Kuba5433 napsal:
A co třeba vymontovaný katalyzátor a namontovaný y-svod a laděný výfuk???
Pochopitelně že když to technik uvidí a ví, jak vypadá svod s katalyzátorem, tak je to závada. V zákoně je konkrétně uvedeno že atest musí mít všechny komponenty výfukové soustavy a svod bez katu jsem s atestem ještě neviděl. Teď jsem četl na FB, že Termignoni má prý atest na svod bez katu na novou Afriku Twin. Neuvěřím dokud to neuvidím. Lidi taly mívají taky ten svod originál a jen vevnitř odstraněný kat ale vypadá to, jako že tam je. Takže svod je vlastně se značkou ale je to ta samá situace a pokud by technik chtěl, zjistí že je tělo katu rozříznutý a svařený. Ale protože se na motorkách neměří emise, tak pochybuju, že zrovna tohle by zkoumali. Laďák je jasný a jestli po něčem půjdou, tak po tomhle. Atest [e.] pozná i obecní policajt ze zlámaný lhoty v kterékoliv zemi myslím. Prostě na silnici musíš mít výfuk se silničním atestem. Kdyby se řešilo, jestli je ten konkrétní výfuk schválený pro tuhle konkrétní motorku, tak je to přesně napsané v certifikátu k tomu atestu - výfuk číslo XXXX je schválený pro motorky XXXX modelový ročník XXX atd. Když má ten výfuk vyražený atest, tak k tomu musí existovat protokol. A výrobce by ti ho měl poslat když ho nemáš ale na STK by mělo stačit že to je homologovaný výfuk s tou příslušnou značkou. Závodní výfuky ten atest nedostanou.
Myslím že zrovna v tomhle se nic nezměnilo a funguje to takhle už léta.
Upravil TomasTT dne 01.03.2016 17:19
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Zajímavý téma taky mě čeká letos technická s BMW 1150 GS. Byl jsem se zeptat technika na STK v Lysý nad Labem u Baladrána a technik dokonce vyšel ven se podívat s čím jako že bych neměl projít a když uviděl mojí moto s padáky a držáky na kufry tak řekl: S tímhle projdete bez problémů, nevidím v tom problém. Takže to bude asi technická od technický jak to kde budou řešit. Tak snad to projdu bez problémů. Dám vědět.
Jinak žádný přídavný světla, jako jsou mlhovky a podobné nemám, zatím jsem nenamontoval, ale už jsem měl cukání, naštěstí jsem za včasu zaregistroval problémy na STK tak pak mě ta montáž přešla.
Jezdím tak rychle, jak lítá můj Anděl strážný!!!
Kuba5433 napsal:
A co třeba vymontovaný katalyzátor a namontovaný y-svod a laděný výfuk???
Pochopitelně že když to technik uvidí a ví, jak vypadá svod s katalyzátorem, tak je to závada. V zákoně je konkrétně uvedeno že atest musí mít všechny komponenty výfukové soustavy a svod bez katu jsem s atestem ještě neviděl. Teď jsem četl na FB, že Termignoni má prý atest na svod bez katu na novou Afriku Twin. Neuvěřím dokud to neuvidím. Lidi taly mívají taky ten svod originál a jen vevnitř odstraněný kat ale vypadá to, jako že tam je. Takže svod je vlastně se značkou ale je to ta samá situace a pokud by technik chtěl, zjistí že je tělo katu rozříznutý a svařený. Ale protože se na motorkách neměří emise, tak pochybuju, že zrovna tohle by zkoumali. Laďák je jasný a jestli po něčem půjdou, tak po tomhle. Atest [e.] pozná i obecní policajt ze zlámaný lhoty v kterékoliv zemi myslím. Prostě na silnici musíš mít výfuk se silničním atestem. Kdyby se řešilo, jestli je ten konkrétní výfuk schválený pro tuhle konkrétní motorku, tak je to přesně napsané v certifikátu k tomu atestu - výfuk číslo XXXX je schválený pro motorky XXXX modelový ročník XXX atd. Když má ten výfuk vyražený atest, tak k tomu musí existovat protokol. A výrobce by ti ho měl poslat když ho nemáš ale na STK by mělo stačit že to je homologovaný výfuk s tou příslušnou značkou. Závodní výfuky ten atest nedostanou.
Myslím že zrovna v tomhle se nic nezměnilo a funguje to takhle už léta.
Ja mam k akrapovi dve takovy homologacni karticky , ktery vozim sebou.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Já mám na svém 1150 Advikovi svod touratech a krátký ladák REMUS a ještě bez tlumivky. Tu nemůžu sehnat. Proto toto téma rozvíjím, protože mně čeká STK v zimě a nevím zda mám originál katalyzátor shánět. Byť nefunkční. Ten laďák vyměním za origo výfuk a bude.
Kuba: podle mě to se sériovou koncovkou projde.
Laďák s vyndaným "db killerem" pozná fakt každý i z deseti metrů.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Včera absolvována STK s TTRkem.. kromě toho, že technik prudil kvůli trošce bláta, tak prudil i kvůli originálním blinkrům.. že prý mají moc krátké "nožičky" a jsou moc blízko hlavního světlometu. Prudil i kvůli laďáku a chtěl vidět atest. Když jsem mu řekl, že ho nemám a jestli nestačí "éčko" vyražené na koncovce, tak mi řekl, že protentokrát ano. Ale že si myslí, že je to poslední technická, kterou prolezu bez papíru k výfuku. K mému podivu se nepozastavil nad neorigo blatníky - přední je z WR, zadní dělaný na zakázku. No hlavně že to mám a uvidíme, jak to bude za dva roky..
Kuba5433 napsal:
Já mám na svém 1150 Advikovi svod touratech a krátký ladák REMUS a ještě bez tlumivky. Tu nemůžu sehnat. Proto toto téma rozvíjím, protože mně čeká STK v zimě a nevím zda mám originál katalyzátor shánět. Byť nefunkční. Ten laďák vyměním za origo výfuk a bude.
nForger napsal:
Včera absolvována STK s TTRkem.. kromě toho, že technik prudil kvůli trošce bláta, tak prudil i kvůli originálním blinkrům.. že prý mají moc krátké "nožičky" a jsou moc blízko hlavního světlometu. Prudil i kvůli laďáku a chtěl vidět atest. Když jsem mu řekl, že ho nemám a jestli nestačí "éčko" vyražené na koncovce, tak mi řekl, že protentokrát ano. Ale že si myslí, že je to poslední technická, kterou prolezu bez papíru k výfuku. K mému podivu se nepozastavil nad neorigo blatníky - přední je z WR, zadní dělaný na zakázku. No hlavně že to mám a uvidíme, jak to bude za dva roky..
Nech si poslat kopii od výrobce nebo dovozce a máš klid. Pokud to má to éčko, tak od toho musí mít protokol
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
nForger napsal:
Včera absolvována STK s TTRkem.. kromě toho, že technik prudil kvůli trošce bláta, tak prudil i kvůli originálním blinkrům.. že prý mají moc krátké "nožičky" a jsou moc blízko hlavního světlometu. Prudil i kvůli laďáku a chtěl vidět atest. Když jsem mu řekl, že ho nemám a jestli nestačí "éčko" vyražené na koncovce, tak mi řekl, že protentokrát ano. Ale že si myslí, že je to poslední technická, kterou prolezu bez papíru k výfuku. K mému podivu se nepozastavil nad neorigo blatníky - přední je z WR, zadní dělaný na zakázku. No hlavně že to mám a uvidíme, jak to bude za dva roky..
Nech si poslat kopii od výrobce nebo dovozce a máš klid. Pokud to má to éčko, tak od toho musí mít protokol
Presně tak.Kamarád ted koupil starou silniční motorku s ladákem a nemel protokol.Napsal výrobci a zapár dní ho mel doma.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
V roce 2014 mě evidenční kontrola stála 110,-Kč dnes na stejné STK 350,-Kč a další v okolí si řekla 500,-Kč. Za co to ty k.r.y chcou!!! asi strašně náročná práce trvající min 1 hod., tady si zase někdo pěkně mastí kapsy na ovčanech.
R1200GS 08
Dnes s Jawou na jedné STK za Prahou. Proti minulým návštěvám jsem si připlatil (o 150 dráž) a déle se zdržel. Pár nesériových dílů na motorce je (blinkry, světlo, plexi, řídítka), ale všechno prošlo bez diskuze. Fotky šikmo zepředu i zezadu, číslo rámu, tachometr a štítek (ten šel blbě, jelikož je za změtí kabelů). Takže pohoda.
Upravil Sema dne 07.03.2016 19:02
dejvit napsal:
V roce 2014 mě evidenční kontrola stála 110,-Kč dnes na stejné STK 350,-Kč a další v okolí si řekla 500,-Kč. Za co to ty k.r.y chcou!!! asi strašně náročná práce trvající min 1 hod., tady si zase někdo pěkně mastí kapsy na ovčanech.
Taky jsem se divil minulý týden za evidenčku na auto 400,-.
Ale zase je potřeba vidět, to že mají docela velké náklady na vybavení - fotky, kamery, administratiova a v neposlední řadě školení techniků...
Nechci se jich zastávat ale ze zkušenosti vím, že tyhle částky nejsou malé - něco jako autorizovaný servis a neautorizovaný servis..
Ale hlavně jim MD ČR snížilo propustnost vozidel na technika a linku (kanál) . A majitel STK přece nebude dotovat stát a vydělávat méně peněz a technici také . Tak že i tam se projevilo to navýšení cen a já se nedivím . Také by se mi nechtělo dělat za míň peněz .
Jo tak asi se něco změnilo, ale vždy mě rozesmejí ty "náklady" na foťák atp. Každý lepší telefon dnes fotí perfektně i se záznamem času a gps. Plus takové foťáky stojí max 4000. Stejně to vyfakturuje. Nevím no. Za den ty "náklady" má zpět. Ale asi to víc práce je. O tom žádná.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
VojtechPolicky napsal:
Jo tak asi se něco změnilo, ale vždy mě rozesmejí ty "náklady" na foťák atp. Každý lepší telefon dnes fotí perfektně i se záznamem času a gps. Plus takové foťáky stojí max 4000. Stejně to vyfakturuje. Nevím no. Za den ty "náklady" má zpět. Ale asi to víc práce je. O tom žádná.
Věř mi proškolení techniků na nové předpisy není o 4.000,- za foták...další věci más jako třeba příprava pro online připojení až na linku, což je pro firmu taky jistá investice a jak bylo výše zmíněno - pokud Ti dříve evidenčka trvala 10min a dnes 30 minut tak se Ti výrazně zvedají náklady na zaměstnance...
Je mi jasný, že pohled z venku z chodníku - zákazníka je jiný, protože do toho nemůže vidět...to je jasný..
Už teda jen přes archiv. Zajímavý článek k problematice STK: http://web.archiv...emisi.html... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
Jo nevidím do toho, ale většina STK kam jsem jezdil či jezdím dávno připojené na internet byly. D´avno kamerový sytém měli- i uvnitř kontrolních prostor. Dávno dělají dokumentaci-chránil se tak proti jistým případům ldy škodovka prošla TK a tři měsíce na to měla nehodu - důvodem byl pak Technický stav. Proto to zavedly. Proškolení je určitě nákladná věc a čas strávený na tom daném autě taky.
Proto víc zmiňuji to "brečení" nad výbavou smyslu fotoaparátu. Myslím si, že ten foťák je to nejmenší a nejlevnější.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
VojtechPolicky napsal:
Jo nevidím do toho, ale většina STK kam jsem jezdil či jezdím dávno připojené na internet byly. D´avno kamerový sytém měli- i uvnitř kontrolních prostor. Dávno dělají dokumentaci-chránil se tak proti jistým případům ldy škodovka prošla TK a tři měsíce na to měla nehodu - důvodem byl pak Technický stav. Proto to zavedly. Proškolení je určitě nákladná věc a čas strávený na tom daném autě taky.
Proto víc zmiňuji to "brečení" nad výbavou smyslu fotoaparátu. Myslím si, že ten foťák je to nejmenší a nejlevnější.
Ok foták jsem zmínil jako jednu z variant, ale evidentně je to to hlavní co Ti nejvíce vadí..budiž slovíčkařit nebudu.