Tak ten spodní šroub výměn určitě. Kup si klidně na imbus (torx asi neseženeš, leda origo a stojí asi 15x tolik) hlavně dodržet tvrdost 10.9
Horní je atyp s přesnou hlavou do otvoru v rámu. Ten kdybys chtěl, tak jedině origo, ale ten jsem ještě prasklej neviděl. Spodní praskají dost. Na to bacha. Vždycky vyměnit.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Kup originál, ten jeden šroub tě nezruinuje a víš že má nějakou pevnost, odolnost proti korozi, torx hlavu kterou prostě povolíš atd... ztratíš víc času hledáním alternativy a nebudeš mít jistotu a ve výsledku "ušetříš" desetikoruny...
Stojí cca 150-200,- za kus
Upravil HonzaGS-SV dne 22.11.2022 13:38
Děkuji vám pánové.
Mám vybrany centralni tlumič od HYPERPRO, je nejaky rozdil kdyz mám obycejne GS a koupim central na GS ADV?Pry to bude jen vyssi a to chci ale nevím co na to kardan?
díky
GSA tlumiče na GS motorku:
- Na centrálu motorka nebude stabilní, protože bude opřená o kola. Což jakýkoli servisní úkon s koly dělá složitější.
- Na bočáku bude motorka moc nakloněná - a když bude i dost naložená, tak jde těžko narovnávat. A pak se ničí uložení bočáku, může ti moto spadnout...
+ Ale má to i svá pozitiva, ta motorka se potom chová lépe mimo asfalt atd...
+- Ale chce to myslet na sílu pružin apod. Ve předu má obyč gs přece jenom menší váhu, než gsa.
Neexistuje špatné počasí!
davidr napsal:
Děkuji vám pánové.
Mám vybrany centralni tlumič od HYPERPRO, je nejaky rozdil kdyz mám obycejne GS a koupim central na GS ADV?Pry to bude jen vyssi a to chci ale nevím co na to kardan?
díky
Jestli budeš dávat na GS z GSA (originál, Wilbers, Hyperpro, Ohlins...), tak s kardanem neděláš nic. Stojany buď prodloužíš nebo seženeš z ADV. Žádná věda.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Jestli koupis jen zadni, tak zmenis geometrii podvozku a nebude to ono. Pokud oba, pak jak pisou kluci nademnou - srojany plus si budes muset zvyknout na jiny chovani v zatackach a samozrejme na vyssi sedlo.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Slavek-xxx napsal:
Jestli koupis jen zadni, tak zmenis geometrii podvozku a nebude to ono. Pokud oba, pak jak pisou kluci nademnou - srojany plus si budes muset zvyknout na jiny chovani v zatackach a samozrejme na vyssi sedlo.
V podstatě by mu vznikla verze RALLY/TROPHY co se teď dá koupit 1250 a to mě osobně třeba vyhovuje Ale jak píšeš, nejsou to jen tlumiče..
Over than 250k km on BMW GS bikes
Já jsem si před pár lety koupili na starou R850GS tlumiče Wilbers +25mm a musel jsem si chvíli zvykat, že motorka měla najednou vyšší těžiště a padala do zatáček. Ale seděl jsem ve výši řidiče náklaďáku (což mi vyhovovalo) a jako bonus jsem měl vyšší zdvihy tlumičů (jako Adventure). Rozdíl proti vydechlýmu oroginálu byl monstrózní. Pak jsem je prodal místnímu členovi (nick už nevím, ale psal, že má 2 metry )
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
davidr napsal:
Děkuji vám všem za prispěvek.
Koupim to co tam patri , ale od HYPERPRO s progresivni pruzinou.
hezký den
Měl jsem repasované originál tlumiče od Procházky a progresívní Hyperpro pružiny na 12GS 2004 a nedalo se na tom jezdit. Dobře to fungovalo na nerovném povrchu pouze ve vysokých rychlostech. Dle mého je na 12GS progresívní pružina na běžné ježdění nevhodná.
Nyní mám na obyč 12GS Tractive Level1/Level 2 pro ADV, vepředu pružina origo, vzadu 160 a celkem OK.
Na bočním stojanu je motorka o něco více nakloněna, takže si dávám bacha, jak a kde to opřu, na hlavním stojanu se nezvednou kola od země, ale motorka je stabilní (na rovném podkladu). Pokud potřebuji sundávat kola, podložím hlavní stojan prkýnkem.
V zatáčce je motorka trochu více prkenná, než originál (díky o něco delšímu rozvoru), ale nijak mi to nevadí, za mě je to v pohodě, ovladatelnost je pořád skvělá.
BMW GS = stroj na radost
Ja som pred 2 rokmi osadil na 12 GSA, 2012 Turatechy Tractive Plug & Travel so systémom ESA (u nich EPA), kupoval som to nové, po vyplnení datazníka to v Germánii poskladali, nastavili kompresie a reboundy, osadili tam v predu pružinu 55 N a v zadu 160 N (štandart je 50 a 150 N). To preto, že na 85 - 90 % jazdím so ženou. Podvozok je skvelý, najlepšie mu je pri plnej náloži. Cena bola 2838.- €. Ale žiadne wauu sa nekoná, je to dobrý podvozok, lepší ako originál, ale všetko treba brať s rezervou, všetko má svoje limity. Raketa z motorky nevznikne ...
jak jste tady zmínili repas u pana Procházky, chtěl by se zeptat jak jste byli spokojeni?
Mám R1200GS 2010 ESA cca 55tkm a pociťuju, že tlumiče už by drobný zásah snesly. Ze všeho nejvíc mě trápí od novoty, že rozdíl mezi režimy Comf, Norm, Sport je velice málo znatelný.
Dokáže s tímto při repasi nějak pohnout?
R1200GS 2010
stevebmw napsal:
jak jste tady zmínili repas u pana Procházky, chtěl by se zeptat jak jste byli spokojeni?
Mám R1200GS 2010 ESA cca 55tkm a pociťuju, že tlumiče už by drobný zásah snesly. Ze všeho nejvíc mě trápí od novoty, že rozdíl mezi režimy Comf, Norm, Sport je velice málo znatelný.
Dokáže s tímto při repasi nějak pohnout?
Tak přesně tohle mám taky, blíží se 60 tis km a origo s ESA asi dám zrepasovat k Procházkovi. Protože není znatelný rozdíl v režimu Comf. a Standard. U režimu Sport mi moto jen zdvihne cca o 1-2 cm a ztuhne tlumení. Jen se bojím to sám vyndat kvuli ESA... ale snad se povede.
stevebmw napsal:
jak jste tady zmínili repas u pana Procházky, chtěl by se zeptat jak jste byli spokojeni?
Mám R1200GS 2010 ESA cca 55tkm a pociťuju, že tlumiče už by drobný zásah snesly. Ze všeho nejvíc mě trápí od novoty, že rozdíl mezi režimy Comf, Norm, Sport je velice málo znatelný.
Dokáže s tímto při repasi nějak pohnout?
Tak přesně tohle mám taky, blíží se 60 tis km a origo s ESA asi dám zrepasovat k Procházkovi. Protože není znatelný rozdíl v režimu Comf. a Standard. U režimu Sport mi moto jen zdvihne cca o 1-2 cm a ztuhne tlumení. Jen se bojím to sám vyndat kvuli ESA... ale snad se povede.
Režim sport nemá nič spoločné so zdvihnutím moto, to zabezpečuje nastavenie predpatia pružiny (jedna prilba, prilba s kufrom, dve prilby a malé a veľké kopečky na displeji). Comf, norm a sport mení útlm a spatný chod tlmiča - rebound, zabezpečuje to krokový motor v spodnom oku tlmiča.
stevebmw napsal:
jak jste tady zmínili repas u pana Procházky, chtěl by se zeptat jak jste byli spokojeni?
Mám R1200GS 2010 ESA cca 55tkm a pociťuju, že tlumiče už by drobný zásah snesly. Ze všeho nejvíc mě trápí od novoty, že rozdíl mezi režimy Comf, Norm, Sport je velice málo znatelný.
Dokáže s tímto při repasi nějak pohnout?
Repas tomu veľmi nepomože, možno trochu, ale s veľkou zmenou nerátaj. Bude tam nový olej a dusík, tesnenia, trochu sa to teda može zlepšiť. Mne v tom výrazne pomohla výmena celého podvozku(rozdiel medzi comf, norm, sport), ale za cenu 2838.-€, ako som písal vyššie.
Já jsem absolvoval repasi tlumičů na R1200GSA LC s ESA na začátku letošní sezony. Dělal to pan Procházka. Najeto jsem měl ca. 50 tkm.
Důvod byl, že se mi zdálo, že rozdíl mezi Conf a Norm není žádný a že se to dost houpe. Sport byl pak na úrovni Conf z předchozí sezony. Normálně na něj totiž nejezdím, protože na našich silnicích Pha-Západ by mi vypadaly plomby.
Bylo to dost subjektivní pozorování, ale po repasi ten rozdíl byl znatelný. Rozdíl mezi těmi třemi režimy tam zase je a zmizelo houpání. Krom výměny oleje a gufer se měnila i nějaká pouzdra, ze kterých už zmizel teflon. Za mě můžu doporučit. Tlumiče jsem vymontoval (hrozná pakárna), odvezl jsem je do Čerčan a asi za 10 dní si je zase vyzvedl.
Upravil paulik78 dne 24.11.2022 15:21
a může někdo poradit plnohodnotnou náhradu za origo tlumiče esa, myslím tím nepřijít o zdvih na předním kole, tt a wilbers ho bohužel mají menší
nemít GS, stojím tam ještě dnes https://www.motor...uid=344094