k4lo napsal:
Teraz je tu ina otazka zapnutie ventilatora a zasvietenie kontrolky prehriatia kvapaliny pochadzaju z toho isteho snimaca? A to zo snimaca ktory je pri odvzdusnovacom srobe ? Ak je to tak tak je tu predpoklad ze pokial sa mi normalne zapne ventilator tak by mala pri prehriati zasvietit aj kontrolka .
Snímač je dle schématu jen jeden a vede do řídící jednotky.
první jde větrák, až následně po dalším zvýšení teploty svítí kontrolka
Snímač je nejspíše termistor (teplotně závislý odpor) a řídící jednotka si rozhodne co spustí -dle odporu snímače
S.
k4lo napsal:
Teraz je tu ina otazka zapnutie ventilatora a zasvietenie kontrolky prehriatia kvapaliny pochadzaju z toho isteho snimaca? A to zo snimaca ktory je pri odvzdusnovacom srobe ? Ak je to tak tak je tu predpoklad ze pokial sa mi normalne zapne ventilator tak by mala pri prehriati zasvietit aj kontrolka .
Snímač je dle schématu jen jeden a vede do řídící jednotky.
první jde větrák, až následně po dalším zvýšení teploty svítí kontrolka
Snímač je nejspíše termistor (teplotně závislý odpor) a řídící jednotka si rozhodne co spustí -dle odporu snímače
S.
rozumiem dakujem zajtra vymenim osicku a hadam to bude v pohode]
Tě Brk. Když jsem to tu pročítal, tak jsem u někoho viděl, že tu podělanou olejovou trubku někdo měníl za pancéřku nebo jinou hadici. Ale nenašel jsem detaily.
Dneska jsem byl v jedné prodejně a tam nemají tak velká benja na pancéřku. Můžu se zeptat, kde ste to kdo nechával dělat? Chtěl bych ji taky vyměnit, protože místo 15 minut jsem u rozebírání pumpy strávil 3 hodiny a lehce jsem vykvetl..
Díky za tipy.
Do it my way...
Nevím, jestli to už v této diskusi někde je, ale tady http://www.f650gs...epair.html je pár rad, co s tím všechno jde provést. Dole v PDF souboru.
Upravil acsroman dne 13.01.2015 21:53
No tipů tam je opravdu hodně, asi to udělám tou cheap cestou, páč to bude opravdu i nejjednodušší. Jen ještě musím sehnat tu hadici.
Původně jsem to chtěl nahradit celé touhle černou hadicí, případně tou pancéřkou, ale nevím, kde sehnat benja v týhle velikosti. V tom PDF je nějaká velikost napsaná, tak se od toho snad odrazím. Mam už jeden krám doporučenej od kamaráda, tak se tam podivam a snad to nějak vykoumám.
Každopádně dík za odkaz
Do it my way...
Před rokem jsme řešili.
Zajdi do obchodu kde dělají tlakové hadice a vezmi trubku ssebou.
Stálo to asi 300,- a jen pozitiva.
Čas strávený na BMW GS se do života nepočítá!
to pdfko, na které odkazuje acsroman je fajn , škoda, že jsem ho "objevil" až teď, když už jsem to vyřešil.
jak bylo uvedeno výše, v obchodě s hydraulickými hadicemi by ti měli být schopni pomoct. za 600CZK jsem to měl i koncovkou. nasazení na olejovou nádržku bylo sice docela obtížnější, ale po 2500km všechno úplně v pořádku. jen mě mrzí, že nemám dost dlouhý ten oplet :-/
Lada89 přiložený následující obrázek:
Tak v hydraulickejch hadicích mi zatím nabídli jen hadici s dvojtým opletem a ta se nedala ani trošku zmáčknout, takže bych to tou objímkou nestáhl. Oni to dělali na lisu a to bych musel vymyslet, jak na to a taky udat pořádný rozměry.. Ještě mam v merku jeden krámek, tam se snad dostanu zítra. Tak snad pochodím. Do it my way...
Tak díky za typy, vyřešeno hadicí, kterou vedu předem přes motor. Cena hadice a benja byla asi 400kč, koupil jsem to v Poděbradech v hydraulických potřebách.
A doufám, že příští rozdělávání bude opravdu minutové a ne hodinové. Takže dík
Do it my way...
Zdar všichni.
Měl bych dotaz ohledně výdrže vodní pumpy. Já ji dělal asi před
dvěma roky a už zase teče. Přijde mi to nějak brzo. najezdil jsem na ni kolem 4000 km. Jezdim pouze do práce.
Kolik by asi přibližně měla vydržet nebo kolik vy najezdite než začne téct?
Zatím spolu, zatím živ.
motku jsem koupil s 34500km (dle cebie a ostatních indicií nestočených). nepředpokládám, že vodní pumpu repasoval někdo přede mnou, čili nejspíš původní vydržela cca 45tkm. teď mám na budíku 60500 km a vše je v pořádku.
první podle servisky cca 41tis, druhá začala prolínat na dovolené v cca 45tis při vracení z dovolené jsem ještě dojezdil do 50tis poté vyměněná teď najeto 68tis a ani kapka, a nejsem sám co to takhle má, kvalita vodního čerpadla je očividně hodně proměnlivá
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Já to měnil tak na 65-70K. Pak asi záleží, co tam dáš za kvalitu a jestli tam ty gufera třeba nedáš trochu křivě, aby to zas tu hřídelku víc nebrousilo.
Do it my way...
Zdá se mi jako by tam byl nějakej větší tlak. Poprvé když jsem ji měnil tak mi jen kapala voda z té dírky na výfuk. potrubí, teď mi z toho prská a cáká, ale jen do doby kdy zapne ventilátor a zřejmě zároveň otevře termostat. Potom to přestalo, ale na jak dlouho to nevím nezkoušel jsem. Za studena to neteče jenom až je motor (voda) horký.
Zatím spolu, zatím živ.
No každopádně bych na to být tebou mrknul a případně to vyměnil. Ty gufera nevýdou na nic, pokud bys měl i tu hřídelku obroušenou, tak je to trochu víc, ale lepší než mít problémy s chlazením.
Do it my way...