HonzaGS-SV napsal:
jinak na těch fotkách je trochu divné fotky těch válců... jak kdyby byly o 90 někdy i 180° otočené... sání jde nahoru, výfuky dolu a kryty svíček jdou dopředu.... zvláštní... přijde mi až trochu moc změn na takové klasice...
To se jim nediv, primární úkol přece zněl jasně:
"Vyřešit "nějak" to chlazení!
Chlap s kabelou na vzducháči nesmí za žádnou cenu projet!"
To ostatní však už pak nějak dopadne - odněkud se ta směs nasaje, nějak se to zapálí a někam se ty zplodiny vyfouknou.
Hlavní věcí celé té perestrojky ale je, aby se jim ty rozpálený hlavy vždycky a spolehlivě uchladily.
Jinak maj na krku průser jak hrom a perestrojku po holandsku.
Jak se říkalo koncem 80. let - z houen do houen. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
scorpion napsal:
Keby firma BMW vyhlasila anketu pre majitelov GS / GSA ci ocakavaju do buducnosti vodu alebo vzduch v motore mozno by bola sama prekvapena z vysledku hlasovania....
ale ta anketa existuje ... listek stoji od 300 tisic vejs
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
scorpion napsal:
Keby firma BMW vyhlasila anketu pre majitelov GS / GSA ci ocakavaju do buducnosti vodu alebo vzduch v motore mozno by bola sama prekvapena z vysledku hlasovania....
ale ta anketa existuje ... listek stoji od 300 tisic vejs
poviem to inak..
jednym z dovodov, preco som sa rozhodol pre modru vrtulku bol prave ten motor a chladenie vzduchom...presne to som chcel a aj hladal...
ja ako klient tymto padom pri vodou chladenom koncepte motora mam na vyber ci to nebude do buducnosti napriklad yamaha super tenere /aj ta ma kardan / alebo nieco od KTM, tymto padom sa BMW stava pre mna "UZ MENEJ ATRAKTIVNE "...lebo to, preco som si ju vybral sa uz prestane vyrabat....chapes?...tymto padom BMW ako vyrobca zuzuje svoj okruh zaujemcu UZ o jedneho cloveka / mozno ten nazor bude mat viac ludi a uz tych ludi z okruhu pribuda/
vzduchom chladeny motor, kardan...to bola moja predstava....
neponukal to vtedy hocikto na trhu...okrem guzzi ale tu som nechcel, nejak mi nesedi napriklad jej design aj ked motoricky to nie je zla strojovna...
jo???...capito senore??...
ja tu vodu nikomu neberiem a ani nechcem....kazdeho rozhodnutie co chce mat doma a o com je presvedceny ze je to to jeho prave orechove...
Me by na GS nevadil ani ten retez,moozna bych ho i radsi,mensi vaha a hlavne se nemusim bat,kdy ze se mi ten kardan vyjebe. Vodnik,tot otazka...vodou chlazenych je hodne masin,je to o neco slozitejsi,je tam potreba vic veci,ale nejak vyrazne se to nesere,snad jen na KTM je s chlazenim obecne trochu problem. Hlavne at to udelaj odolny a spolehlivy a at kardan vydrzi aspon 100km i v horsich podminkach,proste jak to bylo na 1150. Jinak neni moc duvod brat prave BMW,pac cena bude urcite vysoka. Zas nejakej fanatik znacky nejsem a takovou novou Hondu africu twin,bych si koupil hned a radsi nez GSA.
Upravil brtnik dne 24.08.2011 18:09
Tak jsem chvíli přemejšlel co napsat, nechával si to uležet a přitom trochu chápal a trochu žasnul, co se tu píše. Myslím, že jedním z hlavních důvodů použití vodního chlazení jsou prostě přiblblá úřednická rozhodnutí eurokratů, ale s tím nic nenaděláme ani my, ani BMW, takže byť s notnou dávkou sentimentu tu změnu musím chápat a brát a bejt trochu spravedlivej. Jsem rád alespoň za zachování zbytku té super koncepce, a i když to bude v počátku pro řadu z nás zklamání, jsem naprosto přesvědčenej, že půjde o začátek další úspěšný, nebo možná ještě úspěšnější éry a za pár let si většina lidí ani neuvědomí, že kdy bylo nějaký chlazení vzduchem... Tak jako u Porsche, sentiment pár let potrvá a puristi budou vynášet do nebes současnou 12ku, tak jako to bylo u 911 mod.993, ale prodeje vesele porostou, většinu z nás to nakonec stejně neodradí a půjdeme pro další modrou vrtuli a možná to víc novejch zákazníků přitáhne... Nemusíme z toho mít radost, já ji taky nemám, ale co s tím naděláme. A pokud jde o spolehlivost a riziko poruchy, tak upřímně, kdo pokladáte současnou 12ku za nekomplikovanej stroj, na kterým se nemá někde uprostřed Asie, nebo Afriky co podělat?! A z hlediska oprav a vhodnosti na ultimativní cestování, už stříkačka je problém, takže i 11ka je vlastně moderní a komplikovanej a nevhodnej stroj (dovedeno ad absurdum) a podívejte na Igora. Kdo chce bejt v klidu, že opraví na koleně, ať si koupí dvouventila, absolvuje pořádnou kůru u HPN a má vyřešíno - špičkovej stroj, klasický konstrukce. A, že je to drahý?! Ano, ale srovnáváme to přece s nákupem nový motorky, jinak to nemá smysl dávat proti sobě.
Zkrátka nevidím to tak černě, motorka to bude určitě skvělá, bohužel už ne taková, jakou bychom nejradši, ale pořád tak nějak "naše", ne?! A rýsuje se tu i pár výhod. Vyšší sání zlepší brodivost a jeho otočení i zmenší pravděpodobnost, že něco ukopneme. A novej kardan taky skýtá naději, že ho tentokrát víc vychytali (ano jsem asi optimista, dalo by se to očekávat i opačně ). Co mně ale bude osobně hodně sejřit, je to obyčejný ovládání blinkrů. Pokrok ani "pokrok" holt nezastavíš... Nechme se překvapit, ozkoušejme, počkejme jak se to bude chovat a co to vydrží a pak bude mít smysl vynášet resolutní soudy. Možná se budeme hodně divit. A jestli ne, pořád je tu to HPN, ne?!
Maiali nel Fango!
A když už tu tak filosofujeme, co a jak bude, docela by bylo hezký, kdyby BMW našlo odvahu a novej Adventure nabízela, třeba jen na přání v rámci nějakýho off-paketu, s 21kou.
Maiali nel Fango!
aboslutně nechápu, proč zde diskutujete o vodním chlazení na GS
myslíte si, že si to vedení BMW vymyslelo proti tradici a aby naštvali "konzervy"? obávám se, že je to kvůli emisním limitům, který se zpřísňují díky našim lokálním a EU "demokraticky" zvoleným politikům, těm hažte pomyslné kameny do oken za GS "vodníka"
pokud se Vám vodní chlazení nelíbí, kontaktujte vedení BMW s tím, že se Vám to nelíbí, dále kontaktujte své politické zástupce napříč Evropou a snažte se jim vysvětli, že je to banda čů*áků, kteří si ani neuvědomují, že přísnější emisní limity pro motorová vozidla mohou být spíše na škodu, viz. EURO5, kde oproti předchozím normám nově vznikají mnohem menší částice, než dosud, zjednodušeně řečeno při spalování v motoru mj. vznikají shluky atomů (molekuly) o velikosti do cca 10 nm, které se do lidského organismu nedostanou buněční stěnou apod., EURO5 však přikazuje takové spalování, kde vznikají částice menší než 10nm a těch je vysoká pravděpodobnost karcinogenity atd. > je velmi vtipné, že u nákladních aut s EURO5 jsou tyto částice cíleně dodatečně spalovány přidáváním močoviny (AdBlue apod.) do výfukových plynů, kděžto u osobních aut je toto v tichosti ponecháno baz povšimnutí, takže dle mého názoru je EURO5 u nenákladních vozidel krok zpět v celkovém pohledu vlivu exhalací ze spalovacích motorů na zdraví člověka, gratuluji Vám, že jste spokojení v takovém světě, já ne.
Zatím jsem za účelem osvěty kontaktoval svou senátorku, zatím se jí nařízení EU a další i mimo EU sjednané dohody a nařízení nepodařilo zrušit
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
Podle mne nejde jen o euro 5.Ja proste nechapu,proc musi mit motorka urcena k cestovani po silnici a v terenu 130 koni?Stejne ve vetsine statu platej nejaky rychlostni limity a me je vcelku jedno,jestli mi to na 130km/h zrychli o 1s pomaleji.
At mi nikdo nerika,ze kdyz soucasnym 1200gs lehce snizej vykon(a urcite ho nemusej snizovat az na uroven treba 1100gs,ktera ho ma pro GS pouziti dostatecnej),ze tu normu nesplnej!Proste tomu neverim.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
to Vevis: ale to by si přeci nikdo ze stávajících majitelů nekoupil....nejde o to udržet koncepci...
Jde o busines v první řadě...takže budou všem podsouvat, že ho budou mít většího neb budou mít více výkonu a s tím přeci ujedou těm pomalým a líným starým modelům, jako je rustikální GS 1200....
Stejně většina těch motorek dojede nejdál do Alp...proto na Balkáně nebo Ukrajině je každé druhé GS Čech
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Jo je mi jasny,ze to tak je. A je mi jasny,ze GS se budou prodavat dal a mozna jeste lip.Dneska uz je to jen o businesu a ve firme,kde jde hlavne o cenu akcii a vysi dividend nikdo nebude resit,jestli prijdou o cast skalnich fanousku,kteri tou firmou a tradici zili treba celej zivot.Ukazatel je pouze to,jestli stoupne zisk.
U porsche je to podobne.Sportaky jsou dneska okrajova zalezitost a vyrabej se modely podle toho co je zrovna v mode a na cem se da vytvaret vysokej zisk.Asi se neni cemu divit.Ale kdyz byla porsche relativne mala znacka pro omezeny okruh zajemcu(kteri byli schopni za to dat veskery uspory),tak me oslovovala mnohem vic.Asi malokdo vi,jak velky melo porsche prvni roky s vodou chlazenymi motory problemy.U porsche boxter se snad v ramci zaruky motor komplet menil.A navic ty prvni vodou chlazena porsche si proti tem vzduchem chlazenym vubec nedrzej cenu.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Neboj se, to nás čeká taky....resp. nové majitele....a nám veteránistům to může být jedno...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Mohli by zavést uplně novou řadu - AC nebo AS Alte Classe nebo Alte Schulle věřím že svojí klientelu by si našla.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
TOLI napsal:
Mohli by zavést uplně novou řadu - AC nebo AS Alte Classe nebo Alte Schulle věřím že svojí klientelu by si našla.
AS? Alte Scheisse?
ou jéé...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
vevis napsal:
U porsche boxter se snad v ramci zaruky motor komplet menil.A navic ty prvni vodou chlazena porsche si proti tem vzduchem chlazenym vubec nedrzej cenu.
jo je to pohnuty pribeh.. meli by vam v ramci svolavacky rozdavat kapesniky
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
scorpion napsal:
po navrate z dovolenky v taliansku a studovani par casakov vacsina moto printov udava na novu GS tieto udaje
obsah...1250 ccm
vykon ....130 ps
vaha.......230 kg
tak bude asi prekvapko..
jestli to bude tezsi nez 12ka v podobne vybave, asi budu hoodne premyslet nez objednam.
At je to chlazene klidne palivem, ale vaha nahoru NE,
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
jestli to bude tezsi nez 12ka v podobne vybave, asi budu hoodne premyslet nez objednam.
At je to chlazene klidne palivem, ale vaha nahoru NE,
Musíš CVIČIT, aby jsi to potom vůbec sundal ze stojánku
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
hicks napsal:
jestli to bude tezsi nez 12ka v podobne vybave, asi budu hoodne premyslet nez objednam.
At je to chlazene klidne palivem, ale vaha nahoru NE,
Musíš CVIČIT, aby jsi to potom vůbec sundal ze stojánku
pocvicim se na te tvoji vintážní obludě
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2