Dufino nezapomeň napsat klukům do BMW že na tebe ,,Kontrolka na komputeru na me rve, ze je "prehrato", ci neco podobneho :-). " pokud si dobře vzpomínám, měl jsi z toho celkem obavy.
A dle mě, je jízda s přehřívajícím se strojem ještě v 50°C více než výmluvný ukazatel na pozdější tech. problémy.
Tohle jsi jim neřekl, nebo ano? Pokud systém nefunguje jak má a je jedno jestli u Afriky nebo BMW je to chyba člověka že to nechá dojít až extrému.
Možná je opravdu 8 technicky slabá, ale tento příklad za ukazatel nepovažuji.
Snad ti to vyreklamují k tvé spokojenosti.
K ostatním motocyklům- každý má mouchy a každý má nějaké přednosti. Od KTM po BMW. Vždy porucha naštve, ale je třeba koukat na podmínky používání.
Za mě, do takových míst bych si opradu pořídil 8 nebo malou Tenerku. Rozhodně ne Afriku (i když je asi etalon spolehlivosti) nebo 1150. Možná i ta KTM by nemusela být špatná volba.
Ví někdo co s tím měl Šíma?
Jště k té technice. Myslím že dnešní stroje jsou dělané kvůli ekonomiky s co nejmenšími předimenzovánimi. To se snaží eliminovat vyspělejšími technologiemi. A třeba příklady konstrukce motoru kde je kvůli minimalizaci hmotnosti a rozměru třeba o to více spoléhat na funkčnost chladícího okruhu- bude podle mě tenhle případ.
dufino napsal:
hosi,
mozna jste se moc zasekli na tom prehrivani!
V Iranu bylo 47C, takze teplota motoru stoupala adekvatne. Na display obcas vyskocil jeden dilek nad standard, ale to neznamena jeste ze se to vari. Navic pokazde jsem zastavil a cekal az to spadne, coz trvalo kolem 10 min.
NIKDY (hicksi) jsem nejel s prehratym motorem. Pravidelne jsem to odvzdusnoval a termostat vymenil v Kazachstanu.Od te doby uz byl klid.
Dufino to je ale prece neco jineho, nez co mas v tom blogu(!).
Pls REKL JSI TOHLE PRI UPLATNENI KULANCE? Jestli ne, tak doporucuju tohle dodat...
Ja nechci obvinovat nikoho nespravedlive... takze pokud ti krivdim, tak samo sorry.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
kamo,
zpravy, kt jsi zde uvedl, jsem psal vystresovany primo na ceste, tak jak jsem to citil a resil.
Predstavte si nekde net na ceste v Iranu, venku stoji motorka, kt zlobi, je tam vedro a ja sem sam na to vsechno. Asi jsem to trochu prehanel, ale tak ta situace byla.
Chtel jsem abyste tady videli primo z cesty co se deje a treba se od Vas dozvedet i nejakou radu.
Ted s klidnou hlavou 1 mesic po navratu to vidim trochu jinak.
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Jasný v tech šílených zemích a v takovym stresu se napíše věcí.Já když měl poprvý problém někde na cestě ne v ČR tak bych nejradši všechno zapálil a utekl někam skočit ze skály(jsem cholerik asi).
Dufino pri Tvojej jazde si zažil obrovské množstvo pádov. A po zdvihnutí motorky chvílu trvá kým zhasne kontrolka mazania. V tej súvislosti by som chcel spomenúť to, že sa vôbec nedá riadiť kontrolkou mazania, lebo tá zhasne pri tlaku odhadom 0,2 baru a pri tom minimálny prevádzkový tlak na voľnobeh je 1,2 baru. Toto nie je internetová múdrosť ale konkrétne meranie mazacieho tlaku na 800gs. Takže ak po zdvihnutí položenej možno aj zapadnutej motorky Ti po naštartovaní po chvíli zhasla kontrolka a Ty si potreboval s "patričnými " otáčkami vyštartovať do kopca alebo sa vyhrabať z blata je možné, že Ti to dobre nemazalo a začalo sa to pridierať.
Daľšie možnosti sú pripchatá tryska /lebo 800gs nemá filter/ z biedneho paliva - chudobná zmes na jednom valci / tým pádom na druhom bohatá/ z toho aj bez pomoci zavzdušneného chladenia pripečený piest alebo ventily. Ak budeš mať možnosť sprav nejaké fotky z poškodenia...
Inak už dávno som sem chcel napísať, že keby bol čas tak by som na takúto cestu išiel tiež.
No v skutočnosti na takúto cestu nemám, nejde o financie ale hlavne psychickú výdrž.
Takže, pred takýmto výkonom dávam prilbu dole.
dufino napsal:
Predstavte si nekde net na ceste v Iranu, venku stoji motorka, kt zlobi, je tam vedro a ja sem sam na to vsechno. Asi jsem to trochu prehanel, ale tak ta situace byla.
ja to chapu, akorat ted je situace takova, zes vyrazil na medialne ne uplne neznamy trip, nedojel jsi a vina je tak trochu hozena na motorku.
Ted jsou to navic trochu protichudne info -- mel jsi o dilek vic, nebo ti rvaly displeje ze to mas prehrate?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Waltr napsal:
Dufino nezapomeň napsat klukům do BMW že na tebe ,,Kontrolka na komputeru na me rve, ze je "prehrato", ci neco podobneho :-). " pokud si dobře vzpomínám, měl jsi z toho celkem obavy.
A dle mě, je jízda s přehřívajícím se strojem ještě v 50°C více než výmluvný ukazatel na pozdější tech. problémy.
Tohle jsi jim neřekl, nebo ano? Pokud systém nefunguje jak má a je jedno jestli u Afriky nebo BMW je to chyba člověka že to nechá dojít až extrému.
Možná je opravdu 8 technicky slabá, ale tento příklad za ukazatel nepovažuji.
Snad ti to vyreklamují k tvé spokojenosti.
K ostatním motocyklům- každý má mouchy a každý má nějaké přednosti. Od KTM po BMW. Vždy porucha naštve, ale je třeba koukat na podmínky používání.
ty jo Waltre... nemuzes prece psat takovehle smysluplne prispevky se kterymi musim souhlasit
---
Ted tu mame ovsem protichudne info -- jestli mel Dufino jen o DILEK vic, nebo se mu to fakt peklo a rvalo prehrati.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Fanos Rusicka napsal:
Jasný v tech šílených zemích a v takovym stresu se napíše věcí.Já když měl poprvý problém někde na cestě ne v ČR tak bych nejradši všechno zapálil a utekl někam skočit ze skály(jsem cholerik asi).
hele myslis, ze by takovehle zkratovite jednani majitele KTM tady nekoho prekvapilo?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
NO nevím, mluvil jsem s lidma ,které Dufina potkavali cestou (2*1200gs asi bude vědět) a ti říkali, že si moc servisu nehleděl, viz utavená zadní brzda atd???????????? Tak težko soudit????
snazim se tu objektivne popisovat problemy, tak jak jsem je videl ja. Netvrdim ze s tim musite souhlasit, ale ucelel tohoto psani je objektiven popisovat situace, kt jsem mel, bez zadnych pretvarek. Nejsem na zadneho partnera vazan, tedy mohu psat celou pravdu, tak ja se to skutecne stalo.
Mozna je to jen ma mylna predstava, ale nemyslim si, ze jsme od Simy a jeho F800GS slyseli vsechny pravdy tykajici se poruch.
Ano Hicksi, sem tam motorka blikala na prehrati cervenym trojkuhelnikem na dislay. V tom pripade jsem okamzite stavil, at to bylo kdekoli. stalo se tak cca 3-4x za celou dobu. JInak to byl ten jeden dilek max.
Servis na moto cestou jsem delal v prumeru kazde dva dny a to:
-kontrola hladiny oleje v motoru
-kdyz byl termostat, tak odvzdusnit + kontola hladiny vody
-suchym hadrem cisteni retezu a mazani (to i denne), pripadne napnuti
-kontrola vzduchoveho filtru
-vizuelne desticky a kotouce
-kontrola lozisek u obou kol, zda kole nema vakl
-kontola upevneni kufru
Je neco vic, co bych mel priste delat na takoveto ceste?
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
uz jsem to tu psal ale story se zadni brzdou je takova:
-nozni paka mela silene dlouhy chod a lamal jsem si nohu pri brzdeni
-seridil jsem ji u pistku zkracenim zavitove tycky
-chod byl kratsi a zadni kolo se stale po pusteni tocilo
Ten den mi do cesty vbehl pes a ja velmi prudce brzdil. Po te se jiz brzda nevratila dostatecne a pribrzdovala az se cela zatavila. Povolil jsem to a vymenil cely trmen v kazachstanu.
Zaver: brzda byla pravdepodobne zavzdusnena a tim jak jsem na ni prudce slapl, se bublinka nekam ztratila a nevratila se uplne zpet.
Jednoznacme ma chyba, spatne jsem vyhodnotil situaci a neuvedomil jsem si to zavzdusneni.
Upravil dufino dne 21.08.2011 17:52
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Tryskac napsal:
Dufino pri Tvojej jazde si zažil obrovské množstvo pádov. A po zdvihnutí motorky chvílu trvá kým zhasne kontrolka mazania.
ano, pokazde kdyz byla na zemi jsem ji postavil, chvilku pockal, a pak po nastartovani vzdy blikala cca 5 sec kontrolka mazani - nebo nizke hladiny. Motor je i trochu slyset jak "zarachoti" jinak nez normalne a pak ihned zase prede.
Zkusil jsem ihned po padu nechat moto stat celou noc, a az rano statovat, zda olej stece a kontrolka se neobjevi. Zablikala stejne dloho jako kdyz jsem ji nastartoval ihned po padu.
Mate s tim stejne zkusenosti?
Upravil dufino dne 21.08.2011 17:52
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Jakykoliv vlastni nazor nema nic spolecneho s objektivitou. Vzdy jde o SUBJEKTIVNI nazory a zazitky, cimz je nechci snizovat, ale v tom momente, kdy nekdo vyrkne "jde mi o objektivitu" v ramci me osoby, tak ...........
Tryskac napsal:
Dufino pri Tvojej jazde si zažil obrovské množstvo pádov. A po zdvihnutí motorky chvílu trvá kým zhasne kontrolka mazania.
ano, pokazde kdyz byla na zemi jsem ji postavil, chvilku pockal, a pak po nastartovani vzdy blikala cca 5 sec kontrolka mazani - nebo nizke hladiny. Motor je i trochu slyset jak "zarachoti" jinak nez normalne a pak ihned zase prede.
Zkusil jsem ihned po padu nechat moto stat celou noc, a az rano statovat, zda olej stece a kontrolka se neobjevi. Zablikala stejne dloho jako kdyz jsem ji nastartoval ihned po padu.
Mate s tim stejne zkusenosti?
Áno je to tak, v sacom koši ostane vzduch aj po odstavení na celú noc, skrátka von sa dostane len tak, že prebehne cez čerpadlo.
Upravil Tryskac dne 21.08.2011 23:17
Ahoj Dufino,líbí se mi jak všichni tady hodnotí co jsi udělal nebo co jsi měl udělat,ale chtěl bych vidět tady některé odborníky ve stejné situaci,jak by na místě řešili obdobné problémy.Ono taky mužeš mít odborné znalosti,ale když nemá prostředky jak vyřešit problém jsou ti k ničemu.Nevím jak to bylo nebo jaká byla situace a nebudu to hodnotit přesto že si myslím že technice trošku rozumím.
Každopádně pokud je motor v BMW na reklamaci nepochybuju o tom že po vyřešení reklamace ti bude jasně zděleno co bylo příčinou vzniku problému.Vím z vlastní zkušenosti že dnes jsou takové postupy a technologie že se to prostě zjistí.Pokud to u takto velkých poškození funguje u BMW jako u jiných značek tak by motor měli odeslat reklamačnímu oddělení do BMW.
Pokud se k tomu má vyjádřit pouze mechanik dealera tak to je blbý.
Až dostaneš nějakej verdikt příčiny i ty budeš moct říct jestli je vinna na straně motorky nebo jestli jsi pochybil ty někde-ať už umyslně nebo nechtěně třeba z technické neznalosti a nebo jen proto že 800 není na takové cesty stavěné(nekvalitní benzín,vysoká zátěž,horko,prach apod.)))
Každopádně ti přeju at reklamace dopadne dobře a když už ne tak at tě její vysledek přivede ke správné motorce na tyhle užasný cesty jako byla ta tvoje.
TomR1 napsal:
Ahoj Dufino,líbí se mi jak všichni tady hodnotí co jsi udělal nebo co jsi měl udělat,ale chtěl bych vidět tady některé odborníky ve stejné situaci,jak by na místě řešili obdobné problémy.Ono taky mužeš mít odborné znalosti,ale když nemá prostředky jak vyřešit problém jsou ti k ničemu.Nevím jak to bylo nebo jaká byla situace a nebudu to hodnotit přesto že si myslím že technice trošku rozumím.
Ty asi neznas tu historii proc tohle vzniklo, Dufino dojel nekam do Beloruska, kde mu to kleklo.
To by myslim bylo ok, ale zacal si tak nejak stezovat -- VEREJNE, ze to osmikilo stoji za prd, ze za ty prachy by melo nevimco a dal to na kulanci do Inveltu.
Kdyby rekl... "kurna asi jsem to upekl, nebo nevim, uvidime, co na to Invelt" tak myslim zadna causa nevznikla.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Dufino, tvuj problem mi docela pripomina patalii toho Kanadana, ktery zadrel motor kdesi v jizni Americe... Mel r. 2008. BMW od toho dalo ruce pryc, a az na natlak lidi z ADVrideru Kanadsky dealer opravu zacaloval z vlastni kapsy. Pokud si dobre vzpominam, BMW usoudilo, ze problem byl zapricinen nahratim jine (dle BMW neoficialni - byt od BMW dealera) palivove mapy a take pouzivanim oktanovych boosteru.
Nevim jak velky ma vliv okolni teplota, a jestli by to mohlo napomoci zadreni... Ja jezdim pomerne casto v teplotach kolem 45 stupnu a az na trvale seple ventilatory nic neobvykleho nepozoruji, ale to moc neznamena (co kus to pomalu original.. :-) ). Je pravda, ze tam nalitou chladici kapalinu do horkych oblasti, s posunutym bodem varu.
TomR1 napsal:
Ahoj Dufino,líbí se mi jak všichni tady hodnotí co jsi udělal nebo co jsi měl udělat,ale chtěl bych vidět tady některé odborníky ve stejné situaci,jak by na místě řešili obdobné problémy.Ono taky mužeš mít odborné znalosti,ale když nemá prostředky jak vyřešit problém jsou ti k ničemu.Nevím jak to bylo nebo jaká byla situace a nebudu to hodnotit přesto že si myslím že technice trošku rozumím.
Ty asi neznas tu historii proc tohle vzniklo, Dufino dojel nekam do Beloruska, kde mu to kleklo.
To by myslim bylo ok, ale zacal si tak nejak stezovat -- VEREJNE, ze to osmikilo stoji za prd, ze za ty prachy by melo nevimco a dal to na kulanci do Inveltu.
Kdyby rekl... "kurna asi jsem to upekl, nebo nevim, uvidime, co na to Invelt" tak myslim zadna causa nevznikla.
Jasný no,z druhý strany představ se v danej situaci s tim že jsi utratil poměrně hodně peněz za zánovní nebo novou motorku.Tedko se ti tohle stalo což sebou nese i poměrně hodně peněz pokud neuznají záruku,trochu skaženej dojem z toho že jsi nedojel vysněnou expedici-tak bys asi taky byl naštvanej na BMW a zrovna jej nechválil.Sám bych asi taky vinu trošku házel na motorku.
Pokud to vzniklo nekvalitním benzínem což muj názor je že je to hodně pravděpodobný tak bych asi taky byl nasranej a řikal že BMW mě zklamalo když takováhle motorka tohle nevydejchá až takovýmhle způsobem.
Jinak ještě co se týká toho přehřátí viděl jsem opravdu hodně motorů jak 4t jednobuchy tak 4válce přehřátý tak že z nich vylitala všechna voda a ani na jednom se nezadřel motor a ani na jednom neodešlo těsnění pod hlavou.Po schladnutí ty motory makali dál-(samozřejmě se odstranila příčina přehřívání)
Předpokládám že motorka se sice hřála ale pokud nejezdil s uvařeným motorem je fakt smutný ža takovýhle motor to takhle odskáče z toho bych asi byl taky zklamanej.
Měl jsem KTM950 ta byla věčně přehrátá v terenu,voda mi z ní vylítala 1x,kolikrát běžela na zemi na boku než jsem ji stihnul vypnout a tohle vydržela-je fakt že měla zase jiný závady a hodně jinejch problémů,ale tohle dávala stejně jako kdejakej japonskej motor.
Ale to se pouštím do spekulací což jsem právě nechtěl.