siso napsal:
Tak obnovím trocha debetu o alternátore.
Po tejto diskusii som si namontoval voltmeter ešte minulí rok na jar. Pripojil som to k parkovačke. Za bežnej premávky na voľnobeh ukazuje 13 - 13,2 V, za jazdy 12,8 V.
Na Doroťanke za silného dažďa sa niečo sprasilo. Za jazdy max. 11,7 V a na voľnobeh 11.4 V. Ale po pár km (30 km) to zase dobíjalo. Doma som s tým ešte jazdil a pohoda.
8 mája som vyrazil do Rum. Už po ceste to začalo skákať z 12,8 na 11,8 V za jazdy. Ďalší deň som bol rozhodnutý, že idem domov, chalani ma prehovorili a tak som zostal. Max pôjdem domov na auto baterku. Po týždni jazdenia po Rum. sa nestalo nič. Motorka dobíja keď ja studená tak normálne a keď sa zohreje voľnobeh 11,5 a za jazdy 13,0 V. Ale to som pre istotu hneď na začiatku vyhodil žiarovkou zo svetla, tak som tomu asi trocha predĺžil životnosť.
Podľa môjho názoru odchádza ALTERNÁTOR a reglér to ešte stíha ukočírovať v otáčkach.
nicmene ty uz mas druhej ALT, jako ja, ze jo?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
swat - najazdených mám 110100 km.
hicks - ako píše strive mám stále pôvodný alternátor.
kim - to si nemyslím, keď po roku to začne ukazovať iné hodnoty. To ten regulátor doteraz spal. A 11,5 - 11,7 V na voľnobeh v celej sústave je dosť málo.
Jj jestli máš porovnání s historií tak je to něco jiného -já jen uvažoval jestli není rozdíl v měření za altern. a za reg. ale to jen spekulji; el tak detailně neznám.
siso napsal:
swat - najazdených mám 110100 km.
hicks - ako píše strive mám stále pôvodný alternátor.
kim - to si nemyslím, keď po roku to začne ukazovať iné hodnoty. To ten regulátor doteraz spal. A 11,5 - 11,7 V na voľnobeh v celej sústave je dosť málo.
Jak se da zjistit bez voltmeteru, ze to zacina spatne dobijet? Na starych motorkach jsem to resil, chytrou krabickou a vicebarevnou diodou, ale na moderni motorce to maji nejak vychytane ne? Mam najeto 12tis.
kim - ja som na základe tohoto fóra namontoval ten voltmeter. Po skúsenostiach ľudí som chcel vedieť čo sa deje s alternátorom, aby som potom nebol prekvapený niekde v divočine keď mi motorka nebude chcieť naštartovať. A zjavne sa to oplatilo.
bendik - bez voltmetra to nezistíš. Ten môj je vodotesný, stál 4 € a je namontovaný na palubovke, tak že to mám stále pred očami.
tak pridám fotky SISOvej škvarky ča sa predtým volala stator alternátora.
Ešte info o meraní odpor medzi fázami okolo 0,8 ohmu - teda ako by to bolo v poriadku. No oproti kostre mali všetky nulový odpor - takže prerazená izolácia na jadro cievky. Či skutočný skrat na kostru má iba jedna fáza alebo fakt všetky sa nedá zistiť nakoľko sú fázy spojené. Na jednej foto je nový alt. na ktorého výdrž som veľmo zvedavý.
fotky sú iba z tlf.
Tryskac přiložený následující obrázek:
To je po 110 tis ? - ted mam 50 mam se uz zacit bat ?:-) jak to teda vlastne zdechlo ? postupne nebo najednou - problémy s dobijenim mel letos na vyprave i triumf proste nenabijel na vic nez 12,2V , mampodezreni ze by to mohlo byt prave tim ze postupne odchazi jedna civka za druhou na statoru - muze mi to někdo potvrdit nebo vyvrátit ?:-)
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
No, regulátor mi neodišiel, pravdepodobne vďaka tomu že mám namontovaný ten voltmeter. A poruchu som odstránil pred tým ako bi zhorel aj ten.
Ja sa do elektriky moc nerozumiem, ale podla mojich sledovaní priebeh bol takýto:
1. Začalo to slabšie dobíjať (čo bez voltmetra nezistíš)
2. Keď to vychladlo dobíjalo znovu (ale asi po cca 50 km zase problém)
3. Hodnoty skáču hore dole
4. Končil som, za jazdy dobíja a na voľnobeh nie (regulátor to ešte stíha ustrážiť)
5. Pravdepodobne to končí úplným prerazením cievok (zistíš to až keď to začne vynechávať, alebo niekde nenaštartuješ)
Myslím si ale, že bi to postupne dobíjalo menej a menej a vtedy odíde aj ten regulátor ako sa snaží chudák. Je to ale len môj dohad. Možné ešte je, že keď alternátor úplne zoskratuje tak odíde aj regulátor.
Upravil siso dne 23.05.2014 13:25
siso napsal:
No, regulátor mi neodišiel, pravdepodobne vďaka tomu že mám namontovaný ten voltmeter. A poruchu som odstránil pred tým ako bi zhorel aj ten.
Ja sa do elektriky moc nerozumiem, ale podla mojich sledovaní priebeh bol takýto:
1. Začalo to slabšie dobíjať (čo bez voltmetra nezistíš)
2. Keď to vychladlo dobíjalo znovu (ale asi po cca 50 km zase problém)
3. Hodnoty skáču hore dole
4. Končil som, za jazdy dobíja a na voľnobeh nie (regulátor to ešte stíha ustrážiť)
5. Pravdepodobne to končí úplným prerazením cievok (zistíš to až keď to začne vynechávať, alebo niekde nenaštartuješ)
Myslím si ale, že bi to postupne dobíjalo menej a menej a vtedy odíde aj ten regulátor ako sa snaží chudák. Je to ale len môj dohad. Možné ešte je, že keď alternátor úplne zoskratuje tak odíde aj regulátor.
Nevim proc by mel odejit i regler. Kdyz neni stava z altu tak je regler mimo. Regler odejde vetsim proudem a ne nizsim proudem..
Mno a to postupne odchazeni vidim asi tak, ze jsou tam 3 civky, jedna ma zkrat na kostru tak se vykon / proud altiku snizi. Zaroven ten proud na kostru zahriva altik a ten se po case usmazi - probijou se na kostru dalsi civky a nakonec jsou z neho takova zbytecna kaminka a do gerleru netece samozrejme nic..
sledovat by se to dalo merenim izolacniho odporu kazde civky.. od jiste hodnoty pak menit altik, ale proc takhle resit zavadu z vyroby ??
frijolero - ja som reagoval len na to, že mnohý píšu že musí odísť aj reglér.
To že je to závada z výroby vieme asi mnohý, ale ako to riešiť keď moto má najazdené 110 tis. km.
Tak altík vymenený, dobýja normálne. Ale je tu problém, zase po zohriatí, keď zaťažím odberom el. sústavu (smerovky, alebo diaľkové ) na voľnobehu dobýjanie klesne zase na 11,7 V. Keď to vypnem postupne sa hodnoty vrátia do normálu. Ak to spravím za jazdy, voltmeter poskočí ešte o 0,1 V nahor (vypnuté diaľkové 12,8 V a zapnuté 12,9 V pri 2000 ot./min..) . Reglér to asi nebude, menil som z druhej moto a robí to to isté.
KDE JE PES ZAKOPANÝ?
Upravil siso dne 25.05.2014 08:13