2013 a 40tis km.... jezdim převážně silnici a občas něco na chalupě. Mytí pouze hadicí bez wapky .... raději jsem namazal. ted mam najeto kolem 53tis, tak na to mrknu znova...
Orton přiložený následující obrázek:
Orton napsal:
2013 a 40tis km.... jezdim převážně silnici a občas něco na chalupě. Mytí pouze hadicí bez wapky .... raději jsem namazal. ted mam najeto kolem 53tis, tak na to mrknu znova...
taky jsem byl překvapen.... ale neměl jsem to sundaný i u převodovky, tak uvidíme později.... jako problém ale pocituji, třeba je to blbost, že mi ten kardan někdy trochu kope (mezi ubráním a přidáním plynu), je to pocit, jako když neni správně našponovaný řetěz
Ahoj,
dovolim si take prispet svou trochou do mlyna. Privezl jsem rocnik 2016, najeto cca. 13'000 km a toto vlakno me nenechavalo klidnym, tak jsem do toho dneska vlezl. Celkem jsem si oddychnul, viz. fotky.
lebi přiložený následující obrázek:
lebi napsal:
Ahoj,
dovolim si take prispet svou trochou do mlyna. Privezl jsem rocnik 2016, najeto cca. 13'000 km a toto vlakno me nenechavalo klidnym, tak jsem do toho dneska vlezl. Celkem jsem si oddychnul, viz. fotky.
Jako nový, tak očistit, namazat, zaklopit a za rok znovu
Tiež ma postihol hrdzavý kardan. Koncák som ako tak stiahol, no neviem vytiahnúť kardan z ramena. Hýbem s ním cca 3cm a potom o niečo oprie. O niečo v ramene, či je to poistný krúžok?
Poprosím o radu ako ho dostať von.
ďakujem https://ctrlv.sk/...
Upravil Tryskac dne 15.11.2021 23:42
Tryskac napsal:
Tiež ma postihol hrdzavý kardan. Koncák som ako tak stiahol, no neviem vytiahnúť kardan z ramena. Hýbem s ním cca 3cm a potom o niečo oprie. O niečo v ramene, či je to poistný krúžok?
Poprosím o radu ako ho dostať von.
ďakujem https://ctrlv.sk/...
Jestli s ním hýbeš 3 cm, tak zarezlý u převodovky nebude. Je vyskočený z hřídele - stane se to, když je kardan u konc.převodu zarezlý a "nepohybuje se" po drážkování vstupní hřídele do konc.převodu. Potom překoná i rozpěrný kroužek, který vyskočí z drážky u převodovky a začne se pohybovat při propružení po hřídeli převodovky. Problém je pak ten, že se naruší "osovitost" (poloha) kardanového kříže a čepů (osy) kyvného ramene. Kardan se při propružení "láme" jinde než v ose. Tímto celý přenos dost trpí. Namáhá se jak hřídel převodovky, tak kardan, zvyšují se vibrace do stupaček. U skoro všech motorek, které jsem v dílně dělal, kde byl kardan dole "přirezlý" tak, že s ním nešlo normálně hnout (musel se postupně rozhýbat, ohřát atd.), byl kardan u převodovky vyskočený. Majitelé si stěžovali na docela citelné vibrace do stupaček při propružení.
Jinak správný postup při demontáži kardanu je sundat kyvné rameno. potom sundat kardan (odpáčit - překonat odpor pojistného kroužku). Při zpětné montáži naklepnout kardan na výstupní hřídel převodovky, aby zaskočil pojistný kroužek do drážky (předtím samozřejmě namazat drážkování pastou Molub Alloy).
Upravil Tonda dne 16.11.2021 07:55
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ďakujem za rady, áno priečilo sa to na konci výstupnej hriadele prevodovky. No zároveň sa to jemne opieralo o hornú časť v tunely ramena. Von som to nejak vyšklbol, no zložiť to nešlo ani na skúšku bez prednej manžety dovtedy, kým som gurťnou nepritiahol rameno o cca 6-8 cm hore aby sa zmenšil uhol medzi výstupnou hriadelou a tunelom.
Mám nejaký divný odliatok ramena alebo divné ruky?
Tryskac napsal:
Ďakujem za rady, áno priečilo sa to na konci výstupnej hriadele prevodovky. No zároveň sa to jemne opieralo o hornú časť v tunely ramena. Von som to nejak vyšklbol, no zložiť to nešlo ani na skúšku bez prednej manžety dovtedy, kým som gurťnou nepritiahol rameno o cca 6-8 cm hore aby sa zmenšil uhol medzi výstupnou hriadelou a tunelom.
Mám nejaký divný odliatok ramena alebo divné ruky?
Nemáš divné ruky, ono to "nejde" zasunout, když je to rameno prověšené, taky jsem si to stáhl kurtou když jsem to dělal, abych docílil co nejmenšího úhlu, a pak to šlo
Zdravim Vas panove (a damy), po 25 letech jsem nakonec skoncil u R 1200 GS LC najeto 30.000km rv. 2015 (posledni predskok bylo R 1200 R 2008) a tak jsem jako prvni rezbral kardan trochu v obavach co najdu, ale nastesti vsechno v cajku...drazkovani sice prakticky suche na namazani, ale na kardanove tyci jen drobna liska.
Takze jsem to namazal a slozil...nicmene mi vrtalo hlavou uz kdyz jsem se dival na rozkres dilu na co je tam ten krouzek a kde ta hridel ma vlastne spravnou polohu na vystupnich dr. hridelich. Takze ted mi to kolega Tonda vyse potvrdil, ze hridel musi byt narazena na vystupni hrideli prevodovky. Nastesti jsem to jen pred tydnem slozil a nejezdil na tom.
Nicmene muze mi nekdo rict jak je to v realu provedeno? Ten Okrouzek je gumovej? A zapadne do toho osazeni na konci vystupni hridele z prevodovky (nebo je zapadne az do osazeni u prevodovky)? Je to tam tedy drzene jen takto?
Upravil tull dne 27.11.2021 18:34
Kde tam je poistny kruzok ? o ktorom sa bavite?
ja som na 2015 kardan vytiahol , namazal a zasunul spat / jasne ze som sa potrapil / ale
kruzok som tam ziadny nemal.
sanko napsal:
Kde tam je poistny kruzok ? o ktorom sa bavite?
ja som na 2015 kardan vytiahol , namazal a zasunul spat / jasne ze som sa potrapil / ale
kruzok som tam ziadny nemal.
Je to obdobné jak u poloos na autě. Rozpěrný kroužek je uvnitř v drážce. ...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...