Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Ostatní :: Volná diskuze
Strana 749 z 761:   1  ...  746    747    748    749    750    751    752  ...  761  
 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
LUKAS81
#14961 
Přidané 13.09.2018 12:30

Příspěvků: 144
Registrace: 15.04.16
Miguel napsal:
Telelever chodí dopředu spíš, než nahoru a dolů. Proto, když budeš chtít vyjet třeba schody, půjde to daleko hůř než s normální vidlicí, protože Telelever ti bude dávat kopačky zpátky do řídítek... a z toho taky vyplývá, že ačkoliv zdvih je 22, bude pracovat v kratší dráze.
řešení je přestavět na upside downSmile
tihle to umí, už jsem vznesl dotaz na cenu
http://www.bmw-ra...parts.com/



Cena ramu od Isaaca je cca 1750€ a doba dodani ramu 6 mesicu. Nema to nic spolecneho s timto vlaknem, je reaguji na prispevek.
Upravil LUKAS81 dne 13.09.2018 12:32
 
Miguel
#14962 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
Přidané 13.09.2018 12:35
Avatar člena


Příspěvků: 1649
Registrace: 19.03.12
LUKAS81 napsal:
Miguel napsal:
Telelever chodí dopředu spíš, než nahoru a dolů. Proto, když budeš chtít vyjet třeba schody, půjde to daleko hůř než s normální vidlicí, protože Telelever ti bude dávat kopačky zpátky do řídítek... a z toho taky vyplývá, že ačkoliv zdvih je 22, bude pracovat v kratší dráze.
řešení je přestavět na upside downSmile
tihle to umí, už jsem vznesl dotaz na cenu
http://www.bmw-ra...parts.com/



Cena ramu od Isaaca je cca 1750€ a doba dodani ramu 6 mesicu. Nema to nic spolecneho s timto vlaknem, je reaguji na prispevek.


Díky za infoSmile řešil jsi to nějak, nebo jen poptával?
pod trvalým dohledemSmile
 
Mr GS
#14963 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
Přidané 13.09.2018 13:53
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8755
Registrace: 18.12.08
Miguel napsal:

tomuhle se myslím říká demagogieSmile
jen říkám, že když udělá přední kolo při nájezdu na překážku pohyb dozadu, nebo dopředu, je to poměrně zásadní rozdíl. něco, co jsem schopen bezprostředně poznat i já, internetový teoretikSmile


tomuhle se říká demagogie, protože žádnej tlumič ti nedovolí pohyb dozadu...
a už s tím opravdu můžeš skončit, protože seš naprosto mimo téma Wink
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Miguel
#14964 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
Přidané 13.09.2018 15:35
Avatar člena


Příspěvků: 1649
Registrace: 19.03.12
Mr GS napsal:
Miguel napsal:

tomuhle se myslím říká demagogieSmile
jen říkám, že když udělá přední kolo při nájezdu na překážku pohyb dozadu, nebo dopředu, je to poměrně zásadní rozdíl. něco, co jsem schopen bezprostředně poznat i já, internetový teoretikSmile


tomuhle se říká demagogie, protože žádnej tlumič ti nedovolí pohyb dozadu...
a už s tím opravdu můžeš skončit, protože seš naprosto mimo téma Wink


kličkuješ pěkně, ale zbytečně...
pokud by byla vidlice kolmo k zemi, potom by tvoje "moudro" platilo, nicnémě ona je šikmo dopředu, takže kolo reálně od překážky ustoupí dozadu, zatímco u teleleveru jí jde naopak naproti...
naprosto mimo téma nejsem, protože ty si vysvětluješ nevhodnost předního tlumiče BMW do terénu opravdu špatně, a sice výškou zdvihu, hlavní důvod je ale krom horší odezvy od předního kola v průběhu jeho pohybu...
výška zdvih tě může trápit až budeš jezdit stylem jako tenhle soudruh, který jde skutečně na dorazy při každém průletu...
https://www.youtu...7CWG4yqHiU
Upravil Miguel dne 13.09.2018 15:35
pod trvalým dohledemSmile
 
Miguel
#14965 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
Přidané 13.09.2018 15:55
Avatar člena


Příspěvků: 1649
Registrace: 19.03.12
xylem napsal:
Miguel napsal:
..... průběhu jeho pohybu...
výška zdvih tě může trápit až budeš jezdit stylem jako tenhle soudruh, který jde skutečně na dorazy při každém průletu...
https://www.youtu...7CWG4yqHiU


ten aussie je slusnej pacient, klobouk dolu ......

nicmene i u teleleveru jde kolo samozrejme taky nahoru, a zaroven i trochu dopredu to mas pravdu, nicmene ten pohyb je minimalni, nevim jestli je to beznym uzivatelem rozeznatelne, spis myslim ze ne, kazdopadne pro tuhle diskuzi o zdvihu je to irelevantni ....

jeste kacirska myslenka k pruzkumu od petra:
- jestli ty tlumice jsou kratsi a motorka zustava, tak to taky znamena ze na dorazy pujde pri stejnem jizdnim rezimu a nastaveni podstatne casteji nez u delsiho zdvihu
- tak si tak rikam byt vyrobcem tlumicu ktere jdou servisovat co mi to asi prinese v zivotnosti dorazu a tim padem rozsahu nezbytneho servisu .....

ze by se naopak nekdo zamyslel docela dobre jak ho vyrobit ?? ......


ano, ten pohyb je minimální, ale špatným směrem, zatímco u upside down vidlice je větší, tím správným směrem, kdyby kolo zůstalo stát na svém místě, bylo by to na figu ale ono jde navíc ještě o kousek dopředu, zatímco u klasické vidlice překážce uhýbá...
nejvíc znatelné je to samozřejmě u těch schodů, v přírodě takových překážek zase tak moc nenajdeš, ale třeba vyjetou kolej projetou kolmo poznáš velmi znatelně.
a rozeznatelné to samozřejmě je, protože pokud rozeznáš ten rozdíl na asfaltu (klasická vidlice se topí daleko víc), tak z druhé strany musíš poznat i ten rozdíl v terénu...
Upravil Miguel dne 13.09.2018 15:56
pod trvalým dohledemSmile
 
xylem
#14966 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
Přidané 13.09.2018 16:06
Avatar člena


Příspěvků: 1006
Registrace: 16.09.15
Miguel napsal:
... a rozeznatelné to samozřejmě je, protože pokud rozeznáš ten rozdíl na asfaltu (klasická vidlice se topí daleko víc), tak z druhé strany musíš poznat i ten rozdíl v terénu...


souhlasim s tim principem, ten je jasny, polemizoval bych jen s praktickym (myslim tim nejakym zasadnim) rozdilem, vlivu je tam spousta, treba potapeni pri brzdeni je dane nejen kinematikou obou systemu, ale i mekosti/tvrdosti tlumeni a treba i dual brzdama, atd ....

ale tady je to ted jedno ...
 
Miguel
#14967 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
Přidané 13.09.2018 16:11
Avatar člena


Příspěvků: 1649
Registrace: 19.03.12
xylem napsal:
Miguel napsal:
... a rozeznatelné to samozřejmě je, protože pokud rozeznáš ten rozdíl na asfaltu (klasická vidlice se topí daleko víc), tak z druhé strany musíš poznat i ten rozdíl v terénu...


souhlasim s tim principem, ten je jasny, polemizoval bych jen s praktickym (myslim tim nejakym zasadnim) rozdilem, vlivu je tam spousta, treba potapeni pri brzdeni je dane nejen kinematikou obou systemu, ale i mekosti/tvrdosti tlumeni a treba i dual brzdama, atd ....

ale tady je to ted jedno ...


v pohoděSmile
pod trvalým dohledemSmile
 
Mr GS
#14968 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
Přidané 13.09.2018 16:36
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8755
Registrace: 18.12.08
Miguel napsal:

kličkuješ pěkně, ale zbytečně...
pokud by byla vidlice kolmo k zemi, potom by tvoje "moudro" platilo, nicnémě ona je šikmo dopředu, takže kolo reálně od překážky ustoupí dozadu, zatímco u teleleveru jí jde naopak naproti...

ty seš naprosto mimo, člověče.
Jak můžeš v jedný rovině srovnávat odchylku teleleveru do předu (od osy zdvihu) a posuv klasických vidlí V OSE(!) nahoru? Buď se bavíme o odchylce od osy zdvihu a nebo od toho, jak se na motorku díváš a to by jsme se taky mohli bavit o úhlu odkud ti svítí na kebuli slunko zrovna teď smiley013
Rovina je snad jen jedna a to je v tomhle případě osa zdvihu tlumiče tzn. telelever jde v jedné časti pohybu vzhůru a taky mírně v před a klasické vidle jdou v ose PŘÍMO nahoru... a víc už tady o tom končím, protože ty seš fakt marnej comfort
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Miguel
#14969 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
Přidané 13.09.2018 16:54
Avatar člena


Příspěvků: 1649
Registrace: 19.03.12
Mr GS napsal:
Miguel napsal:

kličkuješ pěkně, ale zbytečně...
pokud by byla vidlice kolmo k zemi, potom by tvoje "moudro" platilo, nicnémě ona je šikmo dopředu, takže kolo reálně od překážky ustoupí dozadu, zatímco u teleleveru jí jde naopak naproti...

ty seš naprosto mimo, člověče.
Jak můžeš v jedný rovině srovnávat odchylku teleleveru do předu (od osy zdvihu) a posuv klasických vidlí V OSE(!) nahoru? Buď se bavíme o odchylce od osy zdvihu a nebo od toho, jak se na motorku díváš a to by jsme se taky mohli bavit o úhlu odkud ti svítí na kebuli slunko zrovna teď smiley013
Rovina je snad jen jedna a to je v tomhle případě osa zdvihu tlumiče tzn. telelever jde v jedné časti pohybu vzhůru a taky mírně v před a klasické vidle jdou v ose PŘÍMO nahoru... a víc už tady o tom končím, protože ty seš fakt marnej comfort


rovně nahoru může jít kolo/tlumič jenom v případě, že bude vidlice kolmo k zemi - protože podle toho jak to popisuješ je úplně jedno, jestli máš vidlice jako na čopru, nebo úplně rovně... ale protože u endura je vidlice skloněná zešikma, tak samozřejně kolo uhýbá mírně dozadu...
co je ale podstatné je, že u teleleveru půjde naproti překážce, a jsem opravdu rád, že se to nesnažíš nijak vyvracet...
pod trvalým dohledemSmile
 
vorel
#14970 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
Přidané 13.09.2018 18:50
Avatar člena


Příspěvků: 1828
Registrace: 03.05.07
a já do dneska žil ve stresu, že ten kdo nevyměnit tlumiče jako by nebyl
říkám si hurikán
 
milan enduroskola
#14971 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
Přidané 13.09.2018 19:34

Příspěvků: 1912
Registrace: 11.02.09
zajimavej namet
pristi tyden mam jeden den cas se tomu věnovat, má někdo z prahy origo tlumič na r1200gs predni k zapujceni?

m 737 363 333
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
 
www.enduroskola.cz
hicks
#14972 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
Přidané 13.09.2018 19:43
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
vorel napsal:
a já do dneska žil ve stresu, že ten kdo nevyměnit tlumiče jako by nebyl


tak u kulturnich marksistu se pocita, ze jezdi na horsim naradi, ctou hloupejsi knizky.. a tak Pfft
Upravil hicks dne 13.09.2018 19:43
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
vorel
#14973 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
Přidané 13.09.2018 22:38
Avatar člena


Příspěvků: 1828
Registrace: 03.05.07
hicks napsal:
vorel napsal:
a já do dneska žil ve stresu, že ten kdo nevyměnit tlumiče jako by nebyl


tak u kulturnich marksistu se pocita, ze jezdi na horsim naradi, ctou hloupejsi knizky.. a tak Pfft


To zajisté
říkám si hurikán
 
Medik
#14974 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
Přidané 14.09.2018 10:00
Avatar člena


Příspěvků: 4020
Registrace: 04.05.08
Nedá mě to, ale proč řešíš zdvih? Chceš mít z cesťáka krosku?
Pokud jde o to, že výrobci dávají jitrnici na čelo spotřebiteli, potom to rozhořčení chápu.
Ale jestli má GS 8 a nebo 12 cm zdvih na silnici a šotolině fakt asi nepoznám.
A nebo jsem naprostej ignorant. Což se také nevylučujeGrin
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem"Wink
www.elektrorv.cz

Skype: Medik.Drslavic
 
www.elektrorv.cz
hicks
#14975 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
Přidané 14.09.2018 10:09
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
Medik napsal:
Nedá mě to, ale proč řešíš zdvih? Chceš mít z cesťáka krosku?
Pokud jde o to, že výrobci dávají jitrnici na čelo spotřebiteli, potom to rozhořčení chápu.
Ale jestli má GS 8 a nebo 12 cm zdvih na silnici a šotolině fakt asi nepoznám.
A nebo jsem naprostej ignorant. Což se také nevylučujeGrin


zdvih je naprosto zasadni parametr motorky.. je to hodnota, ktera odlisuje vodpad od kvality.

Dobrovolne se o nej pripravit je naprosty nesmysl.

ad. nepoznas.. si kup RT
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
MaO
#14976 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
Přidané 14.09.2018 11:44
Avatar člena


Příspěvků: 498
Registrace: 23.02.08
Tak je to tady napsáno mockrát...
"Koupil jsem si nové tlumiče a je to úplně jiná motorka!
Teď to dostává nový smysl... Grin

Neberte prosím osobně, to jen na odlehčení. comfort
 
madmike83
#14977 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
Přidané 14.09.2018 12:45
Avatar člena


Příspěvků: 511
Registrace: 19.03.10
MaO napsal:
Tak je to tady napsáno mockrát...
"Koupil jsem si nové tlumiče a je to úplně jiná motorka!
Teď to dostává nový smysl... Grin

Neberte prosím osobně, to jen na odlehčení. comfort


Taky jsem chtel napsat neco podobneho Grin

Ale treba jim krivdime a bude to mit nejake vysvetleni Cool
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
 
Mr GS
#14978 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
Přidané 14.09.2018 12:56
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8755
Registrace: 18.12.08
madmike83 napsal:
MaO napsal:
Tak je to tady napsáno mockrát...
"Koupil jsem si nové tlumiče a je to úplně jiná motorka!
Teď to dostává nový smysl... Grin

Neberte prosím osobně, to jen na odlehčení. comfort


Taky jsem chtel napsat neco podobneho Grin

Ale treba jim krivdime a bude to mit nejake vysvetleni Cool


Beru to tak, že 1150 to mají přeměřený, spočítaný a dobře ví, že jejcih stroje fungují v plném rozsahu, takže zdvih předního kola mají 19/21 cm a nemusíme to řešit a můžeme se soustředit jen na plastomr.dky.
To jsem rád... o starost míň thumbs up
Už jsem se tím chtěl zbytečně zabývat pray
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
xylem
#14979 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
Přidané 14.09.2018 13:00
Avatar člena


Příspěvků: 1006
Registrace: 16.09.15
MaO napsal:
Tak je to tady napsáno mockrát...
"Koupil jsem si nové tlumiče a je to úplně jiná motorka!
Teď to dostává nový smysl... Grin


: )))))))))

jen k tem nakladum
- samozrejme s tim kratsim zdvihem to bude levnejsi
- kdyz pominu mene kapaliny vs vice kovu
- tak urcite obrabena plocha uvnitr pistu a take na pistnici bude kratsi = urcite mene strojniho casu a brouseni uplne levne neni ....

ale je to skutecne zvlastni, neverim ze ze to nekdo od boku nacmaral a vyrobil, musi to mit nejaky duvod, podle me bud ekonomicky (ostatne skoro vzdy), nebo nejaky v ramci unifikace kdy se pri konstrukci nejdrive saha do katalogu jiz existujiciho (taky ekonomicky duvod, ale treba i kapacitni...)

opravdu zacinam byt zvedav na reakci od nejakeho prodejce/servismena .... (nepisu servisaka aby si to milan nevztah na sebe Wink)
 
tomtom
#14980 
Vlákno o Ničem!!!(Squatt)
Přidané 14.09.2018 13:30
Avatar člena


Příspěvků: 744
Registrace: 13.07.11
Mr GS napsal:
Měřili jste si někdy skutečný zdvih předního kola na R xxxx GS/A ?
Vzhledem k tomu, že udáváný zdvih předního kola na adv. je 21cm a z toho se vychází i při nastavování tlumiče!! (pokles o 30%), tak zjištění, že zbývá nedotčených 7cm mě dost vyděsilo, protože to v reálných číslech znamená, že zdvih není 21cm, ale 14cm!!

Pak už zbývalo přeměřit délku předního kyvného ramene a vzdálenost uchycení tlumiče od konce tohoto ramene, aby šlo vypočítat potřebný zdvih.
Vypočítat to neumím, tak jsem na to šel geometricky a hodnoty si narýsoval v měřítku 1:2 a lehce jsem zjistil, že zdvih předního tlumiče 8,5cm umožňuje pouze 14cm zdvih předního kola a pak jde do dorazu!
Nákres v měřítku 1:2 jsem si vyfotil a posuďte sami.
Doplnil jsem tam skutečné rozměry pro lepší představu a kontrolu.
Opravdu budu rád, když mě vyvedete z omylu, protože jsem krajně znechucen...

k fotu:
zelená- udávaný zdvih předního kola na který je potřebný zdvih tlumiče 12,8cm (taky označeno zeleně)

červená- skutečný zdvih tlumiče (8,5cm) umožňující maximální zdvih předního kola 14cm


No moc jsem to nestudoval, ale zkus si ten obrázek nakreslit znovu. Ale nepočítej délku ramene, ale délku až po kolmici osy předního kola k rovině. Hrubým odhadem by to mohlo vyjít na těch 21..
 
Strana 749 z 761:   1  ...  746    747    748    749    750    751    752  ...  761  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Ostatní :: Volná diskuze :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 59
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,713
Nejnovější člen: patrin

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 1.63 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI