Sleduju to tu z povzdali ale se zajmem tenhle tyden jsem v ramci udrzby vyndal pruziny z vidli u svych stroju a zkusil maximalni zdvihy - freewind psanej 160mm skutecnost 145mm drko psany 260 skutecnost 200mm! A ted nabo rad - celosvetovej komplot s neexistujicimi zdvihy
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
milanek napsal:
Sleduju to tu z povzdali ale se zajmem tenhle tyden jsem v ramci udrzby vyndal pruziny z vidli u svych stroju a zkusil maximalni zdvihy - freewind psanej 160mm skutecnost 145mm drko psany 260 skutecnost 200mm! A ted nabo rad - celosvetovej komplot s neexistujicimi zdvihy
Maximalni zdvihy se meri bez dorazovych gum, a tys to imho meril s dorazovou gumou.
xylem napsal:
IMHO duvod je jasny - jednoznacne mensi naklady na vyrobu casti tlumice ktere maji nejdrazsi obrabeci prace, tj. presne brouseni na kulato
Ne, urcite to neni tim. Kdyz uz maji celo duralove telo, maji ho opracovane, maji ho upnute z masine, a brousi do toho diru, tak uz je fakt jedno jestli delaji 50mm nebo 60mm. Kdyz uz maji chrom-molybdenovou kovanou pistnici s brousenym tvrdochromem, tak uz je zase jedno jestli je dlouha 80 nebo 90 atd...
Kazdej vyrobce se snazi udelat ten produkt co nejlepsi, aby ho lidi kupovali, takze to musi mit nejakej duvod z konstrukcniho hlediska nebo tak neco.
Tohle je email ktery se mi vratil z Tractive Netherlands:
Tractive
Wizardead
Hello.
Few months ago i bought your dampers for BMW R 1100 GS and I would like to ask why your dampers have significantly smaller work-range than Showa original?
Showa have 110mm work-range from metal to metal. On Tractive damper is same mesure only 83mm. That is almost 25% less.
Tractive suspension should provide better traction and driving quality. How reducing of damper work-range can improve driving quality in off-road please?
Thank you for your reply!
Dear Mr ***,
Stroke is one contributing factor for the performance of a shock absorber.
Are you familiar with the construction of a shock absorber? The trick is that we use 46mm piston shock absorbers with a separation piston to give a lot stabler performance wrt thermal and damping behaviour. I am not saying the original emulsion shock absorbers are bad, but for adventure riding or touring riding or riding with luggage this is the better solution. This solution has 2 limitations: slightly more difficult to assemble and therefore a little more cost; and the outside measured stroke becomes less. We do not make shock absorbers for the average customers, so we try to make the best performing shock absorber.
Please consult our CZ importer, he has a lot more background information and own experience that he can use to explain you. There is no need to be worried.
Best regards
Tom Glazemakers
Kdyby tractive ojebavalo zakazniky, tak Prijde Wilbers a rekne "haha podivejte se na ty hnupy, kupte si nas profi vyrobek a nekupujte si tu jejich sracku". Ale Wilbers ma (podle toho co se tu pise) tez snizene zdvihy, a Ohlins taky, atd.. Takze nejaky duvod proc v tom je a dost by me zajimalo jaky. A ze se to do toho pouzdra "proste nevejde" se mi moc nechce verit, ale pravda to asi mozna byt muze.
Miguel napsal:
Touratech fanatik řeší problémy tak, kde vznikly. Pouštět hrůzu na internetech a v reálu koukat do země přenechává jiným
Pane kolego, jestli výrobek hrubě nesplňuje to, co slíbil prodejce, můžeš reklamovat do dvou let. Obrať se na soudního znalce v oboru, ten to sepíše a jeho posudek ti následně uhradí Touratech, společně s vrácením peněz. Takhle to dělá dospělý jedinec. Jestli jsi opravdu hrubě nas.rán, potom ti takovéhle řeči nic nepřinesou. Mě podvozek nefungoval, byly problémy, obrátil jsem se tam kde vznikly, motorku odvezli, opravili, přivezli zpátky.
Tohle neni tak jednoduche. To, ze ma tlumic mensi zdvih nemusi nutne znamenat horsi vlasti, takze "hrube nesplneni" se hodne spatne prokazuje.
Navic neznas souvislosti - ja mam na 1100 GS cely predek z 1150 GSA. Tim padem tam muze byt trochu jine prepakovani na teleleveru, jiny pomer sil atd.
V minulem tvojem prispevku jsi me velmi elegantne nazval zbabelcem a ditetem, takze se do me laskave prestan srat, a vubec by bylo nejlepsi kdyby sis svoje moudra sel sirit nekam jinak.
Zaver a z neho zaver:
Ja tady nezpochybnuju praci CZ Touratechu. Predevsim TomasTT (p. Kocanda) se mi vzdycy snazil vyjit vstric a vsechny vymeny pruzin probehly zadarmo.
Ale nelibi se mi, ze Tractive prodava tlumic ktery "zlepsuje chovani motorky" ale o tom, ze mi sebere polovinu zdvihu uz se nikde nikdo nezmini.
to jsi trochu nepobral, většina toho příspěvku byla určena tomu pičkovi nad tebou. takže se na tebe nezlobím
pod trvalým dohledem
milanek napsal:
Sleduju to tu z povzdali ale se zajmem tenhle tyden jsem v ramci udrzby vyndal pruziny z vidli u svych stroju a zkusil maximalni zdvihy - freewind psanej 160mm skutecnost 145mm drko psany 260 skutecnost 200mm! A ted nabo rad - celosvetovej komplot s neexistujicimi zdvihy
Maximalni zdvihy se meri bez dorazovych gum, a tys to imho meril s dorazovou gumou.
Na predku u bezny vidle jsou nejaky gumovy dorazy ? Krome toho by to o moc dal nepustily ani brejle
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Tak ze na 1100 se daji dat tlumice z advika 1150 se vi
Jen je trochu problem se zadnim, ten jsem musel o fous zkratit
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
Našel se nějaký masochista na test/zhodnocení? Kupoval jsem si před rokem tlumiče na tfx na adv a rozdíl v pracovních délkách toho nového a starého je kolik?
V.
Uprava: A jak je to se zadním tlumičem?
Upravil vvalosek dne 17.01.2019 14:39
Neexistuje špatné počasí!
zutro napsal:
Milan> omlouvám se za blbej dotaz. Ale jsem z toho poněkud jelen. Asi sem přepracovaný, což fakt dneska jsem. Takže těch 132 mm je na šavli? Neboli od gufera směrem nahoru k horní brýli? A to mi po přepočtu dělá na kole těch 17 - na základě těch obrázků co už tady někde v tématu jsou?
Presne tak
Tohle nejak nechapu ja
Pokud teda vidlice chodi v kluzakach 132mm jak je mozne ze kolo se pohybuje uz po draze 170mm
Vzdyt kolo je napevno spojeno s vidici a pohybuje se ve stejne draze a mezi kolem a kluzakem prece neni zadne prepakovani nebo se pletu?
Mr GS napsal:
Nakonec se mi sešly pouzdra dvě. Jedno origo a jedno, co mi sehnal Mařa, jak víše psal.
Použitelný jsou obě.
Nářadí jsem kompletoval z mnoha zdrojů, protože nelze sehnat vše na jednom místě a žádná opravdu kompletní sada se nedělá (takový ty pokusy za 3 litry z různých webů na rádoby kompletní nářadí, beru jako snahu o zplácnutí místa v trhu člověkem, co nikdy nedělal servis na danné motorce )
Bylo potřeba pohledat různý nástavce a redukce. Vybral jsem, co nejkratší ráčnu 3/8. Sice ten rozměr nesnáším, protože v dílně na to nic nemám, ale ta ráčna je dost velká, aby se dalo povolit zadní kolo a přitom se limitně vejde do obalu... pak samo redukci ze 3/8 na 1/4 a většinu potřebných bitů z malý sady nářadí... torx, imbus a pár 6ti hranů.
Ostatní věci tak po různu. Třeba super je tenhle komplet od bmw motoparts http://www.bmwmot...2moto-p920
Ten je teda rovnou na 3/8
Celkem to nevyšlo vůbec levněj, než se prodávají ty "sady" ale zase je to myslím opravdu kompletní... aspoň je to toho 2x tolik
Je a mohl bys dat nejakej seznam co vsechno vozis. At vim co vsechno nemam.
a v porovnání s mým nářadím, co se doplňovalo v duchu původní originální verze... takže kličky, páčky... místo bitů.
Nový je o dost menší a lehčí, což jsem v začátku nečekal, už kvůli nutnosti ráčny... a to nemluvím o tom, jak líp se s tím dělá
Mr GS přiložený následující obrázek:
Ja jsem mel konecne moznost motorku poradne projet na novych tlumicich. Subjektivne vic pada do zatacek (asi kvuli prodlouzeni a tedy vyssimu tezisti), ale zdaji se mi stejne tuhe jako stary originaly, mozna je na po vymene trochu nervoznejsi. Nicmene na nerovnostech a na sotoline je rozdil fakt hodne poznat. I v zakladnim provedeni 530 a 540 Wilbers funguje, takze muzu doporucit. Prodlouzeni ale zvazte, pokud nemate ke dvou metrum, budete s motorkou na miste vic bojovat...
Upravil Slavek-xxx dne 24.03.2019 21:49
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
neznáte někdo tohle netáhlo z Ostravy?
vaše autodoplňky.cz https://www.vasea.../kontakty/
Jsem tam v loni koupil minikompresor AIRMAN... letos, celkově asi po 10ti použitích, přestal fungovat.
Pevná linka uvedená v kontaktech nefunguje... mobil nebere... Poslal jsem mu tedy kompresor zpět s reklamací a fakturou... reklammaci i do mailu s veškerými info...
je to už měsíc a nic se neděje... telefon stále nefunkční, na mail nereaguje a mobil nebere... co to je za kripla?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
kdyz uz je to tady, tak:
- ma nekdo zkusenost s timhle ? http://www.dynapl...lator.html
sice dvojnasobna cena airmana, ale zase polovicni hmotnost i rozmer (±) ....