Tak takhle melo vypadat ulozeni zadniho kola v originale. Zjistil jsem, ze mi tam jeste neco schazi, joo, halt skladacka...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Na peraku je to prave uplne jinak. Perak ma oproti dvojce pulitru brzdu primo v rozete a hlavne ji ma vpravo. Podobny jsou na techle motorkach jen kluzaky a ty se taky uplne zamenit nedaji. Hodim sem porovnani...
Jeste tu mam porovnani os zadniho kola. Ono je spousta dilu podobnych s jinymi jawami, ale pulitra dela pulitrem, ze je vsechno jinak...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Ulozeni zadniho kola budu muset dorazit az budu mit opravene stredy. Zatim jsem se kouknul na setrvacniky. Asi vsichni vite, ze pulitr je dvouvalec s rozvodem ohc. Ne uplne vsichni vite, ze to je tzv jednohup, tzn. oba pisty jdou soucasne ale pali nastridacku. Klika je docela zajimave zkonstruovana, kdy jdou od sebe jednotlive dily rozlozit. Vsechny cepy jsou rozvrtany kvuli mazani, ktere je privadeno skrze pravy cep klikovky az do lozisek ojnic. Vsechny cepy klikovky jsou docela nakasi a me nezbyde, nez je obrousit a nachromovat. A aby to zase nebylo tak lehky, jednotlive strany nemaji dulky na obou stranach, takze budu zas vymyslet pripravek. Ojnicni lozisko samozrejme nikde nekoupite, takze vyroba vnitrniho a vnejsiho krouzku to jisti. Jeste ze alespon ty valecky do loziska koupit jdou.
Taky trochu nechapu, proc tenkrat ulozili kliku jen dvakrat. Sice jsou tam valeckovy loziska, ale i tak mi to prijde divny. A vubec celej ten rozvod na strane motoru se podle me dal realizovat lehcim zpusobem retizkem. Jenze to se to ted keca kdyz uz jsou vsechny tyhle principy zname do detailu.
Michal21 přiložený následující obrázek:
Tisicihran do stredniho setrvaku. Zde jsou patrne mazaci vyvrty skrze cepy. No musel to byt tenkrat pro lidi ve fabrice dobrej masakr...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Tady jeste pro zajimavost porovnani ojnic prvniho provedeni pulitra, kde byla ojnice duralova a moji verze 02 kovova...
Michal21 přiložený následující obrázek:
A vite co mi na renovacich bavi nejvic? Rikam tomu pribeh soucastky. Byl jednou jeden uplne obycejnej kus materialu nekde hluboko v zemi. A predstavte si i na nej doslo pri dolovani a po vyhrabani a pretaveni se z nej stal takovy pekny odlitek. Psal se rok treba 53 a bedna takovych odlitku prisla ke stroji, kde pani od vedle brala jeden za druhym a v pripravku do nej delala zavit. Jako hotovy jej chlapi na montazi dali na tenkrat totalne nadupanou masinu a tak se dostala az ke spokojenemu zakaznikovi. Zde prichazi moment, kde cloveka napadaji veci jako kolikrat za dobu jeji sluzby ji nekdo povoloval, utahoval, hazel s ni, kolikrat jela v desti, na koupaliste, do prace atak. Pak se vlastne docista ztratila az prisel nekdo a dal ji zase puvodni funkci. No neni to skvely? a pritom je to jen blba matice vyfuku...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Nedalo mi to a musel jsem zadni ulozeni hodit do ramu...no musim rict, ze ten ram je fakt docela z gumy...roztec zadnich kluzaku si udelate jakou chcete +/- 5mm
Michal21 přiložený následující obrázek:
Snad si nemyslite, ze dnes nic nedelam....Trochu jsem se vrhnul na agendu a prosel dily, ktere mi chybi...vzdycky se najde neco, na co jsem jeste zapomnel...takze:
Klic predni brzdy
Pruziny predni brzdy (vyrabi se)
Rafky (objednal jsem, uvidime)
Vyplet (necham vyrobit)
Pneu (jasny)
Vzduchovy filtr
Mechanismus sytice
Karbec (2924HZ o jednom uz vim)
Spodni krytky zadnich tlumicu(nevim kde vzit, asi vyroba)
Zapalovani (bude vape)
Parabola (z kyvacky)
Stahovaci hridel stupacek (vyrobim)
Klema pres baterii (koupim, nevim jaky ma vape ukostreni)
Zrdcatko (koupim, delaj pekny repliky)
Vnitrek zadniho svetla(mam, ale je hnusnej)
Lanka (trochu se obavam delek)
Radici kulisa
Tycka vidlicek
Ozubena kola na prave strane kliky (vyroba)
Ozubene kolo k zapalovani (vyroba)
Pisty a vybrus (uvidime po zmereni valce)
Mechanismus razeni na radici hridel
Pruzina pod spojkovy kosik (kdybych si ji dokazal pujcit, mozna by sla vyrobit u mistniho clena)
Zadni mazaci trubka za valec (vyroba)
Predni odpad oleje z hlavy
Mazaci hadice z olejovky (muzu nechat vyrobit podle vzoru)
Draty spravnych barev a prurezu
Pruziny ventilu (vyroba podle vzoru)
Ventily (koupim nove a upravim)
No, uz toho moc neni...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Já se snad za Tebou dostanu jednou osobně. Ty nejsi člověk, ty jsi ufou A já se přestávám bát o Zěměkouli.
Upravil Medik dne 19.04.2017 20:46
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Zdravím, pár dílu ti mohu pujčit. Je super, že děláš opravdu kvalitní opravu stroje. Mám za to, že na ohc chceš hlavně jezdit, tak jsem ti do seznamu dopsal pár zkušeností z provozu. Těch pár lidi co na ohc opravdu jezdí to zná, tak abys na to nemusel přicházet metodou pokus omyl.
Kartery určitě nalakuj, elektron oxiduje i ze vzdušné vlhkosti, hodně motoru má vyžrané diry v karterech.
Bubny stočit včetně obložení, na ty roky brzdí výborně, z toho duvodu jsou často i na BMW
Mechanismus sytice Vyrábí se - případně mohu zapujčit
Karbec 2924HZ kromě jedné drážky na gumu sání schodný s péráckým + vystružení a dvoušoupě 1200 kč a pridělat díru na druhé lanko do víčka
Zapalovani vape - většinou jezdíme s originálním dynamem s upravou na simerink proti pruniku oleje + bezkontakt, ale i s kladívky to jede parádně. Pár lidí už s Vape nedojelo, střihly šroubky, rozpojil se ozubený převod
Vnitrek zadniho svetla je vlastně kývačka, není problem sehnat nepoužitý
Lanka si udělej na motorce na míru a spojkové je potřeba použít silnější s teflonem v kombinaci s duralovým přítlačákem jinak je velký rozdíl s chodem spojky za tepla a za studena
Tycka vidlicek - mohu zapujčit
Mechanismus razeni na radici hridel - to je asi schodné s perákem
Pruzina pod spojkovy kosik (kdybych si ji dokazal pujcit, mozna by sla vyrobit u mistniho clena) mohu zapujčit
Zadni mazaci trubka za valec - tady si pohlídej prutokáče, redukují tlak oleje do hlavy, pokud ho tam pujde moc zadřeš spodek, pouze 1 díra pruměr 2mm!
Predni odpad oleje z hlavy
Draty spravnych barev a prurezu natahej si to přímo na motorce
Pruziny ventilu - stačí vyrobit vnějši, nebo udělej i vnitřní, ale obráceně vynuté
Jediné co asi nejde vylepšit bez vyditelné upravy je kroucení rámu, ale dá se na to zvyknout. Určitě v té době byly kvalitnější motocykly, ale tohle je velký čtyřtakt jinak dvoutaktní fabriky na levné lidové stroje. Vyráběn od roku 1951 do 1958. Pokud by se mohl vyrábět dál, určitě by byl v mnohém vylepšen.
Jinak rozvod řetízkem mezi válci byl použit v prototypech 500 ohc před rokem 1950.