Před pár lety jsem koupil 1150ADV, 2003, twinspark, KN filtr, kat a výfuk sériové. Pak jsem koupil výfuk Zach bez trubky zužující výstup, součástí byl i rozšířený trombón sání. Pocitově se výkon ani krouťák nezměnil, pouze zvuk byl hlubší a trochu hlasitější, ne ale o moc.
Dnes jsem namontoval Y-svod. Po nastartování mne překvapil nárůst hluku. Jel jsem to projet a nestačil jsem zírat. Nejprve negativa:
- zvuk hlasitější, na mne až moc, doplním tedy vložku do výstupu
- zvedl se volnoběh - seřízení to spraví
- 2x to blaflo do výfuku, ale nepatrně, pokud to tak zůstane, nebudu řešit
Teď to hlavní - motorka jede jako pra.e a není to pocit! Od volnoběhu do 6500 ot. (víc jsem nezkoušel) na jakýkoliv rychlostní stupeň silný, naprosti lineární zátah. Zmizely vibrace, motor se snadněji vytáčí, vyloženě se mu to líbí. Výrazně lepší krouťák odspodu, jednu vesnici s několika pravoúhlými zatáčkami za sebou jsem projel cca předpisovou rychlostí na šestku, asi 1500 otáček, snad ani ne, na konci jsem přidal a motorka s lehkým zachvěním vyrazila. Ve středních a vyšších otáčkách také znatelný nárůst, to mne překvapilo nejvíc, čekal jsem lepší spodek ale horší vršek. Od 6500 ot. nevím, ale do těch otáček všechno o dost lepší, až mi to přišlo skoro jako 1200GSA.
Takže nadšení a pokud se po úpravě výfuku výkon/krouťák nezmění, nebude to mít chybu.
Y-svod mám prý od Creptuse, nádherně udělaný.
Jo, ten výkon a krouťák je tak velká změna, že jsem to rozhodně nečekal.
Máš v Zachovi vzadu vložku ve výfuku? Pokud ano, mohu poprosit o stručný popis, resp. hlavně vnitřní průměr, popř. délka atd.? Díky!!
Ivane,su rát,že čtu tohle zrovna od tebe,protože sem pochopil že ti nešlo jen o zvuk Ale čekal sem to,protože vím,co otevřený výfuky dělají na normálních japonckejch mašinách,kdy je motorka jak vyměněná a není duvod,proč by to na boxeru nefungovalo taky. Tam,kde muj bandit12 s origo laufen nešel na zadní na jedničku jen plynem,chodí s Yoshimurou na dvojku a je to peklo na zemi Blbý je,že kdyš tam dám tu vložku,tak je z toho zase ten mrtvej sériovej,ale to na dovolené v zahraničí nevadí,koní to má i tak dost...
O zvuk mi nešlo vůbec. Lepší krouťák a menší hmotnost, to je pro mne podstatné. Obojí se podařilo, trubkou ve výfuku se to nevrátí výkonově před y-svod. Vrátí se to někam mezi, on Zach má vzadu hodně velkou díru (větší jsem snad neviděl) a i když ji zmenším, vyplachovat se to bude mnohem líp než s katem. Ale kamarád Zámek má jinou zkušenost - má y-svod, KN a neznačkový laďák. Protože má hliníkáče, má v laďáku cca 30 cm trubku vytaženou za kufry, aby se nezahřívaly. Jednou mu trubka vypadla a motorka ztratila výkon. S trubkou to zase jede. Je to alchymie...
Včera mi kamarád přinesl kousek duralové kulatiny, speciální letecký kalený dural používaný na náboje vrtulí letadel atd., tak z něj vložku vysoustružíme:-).
Upravil Ivan dne 28.05.2013 10:05
Nakonec vyrobena vložka podle originálu, včera jsem dal krátkou zkušební jízdu. Zvuk je zpět kde byl s katem, řekl bych, že snad i slabší, jen posluchač za motorkou slyší hlubší bublání. Za jízdy je to horší než bez vsuvky ale lepší než s katem. Lepší je to naštěstí úplně dole, zkušební vesnici jsem projel opět na šestku při 1800-2000 ot., ale při následném zrychlení byly vibrace větší než bez vsuvky. Slušný zátah pokračuje do středních otáček, pak je tam takové jako "sériové" místo a opět slušným zátahem se pokračuje dál. Úplně nahoře jsem nebyl. Ale byla to jen krátká jízda.
Hola hola, nemohl by sem někdo nafotit, jak vypadá provedení od Creptusu? Jde mi hlavně o podobu a uchycení Y-svodu... A kdyby sem dal někdo video a nějaké další reference, jak se to chová na R 1150 GS, byl bych rád. Co tady je, jsem přečetl...ale víc názorů neuškodí Uvažuji o objednávce Y-svod + koncovka Creptus na 1150 GS.
mao napsal:
Hola hola, nemohl by sem někdo nafotit, jak vypadá provedení od Creptusu? Jde mi hlavně o podobu a uchycení Y-svodu... A kdyby sem dal někdo video a nějaké další reference, jak se to chová na R 1150 GS, byl bych rád. Co tady je, jsem přečetl...ale víc názorů neuškodí Uvažuji o objednávce Y-svod + koncovka Creptus na 1150 GS.
tak to Ti prajem hodne stastia a trpezlivosti
mna uz mesiac "natahuje" o termine zhotovenia Y+koncovka
.... zrejme ma fakt prace nad hlavu a nejak nestiha robit to co slubuje
...sam som tuna vyzdvihol jeho pracu (videl som jeho robotu) ale toto mu k serioznosti nepridava
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Právě proto se ptám...rozhodně co jsem tak sondoval, tak nejsi v tomto výjimkou. Mám rád jednání na rovinu, když někdo řekne udělám to, ale bude to trvat měsíc, je to OK. Ale když někdo slibuje a oddaluje a oddaluje, tak je to k vzteku. Co jsem tak vyčetl, tak zpracování super, ale slibování a posouvání termínů na zabití. Takže si to ještě rozmyslím. Ale cenovou nabídku mně teda poslal bleskově!
mao napsal:
Právě proto se ptám...rozhodně co jsem tak sondoval, tak nejsi v tomto výjimkou. Mám rád jednání na rovinu, když někdo řekne udělám to, ale bude to trvat měsíc, je to OK. Ale když někdo slibuje a oddaluje a oddaluje, tak je to k vzteku. Co jsem tak vyčetl, tak zpracování super, ale slibování a posouvání termínů na zabití. Takže si to ještě rozmyslím. Ale cenovou nabídku mně teda poslal bleskově!
hmm neni co dodat
za inych okolnosti by som takto trpezlivy nebol
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Hromadná objednávka (aspoň pre mňa) zatiaľ stále nedopadla. Podľa Zdenka už sú nejaké kusy vyrobené, ale bol tam nejaký problém. Pôvodný termín bol pred mesiacom, ale ešte som trpezlivý
jj takze nielen ja som uz mesiac nevybaveny ale vsetci co sme sa zgrupili do hromadnej objednavky, avsak ja som dohodnuty s creptusom napriamo, lebo ja som si objednal aj koncovku a so Zdenkom sme dohodli ze ho nebudem s tym zatazovat - takze jedu na solo
a potvrdzujem ze nieco uz je / bolo vyrobene ale bolo treba nieco opravit, tak ja fakt newim ako som / sme na tom a ci vobec je / nie je nieco vyrobene a moja koncovka uz tobož
.... zacina to byt take "siltovkoidne"
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Jak psal Zdeněk, byly tam problémy ale minimálně ty technické by měly být OK, můj svod se povedl dokonale, montáž v pohodě (vlastně nejhorší je sundat katalyzátor) a kromě toho i skvěle vypadá. Vlastnosti se potvrdily, je to o dost lepší.
Za upřímnou snahu Zdendy vyřešit vše ke spokojenosti objednávajících dám ruku do ohně (on je totiž jeden z bláznů na minimotorkách Monkey/Gorilla, se kterými jsme vloni pokořili po ose Rumunsko:-):-))!
Ivan napsal:
Jak psal Zdeněk, byly tam problémy ale minimálně ty technické by měly být OK, můj svod se povedl dokonale, montáž v pohodě (vlastně nejhorší je sundat katalyzátor) a kromě toho i skvěle vypadá. Vlastnosti se potvrdily, je to o dost lepší.
Za upřímnou snahu Zdendy vyřešit vše ke spokojenosti objednávajících dám ruku do ohně (on je totiž jeden z bláznů na minimotorkách Monkey/Gorilla, se kterými jsme vloni pokořili po ose Rumunsko:-):-))!
Tak, a dostáváme se k tomu, o co mi šlo na začátku... Ivane, bylo by možné udělat nějaké fotky - hlavně jak je řešen Y-svod + uchycení?
Zkusím to vyfotit, jak sundáš výfuk, drží to na dvou přístupných šroubech a pak už to jen vyviklat a vyklepat ze svodů od válců, uchycení je úplně stejné jako kat.
... a druhá zespodu s uchycením. Omlouvám se za kvalitu fotek a špinavou motorku, má za sebou brodění v okolí Krumlova.
Ivan přiložený následující obrázek: