteri bez duvodu.
IMHO duvod je jasny - jednoznacne mensi naklady na vyrobu casti tlumice ktere maji nejdrazsi obrabeci prace, tj. presne brouseni na kulato
vysledek je vetsi zisk, jednoduchy a logicky ...
ale tedy netvrdim ze za to muzou konstrukteri, ale samozrejme spis marketing .... aspon se pak muze stvorit "prodlouzena verze" rovnajici se originalu ... (milan bude o vikendu merit, tak uvidime..)
xylem napsal:
IMHO duvod je jasny - jednoznacne mensi naklady na vyrobu casti tlumice ktere maji nejdrazsi obrabeci prace, tj. presne brouseni na kulato
Ne, urcite to neni tim. Kdyz uz maji celo duralove telo, maji ho opracovane, maji ho upnute z masine, a brousi do toho diru, tak uz je fakt jedno jestli delaji 50mm nebo 60mm. Kdyz uz maji chrom-molybdenovou kovanou pistnici s brousenym tvrdochromem, tak uz je zase jedno jestli je dlouha 80 nebo 90 atd...
Kazdej vyrobce se snazi udelat ten produkt co nejlepsi, aby ho lidi kupovali, takze to musi mit nejakej duvod z konstrukcniho hlediska nebo tak neco.
Tohle je email ktery se mi vratil z Tractive Netherlands:
Tractive
Wizardead
Hello.
Few months ago i bought your dampers for BMW R 1100 GS and I would like to ask why your dampers have significantly smaller work-range than Showa original?
Showa have 110mm work-range from metal to metal. On Tractive damper is same mesure only 83mm. That is almost 25% less.
Tractive suspension should provide better traction and driving quality. How reducing of damper work-range can improve driving quality in off-road please?
Thank you for your reply!
Dear Mr ***,
Stroke is one contributing factor for the performance of a shock absorber.
Are you familiar with the construction of a shock absorber? The trick is that we use 46mm piston shock absorbers with a separation piston to give a lot stabler performance wrt thermal and damping behaviour. I am not saying the original emulsion shock absorbers are bad, but for adventure riding or touring riding or riding with luggage this is the better solution. This solution has 2 limitations: slightly more difficult to assemble and therefore a little more cost; and the outside measured stroke becomes less. We do not make shock absorbers for the average customers, so we try to make the best performing shock absorber.
Please consult our CZ importer, he has a lot more background information and own experience that he can use to explain you. There is no need to be worried.
Best regards
Tom Glazemakers
Kdyby tractive ojebavalo zakazniky, tak Prijde Wilbers a rekne "haha podivejte se na ty hnupy, kupte si nas profi vyrobek a nekupujte si tu jejich sracku". Ale Wilbers ma (podle toho co se tu pise) tez snizene zdvihy, a Ohlins taky, atd.. Takze nejaky duvod proc v tom je a dost by me zajimalo jaky. A ze se to do toho pouzdra "proste nevejde" se mi moc nechce verit, ale pravda to asi mozna byt muze.
Miguel napsal:
Touratech fanatik řeší problémy tak, kde vznikly. Pouštět hrůzu na internetech a v reálu koukat do země přenechává jiným
Pane kolego, jestli výrobek hrubě nesplňuje to, co slíbil prodejce, můžeš reklamovat do dvou let. Obrať se na soudního znalce v oboru, ten to sepíše a jeho posudek ti následně uhradí Touratech, společně s vrácením peněz. Takhle to dělá dospělý jedinec. Jestli jsi opravdu hrubě nas.rán, potom ti takovéhle řeči nic nepřinesou. Mě podvozek nefungoval, byly problémy, obrátil jsem se tam kde vznikly, motorku odvezli, opravili, přivezli zpátky.
Tohle neni tak jednoduche. To, ze ma tlumic mensi zdvih nemusi nutne znamenat horsi vlasti, takze "hrube nesplneni" se hodne spatne prokazuje.
Navic neznas souvislosti - ja mam na 1100 GS cely predek z 1150 GSA. Tim padem tam muze byt trochu jine prepakovani na teleleveru, jiny pomer sil atd.
V minulem tvojem prispevku jsi me velmi elegantne nazval zbabelcem a ditetem, takze se do me laskave prestan srat, a vubec by bylo nejlepsi kdyby sis svoje moudra sel sirit nekam jinak.
Zaver a z neho zaver:
Ja tady nezpochybnuju praci CZ Touratechu. Predevsim TomasTT (p. Kocanda) se mi vzdycy snazil vyjit vstric a vsechny vymeny pruzin probehly zadarmo.
Ale nelibi se mi, ze Tractive (potazmo jini prodejci) prodava tlumic ktery "zlepsuje chovani motorky" ale o tom, ze mi sebere polovinu zdvihu uz se nikde nikdo nezmini.
Upravil wizardead dne 07.12.2018 19:18
Kdyby tractive ojebavalo zakazniky, tak Prijde Wilbers a rekne "haha podivejte se na ty hnupy, kupte si nas profi vyrobek a nekupujte si tu jejich sracku". Ale Wilbers ma (podle toho co se tu pise) tez snizene zdvihy, a Ohlins taky, atd.. Takze nejaky duvod proc v tom je a dost by me zajimalo jaky. A ze se to do toho pouzdra "proste nevejde" se mi moc nechce verit, ale pravda to asi mozna byt muze.
Nejsou všechny "oje.baný" stejně.
Öhlins má u své nejvyšší řady délku pístnice 10,5cm, což se celkem blíží originálu.
Problém je v tom, že při požadované délce zdvihu se už naráží na technické možnosti, kvůli malému pracovnímu prostoru mezi uchycením tlumiče v rámu u krku a dole v rameni.
U origo tlumiče to udělali na max. možný limit (z toho vyšly technické data), ale s tím, že uvnitř není oddělovací pístek pro olej/dusík.
Teď, aby se někdo dostal na tuto hodnotu, ale s kvalitním tlumičem, je velikej boj a musí se šetřik každý milimetr na "mrtvé" délce a vymýšlet různé "vychytávky" jak toho dosáhnout, což stěžuje, prodražuje a prodlužuje vývoj a na to se někteří výrobci prostě můžou z vysoka vys.rat... hlavně, když mají svoje ovečky už chycené
Zbývá doufat, s čím přijde Milan, potažmo TFX protože to je zatím jediný výrobce, co nad tím nemávl rukou, ale ten čas a úsilí tomu opravdu věnuje
PS: toho chudáka si nevšímej... to je jediná pomoc na takovýho namachrovanýho vysírku...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Info od Ero o Wilbers rade 5xx na R1100GS:
ve variantě +25mm mají tlumiče opravdu delší zdvih, ikdyž ne o celou hodnotu přídavku.
Předek 97mm namísto 87mm
Zadní 75mm namísto 67mm
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Tak ze na 1100 se daji dat tlumice z advika 1150 se vi
Jen je trochu problem se zadnim, ten jsem musel o fous zkratit
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
Prave jsem zmeril ty novy Wilbers 530 a 540 prodlouzeny o +25mm.. Pistnice predni 101mm, zadni 81mm. Od toho je nutny odecist gumovy dorazy. Jinak v misce je u nich zahloubeni, takze nema cenu merit od kraje misky (pruziny). Fotky dodam.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Zmeril jsem delku pistnice u originalnich Showa na R1100GS. 109mm vcetne houbovyho dorazu.
Jinak W uz mam na motorce. Ceka me prodlouzeni stojanu o 8mm
Slavek-xxx přiložený následující obrázek:
jinak zajimavy ze jsou prohozene DOWN za UP a taky koukam (tedy snad dobre vidim) ze origo je s konickymi zavernymi zavity, takze ten novej bude mit i trochu jinou charakteristiku, ale chapu ze je to levnejsi, takze tak ....
Ta záměna na předním up za down bych řekl, že bude kvůli tomu oddělovacímu pístku.
Já jsem dnes měnil origo Showa na 1150gsa za Wilbers
vsezved přiložený následující obrázek:
[140.45Kb]
Upravil vsezved dne 09.12.2018 19:05
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
duvodu muze byt asi vic, moje uvaha je takova, ze kdybych to konstruoval ja, tak se snazim kapaliny nechat dole (preci jen vic motorka stoji nez jede, tak je logicky gravitace kamarad co drzi kapalinu v tele tlumice) a taky bych rek ze cim vys, tim mene bordelu na pistu (to bude samozrejme minimalni rozdil, nicmene princip plati)
vsezved napsal:
Vždyť je ten přední Ohlins stejně stavěnej jako Wilbers.
Ještě foto zadní Shova vs. Wilbers 1150gsa
No však...
psal jsi, že to bude kvůli oddělovacímu pístku a já ti říkám, že emulzní öhlins je stavěnej stejně, jak tvůj wilbers s oddělovacím pístkem.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
vsezved napsal:
Vždyť je ten přední Ohlins stejně stavěnej jako Wilbers.
Ještě foto zadní Shova vs. Wilbers 1150gsa
Koukam na tu fotku, vidim spravne ze ty zaverny zavity nejsou oprene v protikusu po cele sve obrobene plose ?
Pokud ne, pak je to dost problem a to zasadni....
vsezved napsal:
Vždyť je ten přední Ohlins stejně stavěnej jako Wilbers.
Ještě foto zadní Shova vs. Wilbers 1150gsa
Koukam na tu fotku, vidim spravne ze ty zaverny zavity nejsou oprene v protikusu po cele sve obrobene plose ?
Pokud ne, pak je to dost problem a to zasadni....
tak to napiš výrobci, že má tlumiče špatně navržené
vsezved napsal:
Vždyť je ten přední Ohlins stejně stavěnej jako Wilbers.
Ještě foto zadní Shova vs. Wilbers 1150gsa
Koukam na tu fotku, vidim spravne ze ty zaverny zavity nejsou oprene v protikusu po cele sve obrobene plose ?
Pokud ne, pak je to dost problem a to zasadni....
tak to napiš výrobci, že má tlumiče špatně navržené
no moje tlumice to nejsou : ))))
ale vazne - nevim jestli tam jen chybi nejake ukladaci misky te pruziny, jestli nekdo delal jen tak narychlo fotku, ale pokud je to takhle komplet a jakoze "spravne" tak tedy rikam ze neni (mrknete jak pekne sedi vrsek toho origa, takhle to ma byt) a ta pruzina bude mit tretinovou zivotnost (priblizne, pocitat se s tim nehodlam ) ....
drat je namahany na krut a pokud neni usazena celou obrobenou plochou, pak dojde k tomu ze se ten zavernej zavit v case roztahne a je po pruzine
Tohle bych fakt neřešil. Se podívej na ten originál přední... to je to samý.
Ty okrajový části se vůbec nehýbou, protože nemají kam, takže to na krut namáhaný nebude.
Asi mají zjištěný, že např. 2/3 plochy bude bohatě stačit. Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA