diaboluss
Prosimtě, kde jsi to měl v servise? Předpokládám že BMW?
Jde mi o důvěryhodnost infa. Díky.
Jinak, motor co klepe ,,tady u nás" je nový. Takže?
mandy8 napsal:
Hicks> No hlavně by se k tomu BMW mělo nějak postavit protože je jasná vina ne jejich straně. Řešit to aspoň tou kulancí....
presne tak.. treba ze bychom zaplatili praci a nejaky procento dilu...
ja mam najeto 110 tisic.. uff.
jojo se to tak dělá,fabrika připravý polomotory(bez zapalek altzernátorů apod..)jen nezbytně nutné díly a na ty bud udělá super price nebo spíš je zdarma měmí a zákaznik hradí práci což taky nebude málo...
Pánové, dle mého mínění kvalita a spolehlivost motorek BMW GS skončila modelem R1150GS (adv), na ničem novějším bych se mimo rádius dostupného servisu nevydal.
Všechny vymoženosti typu elektronika, snížování hmotností (rozuměj poddimenzování), šizení materiálů za účelem snížení ceny o pár éček atd. vede jen k tomu co tady stále řešíte. Velmi drahým prů.serům.
Cítím s Váma a přeju, ať z toho vybruslíte s co možná nejnižšími ztrátami ve Vašich rozpočtech.
Upravil LiborJ dne 15.02.2012 18:16
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
myslim, ze pokud se to fakt vysira... a je to systemova chyba.. bylo by fer nam uznat kulance.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak s tou informáciou si nás "osemstovkárou" moc nepotešil. Tie fotky tam niesu zámerne?, alebo to nevyšlo. Asi bi sme mali ozaj začať na importérov tlačiť Ja mám 65tis. km. Len ako sa k tomu postavia, keď si nechodil po záruke na servis k nim?
Upravil siso dne 15.02.2012 19:09
to Hicks: podej skupinovou žalobu.......že si dovolili Ti prodat mrdku....no co, záruka je dva roky, tak to dva roky musí vydržet, proč to řešit pak?
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
diaboluss napsal:
Takže konečně nějaké konkrétní zprávy k tomuhle případu!!!
V servisu mi bylo řečeno následující:
K závadě došlo vinou špatné konstrukce motoru, kterou trpí modely 2008 a 2009. Jde o to, že vyvažovací hřídel se točí na klice a vlivem poddimenzování konstrkce motoru se to časem vyklepe. Poměrně dost častá vada u těchto modelů. A když se opravuje motor tak z 95% právě tohleto!
Čili nějaké upadnutí v terénu na to nemá přílišný vliv...
Vzhledem k tomu, že jsme to objevili v relativně ranném stádiu, tak mi byly nabídnuty tři varianty:
1/
Vyměnit šálu na vyvažováku a přebrousit to. S montáží a demontáží to je cca za 15000. Pokud se tohle udělá, není žádná záruka kolik to vydrží. Jestli sezonu nebo dvě... nebo 500 kiláků :-/
2/ Udělat generálku a vymět to i stou klikovkou a všema ložiskama, s demontáží a montáží cca z 50000. Stejně tak zde je víceméně jasné, že se to časem taky vybuší a začne to klapat... protože dole vana motoru má takový jakoby kanálky a tím je tam málo materiálu a víc to hází. Od modelu 2010 to už celé vyplněné kovem - čili více materálu a větší "kontra" hmota vůči tomu hřídeli...
3/ No a třetí varianta dát tam novej motor, respektive z bouračky.... Cena včetně práce od 50000 vejš!
Takže jsem z toho docela rozčarovanej vám povim...
Musel by se sehnat motor z nějaký bouračky a to samozřejmě model 2010 a novější! Tam už je ta konstrukce řešená jinak (viz výše) a tato vada se tam vpodstatě neobjevuje.
Ještě pro dokreslení - údaje ze servisu BMW:
Výměna motorů GS 800 pro modely 08/09: 300/měsíc!!!
Výměna motorů GS pro modely 2010 a novější 50/rok!!!
Což je asi údaj za všechny!
Dost mně na tom sere i ten fakt, že až na tohle místo je ten motor 1A. Spojka, převodovka, písty, všechno je bez problémů.
Diabolus
Ono to vyzerá ako neoficiálna informácia od ústretového mechanika a nie oficiálna správa od bmw, takže kulancia je ešte v čiernej diere.
Vďaka aj za neoficiálne info, no bohužial potvrdila moje viac ako ročné podozrenie.
Priznám sa, že som z textu celkom nepochopil kde sa prejavilo poddimenzovanie.
panvičky na kluke strednej ojnice? - asi toto
ložisko čapu čo spája strednú ojnicu zo závažím?
alebo dokonca hlané ložiská - panvičky v bloku po stranách tretej ojnice?
nejak sa "schovali" tie fotky čo si prikladal...
Inak na vznik tejto poruchy majú vplyv najčastejšie - najviac používané otáčky. Piesty chodia po priamke, protiváha po časti kružnice. Sú otáčky, pri ktorých vyváženie je lepšie "zladené" a naopak a vtedy asi dochádza k nadmernému namáhaniu zle nadimenzovaného uloženia. Je zaujímavé, že cestné verzie touto poruchov asi netrpia alebo len o tom neviem? Ked som kúpil 8gs aj som vnímal rozdielny charakter vibrácii podľa otáčok alebo akcelerácii a zavretí plynu.
Inak vyváženie nie je nič iné ako pridanie daľšej nevyváženosti v inom smere, tým vznikajú prídavné sily ktoré spotrebovávajú energiu - výkon. tým nechcem povedať, že je nepotebné.
Takže ešte otázka aké používate najčastejšie otáčky?
Ja 4-5000.
Za prvé: fotky zmizely nevím proč... zkusím naházet znova, teď píšu z notebooku a nemám je tady...
Ohledně "boje" s BMW není všem dnům konec, ale víceméně si myslím, že mě pošlou doprdele s nějakou kulancí... nicméně díky za rady. Rozhodně jim nějak napíšu... a ne přes importéry, ale rovnou do Mnichova... ale moc nadějí tomu nedávám...
Ty údaje o servisech jsou z ofiko servisu BMW (respektive ofiko skladu dílů, kterej poptávaj jejich servisy) takže relativně důvěryhodný zdroj...
Jelikož ty obrázky nějak vypadly - pokusím se vysvětlit v čem je ta chbya motoru (08/09). Jde o to, že dole - ve spodní vaně - kde protýká olej je zkrátka moc místa (jsou tam taková žebírka a vybrání - tím tedy méně materiálu... menší hmota, menší protiváha tomu co se točí nad tím - tedy vyvyžováku a klice... u těch nových modelů to je celý "vyplněný" kovem a tudíž to i víc váží a nejspíš to vyrovnává lépe ty rázy vyvažováku, kterej působí na kliku... zní to celkem logicky...
Moje nejpoužívanější otáčky pokud si dobře pmatuju tak od 2500 do těch 5000...
No a jak tady někdo psal radu: Opravit to (vyměnit šálu a ložiska) to jsem (přiznám se) taky zvažoval - protože je možný, že by to pak najezdilo třeba nějakých pár dobrých sezón, ale zas na druhou stranu stejně bych pak koupil GS... takže to si to radši nechám pořádně opravit a budu na tom dál jezdit...
Co říci na závěr. Zkrátka nasranej jsem docela notně. Je to vpodstatě prkotina ale vzhledem ke konstrukci toho motoru to prostě podle mně nemá cenu řešit jinak než výměnou za novej model (tedy rok 2010 a výš).
Fanos Rusicka napsal:
Opět se potvrzuje jen jedno je to shit,je to shit!!
...a já to říkal, já to říkal....
neprijdete si jako c*uraci?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
ty jo chlape drzim place aby se BMW postavilo celem k teto zavade. Ja uz mel podobnou informaci od jednoho servisaka co dela BMW a pro uvazuji jen o modelu 2010 a vys. ALe zas klidne muzou dat i do modelu 2010 motor z roku 2009 co jim treba zbyl a clovek to nepozna.
Diab: mohu pouzit tve obrazky?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Schrek: Model 2010se pozná velice snadno... podle vypouštěcího šroubu. Je to imbus a má jiné stoupání a tudíž nejde zaměnit. Takže pokud se na to podíváš, máš jistotu .-)
diab: hele s tim nemeckem jeste pockej... navrhuji spolecny postup
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
byl jsem se kuli tomu byl podivat do garaze.
Mam tam imbus (novy motor) a puvodni motor mel sestihran, tusim 27 klic.
Kdyz jsem se v Inveltu ptal jaky rok je tento motor vyroben, tak nevedeli.Jelikoz ale pry motory nejsou, a cekalo se na nej, tak to vypada na r.2010..
Tim nechci zlehcovat situaci diaboluss.Psal jsem do Mhichova mail, ale nikdo mi neodpovedel. Drzim palec
Upravil dufino dne 16.02.2012 00:22
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
diaboluss napsal:
Hicks: OK... tak to nějak uchopíme... ale ty s tím nemáš nějakej problém ne? Nebo už v tom taky klepe???
zvuk to ouplne peknej nema.
ale hlavne mam silenej najezd a tim padem i obavu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Dufino: No já právě myslel, žes to řešil krs Německo a pak se teprv ozvali češi. No hele buď rád za ten imbus :-) Vono kdyby ti tam dali zase model 08 asi by to byl výsměch!
Hicks: Obavu máš asi oprávněnou, ale zas to neber tak, že každej motor se posere. Podle mně tam hraje roli spoustu faktorů a můžeš bejt zrovna šťastlivec a třeba ti to vydrží... ale pravda, tahle diskuze asi majitelům 08/09 nepřidá...