Bystricke: Shodou okolností jsem přesně tohle nedávno řešil s mechanikem, ke kterému jezdím s autem a v podstatě řekl totéž. Má autorizovaný servis, tzn. můžu k němu s novým autem na tzv. "garančky" a určitě mě vyjdou levněji než ve značkovém servisu, ALE
1. při opravě dílu, na který se vztahuje záruka nesežene daný díl zadarmo, narozdíl od značkového servisu, takže ta směrnice asi platí (a dobře pro zákazníky), ale tzv. autorizované servisy jsou v nevýhodě...
2. na spoustu věcí se záruka nevztahuje nebo se z ní prodejce vykroutí formulkou "...bylo špatně používáno..."
Tak, to jsem slyšel na vlastní uši.
Woodman napsal(a):
Bystricke: Shodou okolností jsem přesně tohle nedávno řešil s mechanikem, ke kterému jezdím s autem a v podstatě řekl totéž. Má autorizovaný servis, tzn. můžu k němu s novým autem na tzv. "garančky" a určitě mě vyjdou levněji než ve značkovém servisu, ALE
1. při opravě dílu, na který se vztahuje záruka nesežene daný díl zadarmo, narozdíl od značkového servisu, takže ta směrnice asi platí (a dobře pro zákazníky), ale tzv. autorizované servisy jsou v nevýhodě...
2. na spoustu věcí se záruka nevztahuje nebo se z ní prodejce vykroutí formulkou "...bylo špatně používáno..."
Tak, to jsem slyšel na vlastní uši.
Jj, v Autecu mi vejr tvrdil tři roky že používám motorku blbě.. Takže tři roky nechodilo ABS - motorku jsem prodal.. Nic, vypálit jak ležáky a to myslím úplně vážně. No nic, je krásný den a já si ho nebudu kazit.
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **
O tomto problému víme. Do doby spuštění vlastních stránek, které si budeme moci sami administrovat, nám toto ošetřuje externí administrátor a bohužel mu to trvá trochu déle. Omlouváme se.
Woodman napsal(a):
Bystricke: Shodou okolností jsem přesně tohle nedávno řešil s mechanikem, ke kterému jezdím s autem a v podstatě řekl totéž. Má autorizovaný servis, tzn. můžu k němu s novým autem na tzv. "garančky" a určitě mě vyjdou levněji než ve značkovém servisu, ALE
1. při opravě dílu, na který se vztahuje záruka nesežene daný díl zadarmo, narozdíl od značkového servisu, takže ta směrnice asi platí (a dobře pro zákazníky), ale tzv. autorizované servisy jsou v nevýhodě...
2. na spoustu věcí se záruka nevztahuje nebo se z ní prodejce vykroutí formulkou "...bylo špatně používáno..."
Tak, to jsem slyšel na vlastní uši.
Jj, v Autecu mi vejr tvrdil tři roky že používám motorku blbě.. Takže tři roky nechodilo ABS - motorku jsem prodal.. Nic, vypálit jak ležáky a to myslím úplně vážně. No nic, je krásný den a já si ho nebudu kazit.
ja jsem na to zareagoval, ale radsi sem to zase smazal, je opravdu moc peknej den:-)))
bystricke napsal(a):
slyšel jsem,že existuje nařízení evropské unie,které umožňuje opravovat vozidlo,v našem případě motorku v jiném,než jen autorizovaném servisu bez toho aby zákazník,majitel vozidla stratil záruku,za předpokladu,že servis nebo dílna má povolení k této činnosti (opravy vozidel)
a teď su zvědav na ty reakce
něco sem otom našel na netu,toto platí od 01,01,2010
"Bloková výjimka" v podstatě znamená možnost koupit si nové auto kdekoli v EU, servisovat ho
v levnějším neautorizovaném servisu a případě poruchy dílu na který se vztahuje záruka výrobce
(např. akumulátor)nechat si tento vyměnit u jakéhokoli autorizovaného prodejce příslušné značky...
nechat si tento vyměnit u jakéhokoli autorizovaného prodejce příslušné značky...
Nákup nového vozu
Nákup nového vozu a jeho servis jsou dvě zcela odlišné věci.
Neplatí, že tam kde jste nový vůz zakoupili tam ho musíte i servisovat. Bydlíte v Plzni a uvidíte pro Vás zajímavou nabídku na koupi vozu u prodejce z Brna. Auto tam zakoupíte, ale to neznamená, že musíte jezdit na předepsané servisní prohlídky do Brna. Můžete k tomu využít služeb prodejce stejné značky v Plzni nebo kdekoli jinde. Dokonce ani nemusíte využít služeb "autorizovaného" prodejce...
To samé platí i o zakoupení vozu kdekoli v EU. Můžete si auto, pokud je to pro Vás výhodné, dovést
třeba z Říma nebo Varšavy...
Servisní prohlídky vozu v záruce výrobce
Jak už bylo uvedeno výše. "Bloková výjimka" předepisuje, že v rámci rovného konkurenčního prostředí mohou servis během záruční doby vozu provádět i nezávislý servisní pracovníci a servisy. To znamená, že pokud jste před koupí nového vozu se svým starým jezdili do svého oblíbeného servisu, můžete v tom pokračovat i s novým vozem a to i během doby trvání záruky výrobce.
Má to ovšem jednu zásadní podmínku. A to takovou, že je "Váš" autoservis schopen takovouto servisní prohlídku na voze v záruce kvalitně provést.
To znamená, že na to má patřičné vybavení (žádná servisní prohlídka se neobejde např. bez vyčtení závad z řidící jednotky vozu) a že má patřičný servisní plán určující předepsané úkony.
"Bloková výjimka" totiž také říká, že pokud si zákazník nechal provést opravu nebo servis svého vozidla během záruční doby výrobce u samostatného nezávislého servisního pracovníka, může záruka zaniknout v případě, že provedená práce byla vadná.
Zde je tedy na místě jistá obezřetnost. Máte-li ale vyzkoušený, spolehlivý a kvalitní nezávislý autoservis, můžete tak ušetřit na servisu svého nového vozu nemalé prostředky...
Porucha dílu v záruční době na který se vztahuje záruka výrobce
V případě, že se na voze, který je v záruce výrobce vyskytne závada kterou záruka pokrývá, musí ji vyřešit pouze autorizovaný prodejce-servis příslušného výrobce. Přestane-li tedy po roce fungovat akumulátor tak jeho výměnu vyřeší jakýkoli nejbližší značkový autorizovaný servis kde by měli akumulátor zdarma vyměnit. Není možné si akumulátor nechat vyměnit ve "svém" servisu a pak požadovat na výrobci nebo prodejci vozu kompenzaci.
a proč jsem to sem dal? to pro případ,že byste potřebovali třeba jen vyměnit olej v motoru a někdo v autorizovaném servisu by vám řekl že máte přijet za 3 týdny,jak sem to občas četl ve spojitosti s Autecem,věřím,že s Inveltem se něco podobného stávat nebude
ahoj, reknes mi prosim zdroj tehle informace? diky
bystricke napsal(a):
slyšel jsem,že existuje nařízení evropské unie,které umožňuje opravovat vozidlo,v našem případě motorku v jiném,než jen autorizovaném servisu bez toho aby zákazník,majitel vozidla stratil záruku,za předpokladu,že servis nebo dílna má povolení k této činnosti (opravy vozidel)
a teď su zvědav na ty reakce
něco sem otom našel na netu,toto platí od 01,01,2010
"Bloková výjimka" v podstatě znamená možnost koupit si nové auto kdekoli v EU, servisovat ho
v levnějším neautorizovaném servisu a případě poruchy dílu na který se vztahuje záruka výrobce
(např. akumulátor)nechat si tento vyměnit u jakéhokoli autorizovaného prodejce příslušné značky...
nechat si tento vyměnit u jakéhokoli autorizovaného prodejce příslušné značky...
.....
ahoj, reknes mi prosim zdroj tehle informace? diky
Jen pro úplnost a pořádek. Bloková vyjímka se vztahuje pouze na vozidla se třemi a více koly, t.j. nevztahuje se na motocykly.
Právě jsem objednával v Inveltu díly na 11ctku a ještě něco mladýmu na 650ku a můžu jen pochválit.Ochota,jednání v pohodě,pošlou na dobírku,trpělivost při hledání dílů,prostě bez problémů.Dávám za jedna.Ještě aby to všechno došlo tak jak říkali a nebude to mít chybu.
Luboss napsal(a):
Právě jsem objednával v Inveltu díly na 11ctku a ještě něco mladýmu na 650ku a můžu jen pochválit.Ochota,jednání v pohodě,pošlou na dobírku,trpělivost při hledání dílů,prostě bez problémů.Dávám za jedna.Ještě aby to všechno došlo tak jak říkali a nebude to mít chybu.
diky, doufejme ze to klapne, melo by:-) Kazdopadne ne vzdy vsechno 100% klape i u soudruhu z nemecka:-)
Tak díly došly tak jak měly,všechno v pořádku.Ve středu jsem objednal a dneska je to tu na dobírku.Takže já jsem naprosto spokojenej.Není co vytknout.Ještě podotknu že díl jsem původně scháněl v replice a byla vyšší než cena originálu s poštovným.
Taky přispěju se svou troškou pochvaly do mlýna – když neváhám na tomto místě kritizovat, měl bych i chválit. Objednával jsem si nedávno nové plexi na motorku, e-mailem, a včera si ho byl vyzvednout na dříve tolik obávaném oddělení náhradních dílů. A ani jsem si nepřipadal jako v AuTecu. Oba pánové Jandáčkové, kteří na ND teď pracují, byli vstřícnost sama, usměvaví, ochotní a mile komunikativní. V krátké době je to pro mě další důkaz z první ruky, že věci v INVELTu se skutečně mění k lepšímu.
cerv napsal(a):
Taky přispěju se svou troškou pochvaly do mlýna – když neváhám na tomto místě kritizovat, měl bych i chválit. Objednával jsem si nedávno nové plexi na motorku, e-mailem, a včera si ho byl vyzvednout na dříve tolik obávaném oddělení náhradních dílů. A ani jsem si nepřipadal jako v AuTecu. Oba pánové Jandáčkové, kteří na ND teď pracují, byli vstřícnost sama, usměvaví, ochotní a mile komunikativní. V krátké době je to pro mě další důkaz z první ruky, že věci v INVELTu se skutečně mění k lepšímu.
z téhle informace mam radost, to byl jeden z největších kamenů úrazu v Autecu, než vždycky, než abych si tam něco objednal či koupil a musel mluvit s lidma, radši jsem počkal až budu zase někde v cizině a koupil to tam.
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
V rámci garančky mi před půl rokem ještě u BMW Bychl měnili brzdovou trubku. Teď je, jak koukám TADY, na světě zase něco nového...
Prosím Invelt o odpověď:
Berete garance, respektive závazky vyplývající z prodeje nových motocyklů na sebe i za ta obchodní místa, která se již prodejem nových motocyklů a garančními prohlídkami nezabývají? To znamená, budete obesílat oznámením o svolávačce i takové majitele BMW, kteří si zakoupili novou motorku u již neexistujícího zástupce motocyklů BMW ??
Díky.
Radosek
Upravil radosek dne 19.05.2010 07:37
Radosek napsal(a):
V rámci garančky mi před půl rokem ještě u BMW Bychl měnili brzdovou trubku. Teď je, jak koukám TADY, na světě zase něco nového...
Prosím Invelt o odpověď:
Berete garance, respektive závazky vyplývající z prodeje nových motocyklů na sebe i za ta obchodní místa, která se již prodejem nových motocyklů a garančními prohlídkami nezabývají? To znamená, budete obesílat oznámením o svolávačce i takové majitele BMW, kteří si zakoupili novou motorku u již neexistujícího zástupce motocyklů BMW ??
Díky.
Radosek
Invelt umí pozvat resp. informovat o svolávací akci pouze klienty, jímž motocykl sám prodal. V praxi to znamená, že pokud moto prodal Invelt, měl by zákazníka dopisem pozvat a dané práce provést. Pokud motocykl neprodával, nemá možnost dostat se na zákazníkova data. Jediná možnost je, se s nimi spojit a zeptat se, zda daný motocykl (dle VIN) do svolávačky spadá či nikoliv. Pokud ano, servisní úkon v ráci akce provedou.
OK. Beru na vědomí. A děkuji za rychlou odpověď...
Bude to chtít tak jednou ročně kontaktovat Invelt a dát dotaz. Je to schůdné.
Vlídnější k zákazníkovi by ale bylo, z důvodu ukončení činnosti zástupce BMW automaticky převzít databázi jeho zákazníků a nabídnout jim služby, jako jsou garanční opravy, záruční a pozáruční servis a pod. Logiku by to přece mělo, ne...???
Ale to asi není v možnostech Inveltu, to by zřejmě chtělo iniciativu od BMW...
Radosek napsal(a):
OK. Beru na vědomí. A děkuji za rychlou odpověď...
Bude to chtít tak jednou ročně kontaktovat Invelt a dát dotaz. Je to schůdné.
Vlídnější k zákazníkovi by ale bylo, z důvodu ukončení činnosti zástupce BMW automaticky převzít databázi jeho zákazníků a nabídnout jim služby, jako jsou garanční opravy, záruční a pozáruční servis a pod. Logiku by to přece mělo, ne...???
Ale to asi není v možnostech Inveltu, to by zřejmě chtělo iniciativu od BMW...
Ještě jednou díky.
Radosek
Takováto iniciativa ze strany BMW proběhla, nicméně databáze zákazníků je "zlato" každé společnosti a to se nedává z ruky. Pokud společnost na dotaz databázi nevydá nemá BMW možnost pověřit jiného prodejce péčí o tyto zákazníky. Takže zbývá pouze to co jsem uváděl výše : dotázat se u některého autorizovaného prodejce na stav u svého motocyklu, stačí telefonicky na základě VINu. Autorizovaní prodejci jsou k nalezení na www.bmw-motorrad.cz
ne, ze by mi nestacila EN verze, ale zacina se to hybat zda se... chvalim!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
No, původní jednobuchy F 650 měly objem ROTAXáckého motoru tuším 652 ccm, ale před pár lety byly nahrazeny dvouválcema s objemem okolo těch 800 ccm.
A výrobce kromě výkonnějšího modelu F 800 dělá ještě "nová" dvouválcový F 650 se rediukovaným výkonem, ovšem objem motoru je právě okolo těch 800 ccm. Tak dva tři roky tamů nazád...
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)