Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Ostatní :: Obecné technické problémy
Strana 8 z 13:   1  ...  5    6    7    8    9    10    11  ...  13  
 
Skutečný zdvih předního kola!
xylem
#141 
Přidané 07.12.2018 16:11
Avatar člena


Příspěvků: 1006
Registrace: 16.09.15
wizardead napsal:
Zas na druhou stranu neverim, ze to delaji konstrukteri bez duvodu.

IMHO duvod je jasny - jednoznacne mensi naklady na vyrobu casti tlumice ktere maji nejdrazsi obrabeci prace, tj. presne brouseni na kulato

vysledek je vetsi zisk, jednoduchy a logicky ...

ale tedy netvrdim ze za to muzou konstrukteri, ale samozrejme spis marketing .... aspon se pak muze stvorit "prodlouzena verze" rovnajici se originalu ... (milan bude o vikendu merit, tak uvidime..)
 
wizardead
#142 
Skutečný zdvih předního kola!
Přidané 07.12.2018 17:56

Příspěvků: 45
Registrace: 01.06.18
xylem napsal:
IMHO duvod je jasny - jednoznacne mensi naklady na vyrobu casti tlumice ktere maji nejdrazsi obrabeci prace, tj. presne brouseni na kulato

Ne, urcite to neni tim. Kdyz uz maji celo duralove telo, maji ho opracovane, maji ho upnute z masine, a brousi do toho diru, tak uz je fakt jedno jestli delaji 50mm nebo 60mm. Kdyz uz maji chrom-molybdenovou kovanou pistnici s brousenym tvrdochromem, tak uz je zase jedno jestli je dlouha 80 nebo 90 atd...
Kazdej vyrobce se snazi udelat ten produkt co nejlepsi, aby ho lidi kupovali, takze to musi mit nejakej duvod z konstrukcniho hlediska nebo tak neco.

Tohle je email ktery se mi vratil z Tractive Netherlands:

Tractive

Wizardead
Hello.
Few months ago i bought your dampers for BMW R 1100 GS and I would like to ask why your dampers have significantly smaller work-range than Showa original?
Showa have 110mm work-range from metal to metal. On Tractive damper is same mesure only 83mm. That is almost 25% less.
Tractive suspension should provide better traction and driving quality. How reducing of damper work-range can improve driving quality in off-road please?

Thank you for your reply!

Dear Mr ***,

Stroke is one contributing factor for the performance of a shock absorber.

Are you familiar with the construction of a shock absorber? The trick is that we use 46mm piston shock absorbers with a separation piston to give a lot stabler performance wrt thermal and damping behaviour. I am not saying the original emulsion shock absorbers are bad, but for adventure riding or touring riding or riding with luggage this is the better solution. This solution has 2 limitations: slightly more difficult to assemble and therefore a little more cost; and the outside measured stroke becomes less. We do not make shock absorbers for the average customers, so we try to make the best performing shock absorber.

Please consult our CZ importer, he has a lot more background information and own experience that he can use to explain you. There is no need to be worried.

Best regards

Tom Glazemakers


Kdyby tractive ojebavalo zakazniky, tak Prijde Wilbers a rekne "haha podivejte se na ty hnupy, kupte si nas profi vyrobek a nekupujte si tu jejich sracku". Ale Wilbers ma (podle toho co se tu pise) tez snizene zdvihy, a Ohlins taky, atd.. Takze nejaky duvod proc v tom je a dost by me zajimalo jaky. A ze se to do toho pouzdra "proste nevejde" se mi moc nechce verit, ale pravda to asi mozna byt muze.

Miguel napsal:
Touratech fanatik řeší problémy tak, kde vznikly. Pouštět hrůzu na internetech a v reálu koukat do země přenechává jinýmSmile
Pane kolego, jestli výrobek hrubě nesplňuje to, co slíbil prodejce, můžeš reklamovat do dvou let. Obrať se na soudního znalce v oboru, ten to sepíše a jeho posudek ti následně uhradí Touratech, společně s vrácením peněz. Takhle to dělá dospělý jedinec. Jestli jsi opravdu hrubě nas.rán, potom ti takovéhle řeči nic nepřinesou. Mě podvozek nefungoval, byly problémy, obrátil jsem se tam kde vznikly, motorku odvezli, opravili, přivezli zpátky.

Tohle neni tak jednoduche. To, ze ma tlumic mensi zdvih nemusi nutne znamenat horsi vlasti, takze "hrube nesplneni" se hodne spatne prokazuje.
Navic neznas souvislosti - ja mam na 1100 GS cely predek z 1150 GSA. Tim padem tam muze byt trochu jine prepakovani na teleleveru, jiny pomer sil atd.
V minulem tvojem prispevku jsi me velmi elegantne nazval zbabelcem a ditetem, takze se do me laskave prestan srat, a vubec by bylo nejlepsi kdyby sis svoje moudra sel sirit nekam jinak.


Zaver a z neho zaver:
Ja tady nezpochybnuju praci CZ Touratechu. Predevsim TomasTT (p. Kocanda) se mi vzdycy snazil vyjit vstric a vsechny vymeny pruzin probehly zadarmo.
Ale nelibi se mi, ze Tractive (potazmo jini prodejci) prodava tlumic ktery "zlepsuje chovani motorky" ale o tom, ze mi sebere polovinu zdvihu uz se nikde nikdo nezmini.
Upravil wizardead dne 07.12.2018 19:18
 
Mr GS
#143 
Skutečný zdvih předního kola!
Přidané 07.12.2018 18:57
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8748
Registrace: 18.12.08
wizardead napsal:

Kdyby tractive ojebavalo zakazniky, tak Prijde Wilbers a rekne "haha podivejte se na ty hnupy, kupte si nas profi vyrobek a nekupujte si tu jejich sracku". Ale Wilbers ma (podle toho co se tu pise) tez snizene zdvihy, a Ohlins taky, atd.. Takze nejaky duvod proc v tom je a dost by me zajimalo jaky. A ze se to do toho pouzdra "proste nevejde" se mi moc nechce verit, ale pravda to asi mozna byt muze.


Nejsou všechny "oje.baný" stejně.
Öhlins má u své nejvyšší řady délku pístnice 10,5cm, což se celkem blíží originálu.
Problém je v tom, že při požadované délce zdvihu se už naráží na technické možnosti, kvůli malému pracovnímu prostoru mezi uchycením tlumiče v rámu u krku a dole v rameni.
U origo tlumiče to udělali na max. možný limit (z toho vyšly technické data), ale s tím, že uvnitř není oddělovací pístek pro olej/dusík.
Teď, aby se někdo dostal na tuto hodnotu, ale s kvalitním tlumičem, je velikej boj a musí se šetřik každý milimetr na "mrtvé" délce a vymýšlet různé "vychytávky" jak toho dosáhnout, což stěžuje, prodražuje a prodlužuje vývoj a na to se někteří výrobci prostě můžou z vysoka vys.rat... hlavně, když mají svoje ovečky už chycené secret
Zbývá doufat, s čím přijde Milan, potažmo TFX pray protože to je zatím jediný výrobce, co nad tím nemávl rukou, ale ten čas a úsilí tomu opravdu věnuje clap

PS: toho chudáka si nevšímej... to je jediná pomoc na takovýho namachrovanýho vysírku...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Slavek-xxx
#144 
Skutečný zdvih předního kola!
Přidané 07.12.2018 20:55
Avatar člena


Příspěvků: 1748
Registrace: 18.06.07
Info od Ero o Wilbers rade 5xx na R1100GS:
ve variantě +25mm mají tlumiče opravdu delší zdvih, ikdyž ne o celou hodnotu přídavku.
Předek 97mm namísto 87mm
Zadní 75mm namísto 67mm
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
 
milan enduroskola
#145 
Skutečný zdvih předního kola!
Přidané 07.12.2018 23:17

Příspěvků: 1912
Registrace: 11.02.09
Tak ze na 1100 se daji dat tlumice z advika 1150 se vi
Jen je trochu problem se zadnim, ten jsem musel o fous zkratit
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
 
www.enduroskola.cz
Slavek-xxx
#146 
Skutečný zdvih předního kola!
Přidané 08.12.2018 15:42
Avatar člena


Příspěvků: 1748
Registrace: 18.06.07
Prave jsem zmeril ty novy Wilbers 530 a 540 prodlouzeny o +25mm.. Pistnice predni 101mm, zadni 81mm. Od toho je nutny odecist gumovy dorazy. Jinak v misce je u nich zahloubeni, takze nema cenu merit od kraje misky (pruziny). Fotky dodam.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
 
Slavek-xxx
#147 
Skutečný zdvih předního kola!
Přidané 09.12.2018 16:45
Avatar člena


Příspěvků: 1748
Registrace: 18.06.07
Zmeril jsem delku pistnice u originalnich Showa na R1100GS. 109mm vcetne houbovyho dorazu.
Jinak W uz mam na motorce. Ceka me prodlouzeni stojanu o 8mm Grin
Slavek-xxx přiložený následující obrázek:


[129.54Kb]
Upravil Slavek-xxx dne 09.12.2018 17:33
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
 
Slavek-xxx
#148 
Skutečný zdvih předního kola!
Přidané 09.12.2018 17:33
Avatar člena


Příspěvků: 1748
Registrace: 18.06.07
2
Slavek-xxx přiložený následující obrázek:


[101.38Kb]
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
 
Slavek-xxx
#149 
Skutečný zdvih předního kola!
Přidané 09.12.2018 17:34
Avatar člena


Příspěvků: 1748
Registrace: 18.06.07
3
Slavek-xxx přiložený následující obrázek:


[111.98Kb]
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
 
Slavek-xxx
#150 
Skutečný zdvih předního kola!
Přidané 09.12.2018 17:34
Avatar člena


Příspěvků: 1748
Registrace: 18.06.07
4
Slavek-xxx přiložený následující obrázek:


[124.17Kb]
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
 
xylem
#151 
Skutečný zdvih předního kola!
Přidané 09.12.2018 18:04
Avatar člena


Příspěvků: 1006
Registrace: 16.09.15
Slavek-xxx napsal:
4

doplnim zdvihy do tabulky .....

jinak zajimavy ze jsou prohozene DOWN za UP a taky koukam (tedy snad dobre vidim) ze origo je s konickymi zavernymi zavity, takze ten novej bude mit i trochu jinou charakteristiku, ale chapu ze je to levnejsi, takze tak ....
 
vsezved
#152 
Skutečný zdvih předního kola!
Přidané 09.12.2018 18:52

Příspěvků: 221
Registrace: 07.08.15
Ta záměna na předním up za down bych řekl, že bude kvůli tomu oddělovacímu pístku.
Já jsem dnes měnil origo Showa na 1150gsa za Wilbers
vsezved přiložený následující obrázek:


[140.45Kb]
Upravil vsezved dne 09.12.2018 19:05
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
 
Mr GS
#153 
Skutečný zdvih předního kola!
Přidané 09.12.2018 19:06
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8748
Registrace: 18.12.08
vsezved napsal:
Ta záměna na předním up za down bych řekl, že byde kvůli tomu oddělovacímu pístku.

Není... je to různý Cool
Tady je přední emulzní öhlins
Mr GS přiložený následující obrázek:


[50.17Kb]
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
vsezved
#154 
Skutečný zdvih předního kola!
Přidané 09.12.2018 19:49

Příspěvků: 221
Registrace: 07.08.15
Vždyť je ten přední Ohlins stejně stavěnej jako Wilbers.

Ještě foto zadní Shova vs. Wilbers 1150gsa
vsezved přiložený následující obrázek:


[490.83Kb]
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
 
xylem
#155 
Skutečný zdvih předního kola!
Přidané 09.12.2018 19:58
Avatar člena


Příspěvků: 1006
Registrace: 16.09.15
duvodu muze byt asi vic, moje uvaha je takova, ze kdybych to konstruoval ja, tak se snazim kapaliny nechat dole (preci jen vic motorka stoji nez jede, tak je logicky gravitace kamarad co drzi kapalinu v tele tlumice) a taky bych rek ze cim vys, tim mene bordelu na pistu (to bude samozrejme minimalni rozdil, nicmene princip plati)

 
Mr GS
#156 
Skutečný zdvih předního kola!
Přidané 09.12.2018 20:19
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8748
Registrace: 18.12.08
vsezved napsal:
Vždyť je ten přední Ohlins stejně stavěnej jako Wilbers.

Ještě foto zadní Shova vs. Wilbers 1150gsa


No však...
psal jsi, že to bude kvůli oddělovacímu pístku a já ti říkám, že emulzní öhlins je stavěnej stejně, jak tvůj wilbers s oddělovacím pístkem.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
xylem
#157 
Skutečný zdvih předního kola!
Přidané 10.12.2018 00:02
Avatar člena


Příspěvků: 1006
Registrace: 16.09.15
vsezved napsal:
Vždyť je ten přední Ohlins stejně stavěnej jako Wilbers.

Ještě foto zadní Shova vs. Wilbers 1150gsa


Koukam na tu fotku, vidim spravne ze ty zaverny zavity nejsou oprene v protikusu po cele sve obrobene plose ?
Pokud ne, pak je to dost problem a to zasadni....
 
Horacio
#158 
Skutečný zdvih předního kola!
Přidané 10.12.2018 07:54
Avatar člena


Příspěvků: 328
Registrace: 02.11.14
xylem napsal:
vsezved napsal:
Vždyť je ten přední Ohlins stejně stavěnej jako Wilbers.

Ještě foto zadní Shova vs. Wilbers 1150gsa


Koukam na tu fotku, vidim spravne ze ty zaverny zavity nejsou oprene v protikusu po cele sve obrobene plose ?
Pokud ne, pak je to dost problem a to zasadni....

clap tak to napiš výrobci, že má tlumiče špatně navržené Smile
 
xylem
#159 
Skutečný zdvih předního kola!
Přidané 10.12.2018 10:17
Avatar člena


Příspěvků: 1006
Registrace: 16.09.15
Horacio napsal:
xylem napsal:
vsezved napsal:
Vždyť je ten přední Ohlins stejně stavěnej jako Wilbers.

Ještě foto zadní Shova vs. Wilbers 1150gsa


Koukam na tu fotku, vidim spravne ze ty zaverny zavity nejsou oprene v protikusu po cele sve obrobene plose ?
Pokud ne, pak je to dost problem a to zasadni....

clap tak to napiš výrobci, že má tlumiče špatně navržené Smile


no moje tlumice to nejsou : ))))

ale vazne - nevim jestli tam jen chybi nejake ukladaci misky te pruziny, jestli nekdo delal jen tak narychlo fotku, ale pokud je to takhle komplet a jakoze "spravne" tak tedy rikam ze neni (mrknete jak pekne sedi vrsek toho origa, takhle to ma byt) a ta pruzina bude mit tretinovou zivotnost (priblizne, pocitat se s tim nehodlam Wink ) ....

drat je namahany na krut a pokud neni usazena celou obrobenou plochou, pak dojde k tomu ze se ten zavernej zavit v case roztahne a je po pruzine
 
Mr GS
#160 
Skutečný zdvih předního kola!
Přidané 10.12.2018 11:08
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8748
Registrace: 18.12.08
Tohle bych fakt neřešil. Se podívej na ten originál přední... to je to samý.
Ty okrajový části se vůbec nehýbou, protože nemají kam, takže to na krut namáhaný nebude.
Asi mají zjištěný, že např. 2/3 plochy bude bohatě stačit.

Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Strana 8 z 13:   1  ...  5    6    7    8    9    10    11  ...  13  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Ostatní :: Obecné technické problémy :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 65
Členové on-line: 1
michi_iglau

Registrováno: 8,707
Nejnovější člen: David14

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.93 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI