Vždy když jdu ze školení řidičů, cítím se jak zpráskaný pes a mám pocit, že bych měl přestat jezdit nebo přijdu o papíry. A to bych tuze nerad. V rámci samotného školení se pravidelně dozvídám nemilé novinky, které si na nás řidiče přichystali zákonodárci. Včera jsem se například dozvěděl, že se mění způsob zkoušení zájemců o řp A.
Prý, aby se snížila úmrtnost motorkářů, bylo potřeba i změnit systém zkoušení. Nepamatuji si to úplně do detailu, ale to hlavní snad sdělím. Zkouška bude probíhat tak, že žák shodí mašinu ze stojanu a povede/potlačí ji dopředu x kroků. Pak se zastaví, vytočí řidítka a opět povede motorku, tentokrát vzad. Když to zvládne, nasedne na mašinu, nastartuje a podle rychlosti kroku komisaře, který půjde vedle něj, pojede nejdřív rovně, a následně se otočí o 180° v pruhu širokém 7,5 m. Následuje jízda v rychlosti 50 kmh, a kopnutý kužel do směru jízdy, který má zastoupit roli nenadálé překážky. Nakonec snad slalom mezi kužely.
Už se ale nikdo nezmínil o tom, jak bude probíhat výcvik. Pokud se nezmění i ten, tak se zájemci pozabíjejí už při zkoušce. Nepamatuju si, že bych já kdy s instruktorem trávil čas na parkovišti a trénoval jízdu krokem (dle mého názoru jednu z velmi těžkých disciplín). Prostě se jen nasedlo a vyrazilo do provozu. Manévrování v pomalé rychlosti si cvičím až dnes sám a nutno uznat, že je to fuška.
Nakonec, systém zkoušení vůbec neřeší fakt, že pokud je někdo magor a zkoušku zvládne, stejně se na motorce bude jako magor chovat a dost možná se někde rozseká.
...a kedy zakonodarci vymysleli niečo fakt dobré pre bezpečnosť a blaho ľudu?
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Na jednu stranu se ani nedivím, že tu zkoušku chtějí změnit, a třeba to tlačení motorky si myslím, není až tak špatná věc -znám hodně kluků co nezvednou, natož utlačí mopeda a už sedaj na těžkého litra.
A také souhlasím s tím, že pokud má někdo v palici jen nas**ano tak hold bude riskovat a dělat na té silnici voloviny tak i tak.
Někdo si prostě tu svobodu která je neodmyslitelně spojená s motorkou plete s cirkusovým představením.
Upravil VojtechPolicky dne 18.10.2015 14:16
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Kratkej vůbec nic, ale nepamatuju si, že by se někdy něco takovýho s žáky cvičilo. Možná se kurzy změnily, nevím. V době kdy jsem papíry dělal já se prostě jezdilo po městě, a to tě pomalu jezdit nenaučí. Takže u zkoušky sletíš.
Pokud se to bude vyžadovat u zkoušek (jakože asi ano), tak se autoškoly přizpůsobí (musí). Osobně na tom nevidím nic špatného. V Japonsku (údajně) ještě musí žák zdvihnout ležící motorku.
Když jsem dělal "papíry" (před sto lety), tak jsem odjezdil (na panelce 250) první hodinu. Na dotaz, kdy budu jezdit další, mi učitel řekl: "Ty to nepotřebuješ, Tvoje hodiny budou jezdit ti, co to neumí..." Proškrtal mi zbylá políčka v průkazce (jako, že mám odjeto) a bylo po ježdění. Na zkouškách jsem ujel asi 300m otočil se, dojel zpět, papíry hotové.
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Můj švagr, když dělal papíry na moto. Instruktor mu řekl, že prvně musí položit a zase zvednout motorku, jinak s ním nikam nejede. Jenže to byla tehdy 350 jawa..
A je to už bambilion let zpátky...
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
ked sme u tej autoskoly v Svajciarsku maju asi najnarocnejsie skusky v motoskole ake som videl myslim ze by tym vecsina zaciatocnikov by nepresla a asi ani ja ked som si robil vodicak pred 100 rokmi trenuju pomalu jazdu vyfybacie manevre nieco ako Elchtest dobrzdovanie a vyhybanie pri urcitej rychlosti na cvicisku maju radar ktory im mera najazdovu rychlost do prekazky atd. uplne bezne padaju na (svojich moto) na cvicisku lebo kto si chce v CH robit vodicak musi mat svoju moto teoria trva cca 3 mes a na prakticke skusky maju limit max 12 mes ak dovtedy skusku jazdy neurobia co je bezne ze na 1x nie (kazda skuska sa plati ) opakuju autoskolu a samozrejme moto musi byt v 100% stave ziedne neoficialne prerabky a zjazdene pneu
V pořádku, když budou autoškoly produkovat schopnější řidiče, tak je to jenom líp. Ale nezmění to jejich náturu. Nový způsob zkoušení nesníží počet úmrtí, ale počet úspěšných uchazečů Ale jasně, nemám s tím problém.
Moje zkouška proběhla v dešti za chladného počasí. Objel jsem kapli a bylo po zkoušce.
no v CH sa celkom rychlo vysporiadaju aj s cestnymi piratmi pokuty su tu celkom mastne prekrocenie o 36 km/h na 80 ccca 1000 CHF hned a 3000 podmienka na3 roky za ktore nesmies spravit vecsi priestupok to je v pripade ze mas CH vodicak ak mas vodicak z inej krajiny platis aj tych 3000 CHF hned a oplus k obom pripadom ti odoberu vodicak na 3 mes ale mas vyhodu ze si mozes urcit ked ti ho maju zadrzat pokuty sa rataju sa podla tvojho primu pri prekroce o 100% povolenej rychlosti ti zoberu vozidlo a zosrotuju ho tak ak ste boli niekedy v CH tak uz viete preco jazdia viac opatrne
Takovýchto ****ů s malým pérem se po silnicích pohybuje hodně, ve všech kategoriích. Bohužel. Na YT lze vidět často jižany (Am) jak podkuřují nafťákem cyklistům. Co z toho mají? Tady ten šofér měl taky v hlavě nas.... U nás jsou taky k vidění.
Kolega delal papiry na velkou masinu minuly rok. Pomerne svedomity clovek. Papiry udelal na poprve (na pincku sjzedil pul republiky). zadne zvedani ani brzdeni ani nacvik krizovek. Jen jezdil po Meste.
Kdo mel ovsem problem, byli mlady kluci, co si delali z 25 kw ( nebo jak to ted je) na dospelou masinu.
Tech u zkousek vyhazeli 80%. Vetsina z nich uz mela taky nejzdino. Podle vseho to nebylo podle dovednosti, ale na zaklade spatneho cash-flow dotycne autoskoly.
A pan inspektor si taky asi prisle na svy...
Tolik ke kvalite autoskol v chechach a moznostech jejich zlepseni v produkci kvalitnich ridicu.
Fik
VojtechPolicky napsal:
Můj švagr, když dělal papíry na moto. Instruktor mu řekl, že prvně musí položit a zase zvednout motorku, jinak s ním nikam nejede. Jenže to byla tehdy 350 jawa..
A je to už bambilion let zpátky...
Takže je třeba, aby ten kdo dělá noty na "C" musí zvednout Avii na kola.
Když je hlad,je i husa dobrá.
Čau, heleďte, spadla někdy někomu z vás mašina přímo na vidle? Myslím bez kola. Mě se poslední dobou vážně daří. Odvezl jsem si přední kolo na přepletení, koupil hever na podložení motoru, jako náhradu za dřevěné špalky. Že bych mohl podložit zadní kolo klínem mě nejprv nenapadlo, a až mě to přišlo na mysl, zase jsem to zapomněl, protože co já neudělám hned to nemám.
Centrál, který soudruzi v SW Motech vyprojektovali je vážně úžasný, má tendenci se vracet do sklopené polohy vždy při jakékoliv manipulaci, třeba při sundávaní kol. Pro jistotu jsem tedy centrál stáhl s pevným bodem na motorce, abych předešel problému. Špalky jsem vyměnil za zvedák a spokojený odešel. Vydrželo to?
Na špalcích takhle motorka noc a den stála bez problémů, ze zvedáku sjela. Nutno uznat, že jsem ji asi zvedl více než jsem měl, a dal jsem na uspokojení otce, "že jo to nespadne", a zvedák trochu nespustil. Sypu si tedy popel na hlavu. Troufám si ale tvrdit, že šlo o milimetr/y. Motorka se tedy odlehčila, centrál měl tendenci se vracet zpět, kurtna prdla a motorka žuchla na zem (domnívám se že rychlost pádu zbrzdila stěna, jak se řidítka do dřely o omítku). Naštěstí nespadla na auto. To už bych si asi vážně hodil mašli.
Teď uvažuju jestli ji mám takhle nechat, když už se konečně zdá být stabilní. Je opřená řidítky o stěnu, leží na jedné vidli (respektive její části, když je lehce nakloněná ke stěně) a zadním kole. Což o to, myslím si že převrátit na auto už by se neměla, škody teď taky neposoudím, když nemám kolo. Odemknout řidítka chce trochu času v případě, že má oboje kola. V případě že je takhle pěkně šprajclá to určitě nepůjde vůbec. Jestli se ulomil zámek řízení, to asi taky poznám až na počátku sezóny. A jestli se pokřivili vidle tak potěš...
Ale co náplně. Nemůže mě takhle něco vytéct nebo hůř natéct kam nemá? Kolo jsem si nechal přeplést u člověka, který se zdá být časově zaneprázdněn, a jestli jsem čekal celou sezónu až splaší ráfek, troufám si tvrdit že na přepletení budu čekat minimálně 2 měsíce. A tuhle dobu mě bude takhle pěkně sedět.
Jasně, jsem vůl to vím, tak mě prosím negratulujte Nicméně napadá vás nějaký důvod proč bych měl motorku uložit do vodorovné polohy?
Nenapadá mě nic, proč by motorka měla být ve vodorovné poloze. Jedině, kdyby byla unavená a chtělo se jí spát, tak bych ju položil...
Upravil hobr dne 25.10.2015 17:11
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
No výborně, tak ji nechám takhle čumákem dolů. Uvidíme, třeba se nic nepo.... Tou vodorovnou polohou jsem se vyjádřil špatně. Měl jsem na mysli, zda by neměla mít předek v normální úrovni, v jaké se nachází například zaparkovaná na bočáku.
Ahoj, zítra jedu do Bolzána (Italie) na moto. Nevíte o ubytování přímo ve městě?
Hledám levné.
Koukal jsem na TRIVAGO, BOOKING a vše od 1000Kč výše. Hledám něco okolo 500Kč na osobu. Budeme 1moto 2lidi.