Mr GS napsal:
Měřili jste si někdy skutečný zdvih předního kola na R xxxx GS/A ?
Vzhledem k tomu, že udáváný zdvih předního kola na adv. je 21cm a z toho se vychází i při nastavování tlumiče!! (pokles o 30%), tak zjištění, že zbývá nedotčených 7cm mě dost vyděsilo, protože to v reálných číslech znamená, že zdvih není 21cm, ale 14cm!!
Pak už zbývalo přeměřit délku předního kyvného ramene a vzdálenost uchycení tlumiče od konce tohoto ramene, aby šlo vypočítat potřebný zdvih.
Vypočítat to neumím, tak jsem na to šel geometricky a hodnoty si narýsoval v měřítku 1:2 a lehce jsem zjistil, že zdvih předního tlumiče 8,5cm umožňuje pouze 14cm zdvih předního kola a pak jde do dorazu!
Nákres v měřítku 1:2 jsem si vyfotil a posuďte sami.
Doplnil jsem tam skutečné rozměry pro lepší představu a kontrolu.
Opravdu budu rád, když mě vyvedete z omylu, protože jsem krajně znechucen...
k fotu: zelená- udávaný zdvih předního kola na který je potřebný zdvih tlumiče 12,8cm (taky označeno zeleně)
červená- skutečný zdvih tlumiče (8,5cm) umožňující maximální zdvih předního kola 14cm
No moc jsem to nestudoval, ale zkus si ten obrázek nakreslit znovu. Ale nepočítej délku ramene, ale délku až po kolmici osy předního kola k rovině. Hrubým odhadem by to mohlo vyjít na těch 21..
ale to není zdvih přední kola ale nějaká imaginární hodnota někde před motorkou.
Mr GS napsal:
Měřili jste si někdy skutečný zdvih předního kola na R xxxx GS/A ?
Vzhledem k tomu, že udáváný zdvih předního kola na adv. je 21cm a z toho se vychází i při nastavování tlumiče!! (pokles o 30%), tak zjištění, že zbývá nedotčených 7cm mě dost vyděsilo, protože to v reálných číslech znamená, že zdvih není 21cm, ale 14cm!!
Pak už zbývalo přeměřit délku předního kyvného ramene a vzdálenost uchycení tlumiče od konce tohoto ramene, aby šlo vypočítat potřebný zdvih.
Vypočítat to neumím, tak jsem na to šel geometricky a hodnoty si narýsoval v měřítku 1:2 a lehce jsem zjistil, že zdvih předního tlumiče 8,5cm umožňuje pouze 14cm zdvih předního kola a pak jde do dorazu!
Nákres v měřítku 1:2 jsem si vyfotil a posuďte sami.
Doplnil jsem tam skutečné rozměry pro lepší představu a kontrolu.
Opravdu budu rád, když mě vyvedete z omylu, protože jsem krajně znechucen...
k fotu: zelená- udávaný zdvih předního kola na který je potřebný zdvih tlumiče 12,8cm (taky označeno zeleně)
červená- skutečný zdvih tlumiče (8,5cm) umožňující maximální zdvih předního kola 14cm
No moc jsem to nestudoval, ale zkus si ten obrázek nakreslit znovu. Ale nepočítej délku ramene, ale délku až po kolmici osy předního kola k rovině. Hrubým odhadem by to mohlo vyjít na těch 21..
ale to není zdvih přední kola ale nějaká imaginární hodnota někde před motorkou.
Mr GS napsal:
Měřili jste si někdy skutečný zdvih předního kola na R xxxx GS/A ?
Vzhledem k tomu, že udáváný zdvih předního kola na adv. je 21cm a z toho se vychází i při nastavování tlumiče!! (pokles o 30%), tak zjištění, že zbývá nedotčených 7cm mě dost vyděsilo, protože to v reálných číslech znamená, že zdvih není 21cm, ale 14cm!!
Pak už zbývalo přeměřit délku předního kyvného ramene a vzdálenost uchycení tlumiče od konce tohoto ramene, aby šlo vypočítat potřebný zdvih.
Vypočítat to neumím, tak jsem na to šel geometricky a hodnoty si narýsoval v měřítku 1:2 a lehce jsem zjistil, že zdvih předního tlumiče 8,5cm umožňuje pouze 14cm zdvih předního kola a pak jde do dorazu!
Nákres v měřítku 1:2 jsem si vyfotil a posuďte sami.
Doplnil jsem tam skutečné rozměry pro lepší představu a kontrolu.
Opravdu budu rád, když mě vyvedete z omylu, protože jsem krajně znechucen...
k fotu: zelená- udávaný zdvih předního kola na který je potřebný zdvih tlumiče 12,8cm (taky označeno zeleně)
červená- skutečný zdvih tlumiče (8,5cm) umožňující maximální zdvih předního kola 14cm
No moc jsem to nestudoval, ale zkus si ten obrázek nakreslit znovu. Ale nepočítej délku ramene, ale délku až po kolmici osy předního kola k rovině. Hrubým odhadem by to mohlo vyjít na těch 21..
ale to není zdvih přední kola ale nějaká imaginární hodnota někde před motorkou.
Medik napsal:
Nedá mě to, ale proč řešíš zdvih? Chceš mít z cesťáka krosku?
Pokud jde o to, že výrobci dávají jitrnici na čelo spotřebiteli, potom to rozhořčení chápu.
Ale jestli má GS 8 a nebo 12 cm zdvih na silnici a šotolině fakt asi nepoznám.
A nebo jsem naprostej ignorant. Což se také nevylučuje
Aspoň už teď chápu, proč si z majitelů GS dělají všichni na LC8 prd.e.l
Tam chodí střelci co zvyšují zdvihy z 25 cm na 30 cm. Důvod? No při dopadu jdou na dorazy.
A tady se to zjistilo tak, že nebyly ušmudlané vidle
Něco mi říká, že by většina místních vystačila i se zdvihy 16 cm a nic by nepoznala))
Se kterými se mimochodem jezdil Dakar před mnoha lety a neřekl bych, že to nebylo v terénu...
Nejsi ignorant, jenom prostě s motorkou velmi pravděpodobně neskáčeš jako ten Australan na videu...
pod trvalým dohledem
Jirik napsal:
Ten doraz je součástí tlumiče a pochybuji, že jeho roztažnost při max. stlačení bude více než cca 20%, navíc bez něj už může jít pístníce na doraz uvnitř těla tlumiče.
Jinak přeměřené hodnoty " teoretického" maximálního zdvihu tlumičů TT Tractive na 1150 GS je cca 8 cm, přičemž origo Showa má cca 11 cm rozsah.
Takže hodnoty od stepána jsou také jen čistě dráha pístníce, tj, od dorazu k tělu tlumiče.
Potvrzuji, měřil jsem jen dráhu pístnice bez dorazu.
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
myslim, ze tomtom to rozsekl, tady se meri zdvih kuloveho cepu, skutecny zdvih predniho kola je jeste o nekolik centimetru vic vepredu, samozrejme to ale neomlouva oem vyrobce tlumicu z kraceni pistnice
Upravil jpbmw dne 14.09.2018 14:37
No moc jsem to nestudoval, ale zkus si ten obrázek nakreslit znovu. Ale nepočítej délku ramene, ale délku až po kolmici osy předního kola k rovině. Hrubým odhadem by to mohlo vyjít na těch 21..
ale to není zdvih přední kola ale nějaká imaginární hodnota někde před motorkou.
To je zdvih osy předního kola..co k tomu dodat..?
pochopil jsem to uplne stejne
To si jako myslíš, že osa kola se pohybuje jinak, než kulovej čep? Chápeš, že mezi tím je pevný spojení, který je v ose s kulovým čepem, takže není možný, aby se osa kola pohybovala víc, než kulový čep? Vidle se hýbou až nahoře.
Osa pohybu předního kola je spojnice bodů:
- osa kola
- kulový čep
- horní brýle
v této rovině se hýbe asa kola i kulový čep a vzdálenost se nemá jak měnit
Upravil Mr GS dne 14.09.2018 15:06
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
jpbmw napsal:
myslim, ze tomtom to rozsekl, tady se meri zdvih kuloveho cepu, skutecny zdvih predniho kola je jeste o nekolik centimetru vic vepredu, samozrejme to ale neomlouva oem vyrobce tlumicu z kraceni pistnice
Myslím, že by jste se měli zamyslet nad tím, kde se ten zdvih projevuje.... to je na vidlích a to nijak neokecáš... na vidlích změříš délku zdvihu + úhel sklonu řízení, takže naopak naměříš hodnotu o málo větší!!! než je zdvih kola. Správně by se totiž měl měřit v kolmici od země. Na vidlích je trochu úhlopříčka, kde vzdálenost naopak naroste... logicky
Když tedy změřím zdvih na vidlích, tak mám zdvih předního kola + nárůst na úhlopříčce.
Jestli mě chcete přesvědčit, že zdvih kola je větší, než pohyb, který naměřím na vidlích, tak je někdo z nás na tom hodně zle...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
jpbmw napsal:
myslim, ze tomtom to rozsekl, tady se meri zdvih kuloveho cepu, skutecny zdvih predniho kola je jeste o nekolik centimetru vic vepredu, samozrejme to ale neomlouva oem vyrobce tlumicu z kraceni pistnice
Myslím, že by jste se měli zamyslet nad tím, kde se ten zdvih projevuje.... to je na vidlích a to nijak neokecáš... na vidlích změříš délku zdvihu + úhel sklonu řízení, takže naopak naměříš hodnotu o málo větší!!! než je zdvih kola. Správně by se totiž měl měřit v kolmici od země. Na vidlích je trochu úhlopříčka, kde vzdálenost naopak naroste... logicky
Když tedy změřím zdvih na vidlích, tak mám zdvih předního kola + nárůst na úhlopříčce.
Jestli mě chcete přesvědčit, že zdvih kola je větší, než pohyb, který naměřím na vidlích, tak je někdo z nás na tom hodně zle...
kdo kde definuje, ze zdvih predniho kola rovna se o kolik ti zajedou kluzaky nahoru po vidlich? ty to vubec nechapes...vyrobce vezme motorku, upevni ji s vyvesenym prednim kolem, zaznamena vzdalenost, zatlaci na kolo zespodu az do dorazu, zmeri rozdil a napise kolik ma kolo zdvih, to je jedina relevantni odpoved jakou potrebujes
jpbmw napsal:
myslim, ze tomtom to rozsekl, tady se meri zdvih kuloveho cepu, skutecny zdvih predniho kola je jeste o nekolik centimetru vic vepredu, samozrejme to ale neomlouva oem vyrobce tlumicu z kraceni pistnice
Myslím, že by jste se měli zamyslet nad tím, kde se ten zdvih projevuje.... to je na vidlích a to nijak neokecáš... na vidlích změříš délku zdvihu + úhel sklonu řízení, takže naopak naměříš hodnotu o málo větší!!! než je zdvih kola. Správně by se totiž měl měřit v kolmici od země. Na vidlích je trochu úhlopříčka, kde vzdálenost naopak naroste... logicky
Když tedy změřím zdvih na vidlích, tak mám zdvih předního kola + nárůst na úhlopříčce.
Jestli mě chcete přesvědčit, že zdvih kola je větší, než pohyb, který naměřím na vidlích, tak je někdo z nás na tom hodně zle...
kdo kde definuje, ze zdvih predniho kola rovna se o kolik ti zajedou kluzaky nahoru po vidlich? ty to vubec nechapes...vyrobce vezme motorku, upevni ji s vyvesenym prednim kolem, zaznamena vzdalenost, zatlaci na kolo zespodu az do dorazu, zmeri rozdil a napise kolik ma kolo zdvih, to je jedina relevantni odpoved jakou potrebujes
a co si myslíš, že se při tomhle postupu stane s vidlema?
Si ze mě už děláte prd.el, ne?
To je fakt mazec...
zajdi si do garáže a podívej se, jak vypadá motorka a kde je co uchycený a co se neoddělitelně hýbe společně.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
jpbmw napsal:
myslim, ze tomtom to rozsekl, tady se meri zdvih kuloveho cepu, skutecny zdvih predniho kola je jeste o nekolik centimetru vic vepredu, samozrejme to ale neomlouva oem vyrobce tlumicu z kraceni pistnice
Myslím, že by jste se měli zamyslet nad tím, kde se ten zdvih projevuje.... to je na vidlích a to nijak neokecáš... na vidlích změříš délku zdvihu + úhel sklonu řízení, takže naopak naměříš hodnotu o málo větší!!! než je zdvih kola. Správně by se totiž měl měřit v kolmici od země. Na vidlích je trochu úhlopříčka, kde vzdálenost naopak naroste... logicky
Když tedy změřím zdvih na vidlích, tak mám zdvih předního kola + nárůst na úhlopříčce.
Jestli mě chcete přesvědčit, že zdvih kola je větší, než pohyb, který naměřím na vidlích, tak je někdo z nás na tom hodně zle...
kdo kde definuje, ze zdvih predniho kola rovna se o kolik ti zajedou kluzaky nahoru po vidlich? ty to vubec nechapes...vyrobce vezme motorku, upevni ji s vyvesenym prednim kolem, zaznamena vzdalenost, zatlaci na kolo zespodu az do dorazu, zmeri rozdil a napise kolik ma kolo zdvih, to je jedina relevantni odpoved jakou potrebujes
a co si myslíš, že se při tomhle postupu stane s vidlema?
Si ze mě už děláte prd.el, ne?
To je fakt mazec...
zajdi si do garáže a podívej se, jak vypadá motorka a kde je co uchycený a co se neoddělitelně hýbe společně.
Stane se to, že dráha na kulovém čepu urazí tvých 8,5 cm...Kdežto na ose kola pravděpodobně urazí těch 21 cm..si vem nějakou lajsni, zajdi do garáže a přilož to k té motorce..
černá přímka je pevná (to znamená, že se nemůže ohnout, zkrátit, zmizet, zasunout... ) a znázorňuje to spodní část vidlí... to je ta pevná část, která není stříbrná a nikam se nezasouvá
červené přímky znázorňují pohyb ramene a rozsah zdvihu a na řerné přímce se NEMŮŽOU pohybovat nahoru a dolu, ale vždy s ní (protože je tam kulový čep )
modré přímky jsou imaginární a znázorňují hodnoty, které hledáme.
Když si přiložíte pravítko na vzdálenosti mezi modrými přímkami, tak zjistíte, že jsou dokonce větší, než když si přiložíte pravítko na vzdálenosti u zelené přímky, která je kolmá vzhůru. Tím pádem je jasný, že skutečný zdvih kola je ve skutečnosti o málo NIŽŠÍ, než naměřená hodnota na vidlích.
Jestli ani tohle nepomůže, tak šupky zpátky na základku
Mr GS přiložený následující obrázek:
jpbmw napsal:
myslim, ze tomtom to rozsekl, tady se meri zdvih kuloveho cepu, skutecny zdvih predniho kola je jeste o nekolik centimetru vic vepredu, samozrejme to ale neomlouva oem vyrobce tlumicu z kraceni pistnice
Myslím, že by jste se měli zamyslet nad tím, kde se ten zdvih projevuje.... to je na vidlích a to nijak neokecáš... na vidlích změříš délku zdvihu + úhel sklonu řízení, takže naopak naměříš hodnotu o málo větší!!! než je zdvih kola. Správně by se totiž měl měřit v kolmici od země. Na vidlích je trochu úhlopříčka, kde vzdálenost naopak naroste... logicky
Když tedy změřím zdvih na vidlích, tak mám zdvih předního kola + nárůst na úhlopříčce.
Jestli mě chcete přesvědčit, že zdvih kola je větší, než pohyb, který naměřím na vidlích, tak je někdo z nás na tom hodně zle...
kdo kde definuje, ze zdvih predniho kola rovna se o kolik ti zajedou kluzaky nahoru po vidlich? ty to vubec nechapes...vyrobce vezme motorku, upevni ji s vyvesenym prednim kolem, zaznamena vzdalenost, zatlaci na kolo zespodu az do dorazu, zmeri rozdil a napise kolik ma kolo zdvih, to je jedina relevantni odpoved jakou potrebujes
a co si myslíš, že se při tomhle postupu stane s vidlema?
Si ze mě už děláte prd.el, ne?
To je fakt mazec...
zajdi si do garáže a podívej se, jak vypadá motorka a kde je co uchycený a co se neoddělitelně hýbe společně.
Stane se to, že dráha na kulovém čepu urazí tvých 8,5 cm...Kdežto na ose kola pravděpodobně urazí těch 21 cm..si vem nějakou lajsni, zajdi do garáže a přilož to k té motorce..
toto si zdovolením uložím... to je fakt masakr
Kolo pevně spojený s kulovám čepem přes vidli urazí větší vzdálenost, než kulový čep... mazec... gratuluji. Co máš za školu prosím tě? VŠ života, že?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Vidíš a já měl radost, že jsem tě vyvedl z omylu ale ty nechceš, žiješ svoji konspirační teorii
P.S. obrázek sis nakreslil? V garáži jsi byl?
Upravil tomtom dne 14.09.2018 15:53
samozřejmě, že když je vidle pod nějakým úhlem od roviny, musí být reálný pohyb menší, než ten, který urazí vidlice protože se kolo pohybuje dozadu došikma, ne jen vzhůru
nakreslil jsi to moc hezky, tak teď už víš, že tvoje tvrzení o tom, že kolo jde jen nahoru a dolů bylo nesmyslné...
pod trvalým dohledem
ty vo.le... je tady někdo, kdo nemá úplně vyfetovanou hlavu?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Miguel napsal:
samozřejmě, že když je vidle pod nějakým úhlem od roviny, musí být reálný pohyb menší, než ten, který urazí vidlice protože se kolo pohybuje dozadu došikma, ne jen vzhůru
nakreslil jsi to moc hezky, tak teď už víš, že tvoje tvrzení o tom, že kolo jde jen nahoru a dolů bylo nesmyslné...
napsal jsem nahoru a dolů v ose!!! ... ty seš naprostej fejkr a na rovinu... seš tady jen na potíže.
Vem si tady tu bandičku podobnejch chytráků a jděte sr.át někam na motorkari.cz
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
ty vo.le... je tady někdo, kdo nemá úplně vyfetovanou hlavu?
kupodivu jsem se tě zastal, jestli jsi to nepobral. je opravdu nesmysl myslet si, to co píše kolega. počítá se dráha, jakou urazí tlumič ne co udělá kolo
v čem jsem se tě zastal rovněž je pohyb kola, který jsi nakreslil a sice nahoru a dozadu, ne nahoru a rovně, jak jsi tvrdil před časem...
je to totiž zdvih tlumiče, ne zdvih kola, resp. jeho funkční délka
pod trvalým dohledem