[174.02Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[141.98Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[138.5Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[140.8Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Zvou mě dovnitř, do střediska na kafe a čaj. Ale nejsem klidný a nemám stání, nemůžu jít dovnitř. Musím se něčím zaměstnat. Přebírám tedy Mikovy věci, ukládám je do svých bagáží. Jeho vnitřní tašky upevňuji nahoru na moje hliníkáče. Dobrý vynález BMW, říkám si. Dělám pořádek ve věcech. Je mnoho důležitých věcí, které nesmíme zapomenout. Papíry, nechal mi telefon, peníze, klíče, GPS, oblečení, bundu od munduru, náhradní díly. Kde je helma? Někde se ztratila, nakonec ji nacházíme na cestě z pouště, nějak vypadla z auta. Nakonec mi trvá dost dlouho, než jsem naložen plně Mikovými bagážemi, utaženy řemeny, vše pobráno a zajištěno. Jdu dovnitř, po šálku čaje konečně přijíždí z damašku džíp se třemi motorkáři a mají s sebou i ten náklaďák. Domluvy, telefony, organizace. Dost motorkářů prý jelo rovnou do nemocnice, naproti Mikovi a sanitě. V tu chvíli Ahmad, hlava těch tří z džípu má telefon. Otáčí se ke mně a říká, že zrovna mluvil s nemocnicí, s nějakým motorářem, co již dorazil – „broken neck, ruptured liver“ mi říká. Zlomený krk-vaz, roztržená játra. Polévá mě pot, klepu se. Ticho jak v kostele. Do pr@ele!!!!
A to bych přísahal, že s krkem celkem nic nemá, jenom pohmožděný. Ale pokud rentgen říká něco jiného, nezbývá mi nic jiného, než tomu věřit. Nemůžu ani mluvit. Rychle do nemocnice!
Jsme připraveni. Motorka naložena a přikurtována. Moje přetížená motorka zapíná napoprvé světla, můžeme vyrazit. Do nemocnice je to zhruba stovka, je zima, jedenáct večer. Jsme všichni vyčerpaní jak fyzicky, tak psychicky, hladoví, žízniví. Jakmile vyjedeme, třesu se zimou, ale kdepak teď zastavovat na přiobléknutí. Není čas na takový luxus. Během té hodiny cesty se mi honí hlavou tisíce myšlenek. Kdy konečně dorazíme? V každé větší budově vidím nemocnici, ale stále nic. Jsme na divném předměstí, spíš průmyslová oblast. Najednou zastavujeme před nějakou bránou, která vůbec nepřipomíná nemocnici. Aha, zavedli nás nejdřív do jedné fabriky, majitelem je jeden z komunity damašských motorkářů, zrovna dojíždí i náklaďák s motorkou. Aha, musíme pomoci s vykládkou motorky, náklaďák musí odjet. OK, pomůžeme, ale kde je Mike? A JAK MU JE?!!?
V tu chvíli má Ahmad opět telefon a říká mi, že Mike je v pořádku, že všechna vyšetření jsou negativní.
„Cože? A proč jsi mi předtím říkal ty jiné, špatné zprávy?“ skoro křičím
„Né, né, já jenom říkal, že měl dělat vyšetření na tato podezření“ mi odpovídá
Zda to popletl Ahmad nebo jeho kolega z nemocnice jsem se ho ani neptal a bylo mi bylo úplně fuk. Nemá to význam. Význam má jenom to teď a to teď je pozitivní zpráva. NEMÁ nic těch podezření a je prý docela fajn. Uffffffff!!!!!!!!!
That’s it!!!!!
Až doteď jsem vydržel ten nápor na nervy, modlil se, aby nezazvonil Mikův iPhone v mé kapse a neptala se manželka z Řecka, proč mám ten telefon já…. Do té doby jsem byl profesionál. Teď se mi podlomily kolena, stal jsme se obyčejným člověkem, kamarádem. Vyhrkly mi slzy a opřen o motorku jsem začal vzlykat. Přišel Thanasis a objal mě. To Ufffff určitě cítili všichni. Možná, že jsem byl víc vystrašený než kamarádi….. ze zkušeností. I Thanasis a Nikos samozřejmě nebyli klidní, pouze nečetli...... všechny možné scénáře.
Ale těchto sto mučících kilometrů, od první špatné informace až sem do fabriky, kdy to všechno nakonec dobře dopadá, těchto sto kilometrů, tuto hodinu nechci už nikdy zažít. Ta hrozná nejistota. Příšerný zážitek. Během těchto kilometrů jsem dospěl ke slibu, který bych splnil. Pokud se Mikovi cokoli stane, například bude operován, a přestože všechno dobře dopadne, já prodávám mašinu. Konec. Nebudu již motorářem. Udělal jsem pár cest, nabažil se. Ale tuhle zkušenost nemůžu znovu absolvovat. A ani bych to neudělal manželce, aby trnula tolik.
Upravil Doc dne 15.05.2010 18:11
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
V nemocnici nacházíme Mika v podstatně lepší kondici, než když odjížděl sanitkou.
Doc přiložený následující obrázek:
[140.65Kb]
Upravil Doc dne 15.05.2010 18:11
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Oddychli jsme si. Mluvil jsem se sloužícím kolegou, překontroloval hotové rentgeny, krevní zkoušky, vše opravdu bez problémů. Kolem nás byla nejméně dvacítka motorkářů z Damašku. Neočekávaná podpora. A co dál? Musíme se zorganizovat.Přichází i policie, Mike musí dát zpověď. Co uděláme s Mikem? Ano, logicky by mohl jít domů, ale není to dobré řešení. Teď už jsou skoro dvě v noci, nemáme nocleh, nemáme nic. A pro jistotu, ať radši zůstane v nemocnici, pro klid duše. Nabízejí mi pro něj „special room“, což přeloženo do evropských poměrů je příšerný pokoj, ale ve srovnání se záchody, které jsem navštívil a nebylo kam šlápnout, to docela ujde. Koneckonců před pár hodinami jsme byli odhodláni na spacák v poušti, takže není potřeba dělat z toho vědu. Mike si lehne v klidu na postel a my ostatní pojedeme sehnat hotel a ráno ho převezeme do hotového zázemí. Ten jeho speciální pokoj sice neměl dveře, ale byl hned vedle sesterny a doktorského pokoje, takže cokoli bude potřebovat, bude hned na ráně. Mluvím opět se sloužícím personálem, jak doktorem, tak i sestrou a kladu jim na srdce, aby mi Mika dobře pohlídali. Nakonec se Nikos rozhodl zůstat na pokoji s Mikem, byla tam jedna postel volná na tom special čtyřlůžáku a tak zůstal ze solidarity s Mikem.
Doc přiložený následující obrázek:
[150.91Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Vycházíme z nemocnice já a Thanasis plus dvacítka (teď již) kamarádů. U brány tři přeložené GS. Ahmad nasedá na Nikosovu mašinu a loučíme se s ostatními. Rozjíždíme se do nočního Damašku hledat hotel. Nic vhodného nenacházíme. Buď nemají volné dva dvoulůžky na pár dní,nebo jsou ceny přemrštěné, 300 Euro za pokoj. Rozhodujeme se s Thanasisem, že je již ke čtvrté ráno, že na to kašleme za tyto peníze, že to nestojí za to za těch pár hodin tolik peněz. Půjdeme se někam najíst, procouráme noční Damašek, nějak to pročkáme do rána. Ráno moudřejší večera. Ahmad stále s námi, nehodlal nás opustit, možná se mu líbil zvuk Nikosova Remus výfuku, jak se rozléhá spícím městem. Šli jsme se najíst všichni tři, pak nás zavedl do své kanceláře, kde jsme se natáhli na podlahu, a bylo postaráno. Stejnak jsme od rána pořád v motoristickém oblečení, za chvíli to bude 24 hodin v kuse, nic nám nevadí. Kolem osmé se budíme, zmobilizuju svoji kamarádku v Aténách, která je v cestovce a dává nám telefon na místní damašskou kolegyni, se kterou spolupracuje. Spojujeme se s ní a máme počkat nějakou hodinku, že něco sežene.
Doc přiložený následující obrázek:
[116.22Kb]
Upravil Doc dne 15.05.2010 18:14
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
To už jsme se přesunuli do kavárny s Arfanem, dalším fantastickým typem. Je to stavební inženýr, jako Nikos a budou si dobře rozumět. Dokonce se v Sýrii říká stejná legrace v jejich branži jako v Řecku.
Co prý je architekt?
Je to těžké určit, není ani dost straight aby mohl být stavebním inženýrem, ale ani tolik gay, aby byl designérem
Doc přiložený následující obrázek:
[165.83Kb]
Upravil Doc dne 15.05.2010 06:45
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[167.18Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
V kavárně se motorkáři stále střídají, někteří přicházejí, jiní jdou za prací. Nejsme sami ani chvíli, všechno organizují. Nakonec jedou autem do nemocnice a přivážejí nám Nikose s Mikem do kavárny. To už je i zajištěný hotel. Jmenuje Farduz (Fardousse?). Nejdřív ale jdeme všichni, tak jak jsme, celá banda na jídlo.
Doc přiložený následující obrázek:
[154.09Kb]
Upravil Doc dne 15.05.2010 18:15
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[148.31Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[131.26Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
V Damašku zůstáváme nakonec téměř čtyři dny. Celou tu dobu, nepřetržitě, jsou s námi Syřané. Nejenom pomáhali, ale v podstatě oni všechno zařídili. Návrat motorky není jednoduchá záležitost. Našli ta nejsprávnější řešení. Špeditérskou firmou počínajíc a konče potvrzením od policie a razítky o vývozu do karnetu. Doslova nás dojímali tou dobrotou a ochotou. Bedna na mašinu, převoz na letiště, překlady papírů, doslova vše udělali. Mezi tím vyřizováním jsme poznávali Damašek, někdy sami, jindy s nimi.
Doc přiložený následující obrázek:
[143.56Kb]
Upravil Doc dne 15.05.2010 18:17
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[115.71Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[145.47Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[99.64Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[176.68Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[100.61Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[118.28Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic