Miguel napsal:
Telelever chodí dopředu spíš, než nahoru a dolů. Proto, když budeš chtít vyjet třeba schody, půjde to daleko hůř než s normální vidlicí, protože Telelever ti bude dávat kopačky zpátky do řídítek... a z toho taky vyplývá, že ačkoliv zdvih je 22, bude pracovat v kratší dráze.
řešení je přestavět na upside down
tihle to umí, už jsem vznesl dotaz na cenu http://www.bmw-ra...parts.com/
Cena ramu od Isaaca je cca 1750€ a doba dodani ramu 6 mesicu. Nema to nic spolecneho s timto vlaknem, je reaguji na prispevek.
Upravil LUKAS81 dne 13.09.2018 12:32
Miguel napsal:
Telelever chodí dopředu spíš, než nahoru a dolů. Proto, když budeš chtít vyjet třeba schody, půjde to daleko hůř než s normální vidlicí, protože Telelever ti bude dávat kopačky zpátky do řídítek... a z toho taky vyplývá, že ačkoliv zdvih je 22, bude pracovat v kratší dráze.
řešení je přestavět na upside down
tihle to umí, už jsem vznesl dotaz na cenu http://www.bmw-ra...parts.com/
Cena ramu od Isaaca je cca 1750€ a doba dodani ramu 6 mesicu. Nema to nic spolecneho s timto vlaknem, je reaguji na prispevek.
Díky za info řešil jsi to nějak, nebo jen poptával?
pod trvalým dohledem
tomuhle se myslím říká demagogie
jen říkám, že když udělá přední kolo při nájezdu na překážku pohyb dozadu, nebo dopředu, je to poměrně zásadní rozdíl. něco, co jsem schopen bezprostředně poznat i já, internetový teoretik
tomuhle se říká demagogie, protože žádnej tlumič ti nedovolí pohyb dozadu...
a už s tím opravdu můžeš skončit, protože seš naprosto mimo téma
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
tomuhle se myslím říká demagogie
jen říkám, že když udělá přední kolo při nájezdu na překážku pohyb dozadu, nebo dopředu, je to poměrně zásadní rozdíl. něco, co jsem schopen bezprostředně poznat i já, internetový teoretik
tomuhle se říká demagogie, protože žádnej tlumič ti nedovolí pohyb dozadu...
a už s tím opravdu můžeš skončit, protože seš naprosto mimo téma
kličkuješ pěkně, ale zbytečně...
pokud by byla vidlice kolmo k zemi, potom by tvoje "moudro" platilo, nicnémě ona je šikmo dopředu, takže kolo reálně od překážky ustoupí dozadu, zatímco u teleleveru jí jde naopak naproti...
naprosto mimo téma nejsem, protože ty si vysvětluješ nevhodnost předního tlumiče BMW do terénu opravdu špatně, a sice výškou zdvihu, hlavní důvod je ale krom horší odezvy od předního kola v průběhu jeho pohybu...
výška zdvih tě může trápit až budeš jezdit stylem jako tenhle soudruh, který jde skutečně na dorazy při každém průletu... https://www.youtu...7CWG4yqHiU
Upravil Miguel dne 13.09.2018 15:35
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
..... průběhu jeho pohybu...
výška zdvih tě může trápit až budeš jezdit stylem jako tenhle soudruh, který jde skutečně na dorazy při každém průletu... https://www.youtu...7CWG4yqHiU
ten aussie je slusnej pacient, klobouk dolu ......
nicmene i u teleleveru jde kolo samozrejme taky nahoru, a zaroven i trochu dopredu to mas pravdu, nicmene ten pohyb je minimalni, nevim jestli je to beznym uzivatelem rozeznatelne, spis myslim ze ne, kazdopadne pro tuhle diskuzi o zdvihu je to irelevantni ....
jeste kacirska myslenka k pruzkumu od petra:
- jestli ty tlumice jsou kratsi a motorka zustava, tak to taky znamena ze na dorazy pujde pri stejnem jizdnim rezimu a nastaveni podstatne casteji nez u delsiho zdvihu
- tak si tak rikam byt vyrobcem tlumicu ktere jdou servisovat co mi to asi prinese v zivotnosti dorazu a tim padem rozsahu nezbytneho servisu .....
ze by se naopak nekdo zamyslel docela dobre jak ho vyrobit ?? ......
ano, ten pohyb je minimální, ale špatným směrem, zatímco u upside down vidlice je větší, tím správným směrem, kdyby kolo zůstalo stát na svém místě, bylo by to na figu ale ono jde navíc ještě o kousek dopředu, zatímco u klasické vidlice překážce uhýbá...
nejvíc znatelné je to samozřejmě u těch schodů, v přírodě takových překážek zase tak moc nenajdeš, ale třeba vyjetou kolej projetou kolmo poznáš velmi znatelně.
a rozeznatelné to samozřejmě je, protože pokud rozeznáš ten rozdíl na asfaltu (klasická vidlice se topí daleko víc), tak z druhé strany musíš poznat i ten rozdíl v terénu...
Upravil Miguel dne 13.09.2018 15:56
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
... a rozeznatelné to samozřejmě je, protože pokud rozeznáš ten rozdíl na asfaltu (klasická vidlice se topí daleko víc), tak z druhé strany musíš poznat i ten rozdíl v terénu...
souhlasim s tim principem, ten je jasny, polemizoval bych jen s praktickym (myslim tim nejakym zasadnim) rozdilem, vlivu je tam spousta, treba potapeni pri brzdeni je dane nejen kinematikou obou systemu, ale i mekosti/tvrdosti tlumeni a treba i dual brzdama, atd ....
Miguel napsal:
... a rozeznatelné to samozřejmě je, protože pokud rozeznáš ten rozdíl na asfaltu (klasická vidlice se topí daleko víc), tak z druhé strany musíš poznat i ten rozdíl v terénu...
souhlasim s tim principem, ten je jasny, polemizoval bych jen s praktickym (myslim tim nejakym zasadnim) rozdilem, vlivu je tam spousta, treba potapeni pri brzdeni je dane nejen kinematikou obou systemu, ale i mekosti/tvrdosti tlumeni a treba i dual brzdama, atd ....
kličkuješ pěkně, ale zbytečně...
pokud by byla vidlice kolmo k zemi, potom by tvoje "moudro" platilo, nicnémě ona je šikmo dopředu, takže kolo reálně od překážky ustoupí dozadu, zatímco u teleleveru jí jde naopak naproti...
ty seš naprosto mimo, člověče.
Jak můžeš v jedný rovině srovnávat odchylku teleleveru do předu (od osy zdvihu) a posuv klasických vidlí V OSE(!) nahoru? Buď se bavíme o odchylce od osy zdvihu a nebo od toho, jak se na motorku díváš a to by jsme se taky mohli bavit o úhlu odkud ti svítí na kebuli slunko zrovna teď
Rovina je snad jen jedna a to je v tomhle případě osa zdvihu tlumiče tzn. telelever jde v jedné časti pohybu vzhůru a taky mírně v před a klasické vidle jdou v ose PŘÍMO nahoru... a víc už tady o tom končím, protože ty seš fakt marnej
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
kličkuješ pěkně, ale zbytečně...
pokud by byla vidlice kolmo k zemi, potom by tvoje "moudro" platilo, nicnémě ona je šikmo dopředu, takže kolo reálně od překážky ustoupí dozadu, zatímco u teleleveru jí jde naopak naproti...
ty seš naprosto mimo, člověče.
Jak můžeš v jedný rovině srovnávat odchylku teleleveru do předu (od osy zdvihu) a posuv klasických vidlí V OSE(!) nahoru? Buď se bavíme o odchylce od osy zdvihu a nebo od toho, jak se na motorku díváš a to by jsme se taky mohli bavit o úhlu odkud ti svítí na kebuli slunko zrovna teď
Rovina je snad jen jedna a to je v tomhle případě osa zdvihu tlumiče tzn. telelever jde v jedné časti pohybu vzhůru a taky mírně v před a klasické vidle jdou v ose PŘÍMO nahoru... a víc už tady o tom končím, protože ty seš fakt marnej
rovně nahoru může jít kolo/tlumič jenom v případě, že bude vidlice kolmo k zemi - protože podle toho jak to popisuješ je úplně jedno, jestli máš vidlice jako na čopru, nebo úplně rovně... ale protože u endura je vidlice skloněná zešikma, tak samozřejně kolo uhýbá mírně dozadu...
co je ale podstatné je, že u teleleveru půjde naproti překážce, a jsem opravdu rád, že se to nesnažíš nijak vyvracet...
pod trvalým dohledem
vorel napsal:
a já do dneska žil ve stresu, že ten kdo nevyměnit tlumiče jako by nebyl
tak u kulturnich marksistu se pocita, ze jezdi na horsim naradi, ctou hloupejsi knizky.. a tak
Upravil hicks dne 13.09.2018 19:43
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nedá mě to, ale proč řešíš zdvih? Chceš mít z cesťáka krosku?
Pokud jde o to, že výrobci dávají jitrnici na čelo spotřebiteli, potom to rozhořčení chápu.
Ale jestli má GS 8 a nebo 12 cm zdvih na silnici a šotolině fakt asi nepoznám.
A nebo jsem naprostej ignorant. Což se také nevylučuje
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Medik napsal:
Nedá mě to, ale proč řešíš zdvih? Chceš mít z cesťáka krosku?
Pokud jde o to, že výrobci dávají jitrnici na čelo spotřebiteli, potom to rozhořčení chápu.
Ale jestli má GS 8 a nebo 12 cm zdvih na silnici a šotolině fakt asi nepoznám.
A nebo jsem naprostej ignorant. Což se také nevylučuje
zdvih je naprosto zasadni parametr motorky.. je to hodnota, ktera odlisuje vodpad od kvality.
Dobrovolne se o nej pripravit je naprosty nesmysl.
ad. nepoznas.. si kup RT
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
MaO napsal:
Tak je to tady napsáno mockrát...
"Koupil jsem si nové tlumiče a je to úplně jiná motorka!
Teď to dostává nový smysl...
Neberte prosím osobně, to jen na odlehčení.
Taky jsem chtel napsat neco podobneho
Ale treba jim krivdime a bude to mit nejake vysvetleni
Beru to tak, že 1150 to mají přeměřený, spočítaný a dobře ví, že jejcih stroje fungují v plném rozsahu, takže zdvih předního kola mají 19/21 cm a nemusíme to řešit a můžeme se soustředit jen na plastomr.dky.
To jsem rád... o starost míň
Už jsem se tím chtěl zbytečně zabývat
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
MaO napsal:
Tak je to tady napsáno mockrát...
"Koupil jsem si nové tlumiče a je to úplně jiná motorka!
Teď to dostává nový smysl...
: )))))))))
jen k tem nakladum
- samozrejme s tim kratsim zdvihem to bude levnejsi
- kdyz pominu mene kapaliny vs vice kovu
- tak urcite obrabena plocha uvnitr pistu a take na pistnici bude kratsi = urcite mene strojniho casu a brouseni uplne levne neni ....
ale je to skutecne zvlastni, neverim ze ze to nekdo od boku nacmaral a vyrobil, musi to mit nejaky duvod, podle me bud ekonomicky (ostatne skoro vzdy), nebo nejaky v ramci unifikace kdy se pri konstrukci nejdrive saha do katalogu jiz existujiciho (taky ekonomicky duvod, ale treba i kapacitni...)
opravdu zacinam byt zvedav na reakci od nejakeho prodejce/servismena .... (nepisu servisaka aby si to milan nevztah na sebe )
Mr GS napsal:
Měřili jste si někdy skutečný zdvih předního kola na R xxxx GS/A ?
Vzhledem k tomu, že udáváný zdvih předního kola na adv. je 21cm a z toho se vychází i při nastavování tlumiče!! (pokles o 30%), tak zjištění, že zbývá nedotčených 7cm mě dost vyděsilo, protože to v reálných číslech znamená, že zdvih není 21cm, ale 14cm!!
Pak už zbývalo přeměřit délku předního kyvného ramene a vzdálenost uchycení tlumiče od konce tohoto ramene, aby šlo vypočítat potřebný zdvih.
Vypočítat to neumím, tak jsem na to šel geometricky a hodnoty si narýsoval v měřítku 1:2 a lehce jsem zjistil, že zdvih předního tlumiče 8,5cm umožňuje pouze 14cm zdvih předního kola a pak jde do dorazu!
Nákres v měřítku 1:2 jsem si vyfotil a posuďte sami.
Doplnil jsem tam skutečné rozměry pro lepší představu a kontrolu.
Opravdu budu rád, když mě vyvedete z omylu, protože jsem krajně znechucen...
k fotu: zelená- udávaný zdvih předního kola na který je potřebný zdvih tlumiče 12,8cm (taky označeno zeleně)
červená- skutečný zdvih tlumiče (8,5cm) umožňující maximální zdvih předního kola 14cm
No moc jsem to nestudoval, ale zkus si ten obrázek nakreslit znovu. Ale nepočítej délku ramene, ale délku až po kolmici osy předního kola k rovině. Hrubým odhadem by to mohlo vyjít na těch 21..