Mimochodem... jel jsem motorku usušit po umytí a klepot z pravé strany je zpět, takže už fakt jen to čerpadlo
Je to spíš takovej zvláštní hlasitej ševel, než typickej kovovej klepot, kterej jde jednoznačně z prava a z prostoru válce nebo kliky.
Včera to po druhým nastartování po smontování zmizelo. Dnes se to po cca 10km objevilo znova. Je to slyšet i na volnoběh a pak ve všech otáčkách. Zmizí nebo velice utichne akorát po mírném přidání plynu cca 1500ot. Ve cca 1800 je to zase zpět a pak už furt.
Jasně slyším vstřiky na obou stranách i šum řemenu ze předu, ale tohle je prostě něco jinýho, co tam nemá být a je to jen na pravé straně a v bloku, ne v hlavě
Myslím si, že je to tižší, než před výměnou šál, ale nedokážu to říct objektivně.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
No z toho co jsem napsal (více se toho vyčíst nedá) mi vyplývá, že na volnoběh při zahřátým oleji by tlak neměl klesat pod 0,8 (při užití tolerance) respektive pod 0,3-0,5 což je hodnota pro rozsvícení kontrolky.... na provozní otáčky ( uváděno u LC 5000 ot) u 1150 bych předpokládal, že to bude vztaženo k 6000 otáčkám jako u průtoku by neměl tlak klesat pod 3,5 a neměl by překračovat 6,5 baru (když beru v úvahu podobnou konstrukci a vycucnu si všechny hodnoty co jsou známý)....
Jinak jak na tom jsou pístní čepy? Ty jste taky kontrolovali??
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Shodou okolností sem našel video s měřením tlaku na 1100, kde má při zahřátým oleji tlak na volnoběh ( kdy otáčky odhaduji podle otáčkoměru na 1200 ot) cca 18-19 PSI což je někde mezi 1,2-1,3 bar
Tak Servisák se mi už mrknul v práci do aktualizovaného manuálu a je to asi pořád stejný u všech boxerů.
Minimum 0,8bar na volnoběh při provozní teplotě oleje.... takže to je taky jakž-takž v cajku
Vyměníme teda ještě ten bezpečnostní ventil, aby třeba nebyl unavenej a neotvíral dřív... je to totiž mechanický a podobný, jako napínák... jenom dno a pružinka.
Jinak čepy se samozřejmě kontrolovaly hned jak se to dělalo poprvý v zimě... fakt tam už není co
Jediný, co mě ještě napadá, že mě šálí sluch a jde to z hlavy a je něco opotřebovanýho v mechanismu vačky... to je opravdu jediná věc, na kterou se "nešahalo" a zkontrolovalo se to jen rozebráním a vyzkoušením funkčnosti, ale fakt nevím, co by tam mohlo dělat takovej zvuk a fakt mě příjde, že to jde až dál
Musím asi sezvat valnou hromadu a nechat to poslechnout ty největší mágy, co znám a všechny naráz, aby dali hlavy dohromady... takže Tonda, Servisák, Michal 21 a Dagr musí přijet na pivo nedá se nic dělat
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ještě mne napadla blbost... ale kontroloval jsi vačky? někdy se na nich naruší cementování a taky to dělá divný zvuky...
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
já určitě ne... jsem rád, že seřídím vůle
Milan na to koukal, ale jak říkám... tohle se bralo jen tak zběžně... navíc tohle není věc, která by se projevila výměnou pístních kroužků, potažmo změnou komprese. Tohle by tam už bylo dřív, ale do rozborky se žádnej zvláštní zvuk neprojevoval... krom napínáků za studena, ale ty se měnily hned, protože to bylo jasný už z venku.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Dík... to znám, ale já už tam mám ty nový jednodílný.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
trochu jsem to pročítal, a nenašel jsem odpověď, na šesté straně se ptáš na velikost mezery mezí pístním kroužkem a pístem, měřili jste ji?
Pak jsem tam ještě zahlídl otázku jestli není otočený pístní kroužek (značení TOP), zase co mám vykoukané,dělal motor DOHC po borcovi co ho měl komplet rozdělaný, najelo se na něm cca 10tis km, pístní kroužky byly značkami hala bala a žádné ultra nadměrné žraní oleje se nekonalo (přesnou hodnotu nevím),ale nic strašného.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
DAGR napsal:
trochu jsem to pročítal, a nenašel jsem odpověď, na šesté straně se ptáš na velikost mezery mezí pístním kroužkem a pístem, měřili jste ji?
Pak jsem tam ještě zahlídl otázku jestli není otočený pístní kroužek (značení TOP), zase co mám vykoukané,dělal motor DOHC po borcovi co ho měl komplet rozdělaný, najelo se na něm cca 10tis km, pístní kroužky byly značkami hala bala a žádné ultra nadměrné žraní oleje se nekonalo (přesnou hodnotu nevím),ale nic strašného.
Měřili... nevejde se tam ani nejmenší měrka 0,05mm.
Včera jsem s tím ujel, zajížděcím způsobem, přes 600km, takže už to střídavě vytáčím i přes 5000ot.
Olej už to moc nežere. Nevím jestli teď už kroužky sedí na svých místech, koukat už tam nebudu, dokud pro to nebude evidentní důvod (ztráta komprese, nenormální žraní oleje...atd. )
Ten zvláštní zvuk bývá různě hlasitej, ale už je na obou stranách (obou válcích).
Vůbec nevím, jak to popsat... spíš než klepání je to hrozně hlasitej ševel (jako kdyby procházel tlak pod ventilem... takový strašně rychlý hlasitý sikání nebo tření o něco )
Je to prostě verbálně i písemně neidentifikovatelnej zvuk... to musíš slyšet.
A rozhodně to není tím, že bych slyšel "trávu růst"
Už jsem si na střídačku vedle sebe nastartoval i motorku Marty a pak moji (2x na střídačku) a je to prostě jenom u mě... je to slyšet i za jízdy a slyší to i Marta, když vedle mě jede nebo stojí na křižovatce ( a to je to v tomhle ohledu typická ženská, která jezdila na 11ce a neřešila žádný pazvuky, dokud to vůbec jelo )
Jinak to jede pěkně... zatím ještě nejezdím na plnej plyn, ale při běžným stylu, nepoznávám žádnej problém, když za to vezmu trochu víc, tak mě přijde, že to jede líp, než jelo, takže co se týče jízdy je to dle mě celkem bez problémů, ale ten zvuk zdravej není
Jestli nikdo z vás na nic nepříjde, tak jsem se tak nějak smířil s tím, že budu jezdit, dokud se závada naplno neprojeví... jiný řešení nevidím Vidět tam nic není, takže zase to rozdělávat nemá smysl
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ono si to sedne, anebo to časem lehne a opravíš to bez bádání. Každopádně už chápu Honzu Žlábka, když jsem koupil GS a měl potřebu kontrolovat kdeco, tak mi vždycky říkal: Hlavně nešťourej do ničeho, co funguje, neřeš divný zvuky, dávej kvalitní olej a jezdi! Tak jsem ho poslechl, neřeším, jezdím a mám klid. Tak ať ti to nějak vrčí a hlavně doveze až domů.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
...nicmene po 200k je kazdej chytrej... imho jsou to trochu extremni sporty, ze se jeho postupu neda moc co vytknout.
Mmch ja mam treba na osmikile novy pisty po 130 tisicich... zbytek pan Hamouz nechal.
Upravil hicks dne 09.05.2018 17:55
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Napadlo mě ještě odvětrání prostoru klikové skříně. Při přicpaném odvětrání by tam vznikal podtlak a přetlak. Pak by to mohlo mít snahu srovnat kroužky a zvětšit spotřebu oleje.
Člověče,když jsem tu Tvou story četl,tak jsem měl strach to dat dohromady.Delal jsem hlavy+pístní kroužky.Ty krouzkyjsem dělal jenom kvůli tomu,ze jsem to měl sundane,takže preventivně.Hon ve válcích jako nový.Ted jsem to po tisícovce vypustil olej,dal nový s filtrem,přetáhl hlavy,přejel ventily a vše je v cajku.Motorka jede znatelně lip a olej nebere.Svicky krasne vypálené,bez oleje.Ale jak říkám,já to dělal kvůli ventilum.Mel jsem v ****u výfukové ventily.Delal jsem to na R100GS,najeto 105 000km.Hodne zdaru a ať to jezdí.
Dum spiro,spero.
frona napsal:
Napadlo mě ještě odvětrání prostoru klikové skříně. Při přicpaném odvětrání by tam vznikal podtlak a přetlak. Pak by to mohlo mít snahu srovnat kroužky a zvětšit spotřebu oleje.
To jsem zažil na XRku, 2x po sobě to vyfluslo gufero řadičky, než jsem na to přišel. Tipuju, že takový hrnce jako na 12ce by něco v tomto případě vyrazily jako malinu.
Tak... asi je tak nějak dořešeno
Mám z toho sice trošku smíšené pocity, protože ševel stále slyším, ikdyž Tonda ne (asi mám víc hudební sluch )
Nic méně klepání bylo odstraněno.
Po rozebrání Toníkem, bylo odhaleno několik problémů, který ani "odorníci" v motorárně v Hovorčovicích neodhalili... tak jsem musel pro pomoc opět, tudíž opakovaně, na Moravu
Byly opotřebený písty (teflonová vrstva), pístní čepy a uložení pístních čepů v pístu, obě vačky a jedno hrníčkové zdvihátko.
Vyřešeno koupí dvou nových kompletních pístních sad a výměnou vačky a zdvihátka z druhé ruky. Mimochodem, kdyby měl někdo k prodeji ještě jednu potřebnou vačku, tak rád odkoupím za rozumnou cenu. Není to shodné s žádným jiným modelem, tak se to blbě shání... pouze R1200GS/A 04 - 07
Nic méně, motorka už jede normálně, nic nemlátí necvaká a když neposlouchám zmíněný ševel z ventildeklů, tak je všechno v cajku
Toníkovi obří díky!!! Je to borec, co vždycky ví, kam neomylně šáhnout a opraví to, na čem si všichni vylámaly zuby
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
mimochodem... poprvé mi umřela motorka
Naštestí v neděli u Tondy, když mi přetahoval hlavy po předchozí opravě.
Vyhnilo mi relé pod sedlem a při pokusu o startování... strašlivé nic
Naštestí i moje motorka ví, kdo je jednička, tak si to nechala k Tondovi a ten opět neomylně hned věděl o co jde Pod kastlíkem "na nářadí" bylo asi 0,5l modré vody od oxidace a naprosto uhnilé relé, protože se ucpal odtok na dně... tak mi to hned opravil
Mám kamaráda nejlepšího mechanika a nejlepší motorku, která když už onemocní, tak ví přesně kde
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Tak... asi je tak nějak dořešeno
Mám z toho sice trošku smíšené pocity, protože ševel stále slyším, ikdyž Tonda ne (asi mám víc hudební sluch )
Nic méně klepání bylo odstraněno.
Po rozebrání Toníkem, bylo odhaleno několik problémů, který ani "odorníci" v motorárně v Hovorčovicích neodhalili... tak jsem musel pro pomoc opět, tudíž opakovaně, na Moravu
Byly opotřebený písty (teflonová vrstva), pístní čepy a uložení pístních čepů v pístu, obě vačky a jedno hrníčkové zdvihátko.
Vyřešeno koupí dvou nových kompletních pístních sad a výměnou vačky a zdvihátka z druhé ruky. Mimochodem, kdyby měl někdo k prodeji ještě jednu potřebnou vačku, tak rád odkoupím za rozumnou cenu. Není to shodné s žádným jiným modelem, tak se to blbě shání... pouze R1200GS/A 04 - 07
Nic méně, motorka už jede normálně, nic nemlátí necvaká a když neposlouchám zmíněný ševel z ventildeklů, tak je všechno v cajku
Toníkovi obří díky!!! Je to borec, co vždycky ví, kam neomylně šáhnout a opraví to, na čem si všichni vylámaly zuby