TomasTT napsal:
Dneska mi psal jeden zákazník našeho kolegy z Turecka. Je to filmař, který si chtěl vyčistit hlavu a vyrazil na jaře na cestu kolem světa. Jede na 1190R. Jmenuje se Tolga Basol a psali o něm třeba na AdvPulse...
Na motorce kterou má fungl novou má najeto 22000km. Zatím se projel z Turecka do Magadanu a přes Mongolsko na Bajkal. Další úsek bude severní Amerika, motorku už zabalil a nechal jí poslat.
Psal mi tohle (doslovný překlad):
- sériové ráfky jsou jako ze sýra. Dal jsem tam DID ráfky dopředu i dozadu a pochopitelně duše. 690kový DID ráfek a střed z 1190 a dozadu 950SE ráfek (opět DID) a zase střed z 1190.
- airbox je katastrofa. Jediná možnost bylo použít Unifilter, se kterým to není taková tragédie.
- podvozek nejde srovnávat ani s 690 ani s 950SE ani s LC8. Je to o dost horší. Potřeboval jsem tvrdší pružinu dozadu, se sériovou se nedalo jezdit offroad. Já jezdím především offroad, silnice mě nebaví.
- předek mi vytekl asi 1000km před Magadanem.
- teď na Bajkalu mi to hodilo MTS ABS error. Takže nejde měnit módy, nefunguje ABS. Zkusím to v USA nechat opravit.
- motorka je pocitově hodně těžká. Jezdím sám, zvedám jí sám. Měl jsem rozhodně vyrazit na 690 a ne na téhle těžké mrše. Ale KTM mě do toho natlačilo. Já měl super 690 vypiplanou a dal jsem jí pryč, něco doplatil a oni mi dali 1190 jako částečný sponzoring. Ale nebyla to moje volba. 690 a velké nádrže a není nic lepšího na takovou offroad cestu kolem světa.
- motorka dost hřeje, tak že moc hřeje. Je to nepříjemný. Naštěstí zatím tam v Rusku se to hodilo ale v Mongolsku už to vadilo. Fakt to topí
- jinak další problémy zatím nebyly ale ono to celkem stačí. Žádná motorka není dokonalá a na každý typ cesty se hodí něco víc a něco míň a tahle se na mojí cestu moc teda nehodí.
To je super, najít takové krásné vlákno o KTMce na GS fóru.
Motorku mám z druhé ruky, aktuálně má najeto 52000 km. 20000 km jsem na ní najel já.
Jsem s motorkou spokojený, protože mě zaujala výkonem, designem a jízdníma vlastnostma. Oproti BMW je to brutus.
Samozřejmě má tenhle model i nějaké nedostatky o kterých se ví a pokud se vychytají, motorka spolehlivě slouží.
Hodně nepříjemná věc je poddimenzovaný starter, někdo ho dostal na svolávačce, někdo při reklamaci a někdo si ho bohužel musel zaplatit a někdo ani neví, že by ho měl řešit.
Ten kdo jezdí celoročně a chce se svézt při teplotách kolem nuly nemusí vždy motorku nastartovat, pokud nemá opravdu stoprocentní baterii. Řešením je výměna starteru za starter z 1290, já ho dostal na pětiletou motorku v rámci rozšířené záruky zdarma - problém vyřešen.
Problém netěsnosti airboxu a následných problémů při znečištění škrtících klapek a v krajním případě při používání v opravdu prašném prostředí už je od roku 2013 dobře znám a je v rámci svolávaček a záručních oprav vyřešen a modelů od roku 2014 by se už neměl týkat. Pro offroad použití je dobrý přídavný unifilter na vnější sání, aby se airbox neplnil prachem a nečistotami a vzduchový filtr pak vydrží déle.
Ráfky jsou pro běžné použití v pohodě, pokud motorka jezdí tam, kde už GSo nepotkávám, tak se zničí, což se mi povedlo, ale Excely bohužel výrobci motocyklů na silniční endura nedávají, takže to bude problém všech těžkých endur.
Expediční doporučení je tedy ráfky řešit.
Tyhhle motorky samozřejmě kupují dobrodružnější typy motorkářů a podle mého názoru bojují s větší zátěží. Proto se může stát, že i tenhle stroj narazí na své limity.
Pevně však doufám, že jeho limity v offroadu jsou o kousek dál než u R1200GS.
Na BMW R1200 GS LC jsem jezdil a nadchla mě, perfektně funguje, sedí jak přibitá, působí seriozně, spolehlivě a bezpečně. Dokonce i můj občas agresivní styl jízdy pro ní nebyl problém a z motoru jsem dokázal ždímat podobné emoce a zážitky jako z 1190R.
Díky kombinaci 19/17 a skvělému podvozku bych byl možná i rychlejší než na 1190R.
Nejradši bych měl obě, ale přeci jen zážitky a brutalita 1190R i nabídka dobrodružství po opravdu špatných cestách, kde už by mi koncept BMW vadil mi volbu vyřešila.
Motorka mě pořád baví, každá jízda je pro mě svátkem a já doufám, že to máte s GSama stejně.
Přístup KTM musím pochválit, ceny dílů jsou ve srovnání s BMW opravdu někdy směšné a poškrábaný plast je za polovinu cenu lakovny, roztrhané sedlo za cenu potahu atd.
KTM dále nabízí prodlouženou záruku a tak mám do 100000 km a 12 let stáří motocykl pořád v záruce, která platí po celé Evropě, což je moc fajn.
V okolí mám spoustu spokojených majitelů a když dojde na téma závady, tak toho moc nenakecáme, na motorkářích občas někdo řešil ložisko v krku řízení, ale moje je původní a ani u Davida Cardy, kde modely 1190R a 1290R jezdí v lomu a prožívají peklo neodešly. Připadá mi to, že je to problém neeRkových verzí.
[quote]technick napsal:
To je super, najít takové krásné vlákno o KTMce na GS fóru.
Jj, jsem tady po delší době a taky mě to příjemně překvapilo . Po čtyřech letech provozu 1190 ADV musím s tebou souhlasit, jen si nejsem jistý s tím ráfkem. Mám dojem, že tam origo byl EXCEL. Bohužel se nemůžu jít do garáže přesvědčit, protože jsem ji prodal. A snad bude v prasátku na jarní KTM790AdvR....Oranžová je fakt návyková-takové Fanoš Rušička by mohl vyprávět
Mikes
Nově s KTM... :-)
A když si k tomu přidáš, že v Německu se teď dá koupit funglovka za 270 tisíc, zatímco u nás prodávají borci rok jeté kusy od 300 nahoru... mě by na tom štvalo jen to, že je to hotová motorka, se kterou už nemusíš nic dělat
....mluvím o 1090 Adventure R, která je na rozdíl od 1190 vychytaná...
pod trvalým dohledem
Skvělé, konečně vlákno, které mě baví....
Trochu bych s Miguelem polemizoval o tom, jestli je 1090 oproti 1190 vychytaná.Pokud někomu vadí, že to pod 2500 cukalo, do 6tis jelo docela slušně a pak bylo až po omezovač peklo, tak ať raději pokukuje po japonským čtyřválci. Mě prostě ta neotesanost a hrubost děsně baví. A to, že je to fakt už z prodejny "READY TO RACE" je v porovnání s mojí předchozí F800GS bezva. Nejsem moc příznivec věšení hliníkových držáků hliníkového držáku TT, ale aby se s osmikilem dalo trocho cestovat, tak to bylo ještě přes pade navrch (přední hyperpro, zadní wilbers, maska desierto, ráfky excel, laďák, sedlo DDT...).
Jasně, dovolil jsem si moc chválit na GSfóru KTM , ale jsem tu reg. už deset let, tak snad můžu...
Mimochodem, pamatuju na oslavný příspěvek "Vítáme tisícího člena gsfóra", a najednou je nás skoro 7tis...no, nějak tomu nerozumím...
Mikes
Nově s KTM... :-)
Miguel napsal:
A když si k tomu přidáš, že v Německu se teď dá koupit funglovka za 270 tisíc, zatímco u nás prodávají borci rok jeté kusy od 300 nahoru... mě by na tom štvalo jen to, že je to hotová motorka, se kterou už nemusíš nic dělat
....mluvím o 1090 Adventure R, která je na rozdíl od 1190 vychytaná...
Clovece, kde je maji za 10k €? Pokud je to pravda tak menim plany a budu oranzovy
Miguel napsal:
A když si k tomu přidáš, že v Německu se teď dá koupit funglovka za 270 tisíc, zatímco u nás prodávají borci rok jeté kusy od 300 nahoru... mě by na tom štvalo jen to, že je to hotová motorka, se kterou už nemusíš nic dělat
....mluvím o 1090 Adventure R, která je na rozdíl od 1190 vychytaná...
Clovece, kde je maji za 10k €? Pokud je to pravda tak menim plany a budu oranzovy
hledej smudlo ... treba tady ...........
[url]https://www.mobile.de/cz/Malý-motocykl/KTM-1090-ADVENTURE-LETS-TRADE-KEYS/vhc:motorbike,srtrice,sro:asc,mke:13900,mld:1090/pg:vipmotorbike/270445920.html[/url]
a jo, ja prehlid to Rko .....
no nic, tohle je Rko ale ma 589km najeto, tak vlastne neni ani novy no ....
kamos taky po nich koukal tak to mam od nej, tak vim ze rikal ze je maji za tyhle prachy, ale dohadovat se o de facto a jure nebudu
Teď tam vidím nejlevnější cca 10900 eur to je trochu víc ale samozřejmě rychle mizí za ty prachy...
Proti F850GS úplně raketa a přitom o kilo min... neuvěřitelná cena. O Africe ani nemluvím
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
Já měl na mysli spis závady. Těch u 1190 bylo dost. Jinak ani 1090 nestrada charakterem.
Bral jsem funglovku a jediná závada (o které jsem nevěděl, ale řešilo se to svolávačkou) byl držák kabelu ABS, když si vzpomenu, co jsem musel řešit na osmikilu-taky od nové...
Mikes
Nově s KTM... :-)
I na Hitlera někteří lidé vzpomínali s láskou
Existuje fb skupina vznikla na základě reklamaci 1190, zamitavym postojem importera a následnou cenzurou na motorkáři.cz
pod trvalým dohledem
Taky přispěju se svou zkušeností - nekoupil jsem 1190 nebo 1090 ale novou 1290T 2017 (do 2017 prodávaná jako Super Adventure) a nevím jestli jsem měl jenom smůlu na kus, ale po roce a fous jsem jí prodal - 2x jsem skončil u cesty s nepojízdnou motorkou (jednou řídící jednotka, jednou palivový systém). Ta motorka byla naprosto super co se týká jízdních vlastností, podvozku a motoru. Ale při ohledu na to, že se jedná o cestovní stroj, tak u mě spolehlivost je fakt tragická. Jde fakt hodně o preference každého zákazníka - někomu tohle nevadí, ale pro mě to bylo KO kritérium a raději budu mít něco co vyprodukuje méně emocí, ale bude na to spolehnutí že aspoň dojedu...
Na Slovensku sa dá kúpiť nová 1090 adventure R za 12500€ s DPH a v cene sú doplnky za 1000€ podla vlastného výberu. Čiže cena je 11500 s DPH čo je cca 296000 Czk bez DPH 246600Czk. Z tých v DE za 11300 sa nedá odpočítať DPH ak to niekto berie na firmu.
strive napsal:
Na Slovensku sa dá kúpiť nová 1090 adventure R za 12500€ s DPH a v cene sú doplnky za 1000€ podla vlastného výberu. Čiže cena je 11500 s DPH čo je cca 296000 Czk bez DPH 246600Czk. Z tých v DE za 11300 sa nedá odpočítať DPH ak to niekto berie na firmu.
...a v Německu za 10999 EUR, třeba tady, odpočítat se dá, doplňky můžeš chtít a nemusíš https://suchen.mo...639a31e1dc
283 tis. podle dnešního kurzu. Plus dovoz v dodávce do pěti tisíc korun? Každopádně Africa za 350 nová do měsíce rezatá bledne... Lepší podvozek, výkonnější motor.
... no ale teď mi sklaplo, protože Honda evidentně zareagovala https://suchen.mo...4e960d0659
fungl Africa s DCT za 290...
pod trvalým dohledem
strive napsal:
Na Slovensku sa dá kúpiť nová 1090 adventure R za 12500€ s DPH a v cene sú doplnky za 1000€ podla vlastného výberu. Čiže cena je 11500 s DPH čo je cca 296000 Czk bez DPH 246600Czk. Z tých v DE za 11300 sa nedá odpočítať DPH ak to niekto berie na firmu.
283 tis. podle dnešního kurzu. Plus dovoz v dodávce do pěti tisíc korun? Každopádně Africa za 350 nová do měsíce rezatá bledne... Lepší podvozek, výkonnější motor.
... no ale teď mi sklaplo, protože Honda evidentně zareagovala https://suchen.mo...4e960d0659
fungl Africa s DCT za 290...
Majkl honda určitě ne to jenom Armin vyčenichal někde staré uloženky,je to velkej šíbr u něj musíš být hodně opatrný a číst pořádně popis,měl jsem s ním tu čest, když on napíše modeljahr 2017 tak je to sichr 2016 kde je možnost výskytu těch rezavých drátů prej od 2018 je to dle info od dealera v De OK.
Jinak ty ceny AT padají v De jak listí od velkého očekávání je najednou velké rozčarování.
Je jich tam i víc, třeba vínová - ta barva se obzvlášť nepovedla mimochodem tu jsem nikdy nechápal ani na autech.
Nicméně je to hrozně fajn, když si pořídíš za 360 motorku a po dvou letech bys ji rad prodal aspoň za 250 a KTM začne
vyprodavat za 280
pod trvalým dohledem