Ahoj, mam rychlý dotaz.
sešteloval jsem ventily podle měrek, vše ok. Nicméně jak se šteluje vůle vahadla? na vačce, jakým momentem se utahuje 15-tka matka? Ty tři torxy vím jakým momentem ale nechtěl bych tam serval tu matku a nebo jí naopak nedotáhnout.
Snad jsem to vysvětlil dobře :-)
Dík
F.
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
Fanous napsal:
Ahoj, mam rychlý dotaz.
sešteloval jsem ventily podle měrek, vše ok. Nicméně jak se šteluje vůle vahadla? na vačce, jakým momentem se utahuje 15-tka matka? Ty tři torxy vím jakým momentem ale nechtěl bych tam serval tu matku a nebo jí naopak nedotáhnout.
Snad jsem to vysvětlil dobře :-)
Dík
F.
Matka 20Nm a 2x90stupnu
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Fanous napsal:
Ahoj, mam rychlý dotaz.
sešteloval jsem ventily podle měrek, vše ok. Nicméně jak se šteluje vůle vahadla? na vačce, jakým momentem se utahuje 15-tka matka? Ty tři torxy vím jakým momentem ale nechtěl bych tam serval tu matku a nebo jí naopak nedotáhnout.
Snad jsem to vysvětlil dobře :-)
Dík
F.
Matka 20Nm a 2x90stupnu
úplně nerozumím těm úhlům. Dotáhnu tedy na 20 Nm a otočím o 180°?
Bohužel jsem si rysku na matici omylem smazal.
Jaký účel tam má ta matku vůbec?
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
Matka je na svorníku - stahuje "sestavu" hlava, válec, blok.
20Nm je inicializační dotahovací moment. Potom dotáhneš o 180°.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
rovněž jsem se s ohledem na průběh ujetých kilometrů pustil s kamarádem mechanikem, bo sám bych to asi nedal, do seřízení ventilů. Rozeštelování nebyla žádná hrůza, sem tam nějaký desetinka navíc, také chod motoru je relativně kultivovaný. Co bylo ale překvapující, že jedna z kontrovacích matek měla dost poškozený závit a v podstatě ji nelze použít. Bohužel nelze z matky vyčíst rozměr, tedy zejména stoupání. Je to M6x?. Tušíte co dosadit za otazník, zda 1 nebo 0,75?
Objednal jsem si je v BMW v Brně, ale budou až ve čtvrtek, tak kdyby se podařilo je sehnat dřív, bylo by to good, ty origo BMW se neztratí.
No a ještě dotaz na těsnění pod ventildeklem, zda je třeba po seřízení měnit nebo je možné použít to původní. V bmw mají, ale sada dvou stojí litr. Díky za Vaše odpovědi. HF.
Chystám se kontrolovat ventilové vůle a už jsem je i seřizoval,ale axiální vůli jsem ještě nedělal.Jde mi o tu 15 matku.Mám si označit polohu a pak to utáhnout zpět na rysku nebo jí povolit a pak utáhnout na 20Nm a pak otočit o 180 stupňů?Co je správně.
Mám dotaz na axiální vůli.Otočil jsem motor na značku čili na horní úvrať a udělal jsem axiální vůli.Jde mi tam 0,05 a 0,10 už ne.Když ale otočím motor zase na horní úvrať na druhý válec a zkusím na prvním válci axiální vůli tak u výfuku mám vůli a na sání nedostanu ani 0,05.Má to tak být nebo je to problém.Už jsem z toho na prášky
Vencar1150r - Musíš to dělat jen na válci, kde máš píst v horní úvrati (v kompresi). Nic proti, ale není lepší to dát někomu udělat, když chybí základní znalosti o motorech?
Upravil Tonda dne 22.05.2015 21:10
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Vencar1150r - Musíš to dělat jen na válci, kde máš píst v horní úvrati (v kompresi). Nic proti, ale není lepší to dát někomu udělat, když chybí základní znalosti o motorech?
V pohodě.Ventilové vůle jsem už dělal několikrát,ale tu axiální vůli jsem dělal poprvé.Znalost motoru mám jen mě tohle zmátlo.
Je v manualu ze se go ma lepit? Neni. Tak tam neser lepidlo kam neni potreba. Utahuje se go do hliniku a litiny ten moment staci.
... servis a diagnostika BMW Motorrad