LukyGs napsal:
popisované ujíždění nebo špatné chování gumy na mokrém asfaltu jsem ani jednou nezpozoroval a to ani při rychlosti 140.
otazka je, kolik jsi to pritlacil ke hranici adheze.
To je ten moment, kdy poznas, s jakou gumou mas tu cest (dobre, u Waltra se to pozna jinak
---
a jeste dodatek.. Morabo ma DAKAR verzi... tj. trochu tvrdzi smes + platno navic AFAIk.
mozna to tu nebylo dostatecne zmineno...
Upravil hicks dne 31.08.2012 23:21
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Kubo, ona se zatím obyčejná E-09 ve 150 nedělá (jenom Dakar). A o čem ta jízda je - dle mne cítit tu mtorku pod zadkem, citlivě reagovat plynem i v rychlostem o kterým se jiným jen zdá. Už v autoškole nás učili, že jsou dva druhy řidičů kteří jezdí celí život a jen někteří se to naučí - tím ze sebe nedělám mistra světa a nechci tady machrovat. Mám spoustu kamarádů před kterými smekám přilbu. Určitě tím rozvířím zase pěknou diskuzi
Upravil joe dne 01.09.2012 06:28
Joe napsal:
Kubo, ona se zatím obyčejná E-09 ve 150 nedělá (jenom Dakar). A o čem ta jízda je - dle mne cítit tu mtorku pod zadkem, citlivě reagovat plynem i v rychlostem o kterým se jiným jen zdá. Už v autoškole nás učili, že jsou dva druhy řidičů kteří jezdí celí život a jen někteří se to naučí - tím ze sebe nedělám mistra světa a nechci tady machrovat. Mám spoustu kamarádů před kterými smekám přilbu. Určitě tím rozvířím zase pěknou diskuzi
tak zrovna Boris je asi ten posledni, u koho bych pochyboval. A to ne proto, ze ma treba zavodni licenci na auto... ale treba proto, ze POZNA celkem i malej rozdil v chovani motorky.
spis naopak pokud hledate dalsi testovaci jezdce na spunty, tohle je myslim vybornej adept. Pokud s tim clovek jezdi jak z hnojem a nezkouma tu hranici, kdy uz se to zacina utrhavat... moc imho nepozna.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Marek BMW napsal:
Jezdím na E-09 (zadní 140) už pár let. Přední jsem brzy přestal kupovat, protože jsem ji sjel dřív než jsem se dostal z asfaltky do terénu, navíc špunty na takovou krávu jako je báwo byly stejně malé a tak o ní už se zmiňovat nebudu a na předek používám "ostrou" KAROO. Sjel jsem už určitě minimálně 20 E-09, ale spíš víc. Minimálně 4 E-09 jsem zničil po pár km a nejkratší nájezd jsem měl 50 km a E-09 byla na vyhození, protože z ní koukaly dráty a chyběla necela polovina špuntů. Nejvíc jsem na E-09 najel okolo 4000 a byla K.O. Přesto si zase E-09 koupím, protože jezdím jak jen mi to situace dovolí offroad. TKC jsou fajn, ale v off je E-09 o poznání lepší. Na suchu na E-09 mě limitoval stojan a nemohl jsem víc oklopit a dvakrát jsem to přehnal a ujelo mi to stranou, ale zatím jsem to vždy ustál. Upravil jsem Y-svod a doraz stojanu je ještě výš a tak už nedrhnu stojánkem, ale už jsem si dvakrát škrtnul kuframa. Takže E-09 mě neomezuje na suchu v náklonech a najedu na E-09 na asfaltu víc než na mé oblíbené MZ KAROO. Takže volím kompromis E-09, který mě slušně povozí po silnici a hlavně najede víc než Karoo, kterého je mi na silnici škoda i když na mokru drží líp než E-09 DAKAR. Takže E-09 jako kompromis a když vím, že mě žádná delší asfalt. cesta nečeká, tak si užívám Karoo i na zadku. E-09 se dá krásně v zatáčkach nechat klouzat a řídít si drif hezky plynem a držet to na únosné hranici. Na mokru to už je o hubu a před týdnem jsem v mírné zatáčce přejel ze sucha na stínem přikrýtý ještě nevyslchlý asfalt a byl z toho slušný dlouhý drift až mě to překvapilo jak snadno jde E-09 "utrhout" v rychlosti na 100 km a ani ne v moc velkém náklonu. E-09 je dobrá guma, jen člověk musí znát její limity. Problém nastává při delších cestách ve dvou a plně naložený, tam vždy musím hooodně myslet na to, že mám E-09 a nezničit ji dřív než ji sjedu. S věkem se mi to už začíná snad dařit
Marek BMW napsal:
Jezdím na E-09 (zadní 140) už pár let. Přední jsem brzy přestal kupovat, protože jsem ji sjel dřív než jsem se dostal z asfaltky do terénu, navíc špunty na takovou krávu jako je báwo byly stejně malé a tak o ní už se zmiňovat nebudu a na předek používám "ostrou" KAROO. Sjel jsem už určitě minimálně 20 E-09, ale spíš víc. Minimálně 4 E-09 jsem zničil po pár km a nejkratší nájezd jsem měl 50 km a E-09 byla na vyhození, protože z ní koukaly dráty a chyběla necela polovina špuntů. Nejvíc jsem na E-09 najel okolo 4000 a byla K.O. Přesto si zase E-09 koupím, protože jezdím jak jen mi to situace dovolí offroad. TKC jsou fajn, ale v off je E-09 o poznání lepší. Na suchu na E-09 mě limitoval stojan a nemohl jsem víc oklopit a dvakrát jsem to přehnal a ujelo mi to stranou, ale zatím jsem to vždy ustál. Upravil jsem Y-svod a doraz stojanu je ještě výš a tak už nedrhnu stojánkem, ale už jsem si dvakrát škrtnul kuframa. Takže E-09 mě neomezuje na suchu v náklonech a najedu na E-09 na asfaltu víc než na mé oblíbené MZ KAROO. Takže volím kompromis E-09, který mě slušně povozí po silnici a hlavně najede víc než Karoo, kterého je mi na silnici škoda i když na mokru drží líp než E-09 DAKAR. Takže E-09 jako kompromis a když vím, že mě žádná delší asfalt. cesta nečeká, tak si užívám Karoo i na zadku. E-09 se dá krásně v zatáčkach nechat klouzat a řídít si drif hezky plynem a držet to na únosné hranici. Na mokru to už je o hubu a před týdnem jsem v mírné zatáčce přejel ze sucha na stínem přikrýtý ještě nevyslchlý asfalt a byl z toho slušný dlouhý drift až mě to překvapilo jak snadno jde E-09 "utrhout" v rychlosti na 100 km a ani ne v moc velkém náklonu. E-09 je dobrá guma, jen člověk musí znát její limity. Problém nastává při delších cestách ve dvou a plně naložený, tam vždy musím hooodně myslet na to, že mám E-09 a nezničit ji dřív než ji sjedu. S věkem se mi to už začíná snad dařit
wow! jedes na nejakej sraz v nejblizsi dobe?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Joe napsal:
Kubo, ona se zatím obyčejná E-09 ve 150 nedělá (jenom Dakar). A o čem ta jízda je - dle mne cítit tu mtorku pod zadkem, citlivě reagovat plynem i v rychlostem o kterým se jiným jen zdá. Už v autoškole nás učili, že jsou dva druhy řidičů kteří jezdí celí život a jen někteří se to naučí - tím ze sebe nedělám mistra světa a nechci tady machrovat. Mám spoustu kamarádů před kterými smekám přilbu. Určitě tím rozvířím zase pěknou diskuzi
tak zrovna Boris je asi ten posledni, u koho bych pochyboval. A to ne proto, ze ma treba zavodni licenci na auto... ale treba proto, ze POZNA celkem i malej rozdil v chovani motorky.
spis naopak pokud hledate dalsi testovaci jezdce na spunty, tohle je myslim vybornej adept. Pokud s tim clovek jezdi jak z hnojem a nezkouma tu hranici, kdy uz se to zacina utrhavat... moc imho nepozna.
Nechápu co má závodní licence na auto společné s E 09vítkama.
Marek BMW napsal:
hicks-->já na srazy moc nejsem. Nevydržím tam jen sedět. Občas na nějaký navečer dojedeme po nějaké vlastní vyjížďce a dáme pivo, pokecáme a ráno pryč. Spíš s kamarády občas někam vyrazíme ven nebo "nalehko" pojezdíme mimo asfalt doma. Letos bych rád ještě aspoň PL-SK a domu a co nejvíce mimo silnici aspoň v Polsku a SK zase asfalt a zatáčky.
tak pokud pojedes pres Prahu, tak se stav u nas v kanclu na kafe (mame vylohu, parkovani primo pred
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
LukyGs napsal:
Nedá mi to ale musím se 09 zastat. Dneska jsem jel 40km v dešti a jel radši okolo 90km/hod protože po přečtení tohoto vlákna jsem měl na 09 strach. Nicméně asi po 2km jsem se osmělil a trošku tomu naložil, tady tak popisované ujíždění nebo špatné chování gumy na mokrém asfaltu jsem ani jednou nezpozoroval a to ani při rychlosti 140. Pro mě je to dost dobrá guma a myslím že psát o tom že je jen o 400kaček levnější než jiná guma a že bezpečnější je jiná guma je trošku zavádějící. V terénu se mi guma chovala super a terénem nemyslím jen polňačku, i bláto dala obstojně ale to bohužel nemá ráda E10. Při výjezdech po břidlicových cestách se malinko otrhala ale to by udělala i měkká guma.
Rozhodnutí musí udělat každej sám, nejlepší je koupit a vyzkoušet. Jo a 400kč rozdíl na gumě tady snad nikdo řešit nebudeme ne.
1.Nikdy jsem nerekl, ze neresim jestli je nejaka guma o 400 drazsi, nebo ne, smysl toho, co jsem napsal je, ze nekdy se usetrenych par stovek muze seredne prodrazit....
2.Stejne tak jsem nepsal, ze na kazdym mokrym asfaltu to silene ujizdi. Prave ze se to dost lisi a clovek proto tak nejak nikdy nevi na cem je. To co je potom nejvetsi problem, jsou hlavne cary, kostky, mastnejsi, nebo hladsi povrchy. Na tom pochopitelne klouze kazda guma, ale zalezi jak moc. S E09 je to casto jak na lede...
3.A uz vubec jsem nezpochybnoval to jak guma v mokru funguje mimo zpevneny cesty.... Pravda, mel jsem i jednu narocnejsi chvilku v kamenitym a bahnity sjezdu, ale tam by zrejme kila GS zvitezila nad jakymkoli obutim.
Maiali nel Fango!
LukyGs napsal:
Nedá mi to ale musím se 09 zastat. Dneska jsem jel 40km v dešti a jel radši okolo 90km/hod protože po přečtení tohoto vlákna jsem měl na 09 strach. Nicméně asi po 2km jsem se osmělil a trošku tomu naložil, tady tak popisované ujíždění nebo špatné chování gumy na mokrém asfaltu jsem ani jednou nezpozoroval a to ani při rychlosti 140. Pro mě je to dost dobrá guma a myslím že psát o tom že je jen o 400kaček levnější než jiná guma a že bezpečnější je jiná guma je trošku zavádějící. V terénu se mi guma chovala super a terénem nemyslím jen polňačku, i bláto dala obstojně ale to bohužel nemá ráda E10. Při výjezdech po břidlicových cestách se malinko otrhala ale to by udělala i měkká guma.
Rozhodnutí musí udělat každej sám, nejlepší je koupit a vyzkoušet. Jo a 400kč rozdíl na gumě tady snad nikdo řešit nebudeme ne.
1.Nikdy jsem nerekl, ze neresim jestli je nejaka guma o 400 drazsi, nebo ne, smysl toho, co jsem napsal je, ze nekdy se usetrenych par stovek muze seredne prodrazit....
2.Stejne tak jsem nepsal, ze na kazdym mokrym asfaltu to silene ujizdi. Prave ze se to dost lisi a clovek proto tak nejak nikdy nevi na cem je. To co je potom nejvetsi problem, jsou hlavne cary, kostky, mastnejsi, nebo hladsi povrchy. Na tom pochopitelne klouze kazda guma, ale zalezi jak moc. S E09 je to casto jak na lede...
3.A uz vubec jsem nezpochybnoval to jak guma v mokru funguje mimo zpevneny cesty.... Pravda, mel jsem i jednu narocnejsi chvilku v kamenitym a bahnity sjezdu, ale tam by zrejme kila GS zvitezila nad jakymkoli obutim.
Nic proti tobě ale já reagoval na více příspěvků a ne jen na tvé Ale je pravda že pokaždé když obuješ Mitasky tak ze začátku píšeš že jsou v pohodě a pak přezouváš na své oblíbené Karoočka protože Mitas nejsou jako Karoo. Já měl jednou Karoo na předku a prozměnu Já už bych ji nikdy neobul, tak rychle odskákanou přední gumu sem nikdy neměl a že by zvládla víc jak E-10(bavím se o přední) jsem nikdy nepostřehl a to mám pna přední E-10 najeto okolo 4000km a ubyla o 1mm a odskákaná není. Je pravda že na Mitaskách na asfaltě klopím málo ale to jsem klopil i na Anakeečkách (jen po snížené stupačky), tu trošku náklonu na úkor pohodlí snížených stupaček nevyměním. (zadní) na silnici není E-09 nic špatnýho a v terénu je zase pro mě E-9 lepčejší než Karoočko (bavíme se o Tčku). Ale jinak je to sto lidí sto názorů. Svůj jsem napsal a Tvůj ti neberu jen mi to někdy připadá že na Karoo nedáš dopustit a je to ta nejlepčí guma.
Upravil LukyGs dne 01.09.2012 20:47
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Joe napsal:
Kubo, ona se zatím obyčejná E-09 ve 150 nedělá (jenom Dakar). A o čem ta jízda je - dle mne cítit tu mtorku pod zadkem, citlivě reagovat plynem i v rychlostem o kterým se jiným jen zdá. Už v autoškole nás učili, že jsou dva druhy řidičů kteří jezdí celí život a jen někteří se to naučí - tím ze sebe nedělám mistra světa a nechci tady machrovat. Mám spoustu kamarádů před kterými smekám přilbu. Určitě tím rozvířím zase pěknou diskuzi
V autoskole mne nic neucili, jezdim od jedenacti let
Ne vazne, netvrdil jsem ze se s tim neda jet, jen se to nebezpecne moc chvilema blizi jizde po lede... Na normalni okresce to nebude asi tak strasny, clovek jede plus minus konstantni rychlosti, tak proste pojede o malicko pomaleji a bude si davat pozor na vodorovny znaceni. Horsi je to ovsem ve meste. Tam se povrchy stridaji jak na bezicim pase, car na zemi je spousta a dlazby ruzneho stupne hladkosti jeste vic. Nemluve o kolejich, kanalech atd. A samozrejme, ze se porad rozjizdi a brzdi. Denne najezdim po meste absolutne minimalne 20 km, casto o mnoho vic a v kazdym pocasi. A kdyz mam problem se rozjet rychleji nez kolona aut, ktery jsem predtim pri cekani na semafor predjel, je to jednoduse prusvih a navic je to dost nebezpecny... A to je to co mi vadi. Ne ze bych se neumel pohybovat plynule, ale nejde to proste zaroven dostatecne rychle, abych zachoval bezpecnost...
Upravil morabo dne 01.09.2012 21:50
Maiali nel Fango!
brnak napsal:
[quote]Joe napsal:
. Už v autoškole nás učili, že jsou dva druhy řidičů kteří jezdí celí život a jen někteří se to naučí
Asi je tok myšlenek tak rychlý,že opravdu nestíháš....."celí život".........
Přestaň ryť nebo dopadneš jak já......
S tím rytím máš Vlasťo pravdu(nevím jak jsi dopadl ), tady nejsme ve škole tak si to rejpání brňáku laskavě odpusť. Myslím že je ti po tom co nebo kdo dělá prd.
Upravil LukyGs dne 01.09.2012 22:11
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
LukyGs napsal:
Nedá mi to ale musím se 09 zastat. Dneska jsem jel 40km v dešti a jel radši okolo 90km/hod protože po přečtení tohoto vlákna jsem měl na 09 strach. Nicméně asi po 2km jsem se osmělil a trošku tomu naložil, tady tak popisované ujíždění nebo špatné chování gumy na mokrém asfaltu jsem ani jednou nezpozoroval a to ani při rychlosti 140. Pro mě je to dost dobrá guma a myslím že psát o tom že je jen o 400kaček levnější než jiná guma a že bezpečnější je jiná guma je trošku zavádějící. V terénu se mi guma chovala super a terénem nemyslím jen polňačku, i bláto dala obstojně ale to bohužel nemá ráda E10. Při výjezdech po břidlicových cestách se malinko otrhala ale to by udělala i měkká guma.
Rozhodnutí musí udělat každej sám, nejlepší je koupit a vyzkoušet. Jo a 400kč rozdíl na gumě tady snad nikdo řešit nebudeme ne.
1.Nikdy jsem nerekl, ze neresim jestli je nejaka guma o 400 drazsi, nebo ne, smysl toho, co jsem napsal je, ze nekdy se usetrenych par stovek muze seredne prodrazit....
2.Stejne tak jsem nepsal, ze na kazdym mokrym asfaltu to silene ujizdi. Prave ze se to dost lisi a clovek proto tak nejak nikdy nevi na cem je. To co je potom nejvetsi problem, jsou hlavne cary, kostky, mastnejsi, nebo hladsi povrchy. Na tom pochopitelne klouze kazda guma, ale zalezi jak moc. S E09 je to casto jak na lede...
3.A uz vubec jsem nezpochybnoval to jak guma v mokru funguje mimo zpevneny cesty.... Pravda, mel jsem i jednu narocnejsi chvilku v kamenitym a bahnity sjezdu, ale tam by zrejme kila GS zvitezila nad jakymkoli obutim.
Nic proti tobě ale já reagoval na více příspěvků a ne jen na tvé Ale je pravda že pokaždé když obuješ Mitasky tak ze začátku píšeš že jsou v pohodě a pak přezouváš na své oblíbené Karoočka protože Mitas nejsou jako Karoo. Já měl jednou Karoo na předku a prozměnu Já už bych ji nikdy neobul, tak rychle odskákanou přední gumu sem nikdy neměl a že by zvládla víc jak E-10(bavím se o přední) jsem nikdy nepostřehl a to mám pna přední E-10 najeto okolo 4000km a ubyla o 1mm a odskákaná není. Je pravda že na Mitaskách na asfaltě klopím málo ale to jsem klopil i na Anakeečkách (jen po snížené stupačky), tu trošku náklonu na úkor pohodlí snížených stupaček nevyměním. (zadní) na silnici není E-09 nic špatnýho a v terénu je zase pro mě E-9 lepčejší než Karoočko (bavíme se o Tčku). Ale jinak je to sto lidí sto názorů. Svůj jsem napsal a Tvůj ti neberu jen mi to někdy připadá že na Karoo nedáš dopustit a je to ta nejlepčí guma.
No, Karoo ( a tim myslim ostry) asi je opravdu nej guma na GS, pri znacnym podilu jezdeni off. V legalnim rozmeru urcite. A i na asfaltu je proste v pohode, at uz je pocasi jakykoli. Ale jak uz jsem psal, vydrzi fakt malo a proto je 09 rozumnej kompromis (jak hezky popisuje Marek). Jen pro moje pouziti je to rozumny chovani na vode hodne dulezity, tak si budu dost vybirat kdy Mitasku selektivne obuju a kdy zustanu komplet u Metzeleru. (i ted mam vepredu prave ostry Karoo, ty se nevzdam ani za nic, dokud tam budu mit 19ku)
PS: ze v terenu je 09 lepsi nez KarooT jsem psal hned na zacatku.
No nic, zatim koncim a vyjadrim se az na ni najedu vic a taky zjistim, kolik mi vydrzi, protoze podle toho muzu teprve uplne zodpovedne porovnavat, jak moc se vyplati.
PPS: Mitasky jsme jezdili na krosce, ale na GS mam uplne prvni, tak si nejsem jistej na co narazis... Mozna kdyz jsem zkousel Scouta, ne?! No to opravdu nebylo nic pro mne snad za zadnejch podminek
Upravil morabo dne 01.09.2012 22:29
Maiali nel Fango!
brnak napsal:
[quote]Joe napsal:
. Už v autoškole nás učili, že jsou dva druhy řidičů kteří jezdí celí život a jen někteří se to naučí
Asi je tok myšlenek tak rychlý,že opravdu nestíháš....."celí život".........
Přestaň ryť nebo dopadneš jak já......
S tím rytím máš Vlasťo pravdu(nevím jak jsi dopadl ), tady nejsme ve škole tak si to rejpání brňáku laskavě odpusť. Myslím že je ti po tom co nebo kdo dělá prd.
2m dlouhá louže, resp. mokrej flek (žádná nafta, žádný olej, normální voda), 20-30km/h, čtvrt plynu......
Navíc protože jsem jel v civilu a na schůzku s předstihem, tak jsem jel opatrně, pomalu, naprosto v klidu....
Škody v následujících fotkách.
.....zouvám a končím s podobnými experimenty......
morabo přiložený následující obrázek:
[123.48Kb]
Upravil morabo dne 06.09.2012 13:34
Maiali nel Fango!