Ivan napsal:
Já doted taky, ze stejného důvodu, ale je mi líto přicházet o část fotky, která se může hodit a koneckonců formát 16:9 mohu vyrobit současně s výřezem. Tak nevím...
Zkoušel jsem pár vychytávek RX100III - bezdrátové stahování fotek do mobilu i dvou domácích tabletů, je to snad rychlejší než kabelem nebo přes čtečku karet.
Druhá vychytávka je dálkové ovládání, kdy je na displeji mobilu/tabletu živý obraz z fotáku, dá se zoomovat a vyfotit. Už vidím foták někde u liščí nory nebo jak se podle mobilu rovná skupina lidí do obrazu a fotí smartphonem jako samospouští...:-).
Co musí mít za funkci foťák aby byl ten dalkac kompatibilní??Asi to chce nějakou aplikaci do mobilu,ne?
Kubas - foták má Wi-Fi a NFC, do telefonu jsem stáhnu aplikaci Play Memories Mobile (ta je od Sony a spolupracuje s aplikací ve fotáku). Nejsem přes tohle připojení odborník, ale na mobilu není Wi-Fi zapnuté... Jestli to lze doinstalovat na jakýkoliv foťák s Wi-Fi, nevím, v tomto případě jsou obě aplikace (pro počítač i ve foťáku) originál Sony.
Upravil Ivan dne 09.09.2014 08:36
Dostal jsem od Drákuly dárek, jeden z nejlepších co jsem kdy dostal - KNIHU. Ale ne obyčejnou, nýbrž fotoknihu, zachycující naše společné akce (v drtivé většině motorkářské) za posledních 1887 dní, co se známe. Kniha zachycuje desítky (?) akcí na několika stovkách (?) fotek, zhruba půlku jsem fotil já, zbytek Drákulka, Kristýna nebo další účastníci akcí. Kvalita většiny fotek je z pohledu fotografa technicky i kompozičně mizerná, ale víte co? Je to úplně jedno, když knihou listuju, vrací se ty akce jako bych vzpomínal na uplynulý den a s nimi se vrací i tehdejší pocity a emoce. Na druhou stranu si uvědomuji, že některé fotky na mne působí víc než jiné a to jsou právě ty povedenější.
Určitě není tato kniha poslední a uvažujeme, že si je vždy po nějakém období budeme dělat, fotky v takové formě připomenou atmosféru akce víc, než stovky fotek v počítači, nehledě na trvanlivost takové památky.